آخرین اخبار

جلسه استيضاح آخوندي و ربيعي آغاز شد/ به روز رساني مي شود سياسي

جلسه استيضاح آخوندي و ربيعي آغاز شد/ به روز رساني مي شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - استيضاح ربيعي و آخوندي در دستور کار نمايندگان

اولين دستور کار جلسه علني امروز (سه‌شنبه) مجلس بررسي طرح استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و همچنين بررسي طرح استيضاح وزير راه و شهرسازي است.
قرار است مجلس در دو نوبت صبح و عصر استيضاح اين دو وزير را مورد برررسي قرار دهد.
همزمان با آغاز جلسه علني مجلس اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور، سيف رييس کل بانک مرکزي و حسينعلي اميري معاون پارلماني رييس جمهور در جلسه حاضر شدند.

کدام نمايندگان در موافقت با استيضاح ربيعي صحبت مي‌کنند

يک عضو هيئت رئيسه مجلس گفت که جلسه استيضاح وزير کار با توافق صورت گرفته بين استيضاح کنندگان و وزير سه ساعت به طول خواهد انجاميد.
اکبر رنجبرزاده در آغاز جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: آقايان عثماني، مقصودي، حسن بيگي، شهاب نادري، فرهنگي و حسنوند به عنوان متقاضيان استيضاح سخنراني مي کنند بعد از آن وزير به مدت يک ساعت صحبت خواهد کرد و بعد از دفاع وزير، پور ابراهيمي و تاجگردون در موافقت با استيضاح صحبت خواهند کرد.
وي همچنين گفت: براساس توافق صورت گرفته استيضاح کنندگان نيم ساعت کمتر از دو ساعت پيش بيني شده و وزير يک ساعت کمتر از سه ساعت پيش بيني شده صحبت خواهند کرد. بر اين اساس ساعت جلسه استيضاح به جاي 5 ساعت ، 3 ساعت به طول خواهد انجاميد.

فراکسيون اميد با استيضاح ربيعي مخالفت کرد

اعضاي فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي در جلسه صبح امروز شوراي مرکزي اين فراکسيون با استيضاح ربيعي اعلام مخالفت کردند.
عبدالحميد خدري با اعلام اين خبر گفت: جلسه شوراي مرکزي فراکسيون اميد صبح امروز برگزار شد و نهايتا نظر فراکسيون مخالفت با استيضاح آقاي ربيعي وزير کار اعلام شد.
به گفته وي فراکسيون اميد هنوز درباره استيضاح آخوندي اعلام موضع نکرده است.

مقصودي: ربيعي صداي بازنشستگان و کارگران فولاد را نمي‌شنود

نماينده سبزوار گفت: اگر آقاي ربيعي پيام تحصن بازنشستگان و صداي کارگران فولاد را مي شنيد، اغتشاشات اخير به وجود نمي‌آمد و اعتراضات تبديل به اغتشاش نمي شد.
حسين مقصودي به عنوان موافق استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در جلسه علني نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) و در جريان استيضاح علي ربيعي گفت: صاحبان اصلي انقلاب يعني کارگران، روستاييان، عشاير، قاليبافان، زنان بي سرپرست و بازنشستگان با وزيري به نام ربيعي سرو کار دارند که اوضاع و احوال صاحبان انقلاب خوب نيست، آنها به نظام بي اعتماد شدند که اين بي اعتمادي باعث مي شود پايه هاي نظام به لرزه بيفتد.
وي ادامه داد: ما در مجلس مصوب کرديم که روستاييان در سن 75 سالگي و با پرداخت 10 سال پول بيمه بازنشسته شوند اما در سال 96 هيچ روستايي بازنشسته نشد. ما هربار که در اين‌باره با آقاي ربيعي جلسه داشتيم گفت که آقاي نوبخت پول نمي دهد انتظار مي‌رفت که شما به عنوان وزير از اين موضوع دفاع کنيد.
اين نماينده مجلس خاطرنشان کرد: از طرف ديگر شاهديم که وضعيت قاليبافان و روستاييان به گونه اي است که اگر يک روز به دليل مشکلات جسمي سرکار نروند فوري بيمه‌شان قطع مي شود که اين يک معضل است.
مقصودي خطاب به ربيعي گفت: آقاي ربيعي شما که داعيه خدمت به نظام را داريد اگر به اوضاع و احوال اين وزارتخانه بزرگ و طويل نگاه مي کرديد به خوبي به اين نتيجه مي‌رسيديد که با شنيدن صداي تحصن بازنشستگان و صداي کارگران فولاد اغتشاشات اخير به وجود نمي آمد. صداي اعتراض مردمي که به صورت برده‌داري نوين و کارگري کار مي کنند و اعتراضات آنها تبديل به اغتشاش شد.
وي تاکيد کرد: اگر قرار بود به سمت اصلاحات برويد، رئيس‌جمهور پيام مردم را مي شنويد و آقاي ربيعي را مانند آقاي فاني مجبور به استعفا مي کرد اما شما صداي مردم را نشنيديد.
نماينده سبزوار در پايان گفت: اکنون کارگران زيادي هستند که دو سال عيدي نگرفتند و با داشتن حقوق 500 هزار تومان ماه هاست که حقوق دريافت نکردند. ما از نمايندگان مي‌خواهيم براي شنيدن صداي مردم و کارگران به ربيعي راي منفي بدهند.

نادري: به برکت مديريت شما 80 درصد جامعه ايران زير خط فقر هستند

نماينده مردم پاوه در مجلس شوراي اسلامي با طرح اين سوال که وزارت کار براي اشتغال جوانان در مناطق مرزي چه کاري انجام داده است؟ گفت که در صورت عدم جذب اين جوانان ما دچار مشکلات امنيتي خواهيم شد.
شهاب نادري در جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در موافقت با استيضاح ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: آقاي ربيعي براي بيکاري جوانان نقاط صفر مرزي چه کاري انجام داده است؟ ما بارها اين مطالبه را از ايشان داشتيم، چرا که اگر ما اين جوانان را جذب نکنيم،‌ آن‌ها جذب کومله، داعش و دموکرات مي‌شوند و مشکلات امنيتي به وجود مي‌آيد. طبيعتا شما بايد فرق بين مقوله امنيتي و آسيب اجتماعي را بيشتر از ما درک مي‌کرديد.
اين نماينده مجلس خطاب به ربيعي گفت: بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري کشور در اختيار شماست مثل شستا و بازنشستگي که هيچگاه مديريت نداشتند. شما متولي کارگران هستيد ولي براي آن‌ها و بازنشستگان چه کاري انجام داديد.
نماينده مردم پاوه در مجلس در ادامه سوء مديريت، عدم کارآمدي،‌ پايين بودن نرخ بازدهي سرمايه‌گذاري و عدم توجه به اشتغال را از مشکلات وزارت کار عنوان و خاطرنشان کرد: خط فقر 2.5 ميليون تومان است و به برکت مديريت شما در حوزه رفاه در 6 سال گذشته 80 درصد جامعه ايران زير خط فقر هستند. شما مسئول اشتغال کشور نيستند ولي 40 درصد بنگاه‌هاي اقتصادي دست شماست. بايد اعضاي هيات مديره اين شرکت‌ها را اعمال مي‌کرديد.
نادري در پايان اضافه کرد: ماحصل دوره مديريت شما اين بود که ارزش دارايي سرمايه گذاران به 2 درصد تنزل پيدا کرد، اگر وزارتخانه طبيب شما نبود و سرمايه را در بانک مي‌گذاشتيم 20 درصد ارزش افزوده براي کارگران داشت.

حسن بيگي: آقاي ربيعي به درد رياست سازمان تامين اجتماعي مي‌خوريد

يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: آقاي ربيعي بعد از انتخاب وزير جديد تعاون، کار و رفاه اجتماعي شما هم رئيس سازمان تامين اجتماعي شويد.
ابوالفضل حسن بيگي در جلسه علني امروز (سه‌شنبه) مجلس در موافقت با استيضاح علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: ربيعي و معاونانش توانايي اداره کردن اين وزارتخانه را ندارند. براي حفظ نظام بايد امروز سخن حق بگوييم. متاسفانه طي دو سه سال گذشته با وجود فشارهاي متعدد وزير تعاون همچنان در اين پست باقي مانده است و مديرانش را که نوعا سن بالا دارند را هم در راس وزارتخانه نگه داشته است؛ در حالي که ايشان در جلسه راي اعتمادش صحبت از جوانگرايي کرده بود. چرا با جريان هاي احساسي همان تيم مسن را در وزارتخانه نگه داشته‌ايد؟
وي از نمايندگان خواست با راي عدم اعتماد به ربيعي وي را برکنار و وزير قدرتمندتري را روي کار بياورند و از وزير جديد حمايت کنند.
نماينده مردم دامغان در مجلس با اشاره به مجموعه‌هاي اقتصادي زير مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: اگر کل سرمايه و دارايي اين وزارتخانه را به دلار تبديل کنيم سرمايه اين وزارتخانه بالغ بر 150 ميليارد دلار است که اگر در بانک سپرده گذاري شود سالي30 ميليارد دلار به آن سود تعلق مي گيرد. مجلس با نيت خيرخواهانه برخي از ثروت کشور را در اختيار وزارت تعاون قرار داد تا به نيروهاي مظلوم و محروم، بازنشستگان و کارگران اين وزارتخانه خدمت کند.اما همانطور که مي بينيد اين اتفاق نيفتاده است.
وي ادامه داد: سومين شرکت بزرگ منطقه يعني شرکت ملي نفتکش، پتروشيمي ها، نيروگاه‌ها راه آهن و ساير مجموعه هاي بزرگ اقتصادي در قالب مجموعه شستا در اختيار اين وزارتخانه است ولي سود ناشي از درآمدهاي اين مجموعه بزرگ اقتصادي به خزانه واريز نمي شود.درحالي که با شستا مي توان يک کشور را اداره کرد اما کارگران و بازنشستگان تحت پوشش وزارت تعاون در وضعيت خوبي زندگي نمي کنند.
حسن بيگي همچنين مدعي شد: ربيعي با بانوان نيز احساسي و رواني برخورد مي کند وبا گذاشتن يک مدير زن در مجموعه وزارتخانه تمام زنان را بازيچه خود قرار داده است.
وي از نمايندگان مجلس خواست تا با راي عدم اعتماد به ربيعي زمينه حضرو وزير قدرتمندتري را در کابينه دولت دوازدهم به وجود آورند.

عثماني: آقاي ربيعي وزارت شما، وزارت حذف تعاون است

يک عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي گفت: وزارت شما وزارت تعاون نيست، بلکه وزارت حذف تعاون است. مديريت شما باعث شده که تا بيش از 28.6 درصد تعاوني‌ها تعطيل شود. شما وزير کار نيستيد، بلکه وزير کارفرمايان هستيد.
محمد قسيم عثماني عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس در موافقت با استيضاح وزير کار بيان کرد: خداوند را شاهد مي‌گيرم که جز براي احقاق حق پشت اين تريبون قرار نگرفته‌ام. همانطور که گفته‌ام در دوره آتي کانديد نخواهم شد که تصور شود امروز به خاطر راي حرف مردم را به زبان مي‌آورم. استيضاح يکي از ابزارهاي نظارتي و همچنين محکم‌ترين ابزار است که در دست نمايندگان قرار دارد و براي دولت استيضاح مي‌تواند نه يک تهديد بلکه فرصتي براي تبيين عملکرد باشد و در نهايت نمايندگان در ادامه فعاليت وزير و يا جايگزيني آن تصميم مي‌گيرند.
وي در ادامه گفت: طبيعي است وزيري که عملکرد قابل دفاعي نداشته باشد، بايد استيضاح را تهديدي جدي بداند و از هر ابزاري براي جلوگيري از آن استفاده کند. آقاي ربيعي شما نمونه بارز مبارزه با استيضاح هستيد. اگر آن قدري که در رفع استيضاح مهارت و ممارست داريد، در انجام وظايف خود مهارت داشتيد هرگز استيضاح مطرح نمي‌شد. الحق بايد به قدرت لابي‌گري شما تحسين گفت. خوب است بعد از وزارت مديريت استيضاح ساير وزيران را برعهده گيريد.
اين عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي گفت: آقاي ربيعي همدستان شما در تيمي که تشکيل داده‌ايد، ادعا مي‌کنند که شما به عده‌اي باج نداديد و به همين دليل شما را استيضاح مي‌کنيم و هدف از استيضاح شما سهم‌خواهي است. اگر واقعا اينگونه است، مرد باشيد و پشت اين تريبون اعلام کنيد کدام نماينده ملت از شما باج‌خواهي داشته است و چه کسي به خاطر مسائل شخصي شما را استيضاح کرده است.
عثماني خاطرنشان کرد: اگر راست مي‌گوييد سريعا اعلام کنيد که مجلس از طريق هيات نظارت بر نمايندگان عذر چنين نماينده‌اي را بخواهد تا هم مردم تکليف خود را با نمايندگانشان بدانند و هم مجلس درباره نمايندگان خود تصميم بگيرد و اگر هم انکار مي‌کنيد، بدتر است، چون اين کار تنها باعث مي‌شويد شما در اين ادعا نيز ناصادق باشيد. شما به هرکدام از استيضاح کنندگان رسيديد فرموديد از شما انتظار اين کار را نداشتم. شما مساله نظارت ما را به يک موضوع احساسي و شخصي تقليل داده‌ايد. اين شيوه مدت‌هاست که منسوخ شده است.
وي در ادامه گفت: وزارت شما، وزارت تعاون نيست، بلکه وزارت حذف تعاون است. مديريت شما باعث شد که سقف تعاوني‌ها که در اقتصاد بايد به 25 درصد برسد، کاهش يابد و در دوره وزارت شما بيش از 28.6 درصد تعاوني‌ها تعطيل شدند. استمرار وزارت شما باعث مي‌شود تعاوني‌ها از عرصه اقتصاد پاک شوند.
اين عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي در ادامه اظهار کرد: شما وزير کار نيستيد بلکه وزير کارفرما هستيد. شما به جاي اينکه به بخش کارگري کشور توجه داشته باشيد بر احزاب کارگري و تشکل‌ها متمرکز شده‌ايد تا در چنين روزي فضا را براي شما هموار کنند. شما با چشم بستن بر واقعيت، زير پا نهادن حقوق کارگران و عدم نظارت بر شرايط کاري با کارفرمايان همدست شده‌ايد تا کارگران حتي از حداقل حقوق خود يعني حق بيمه نيز برخوردار نباشند. بر اثر عدم نظارت شما تعداد قابل توجهي از نيروهاي تحصيلکرده که به کار مشغول هستند حتي حداقل حقوق کارگري را دريافت نمي‌کنند و حتي اگر کارگر و کارمندي کوچکترين اعتراضي بکند، اخراج شده و حتي حقوق 500 هزار توماني خود را نيز از دست مي‌دهد.
عثماني بيان کرد: کارگران زيادي در روز 12 ساعت کار مي‌کنند و حتي اضافه‌کاري هم نمي‌گيرند. روبه‌روي وزارتخانه شما دفتر پيشخوان دولتي قرار دارد که افرادي با مدرک ليسانس و فوق ليسانس با ماهي 500 هزار تومان بيش از 10 ساعت در روز کار مي‌کنند که حق بيمه و اضافه‌کاري نيز نمي‌گيرند. اگر توان بيرون آمدن از اتاقتان را نداريد حداقل پرده اتاقتان را کنار بزنيد تا ببينيد چه وضعي در روبه‌روي وزارتخانه شما حاکم است. شما وزير تامين اجتماعي نيستيد. شما عامل تبعيض اجتماعي هستيد. شما صندوق تامين اجتماعي را که سرمايه‌اي متعلق به شاغلان و بازنشستگان است، وجه‌المصالحه سياسي و باندي قرار داده‌ايد.
نماينده مردم بوکان در مجلس شوراي اسلامي گفت: الحق شما استاد تمام گماردن افراد متخصص در تخصص‌هاي غيرمرتبط هستيد. شما متخصص ارتوپد را که جراح بسيار حاذقي است به عنوان مدير سازمان تامين اجتماعي منصوب کرده‌ايد و بعد مي‌گوييد سازمان تامين اجتماعي در حال غرق شدن است. شما وقتي ناخداي قابل را به عنوان خلبان هواپيما انتخاب مي‌کنيد، طبيعي است که به مقصد نرسيده و به دنا برخورد مي‌کند.
عثماني در پايان گفت: شما اگر دلسوز بوديد از متخصصان در حوزه تخصص خود استفاده مي‌کرديد. لطفا فضا را احساسي نکنيد. اگر شب عيد است، بازنشستگان و کارگراني در جامعه هستند که حتي پولي براي دادن عيدي به نوه‌هايشان ندارند. بايد بپذيريد که شما و وزيرانتان جمعا توان دويدن 100 متر را هم نداريد. پس کنار برويد تا اجازه بدهيد وزراي جوان بر سر کار بيايند و کشتي به گل نشسته تامين اجتماعي و رفاه را نجات دهند.

نگهبان: براي هواپيمايي آسمان درآمدزايي مهم است اما براي ما جان مردم عزيزتر است

نماينده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شوراي اسلامي از نحوه مديريت شرکت هواپيمايي شرکت آسمان در وزارت رفاه انتقاد کرد.
محمود نگهبان سلامي در جلسه علني صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در موافقت با استيضاح ربيعي وزير کار، گفت: ايران داغدار 66 نفر از هموطنان ماست که در سانحه سقوط هواپيمايي آسمان جان خود را از دست دادند. شايد براي شما هواپيمايي آسمان و درآمدزايي آن مهم باشد اما براي ما جان مردم عزيزتر است.
وي عدم پاسخگويي به مطالبات کارگران را از نقاط ضعف وزارت کار عنوان کرد و گفت: متاسفانه بيشتر از کارگران به عنوان ابزاري براي خواسته‌هاي شخصي ابقاي خود استفاده مي‌کنيد. ضمن اينکه در زيرمجموعه‌هاي تامين اجتماعي پيشينه خوبي را شاهد نيستيم و همين امر زمينه‌ساز فساد در زيرمجموعه اقتصادي اين وزارتخانه شده است.
نماينده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شوراي اسلامي امنيتي کردن وزارت رفاه و زيرمجموعه‌هاي آن را از ديگر ضعف‌هاي اين وزارتخانه عنوان و اشاره کرد: شما بايد مسائل را به امور اجتماعي و فرهنگي گره بزنيد نه امور امنيتي. متاسفانه ما شاهد آسيب‌هاي اجتماعي هستيم.
نگهبان عدم واگذاري بنگاه‌هاي زيرمجموعه تامين اجتماعي را موجب بروز فساد در اين مجموعه عنوان کرد و گفت: خصوصي‌سازي بايد به معناي واقعي عملياتي شود. نه اينکه شما را به شکل شستا ببينند. نمايندگان حق دارند به پول کارگران که در اختيار شماست حساس باشند. طبيعتا توسعه بنگاه‌هاي اقتصادي بايد همراه با سرازيرشدن سودهاي کلان به بخش‌هاي اشتغالزايي براي دهک‌هاي پايين همراه باشد.
نماينده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شوراي اسلامي در پايان اظهار کرد: من سابقه استيضاح شما را به خاطر مي‌آورم. شما فضا را احساسي مي‌کنيد، بغض مي‌کنيد و از رهگذر ارزش‌هاي ديني و اسلامي مجددا سعي مي‌کنيد از مجلس راي اعتماد بگيريد.


منبع: isna.ir/mehrnews.com/yjc.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد