آخرین اخبار

آواز خواندن و تاثيرات فوق العاده آن بر سلامت تازه هاي سلامت

آواز خواندن و تاثيرات فوق العاده آن بر سلامت

  بزرگنمايي:

چه خبر - تاثيرات فوق العاده آواز خواندن بر سلامت

همه مي‌دانيم که آواز خواندن براي خيلي از افراد لذت بخش است اما آيا اين را هم مي‌دانستيد که فوايد شگفت انگيزي هم براي سلامتي‌تان دارد؟ بيشتر ما تقريبا هر روز چيزهايي مي‌خوانيم و آهنگ‌هاي مورد علاقه‌مان را زمزمه مي‌کنيم. در اين مطلب براي‌تان مي‌گوييم آواز خواندن چه تاثيراتي روي سلامتي‌تان دارد تا اين بار که موسيقي محبوب‌تان به ذهن‌تان خطور کرد، ترديد نکنيد و صداي‌تان را سر بدهيد!
آواز خواندن هم درست مثل گوش دادن به موسيقي براي سلامتي مفيد است.

1. آواز خواندن و تقويت سيستم ايمني

تقويت سيستم ايمني، بهترين فايده‌ي آواز خواندن براي سلامتي شماست. بنا بر پژوهش‌ها آواز خواندن به تقويت سيستم ايمني کمک مي‌کند. در تحقيقي، نمونه خون اعضاي گروه حرفه‌اي کُر، قبل و بعد از خواندن قطعه‌اي از موتسارت آزمايش و بررسي شد. محققان دريافتند در بسياري از نمونه‌ها، مقدار پروتئيني که در سيستم ايمني به عنوان آنتي بادي عمل کرده و ايمونوگلوبولين نام دارد، به يکباره بعد از آواز خواندن افزايش چشمگيري پيدا کرده بود. در حاليکه در نمونه خون اعضايي از گروه کُر که فقط شنونده بودند، اين نتايج ديده نشد. بنابراين يافته‌ها نشان مي‌دهند که آواز خواند تاثير مثبتي بر سيستم ايمني دارد. در واقع آواز خواندن يک راه مفيد براي تقويت سيستم ايمني شماست، امتحان کنيد!

2. آواز خواندن و بهتر شدن ژست بدني

جالب است بدانيد يکي از فوايد آواز خواندن، بهبود وضعيت بدني است. وقتي که آواز مي‌خوانيد، صاف ايستادن، بخش مهمي از تکنيک درست آواز خواندن است. بنابراين بعد از مدتي، ژست درست بدن براي شما تبديل به يک عادت خواهد شد. ضمنا با اين وضعيت بدن، فضاي خالي قفسه سينه و کمر و شانه‌ها هم راستا شده و باعث مي‌شود وضعيت بدني خود را اصلاح کنيد.

3. آواز خواندن ورزشي شگفت انگيز

آواز خواندن مي‌تواند يک ورزش عالي باشد،مخصوصا براي افراد سالمند، ناتوان و يا آسيب ديده. حتي اگر شما يک فرد کاملا سالم باشيد، با فراگرفتن تکنيک‌هاي درست آواز خواندن مثل ادا کردن واکه‌ها، ريه‌هاي‌تان تمرين و ورزش خواهند کرد. همچنين برخي ديگر از فوايد آواز خواندن براي سلامتي مي‌توان از قوي‌تر شدن ديافراگم و افزايش جريان خون کلي در بدن نام دارد. علتش هم اين است که وقتي آواز مي‌خوانيد در مقايسه با زماني که فعاليت‌هاي ديگري انجام مي‌دهيد، مجبوريد مقدار اکسيژن بيشتري به درون بکشيد.
حتي عده‌اي عقيده دارند به طور مرتب آواز خواندن مي‌تواند استقامت و ظرفيت هوازي را بالا ببرد. ضمنا سريع‌ترين راه تقويت غبغب تا شکم آواز خواندن است! زيرا وقتي که بازدم انجام مي‌دهيد، عضلات ميان تنه به يکباره فعال خواهند شد. تمرين‌هاي تنفسي را انجام دهيد. ابتدا خواهيد ديد که بالاي شکم فعال مي‌شود و سپس به اين دليل که به بيرون راندن هوا ادامه مي‌دهيد، قسمت پاييني شکم نيز شروع مي‌کند به فعال شدن. به آواز خواندن‌تان ادامه دهيد تا عضلات‌تان حتي بدون اينکه بفهميد ورزش کنند.

4. آواز خواندن و بهتر شدن خواب

کارشناسان سلامت نشان داده‌اند که آواز خواندن مي‌تواند عضلات دهان و حلق را تقويت کرده و در نتيجه خروپف و آپنه خواب را متوقف کند. اگر شما هم دچار اينگونه مشکلات خواب هستيد توصيه مي‌کنيم آواز بخوانيد تا از خوابي بهتر و لذت بخش‌تر بهره مند شويد.

5. آواز خواندن و کاهش استرس

واقعيت اين است که سر و کار داشتن با آواز و موسيقي به هر شکلي آرامش بخش است. بيشتر ما دست کم يکي دو آهنگ داريم که وقتي دچار استرس و اضطراب هستيم به آن پناه مي‌بريم. آواز خواندن مي‌تواند تنش عضلات را کم کند و استرس‌تان را تسکين بدهد. وقتي آواز مي‌خوانيد، سطح هورمون‌هاي ضد استرس افزايش يافته و براي همين آواز خواندن يکي از ساده‌ترين راهها براي کمک به تسکين استرس بدون نياز به دکتر و دارو محسوب مي‌شود.

6. آواز خواندن يک ضد افسردگي طبيعي

آواز خواندن راهکاري طبيعي براي غلبه بر افسردگي است. آواز خواندن باعث ترشح اندورفين مي‌شود که هورمون احساس خوب مغز است و منجر به احساس خوشبيني و شادي براي ما مي‌شود. محققان دريافته‌اند يک اندام بسيار ريز در گوش است که مي‌تواند به فرکانس‌هاي آواز جواب بدهد، اين واکنش يک احساس لذت آني توليد مي‌کند حتي اگر خواننده خود شما باشيد. به عبارتي ساده‌تر، آواز خواندن مي‌تواند کمک‌تان کند بر مشکلات زندگي‌تان غلبه کنيد و به راحتي روحيه‌تان را تقويت کند.

7. آواز خواندن و افزايش هوشياري ذهني

آواز خواندن و تاثيرات فوق العاده آن بر سلامت

اين هم فايده‌اي ديگر از آواز خواندن که مخصوصا براي افرادي که با آلزايمر و فراموشي دست و پنجه نرم مي‌کنند مفيد است. همانطور که گفتيم آواز خواندن به جريان خون کمک مي‌کند و البته اين جريان خون، پُر از اکسيژن است که مي‌تواند مقدار اکسيژن بيشتري به مغز برساند. از اين رو آواز خواندن به ما کمک مي‌کند تمرکز خود را بالا ببريم و از نظر حافظه و ذهني هوشيارتر شويم. انجمن آلزايمر جهاني، خدماتي به نام "براي مغزتان بخوانيد" تشکيل داده است که به بيماران آلزايمر کمک مي‌کند حافظه‌ي خود را تقويت کنند.

8. آواز خواندن و کمک به بيماران پارکينسون

مطالعات زيادي وجود دارند که نشان مي‌دهند آواز خواندن مي‌تواند سلامت بيماران پارکينسون را تقويت کند. براي اين افراد، آواز خواندن باعث بهبود مهارت کلامي و کنترل بلع مي‌شود. ضمنا طبق يافته‌ها آواز خواندن به بيماران پارکينسون کمک مي‌کند تعادل خود را به دست بياورند.

9. آواز خواندن و تقويت مهارت‌هاي ارتباطي

پژوهش‌ها نشان داده آوار خواندن براي بچه‌هاي کوچک به مغزشان جهت آماده شدن براي يادگيري زبان کمک مي‌کند. همچنين موسيقي ابزار خوبي براي تعليم خواندن و نوشتن در سنين پايين است تا بعدا دچار مشکلات زباني نشوند. اگر دوست داريد ترانه‌هايي که مي‌خوانيد را خودتان بسراييد پس اين استعداد شما مي‌تواند به مهارت‌هاي ارتباطي‌تان نيز کمک کند.

10. آواز خواندن و داشتن دوستان بيشتر

شما چه عضو حرفه‌اي گروه کُر باشيد و يا فقط در دورهمي‌هاي دوستانه‌تان آواز بخوانيد، يکي از فوايدش اين است که مي‌تواند سطح زندگي اجتماعي‌تان را ارتقاء بدهد. پيوند و ارتباطي که بواسطه‌ي آواز خواندن با ساير افراد ايجاد مي‌کنيد، صميميت‌هاي بيشتري را شامل مي‌شود. وارد شدن در هر گروهي و ارتباط برقرار کردن با آنها توسط آواز خواندن براي خود شما هم مفرح بوده و همين هم عاملي است براي کاهش استرس و افسردگي.

11. آواز خواندن و افزايش اعتماد بنفس

خيلي از افراد مخصوصا خواننده‌هاي تازه کار از قرار گرفتن روي استيج مي‌ترسند. اما خوب آواز خواندن و تحسين و تشويق ديگران را دريافت کردن مي‌تواند رمز غلبه بر ترس و افزايش اعتماد بنفس باشد. حتي به مرور زمان شايد به راحتي بتوانيد در مقابل افرادي که مهارت‌هاي سخنراني عالي دارند نيز خودي نشان بدهيد. مي‌توانيد از آواز خواندن در مقابل اعضاي خانواده و دوستان شروعه کنيد.

12. نگاه‌تان به آواز و آواز خواندن متحول خواهد شد

با آواز خواندن تدريجا از يک مبتدي به يک خبره‌ي انگيزشي تبديل خواهيد شد! حتي ممکن است سبک‌هاي جديدي از موسيقي را پيدا کنيد که براي‌تان لذت بخش‌تر و خوشايندتر باشد. لذت خوانندگي فراتر از يک استعداد حنجره‌اي است. تشويق خواهيد شد که چيزهاي بيشتري ياد بگيريد و از کلاس‌هاي تقويت مهارت‌هاي خوانندگي استفاده کنيد. مهم نيست که يک خواننده‌ي خوب نشويد. همين که هر روز براي خودتان بخوانيد هم عالي است و دريچه‌اي به سمت منظره‌اي جديد از دنياي موسيقي و آواز به روي‌تان گشوده خواهد شد که تمام ديگر فوايد گفته شده در بالا را تقويت خواهد کرد.

13. شما و عشق‌تان به هم نزديک‌تر مي‌شويد

مطالعه‌اي فوايد آواز خواندن را در ميان خوانندگان تعليم ديده و تعليم نديده مورد بررسي قرار داد. با وجود اينکه بين اين دو گروه از لحاظ سلامتي تفاوت‌هايي وجود داشت اما هر دو گروه از خواننده‌ها بعد از آواز خواندن، ميزان بالايي از اکسي‌توسين Oxytocin در خون خود داشتند.اکسي‌توسين هورمون عشق و مهرباني ناميده مي‌شود چون بعد از مواجهه با فرد محبوب ترشح مي‌شود. اما اين هورمون مي‌تواند حس اعتماد و اطمينان را هم افزايش بدهد،اضطراب و استرس را کم کند و احساس شادي را هم بيشتر کند. حتما براي‌تان پيش آمده که بعد از خواندن يک آواز، حس بهتري پيدا کرده باشيد؛ علتش ترشح اکسي‌توسين است. آواز خواندن مي‌تواند شما و عشق‌تان را به هم نزديک‌تر کند.

14. ياد مي‌گيريد چطور با دقت گوش دهيد

وقتي عضو يک گروه کُر مي‌شويد، بايد با دقت گوش بدهيد تا صداي شما بتواند با صداي ساير افراد ترکيب و همراه شود. از آنجاييکه هر موسيقي نيازمند تکنيک خاصي از آواز است، شما نياز داريد تمرين کنيد تا بتوانيد صداي مناسب را با تکنيک درست بيافرينيد.

15. آواز خواندن و زيباتر شدن پوست

عمل ِ آواز خواندن وادارتان مي‌کند عميق‌تر نفس بکشيد و در نتيجه جريان خون‌تان بهتر شود و اکسيژن بيشتري در بدن‌تان به گردش دربيايد. اينها فاکتورهاي مهمي در سلامت و جواني پوست هستند. ضمنا آواز خواندن، ريلکسيشن عضلات صورت را به دنبال دارد که اين هم به نفع پوست است. همچنين مي‌توانيد با تمرين‌هاي مخصوص صورت، از بروز خطوط در اطراف دهان‌تان پيشگيري کنيد. اگر سرتان خيلي شلوغ است و فرصت شرکت در کلاس‌ يوگا را نداريد، آواز بخوانيد.
فوايدي که در بالا گفته شد پشتوانه‌ي علمي دارند، پس با خيال راحت از همين امروز شروع کنيد و از صداي خودتان لذت ببريد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آواز بخوانيد!!


منبع : bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم