آخرین اخبار

آخرين يارانه سال جاري چه زماني واريز مي شود؟+فيلم اجتماعي

آخرين يارانه سال جاري چه زماني واريز مي شود؟+فيلم

  بزرگنمايي:

چه خبر - آخرين يارانه امسال 26 اسفند واريز مي شود

پرويز فتاح رئيس کميته امداد امام خميني، در نشست خبري پايان سال خود از پرداخت ٩٢ درصد از بودجه کميته امداد از سوي دولت و سازمان مديريت خبرداد و گفت: کميته امداد در ميان دستگاه‌ها از حمايت بالاتري برخوردار است. تلاش ما اين است که طي ١٠ روز آينده اين بودجه به شکل ١٠٠ درصد در اختيار ما قرار بگيرد و اميدواريم دولت مانند سال ٩4 و ٩5 اين بودجه را به شکل کامل پرداخت کند.
وي با اشاره به پرداخت مستمري بهمن ماه مددجويان اظهار کرد: عيدي مددجويان تحت پوشش نيز با عنايت دولت پنجشنبه گذشته به شکل کامل پرداخت شد. همچنين مستمري اسفندماه نيز همزمان با يارانه افراد تحت پوشش کميته امداد تا ٢6 اسفند پرداخت خواهد شد.
رئيس کميته امداد امام خميني (ره) با بيان اينکه عيدي مناطق زلزله زده و ٧ شهرستان استان کرمانشاه ٣ برابري پرداخت شده است، تصريح کرد: ١ برابر اين افزايش از سوي دولت و ٢ برابر آن از محل درآمدهاي مردمي کميته امداد پرداخت شده است.
فتاح با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي براي پرداخت مستمري و يارانه مددجويان از طريق کميته امداد ادامه داد: سازو کار اجراي اين مصوبه اگرچه به طول انجاميد اما در نهايت از دي ماه اجرايي شد و طي دو ماه گذشته مستمري مددجويان از طريق کميته امداد پرداخت شده است. مصوبه اين آيين نامه دائمي است و در سال ٩٧ هم ادامه خواهد داشت و ٢5٠ ميليارد تومان بار مالي اين مصوبه است.
وي در ادامه تصريح کرد: يکي ديگر از کارهاي بزرگ کميته امداد پرداخت يارانه افراد تحت پوشش از طريق کميته امداد بوده تا مديريت بيشتري در اين مورد صورت بگيرد.اين اقدام نيز از دي ماه با عنايت دولت و اعتماد به کميته امداد پرداخت شده و مبلغ آن به طور متوسط ماهانه 145 ميليارد تومان است.
رييس کميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به روند دقيق پرداخت اين يارانه و جلوگيري از هر گونه اختلال همزمان با تغيير روش اين پرداخت اظهار کرد: يک ميليون و 600 هزار کارت بانکي طي چند ماه گذشته در ادامه روند پرداخت يارانه‌ها به مدد جويان صادر شده و حساب بانکي براي اين افراد باز شده تا واريز مبلغ يارانه اين افراد صورت گيرد.

افزايش 30 درصدي درآمدهاي کميته امداد

فتاح با بيان اينکه بر اساس تبصره 16 بودجه سال 96 ، دوهزار 100 ميليارد وام اشتغال به شکل قرض الحسنه پرداخت شده است تصريح کرد: تا20 اسفندماه در همکاري با بانک‌ها 85 درصد اين طرح عملياتي شده و با جذب بودجه اين وام پر داخت شده و پيش بيني مي کنيم طي ده روز آينده اين ميزان افزايش يابد. مهلت قانوني ما براي پرداخت وام‌ها تا پايان فرورودين ماه است البته در سال‌ها گذشته تا پايان خردادماه به کميته فرصت داده شده بودکه اگر امسال براي باز هم اتفاق بيفتد صد درصد اين وام‌ها پرداخت مي‌شود.
فتاح با اشاره به پرداخت وام اشتغال زايي براي 140 هزار نفر از مددجويان تحت پوشش گفت:‌ اميدواريم تا اين افراد با رسيدن به خودکفايي از چرخه کميته امداد خارج شوند.
وي در ادامه از افزايش 30 درصدي درآمدهاي کميته امداد نسبت به مدت مشابه سال 95 خبر داد و افزود: طرح اکرام و کمک به ايتام و محسنين 26 درصد ، صدقات 14 درصد، زکات بين 40 تا 50 درصد و مجموعه طرح‌ها نيز 30 درصد رشد داشته است.
رييس کميته امداد با تاکيد بر اينکه بر اساس تبصره 14 بودجه براي سال 97 بودجه کميته امداد و بهزيستي به 7 هزار ميليارد تومان ارتقاء يافته است اظهار کرد: بودجه مربوطه به اين دو نهاد بالاترين رشد تا 75 درصد را به خود اختصاص داده ، اين افزايش از سوي دولت و به عنوان کمک براي رفع فقر مطلق صورت گرفته و با عنايت مجلس در ماده 79 برنامه ششم توسعه براي کمک به جامعه هدف سازمان بهزيستي و کميته امداد اختصاص يافته است.
رييس کميته با بيان اينکه اگر اين بودجه از فروردين‌ماه اجرايي شود، افرادي که پشت نوبت دريافت خدمات هستند مي توان تحت پوشش سازمان بهزيستي و کميته امداد قرار گيرند ادامه داد:‌ در بودجه سال آتي، 2 هزار ميليارد تومان بودجه براي اشتغال زايي مددجويان سازمان بهزيستي و کميته امداد در نظر گرفته شده است.

واگذاري 50 هزار واحد مسکوني بدون متقاضي به کميته امداد

فتاح در ادامه از واگذاري 50 هزار واحد مسکوني نيمه تمام و بدون متقاضي به کميته امداد براي اختصاص جامعه هدف اين نهاد خبر داد و گفت: اين توافق با کمک دولت و وزارت مسکن وشهر سازي انجام شده است تا کار مهمي براي مسکن مددجويان در سال 97 انجام شود.
وي در ادامه با اشاره به اختصاص رديف خاص بودجه براي بيمه اجتماعي زنان سرپرست خانوار در سال 97 تصريح کرد: 230 ميليارد تومان بودجه براي بيمه اجتماعي زنان سرپرست خانوار اختصاص يافته که بايد از اين فرصت براي توسعه بيمه اجتماعي زنان سرپرست خانوار استفاده کنيم. اين اتفاق با کمک نمايندگان زن مجلس و پيگيري‌هاي آنان انجام شده است.
رييس کميته امداد امام خميني(ره) با بيان اينکه در سال گذشته 140 هزار نفر از کميته امداد وام دريافت کرده‌اند گفت:‌ اين افراد مي توانند در پروسه‌اي بين يک تا سه سال خودکفا شده و از کميته امداد خارج شوند. ما در تمام طول فعاليتمان شاهد ورود و خروج مددجويان هستيم. در اسفندماه يک ميليون 512 هزار نفر افراد تحت پوشش کميته امداد قرار داشتند که يارانه آنها نزديک به 247 ميليارد تومان بوده است.

افزايش تقاضاها براي تحت پوشش قرار گرفتن در کميته امداد بدنبال سه برابر شدن مستمري مددجويان

فتاح همچنين با اشاره به اينکه افزايش سه برابري مستمري مددجويان باعث افزايش تقاضا براي تحت پوشش قرار گرفتن شده است ادامه داد: اين به آن معنا نيست که فقيران جامعه زيادتر شده ‌اند بلکه اين افزايش باعث تقاضاي بيشتر افراد جامعه شده است. ما نبايد به اين تقاضا دامن بزنيم چرا که روند تحت پوشش قرار دادن مددجويان براي تقاضاي آنان قابل کنترل تر است.
رييس کميته امداد امام خميني(ره) در ادامه با بيان اينکه بيش از صد ميليارد تومان کمک مردمي براي زلزله کرمانشاه توسط کميته امداد جمع آوري، ارسال و توزيع شده است گفت:‌کميته امداد با وقوع زلزله کرمانشاه به جامعه هدف خود عنايت ويژه‌اي داشته و مي توانم با قاطعيت اعلام کنم که تمام مددجويان کميته امداد امام خميني در حال حاضر کانکس دريافت کرده‌اند. تعداد اين خانوارها 24 هزار مورد است.
فتاح در ادامه با بيان اينکه 6 هزار واحد مسکوني در زلزله کرمانشاه از جامعه هدف کميته امداد آسيب ديده است تصريح کرد: ‌2500واحد بايد از صفر ساخته شده و 3500 واحد نيز بازسازي و تعمير شود.
وي با اشاره به اختصاص وام 35 ميليوني براي مناطق روستايي و وام 40 ميليوني براي مناطق شهري گفت:‌ اگر چه با اين پول ساخت خانه‌ها تکميل نخواهد شد اما حتي اگر 90درصد از واحدها ساخته شوند کميته امداد 10 درصد باقي مانده را از محل کمک‌هاي مردمي کامل خواهد کردو به اين ترتيب واحدهاي مسکوني صد درصد تکميل و تجهيز خواهند شد.

پرداخت وام از محل صدقات شرعي است

فتاح با اشاره به اين که بين 20 تا 30 درصد صدقات مردم تامين کننده وام‌هاي اشتغال زايي است افزود:‌ اين سوال وجود داشت که آيا مي توان از صدقات مردمي وام پرداخت کرد يا نه؟ اما ما پاسخ اين سوال شرعي را از مقام معظم رهبري دريافت کرديم و به اين ترتيب پرداخت وام براي اشتغال زايي از محل صدقات مردم کاملا شرعي است.
وي با بيان اينکه 9 درصد از افراد تحت پوشش کميته امداد زنان مطلقه هستنند گفت:‌ سالمندان نيازمند تحت پوشش کميته امداد تا پايان سال از خدمات کميته برخوردار خواهند شد ، آنها مشمول طرح شهيد رجايي هستند. همچنين ا فرادي که به سن 60 سال برسند و در روستاها باشند در صورتي که جزو نيازمندان باشند تحت پوشش قرار خواهند گرفت و از جدول وام مربوط به خدمات خاص خودشان استفاده خواهند کرد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد