آخرین اخبار

جزئيات تغيير قيمت هاي اقلام شب عيد را اينجا بخوانيد+جدول اقتصادي

جزئيات تغيير قيمت هاي اقلام شب عيد را اينجا بخوانيد+جدول

  بزرگنمايي:

چه خبر - آخرين تغييرات قيمت اقلام شب عيد 97

آشفتگي در بازار اقلام اساسي به بهانه هاي مختلف در طول سال اتفاق مي افتد که با نزديک شدن به ايام پاياني سال اين موضوع شيب تندتري به خود مي گيرد.
دولت در حالي به استقبال تنظيم بازار اقلام اساسي عيد 97 مي رود که اين روزها بازار گوشت قرمز، برنج خارجي و مرغ با نوساناتي روبه رو شده است. در حاليکه با وعده و وعيدهاي مسئولان مبني بر ثبات قيمت، مردم انتظار دارند که آب از آب تکان نخورد، اما انگار دلالان و گران فروشان به بازار بدون متولي عادت کردند و قصد دارند در اين ايام بيشترين سود عايدشان شود.
البته ناگفته نماند که حقوق هاي ناچيز کارگري و کارمندي جوابگوي اين افزايش قيمت ها نيست و بسياري از مردم توان خريد مايحتاج شب عيد خود را ندارند.
آخرين بررسي ها از بازار اقلام اساسي شب عيد حاکي از آن است که قيمت برنج ايراني و خارجي، گوشت قرمز، مرغ، ميوه، آجيل و خشکبار و گل دستخوش تغيير و تحولاتي در بازار قرار گرفته است درحاليکه به گفته فروشندگان تقاضاي چنداني در بازار وجود ندارد و مردم بيشتر نظاره گر بازار هستند.
در اين ميان شرکت پشتيباني امور دام، تعاون روستايي و بازرگاني دولتي براي آنکه در اين ايام کمترين فشار از حيث نوسان قيمت بر مردم وارد شود اقدام به توزيع برنج خارجي،گوشت مرغ منجمد، گوشت قرمز گرم گوسفندي وارداتي و منجمد و سيب و پرتقال در بازار کردند تا قشرهاي ضعيف جامعه بتوانند در اين ايام مايحتاج خانوارهاي خود را تهيه کنند که در صورت کمبود نظارت دستگاه ها شاهد جولان دلالان و افزايش بيش از پيش قيمت ها در بازار خواهيم بود.
علي بهره مند رئيس اتحاديه شيريني و شکلات با اشاره به اينکه محدوديتي در توزيع شيريني شب عيد وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون تمامي قنادي ها آماده ارائه عرضه محصولات خود هستند.
وي از ثبات نرخ شيريني در ايام نوروز خبر داد و گفت: اتحاديه برنامه اي براي افزايش قيمت محصولات خود ندارند و بدين منظورهيچ از يک واحد ها مجاز به افزايش قيمت نيستند و در صورت تخلف مردم مي توانند شکايت خود را از طريق سامانه 124 و شماره اتحاديه 66944499 مطرح کنند.
بهره مند، نرخ هر کيلو شيريني تر را 21 هزار و 500، زيان، پاپيون و برنجي 18 هزار، گل محمدي 17 هزار و 500 و کيک يزدي 13 هزار تومان اعلام کرد.

آجيل ارزان شد

عليرضا ارزاني ممقاني رئيس اتحاديه آجيل و خشکبار از کاهش قيمت اقلام اجيل و خشکبار در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قيمت انواع اقلام آجيل و خشکبار روبه کاهش است و هيچ گونه کمبودي در توزيع محصول در بازار وجود ندارد.با وجود رکود حاکم بر بازار و وضعيت نامناسب اقتصادي، اما مردم به سبب کاهش ملموس قيمت اقدام به خريد اقلام مورد نياز خود کردند.
ارزاني ممقاني نرخ هر کيلو آجيل مخلوط 25 تا 70 هزار،پسته 40 تا 80 هزار، فندق 35 هزار،بادام درختي 65 هزار، تخمه ژاپني 15 تا 35 هزار،کدو گوشتي 20 تا 30 هزار، اجيل چهار مغز 75 هزار و بادام هندي 75 تا 85 هزار تومان است.
رئيس اتحاديه آجيل و خشکبار طي توصيه اي به مردم گفت: از مردم تقاضا داريم که خريد خود به روزهاي پاياني سال موکول نکنند چرا که آجيل و خشکبار نياز به فراوري دارند، ضمن آنکه از خريد آجيل هاي رنگي و پرنمک نيز اجتناب کنند.

افزايش هزارتوماني گوشت قرمز در بازار

علي اصغر ملکي رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي با اشاره به اخرين وضعيت بازار گوشت قرمز در روزهاي پاياني سال گفت: هم اکنون گوشت داخلي و وارداتي به اندازه کافي در دسترس مردم است و هيچ گونه کمبودي در اين زمينه وجود ندارد.
وي از افزايش دو برابر تقاضا براي خريد گوشت در بازار خبر داد و افزود: تقاضا براي خريد محصولات پروتئيني از جمله گوشت در روزهاي پاياني سال دو برابر افزايش يافته که اين امر تا حدودي بر قيمت هاي بازار تاثير گذاشته است.
ملکي از افزايش هزار توماني نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: اکنون هر کيلو شقه گوسفندي بدون دنبه با نرخ 41 تا 42 هزار تومان به مغازه دار و 44 هزار تومان به مشتري عرضه مي شود.
رئيس اتحاديه گوشت گوسفندي در پاسخ به اين سوال که امکان افزايش مجدد قيمت در ايام نوروز وجود دارد، بيان کرد: با توجه به آنکه مردم در ايام پاياني سال مايحتاج خود براي ايام نوروز را تهيه مي کنند،بنابراين تعطيلي کشتارگاه ارتباطي به افزايش قيمت دام ندارد.
وي نرخ هر کيلو دام زنده در ميادين 16 تا17 هزار تومان اعلام کرد.

آخرين تحولات بازار مرغ و ماهي

مهدي يوسف خاني رئيس اتحاديه پرنده و ماهي با اشاره به آخرين تحولات بازار مرغ و ماهي گفت: امروز نرخ هر کيلو مرغ زنده درب مرغداري 4 هزار و 900 تومان،مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 6 هزار و 700،توزيع درب واحد هاي صنفي 6 هزار و 950 و خرده فروشي 7 هزار و 650 تومان است.
به گفته وي نرخ هر کيلو ران مرغ بدون کمر 6 هزار و 650 و ران مرغ بدون کمر برابر با قيمت مرغ 7 هزار و 650 تومان است.
يوسف خاني با اشاره به نرخ ساير مشتقات افزود: همچنين هر کيلو سينه با کتف 13 هزار،سينه بدون کتف 14 هزار و فيله مرغ 16 هزار تومان است.
رئيس اتحاديه پرنده و ماهي با اشاره به نرخ انواع ماهي در بازار، بيان کرد: هم اکنون نرخ هر کيلو شير جنوب 32 هزار،کپور12 هزار،قزل آلا 13 هزار،شير نيزه اي 17 هزار،تيلاپيا 21 هزار،سفيد پرورشي 15 هزار،ازاد دزفولي 9 هزار،هامور جنوب 29 هزار،حلواي سياه 37 هزار،شوريده بندر 42 هزار،راشگو جنوب 52 هزار،سرخو 30 هزار،سالمون نروژ 62 هزار،سنگسر طلايي 22 هزار،سارم 70 هزار و سنگسر شهري 22 هزار تومان است.

محدوديتي در توزيع اقلام اساسي وجود ندارد

محمد آقاطاهر رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي با اشاره به اينکه نوسان خاصي در توزيع اقلام اساسي در بازار وجود ندارد، اظهار کرد: طبق روال همه ساله در ايام پاياني سال، محدوديتي در توزيع اقلام وجود ندارد.
وي از کاهش 5 درصدي نرخ اقلام حبوبات در بازار خبر داد و گفت: همچنين وزارت جهاد کشاورزي در حال عرضه عدس و نخود توليدي خود به بازار است.
آقاطاهر با اشاره به اينکه نرخ برنج خارجي همچنان بالاست،بيان کرد: با وجود کاهش 2 تا 3 درصدي قيمت برنج خارجي، اما مصرف کنندگان همچنان به نرخ اين محصول در بازار معترضند که انتظار مي رود با افزايش عرضه شاهد نوسان مجدد قيمت در ايام نوروز نباشيم.
به گفته رئيس اتحاديه بنکداران مواد غذايي آرامش بر بازار برنج ايراني حاکم است و مشکلي خاصي در اين زمينه وجود ندارد.

ثبات قيمت گل در ايام پاياني سال

اکبر شاهرخي رئيس اتحاديه گل و گياه با اشاره به آخرين وضعيت قيمت سبزه و سنبل در ايام پاياني سال اظهار کرد: با توجه به فراواني توليد و رکود بازار، گل روي دست فروشندگان باقي مانده است.
به گفته وي با وجود فراواني توليد پيش بيني مي شود که امسال نوسان خاصي در قيمت سنبل ، لاله و سبزه اتفاق نيفتد.
شاهرخي نرخ هر گلدان سنبل 15 تا 20 هزارتومان ،لاله 7 تا 10 هزار تومان و سبزه 8 تا 10 هزارتومان در بازار اعلام کرد.
رئيس اتحاديه گل و گياه با اشاره به اينکه قيمت گل تابع عرضه و تقاضاست، بيان کرد: بنابراين امکان پيش بيني دقيق قيمت در بازار وجود ندارد.

فراواني عرضه ميوه در ايام پاياني سال

عليرضا متبحري عضو هيات مديره اتحاديه بارفروشان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزي، با اشاره به آخرين وضعيت بازارميوه در ايام پاياني سال اظهار کرد: با توجه به آنکه چند روز در ايام پاياني سال زمان باقي نمانده تا حدودي تقاضا در بازار بهبود يافته است.
به گفته وي با توجه به فراواني عرضه مشکل خاصي در بازار وجود ندارد.
اگرچه تقاضا در ايام پاياني سال با رونق نسبي در بازار روبرو مي شود اما عرضه جهت تامين نياز مردم و جلوگيري از نوسان قيمت افزايش مي يابد.

تعادل در بازار ميوه شب عيد هدف اصلي ورود سازمان تعاون روستايي

علي اوسط هاشمي مديرعامل مرکزي سازمان تعاون روستايي از توزيع 60 هزارتن سيب و پرتقال براي تنظيم بازار شب عيد خبر داد و گفت: ستاد تنظيم بازار قيمت پايه اي براي ميوه هاي ذخيره سازي شده مشخص کرد که براساس ان استانداران هر استان با احتساب هزينه هاي حمل و نقل و سردخانه اقدام به توزيع خواهند کرد.
با توجه به فراواني توليد، سازمان تعاون روستايي از باب احتياط در تنظيم بازار شب عيد ورود پيدا کرده چرا که در برخي مواقع در زمان افزايش توليد، انسداد در عرضه رخ مي دهد.
هاشمي هدف از ورود سازمان تعاون روستايي براي توزيع ميوه شب عيد را تنها تعادل بازار در زمان پيک مصرف اعلام کرد.

توزيع 60 هزارتن برنج خارجي در طرح تنظيم بازار

حسن عباسي معروفان سرپرست معاونت بازرگاني خارجي مديرعامل بازرگاني دولتي با اشاره به اينکه توزيع اقلام تا 15 فروردين در بازار ادامه دارد، گفت: شرکت بازرگاني دولتي براي تنظيم بازار شب عيد اقدام به توزيع برنج، کره، روغن و... خواهد کرد.
به گفته وي 60 هزارتن برنج وارداتي براي تنظيم بازار شب عيد از طريق فروشگاه هاي زنجيره اي و تعاوني هاي مصرف توزيع خواهد شد که تا کنون 50 درصد ان در بازار عرضه شده است.
عباسي معروفان نرخ هر کيلو برنج هندي 1121 را 5 هزار و 600 تومان،هومالي 3 هزار و 900 و pr11 هندي 2 هزار و 600 تومان اعلام کرد.
به گفته اين مقام مسئول محدوديتي در توزيع وجود ندارد و اقلام اساسي به تناسب جمعيت هر استان توزيع مي شود.


جزئيات تغيير قيمت هاي اقلام شب عيد را اينجا بخوانيد+جدول


منبع: yjc.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي