آخرین اخبار

دادستان کل کشور:پليس لندن در ماجراي تعرض به سفارت ايران تماشاچي بود سياسي

دادستان کل کشور:پليس لندن در ماجراي تعرض به سفارت ايران تماشاچي بود

  بزرگنمايي:

چه خبر - دادستان کل کشور: وابستگي فرقه شيرازي به انگليس محرز است

حجت الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري دادستان کل کشور، در گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه دو سيما با بيان اينکه اتفاقي که ديشب در لندن افتاد ريشه‌هايي دارد، گفت: جرياني است که سال‌ها در ايران فعاليت دارد و مرکزش در قم است و اين جريان تحت عنوان جريان شيرازي نوعي برنامه ريزي در کارهايشان است که اختلاف بين اقوام اسلامي و مذاهب اسلامي شدند و هر روز آتش بين مسلمانان مي‌اندازند و کانون اين امر در انگلستان است و شبکه‌هاي مختلفي در اختيار دارند که آثار و تبعات بدي براي جهان اسلام دارد.
وي افزود: در دوره اي که دشمنان قسم خورده اسلام تلاش دارند که بين مذاهب اسلامي تفرقه بيندازند ما بايد تلاش کنيم که وحدت و يکرنگي باشد. برنامه هايي را اجرا مي کنند و اين برنامه کاملا مديريت شده از طرف دشمنان اسلام است.
منتظري يادآور شد: يکي دو سال قبل در قم به اين جريان و رئوس اين جريان پيامي داده شد که در اين مقطع زماني حرکت ناپسند است و اصلاح کنيد و نگذاريد که اختلاف بين شيعه و سني روز به روز بيشتر شود.
وي افزود: از طرف دادسرا و دادگاه روحانيت به آنها پيام داده شد که دست از اين حرکت برداريد که متاسفانه پذيرفته نشد و گفتند اين شبکه ها در انگلستان هستند و ربطي به ما ندارد و ما گفتيم که برائت خودتان را اعلام کنيد که انجام نشد. اين حرکت و برنامه هاي تفرقه انگيز بين مسلمانان با يک برنامه هاي حساب شده ادامه دارد و متاسفانه مرکز آن در قم است و اخيرا وابستگان اين جريان برخلاف موازين قانوني مرتکب حرکتي شد که مجرمانه است و تحت اتهام وارده دادسراي ويژه روحانيت اين آقا را چند بار احضار کرده بود و از پاسخ استنکاف کرده بود تا اينکه مسولين اين شخص را بازداشت کردند تا اتهام تفهيم و تحقيقات انجام شود.
دادستان کل کشور افزود: پيرو اين بازداشت عده اي در برخي کشورهاي همسايه تعرضات و حرکاتي کردند که ناشايست است. شب گذشته هم تعدادي از وابستگان اين حرکت به سفارت ايران يورش بردند و بعد از چند دقيقه از طريق سفارت به پليس انگليس اطلاع داده شد و پليس آنجا فقط تماشاچي مي‌شود و به جاي اينکه از وظايف خودش در تعرض به سفارت خانه صيانت شود متاسفانه نظاره گر مي‌شود و حتي پرچم ايران را پايين مي‌کشند که اهانت به کشور ميهمان است.
منتظري افزود: ميزبان مکلف است در صيانت و حفاظت از اين سفارتخانه که حکم خاک کشورها را دارد اقدام کند ولي متاسفانه پليس بيش از دو ساعت نظاره گر مي‌شود و بعد هم با اصرار مسئولان سفارت، آنها مي‌روند و چند ساعت بازداشت و نهايتا با يک قرار سبک آزاد مي‌شوند. اين موضوع نشان دهنده وابستگي اين جريان و فرقه به انگليس است که محرز است. آيا اگر يک جرياني شد و انگليسي بود، پليس اين کشور اينگونه از متجاوزين و يورشگران حمايت مي‌کرد؟
وي افزود: حرکت دولت انگليس يک حرکت کاملا خلاف قانون و مقررات بين المللي است. اميدوارم مسئولان در وزارت امور خارجه از طريق رايزني‌هايي که با اين دولت متجاوز و ياغي دارند بتوانند حق ملت ايران را استيفا کنند و آن‌ها اين حرکت زشت را جبران کنند.
منتظري تاکيد کرد: قطعا دستگاه قضايي در برابر گروهي که اينگونه مقابل قانون ايستادگي کرده و برخلاف مقررات قانوني حرکتي را انجام مي‌دهند، سکوت نخواهد کرد و با عوامل موثر در اين جريان برخورد قانوني مي کند. در اين شرايطي که در منطقه شاهد هستيم و تلاش‌هاي دشمنان براي ايجاد اختلاف و آشوب در بين کشورهاي اسلامي است، انتظار داريم آقاياني که داعيه چنين مسايلي را دارند در چارچوب مصالح اسلام و قرآن حرکت کنند و اگر غير اين باشد کاملا نشان مي‌دهد که وابستگي آن‌ها به انگليس قطعي است و همان شيعه انگليسي هستند که متاسفانه کمر براي حذف اسلام و قرآن بسته اند. اين بزرگترين خيانت است که امروز بياييم شبکه‌هاي تلويزيوني متعدد، سايت‌هاي گوناگون و انواع و اقسام اهانت‌ها را به مقدسات ساير مذاهب داشته باشيم. دلايل و شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد اين جريان تحت حمايت انگليس اند و کساني که متاسفانه در لباس روحانيت در اين کشور مستقر هستند و در اين شبکه‌ها فعاليت مي‌کنند، کاملا اين موضوع را نشان مي‌دهد و اگر انگليس واقعا اين‌ها را مدافع اسلام مي‌دانست آيا امکانات در اختيارشان قرار مي‌داد؟

مسأله خودکشي در زندان

منتظري درباره مساله خودکشي در زندان گفت: بعد از اغتشاشات دي ماه که عده‌اي فريب خورده آن را به وجود آوردند يا جريان جاسوسي که مطرح بود و تحت عنوان حمايت از محيط زيست عده‌اي اقداماتي را انجام دادند، بايد متذکر شوم که اشراف اطلاعاتي کامل در اين زمينه به عمل ‌آمد تا به نقطه‌اي رسيد که تعدادي از آنها دستگير شدند و يکي از عناصر مهم آن‌ها در زندان اقدام به خودکشي کرد، جمعا دو سه مورد بيشتر نبوده است و به ندرت اتفاق مي‌افتد. به عنوان نمونه در کشور فرانسه به ازاي هر 10 هزار ايراني، 12/4 نفر و در کشورهاي اروپايي در 10 هزار زنداني 5/4 نفر دست به خودکشي مي‌زنند. گزارش سال 2010 شوراي اروپا کشور فرانسه را با تعداد 95 خودکشي در زندان، مقام نخست کشورهاي اروپايي معرفي کرده است يعني به ازاي هر 10 هزار زنداني 15 و نيم نفر خودکشي کرده‌اند؛ در حالي که ميانگين خودکشي در زندان در 47 کشور عضو شوراي اروپا 6 /7 نفر بوده است. طبق گزارش پايگاه اينديپندت در 27 آوريل 2017 بنا بر گزارش وزير دادگستري انگلستان اعلام شده که طي يک دوره 12 ماهه تا پايان مارس 2017 از 344 مورد مرگ در زندان‌هاي انگليس، 113 نفر به علت خودکشي جان باختند. با وجود اين آمارهاي خودکشي در زندان‌هاي کشورهاي غربي بر روي اين موضوع مانوري داده نمي‌شود اما هنگامي که در ايران در بين بيش از 200 هزار زنداني دو يا سه نفر با اهداف سياسي اقدام به خودکشي مي‌کنند، بر روي اين قضيه مانور و موج سواري مي‌کنند؛البته بيان اين مطلب براي توجيه نيست چرا که اين موضوع به هيچ وجه قابل توجيه نيست و مسئولين زندان‌ها در قبال زندانيان مسئوليت دارند و بايد از آن‌ها مراقبت کنند که دست به چنين کارهاي ناپسندي نزنند البته برخي نيز از اين فرصت استفاده مي‌کنند.
وي با بيان اينکه بيشترين آمار خودکشي را امريکا به خود اختصاص داده است، افزود: در دو سه موردي که خودکشي توسط زندانيان صورت گرفت يک مورد آن اصلاً در زندان نبوده است و فرد ديگري نيز که اخيراً روي آن موج سواري مي‌کنند فردي بوده که در جريان اغتشاشات خيابان پاسداران فوت کرده بوده است و بعد از چند روز، چون شناسايي نشده بود در پزشکي قانون نگهداري مي‌شد، اين در حالي است که مطرح کردند که تحت شکنجه کشته شده است.
منتظري با اشاره به پرونده سيدامامي گفت: اين فردي که خودکشي کرد و متهم به جاسوسي بود در يک محل مناسب نگهداري مي شده و مراقبت‌هاي لازم هم بوده ولي از فرصت استفاده کرده و شايد از غفلت مراقب استفاده کرده و ظرف چند دقيقه که از 15 الي 16 دقيقه بيشتر طول نکشيد، خودکشي کرده است.
دادستان کل کشور درباره موضوعات مربوط به حجاب گفت: از دو زاويه بايد به اين مساله توجه کرد و يکي مساله فرهنگي است که بايد همه متوجه باشيم که مساله حجاب در فرهنگ ايراني اسلامي مساله‌اي پيش پا افتاده نيست و حجاب در مجموعه خانواده يک حکم دارد و در خارج از خانواده حکم ديگري دارد. در محيط زندگي خصوصي فرد هر گونه لباسي مي‌تواند بپوشد و حريم اشخاص کاملاً محترم است و هيچ کس متعرض حريم خصوصي اشخاص طبق موازين شرعي نبايد باشد اما افراد زندگي اجتماعي نيز دارند و در مرعا و منظر ديگران بايد اصول و مباني رعايت شود. اسلام در رابطه با مساله حجاب دستورات موکد دارد و کسي نمي‌تواند بگويد اسلام نسبت به حجاب حکمي ندارد و قطعاً حکم اسلام نسبت به حجاب مشخص و از واجبات است.
وي افزود: در اين زمينه از لحاظ فرهنگي دستگاه‌هاي فرهنگ ساز، صدا و سيما، مدارس، مطبوعات و حوزه‌هاي علميه و ... بايد بيشتر کار کنند زيرا مساله حجاب شوخي نيست و فردي که مسلمان است بايد حجاب را رعايت کند. از طرفي از منظر حقوقي و قانوني هم ممکن است فردي اصلاً اعتقاد به اسلام نداشته و مسلمان نباشد و جزو اقليت‌هاي مذهبي بوده و اعتقادي به حجاب نداشته باشد که اين فرد نيز بايد بداند که در نظام جمهوري اسلامي ما براي رعايت مساله حجاب قانون داريم و اگر کسي بخواهد در منظر و مرئي مردم کشف حجاب کند طبق قانون مجرم است.
دادستان کل کشور يادآور شد: زماني که دولت استعمارگر انگليس رضاخان را در مملکت حاکم کرد مساله کشف حجاب از اقدامات اوليه آن‌ها بود و اين خواسته استعماري براي نيل به اهدافشان پيگيري شد و امروز هم ما معتقديم اين سياست شيطاني توسط دشمنان همچنان دنبال مي‌شود و در شبکه‌هاي مختلف، سايت‌ها و کانال‌هايي که به نحوي مرتبط با آن‌هاست تلاش مي‌کنند که اين امر مقدس و موثر بانوان را تضعيف کنند و عده‌اي را فريب بدهند اما آنها بايد بدانند چنانچه شهروندان روشنفکر و ملتزم به قانون هستند و قانون جمهوري اسلامي ايران رعايت حجاب را لازم دانسته است. انتظار ما اين است که خود بانوان محترم در اين زمينه حقوق ديگران، مقررات و ضوابط شرعي را رعايت کنند و نيروي انتظامي و دستگاه قضايي در برابر اين عملي که به صراحت قانون جرم است برخورد لازم را مي‌کند از طرفي نشريات و نويسندگان نيز بايد به اين مساله توجه کنند.
وي ادامه داد: به عنوان مثال مساله حجاب اجباري که مطرح مي‌شود به فرموده مقام معظم رهبري همان خطي است که دشمن براي ضربه زدن ترسيم کرده است.
منتظري در پاسخ به سوالي درباره آخرين وضعيت پرونده قاچاق کالا و ارز و اينکه در جلسه‌اي گفته بوديد اقوام برخي مسئولان در رابطه با قاچاق کالا دخالت دارند؟ گفت: بنده گفته بودم که اين حجم از قاچاق کالا و ارز که وارد مي‌شود نشان دهنده اين است که شبکه‌ها و افرادي در آن ذي نفع هستند؛ اين در حالي است که برخي از اين کلمات سوء استفاده کردند و چنين القا کردند که من مي‌خواهم بگويم همه و يا بيشتر مسولين خدايي نکرده آلوده هستند در حالي که رسماً مي‌گويم ديد بنده نسبت به مقامات و مسئولين اين گونه نبوده و نيست. ما معتقديم که اين حجم گسترده کالا و ارز که از مبادي رسمي وارد مي‌شود نمي‌تواند بدون وجود پشت پرده و ساخت و پاخت با کساني که دست اندرکار هستند صورت بگيرد. ما اطلاعاتي داشتيم و اين اطلاعات نشان مي‌داد کساني که موثر در قاچاق کالا و ارز هستند، به نحوي ذي نفع هستند و اين موضوع به لحاظ اطلاعاتي و قضايي احتياج به کار طولاني دارد؛ البته از همان وقت هم شروع شده بود. در اين زمينه اطلاعاتي به ما رسيده بود و همچنين اقدامات خيلي خوبي توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي شکل گرفت و با همکاري دستگاه قضايي شبکه‌هايي را شناسايي کردند و در چند استان اين مساله پيگيري و تعدادي هم دستگير شدند. ناگفته نماند که کارهاي تحقيقاتي در اين زمينه ادامه دارد و اگر به مرحله‌اي رسيد که قابل انتشار باشد حتماً اطلاع رساني مي‌شود.
وي تاکيد کرد: مساله قاچاق کالا و ارز به اقتصاد کشور، کار و شغل مردم و کارخانجات ضرر و زيان مي‌رساند لذا از همه مردم عزيز انتظار داريم که در اين زمينه همکاري لازم را داشته باشند و اگر اطلاعاتي دارند به دستگاه قضايي بدهند زيرا اطلاعات مردمي در اين زمينه بسيار موثر است. مردم از خريد کالاي قاچاق خودداري کنند و به دولتمردان کمک کنند و از طرفي دستگاه‌هاي ذي ربط نيز با عوامل متخلف برخورد جدي داشته باشند.
دادستان کل کشور درباره طرح استرداد اموال نامشروع گفت: من مخالف آن هستم زيرا ما فاقد قانون نيستيم. براساس تجربه اي که دارم مطمئنم که اين قانون به اجرا نمي‌رسد و اجرايي نخواهد شد زيرا نياز به کارشناسي جامع تري دارد.
وي درباره چهارشنبه آخر سال و هشدار به خانواده‌ها گفت: خانواده هاي محترم مراقبت داشته باشند که ما مواجه با حوادث تلخي نشويم و اين بسيار بد است. توجه داشته باشيم استفاده از مواد منفجره خطرناک است. حقوق شهروندي را بايد رعايت کنيم. بايد به اموال عمومي آسيب نرسد زيرا زيان رساندن به اموال عمومي توجيه اخلاقي ندارد.
دادستان کل کشور افزود: دلقکي که در آمريکا نشسته و تحت عنوان ري استارت، ممکن است براي چهارشنبه اخر سال حرکات شيطنت آميز و بچه‌گانه‌اي داشته باشد و انتظارمان اين است که مردم عزيز مراقب باشند تا عملي انجام نشود که دستاويزي براي سواستفاده و موج سواري آنها شود.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد