آخرین اخبار

دومين جلسه رسيدگي به پرونده متهم به قتل حادثه خيابان پاسداران/ به روز رساني مي شود اجتماعي

دومين جلسه رسيدگي به پرونده متهم به قتل حادثه خيابان پاسداران/ به روز رساني مي شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - متهم از سلامت رواني کامل برخوردار است

نخستين جلسه رسيدگي به پرونده عامل شهادت سه مامور نيروي انتظامي در خيابان پاسداران، روز گذشته (يکشنبه) با حضور متهم پرونده، اولياي دم مقتولين و نماينده مدعي‌العموم به صورت علني آغاز شد.
در نخستين جلسه دادگاه، کيفرخواست توسط قاضي شهرياري نماينده مدعي‌العموم قرائت شد و اولياي دم هر سه مقتول، تقاضاي قصاص متهم را کردند.
وکيل مدافع متهم پرونده نيز در جلسه دادگاه گفت که با توجه به مدارک موجود در پرونده، متهم گفته که قصد کشتن فرد يا افرادي را نداشته و از اولياي‌دم مقتولين حادثه تقاضاي عفو و از محضر دادگاه تقاضاي رافت اسلامي را براي موکلم دارم.
دومين جلسه دادگاه عامل شهادت سه نفر از ماموران ناجا در حادثه خيابان پاسداران در شعبه نهم دادگاه کيفري يک استان تهران به رياست قاضي محمدي کشکولي برگزار شد.
قاضي محمدي کشکولي در ابتداي جلسه رسيدگي به پرونده گفت: «م. ث» متهم پرونده، سعيد اشرف زاده را به عنوان وکيل خود به دادگاه معرفي کرده است؛ لذا طبق قانون آيين دادرسي کيفري، وکيل تعييني متهم جايگزين وکيل تسخيري وي مي شود.
قاضي دادگاه افزود: به دليل اينکه در آستانه اخذ آخرين دفاع هستيم، اگر آقاي اشرف زاده آمادگي دفاع دارند اعلام کنند.
سعيد اشرف‌زاده وکيل متهم با حضور در جايگاه گفت: براي انجام وظيفه انساني و حمايت از حق و حقوق يک انسان، ضمن اينکه در مواجهه با يک موضوع اجتماعي مهم هستيم، نياز به مطالعه پرونده دارم و بعد از آن مطالبم را مي گويم. اگر وکيل تسخيري موکلم مطالبي دارد مي‌توانند آن را بيان کنند و من در جلسه بعدي صحبت مي‌کنم.
قاضي محمدي‌کشکولي گفت: قانون مي‌گويد در مرحله تحقيقات مقدماتي کسي که متهم است مي تواند وکيل معرفي کند و اگر وکيلي نتوانست بگيرد، بازپرس مي تواند وکيل تسخيري براي متهم در نظر بگيرد. در مرحله تحقيقات آقاي ايزدياري با توجه به تمکن مالي متهم به عنوان وکيل تسخيري اش تعيين شد و تشريفات قانوني نيز انجام شد.
وي افزود: دادگاه هفتم اسفند ماه موضوع را ابلاغ کرد و ما 10 روز صبر کرديم، با گذشت 10 روز مجبور شديم دادگاه را در روز شنبه برگزار کنيم، زيرا موضوع به وکيل و متهم تفهيم شد. در جلسه قبل نيز وارد ماهيت شديم و ابتداي جلسه به وکيل تسخيري و متهم موضوع را تفهيم کرديم که اگر آمادگي دفاع دارند اعلام کنند که آنها نيز اعلام آمادگي کردند.
محمدي کشکولي خاطرنشان کرد: در اين مرحله از رسيدگي، طبق ماده 48 قانون آيين دادرسي کيفري، متهم مي تواند وکيل تعيين کند و طبيعتا وکيل تسخيري منتفي مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، در ادامه دومين جلسه دادگاه، قاضي محمد شهرياري نماينده مدعي‌العموم با حضور در جايگاه اظهار کرد: بسيار ساده‌لوحانه است که اظهارات متهم مبني بر عصباني بودن لحظه‌اي را بپذيريم. در همان شب يعني 30 بهمن‌ ماه و بامداد يکم اسفند ماه دو دستگاه خودروي سمند و پرشيا به ماموران حمله و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. خودروي سمند در گلستان هفتم نيز تعدادي از ماموران را به صورت حرفه‌اي مجروح کرد. متهمان دستگير شدند، آنان که عصباني نبودند؛ لذا اين نشان مي‌دهد يک ساماندهي قبلي در اين ماجرا وجود دارد.
سرپرست دادسراي امور جنايي تهران ادامه داد: اتوبوس به مدت 15 شب در محل پارک بوده و محلي براي تجمع افراي از مسلک متهم بوده است. صندلي‌ها را خود متهم جمع‌آوري و نگهداري کرده است؛ لذا اين موارد نشان مي‌دهد که ساماندهي وجود داشته است، البته از آنها تحقيقات انجام شده و در مرجعي ديگر به آن رسيدگي مي‌شود. متهم در اظهاراتش گفته که جلوي خود را نمي‌ديده، اگر فيلم را ببينيد که وي در گلستان هفتم اول به سمت راست مي‌رود بعد فرمان را به سمت چپ مي‌چرخاند و سپس مستقيم حرکت مي‌کند، دقيقا متوجه بوده که در حال چه عملي است.
شهرياري افزود: آثار موجود در بدن متهم بعد از تهاجم عمدي توسط افراد حاضر در محل بوده است. در تحقيقات از ايشان سوال شد که آيا اين سه مامور را مي‌شناسيد که گفته خير، من آنها را نمي‌شناسم؛ بنابراين تهاجم وي صرفا از روي عصبانيت نيست، وي در بين متهمان دستگير شده تنها کسي است که گواهينامه پايه يک دارد و رانندگي اتوبوس را انجام مي‌دهد.
وي خاطرنشان کرد: متهم گفته که عضو هيچ فرقه‌اي نيست، در حالي که يکي از دراويش است. وي اعتراف کرده که تشکيلاتي دارند و عضويت‌اش محرز است و پرونده مجزا در اين خصوص در دادسراي صالحه تشکيل شده است.
سرپرست دادسراي جنايي تهران تاکيد کرد: قتل با هيچ انگيزه‌اي قابل پذيرش نيست، متهم از سلامت رواني کامل برخوردار است. هم خودش اذعان داشت و هم روانپزشک پزشکي قانوني آن را اعلام کرد؛ لذا اولياي دم تقاضاي قصاص دارند، بنده هم تقاضاي قصاص دارم و در خصوص اخلال در نظم عمومي نيز تقاضاي اشد مجازات دارم.
در ادامه جلسه دادگاه، با تقاضاي استمهال وکيل مدافع متهم موافقت شد و اعلام شد سومين جلسه رسيدگي به اين پرونده، 27 اسفندماه برگزار مي‌شود.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد