آخرین اخبار

آيت الله مکارم: رئيس جمهور هنوز به شبکه‌هاي اجتماعي خارجي دل بسته است اجتماعي

آيت الله مکارم: رئيس جمهور هنوز به شبکه‌هاي اجتماعي خارجي دل بسته است

  بزرگنمايي:

چه خبر - عدم توجه به شبکه‌هاي داخلي بردگي است

به نقل از روابط عمومي دفتر آيت الله مکارم شيرازي، اين مرجع تقليد در ديدار معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تقدير از فعاليت‌هاي انجام شده در وزارت ارتباطات اظهار کرد: بايد خود و مردم را به اين نکته توجه دهيم که فضاهاي مجازي خارجي به قصد قربت، حمايت بشريت و کمک به مردم دنيا تأسيس نشده است.
اين موضوع مانند ساير کارهاي غربي در راستاي حفظ منافع خودشان و دامي براي مردم است تا بتوانند حاکميت خود را بر دنيا تثبيت کنند، غربي‌ها به کشور کره مي‌گويند که بمب اتم نداشته باشد تا برتري آن‌ها حفظ شود، به ايران مي‌گويند ايران نبايد داراي موشک باشد تا به سلطه‌گري خود ادامه دهند.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه تمام فعاليت‌هاي غرب و استکبار براي حفظ برتري بر دنياست، اظهار کرد: غرب مي‌خواهد که تمام دنيا برده او باشند، قبلا استعمار به شکل بدون روتوش بود اما در حال حاضر استعمارهاي فرهنگي و اقتصادي را در دستور کار دارند.
بايد ماهيت غرب را بشناسيم و به درستي به مردم بشناسانيم، اگر مي‌خواهيم که سم پاشي‌هاي دشمن برطرف شود بايد ماهيت دشمن را به خوبي نشان داد، غرب به دنبال استفاده‌هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي خود است و به هيچ وجه به ديگران فکر نمي‌کند.
آيت‌الله مکارم شيرازي با تأکيد بر اينکه ماهيت غرب بايد با مدارک، شواهد و مستندات در جامعه تبيين شود، ابراز کرد: اگر مردم ماهيت غرب را بدانند از آن‌ها متنفر خواهند شد، واقعا بايد از غرب متنفر بود چون تنها به فکر منافع خود و افساد هستند.
وي با تأکيد بر کار منسجم، متمرکز و با برنامه در شبکه‌هاي اجتماعي بومي عنوان کرد: به جاي اين که تعداد شبکه‌ها بي دليل افزايش پيدا کند بايد امکانات و نيروها را مثلا در دو شبکه متمرکز کرد تا فعاليت‌ها تقويت شده و رقابت هم وجود داشته باشد.
اين مرجع تقليد خواستار دسترسي آسان و ارزان به شبکه‌هاي اجتماعي بومي شد و خاطرنشان کرد: دسترسي به شبکه‌هاي اجتماعي داخلي بايد آسان، ارزان و سريع باشد، تنها اين که بگوييم شبکه‌هاي اجتماعي ايراني بايد استفاده شود فايده ندارد، مردم بايد عملا ببينند که حضور در اين شبکه‌ها آسان، ارزان و سريع است.
وي با انتقاد از بي توجهي برخي مسؤولان رده بالاي دولتي به آسيب‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي خارجي اضافه کرد: متأسفانه برخي از مسؤولان رده بالا هنوز آسيب‌هاي شبکه اجتماعي آلوده خارجي را باور ندارند، آقاي رئيس جمهور هنوز به شبکه‌هاي اجتماعي خارجي دل بسته است، ايشان در شوراي عالي فضاي مجازي نقش مثبتي در زمينه حل مشکلات شبکه‌هاي اجتماعي ايفا نمي‌کند.
بايد با دليل و منطق به ايشان توجه داد که اصرار بر شبکه‌هاي خارجي با اين وضعيت و عدم توجه به شبکه‌هاي داخلي نوعي بردگي است و در شأن ملت ايران که داراي تاريخ کهن و عظمت هستند نيست، امروز ايران در منطقه حرف اول را مي‌زند و رئيس جمهور آمريکا بيشترين دغدغه را درباره ايران دارد که معلوم مي‌شود جايگاه ايران مهم است.
بايد مسؤولان را متوجه کرد تا راه درست را انتخاب کنند، راه ما بايد استفاده از شبکه‌هاي داخلي باشد، کشورهاي ديگري هم هستند که از اين راه جدا شدند و شبکه‌هاي داخلي براي خود ايجاد کردند.
اينکه برخي دستگاه‌ها با وزارت ارتباطات همکاري نمي کنند براي اين است که ضرورت آن را نمي‌دانند، بايد فرهنگ سازي کرد تا ضرورت کار را متوجه شوند، در اغتشاشات اخير از همين فضاي مجازي برخي کارها را مديريت کردند و اگر اين فضا مديريت نشود باز هم مي‌توانند اين کارهاي شوم را انجام دهند.
متأسفانه در اين فضا دروغ و تهمت شايع است و فساد وجود دارد، حل مشکلات شبکه‌هاي اجتماعي تنها بر عهده وزارت ارتباطات نيست بلکه همه وظيفه دارند، همه از جمله حوزه‌هاي علميه و مراجع نيز بايد کمک، تبليغ و فرهنگ سازي کنند.
اگر موضوع شبکه‌هاي اجتماعي حل شود استقلال کشور کامل خواهد شد، مادامي که اين موضوع حل نشود استقلال ما جريحه دار است چراکه ديگران از اين طريق سوء استفاده‌هاي خود را انجام مي‌دهند.
بايد رسانه مستقل و قوي داشته باشيم و در اين مسير از انديشمندان نظر خواهي شود، بايد همايشي برگزار شود تا انديشمندان و متفکران نظر دهند و مسأله به صورت جدي پيگيري شود، اگر اين مسأله ضرورت اجتماعي دانسته شود کارها بهتر و بيشتر پيگيري خواهد شد. اميدواريم همه دست به دست هم دهند و اين مشکل مهم را با توکل بر خدا حل کنند.


منبع: farsnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد