آخرین اخبار

نام کدام خيابان مصدق مي شود؟ اجتماعي

نام کدام خيابان مصدق مي شود؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - تصميم نهايي شوراي شهر درباره استفاده از نام مصدق و حجاريان

محمد جواد حق شناس عضو شوراي شهر تهران، صبح امروز در نشست خبري با بيان اينکه خبرنگاران دراين مدت با انتشار صحيح و سريع خبر به مردم اطلاع رساني کردند، گفت:‌ از اين افراد تشکر مي‌کنم. وي با بيان اينکه اعضاي کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر از ابتداي آغاز به کار شوراي پنجم، 35 جلسه رسمي و 15 جلسه فوق العاده داشتند، گفت: اعضاي کميسيون در مجموع، 30 تذکر ارائه کردند.
عضو شوراي شهر تهران، با بيان اينکه يکي از کميته‌هاي فرعي، کميته وام به خبرنگاران و نخبگان بوده است، گفت:‌ زماني که اين کميته در اختيار ما قرار گرفت با يک تصميم سخت مواجه بوديم، چرا که در دوره قبل اعضاي کميته وام، 1800 نفر را مشمول پرداخت وام اعلام کردند، اما اين در حالي بود که ميزان اعتبارات به شدت محدود بود، به گونه‌اي که شايد 4 سال، عمر شوراي شهر کفاف پرداخت وام به اين افراد را نمي‌کرد. بنابراين نهايتا تصميم گرفته شد که سقف وام را از ده ميليون تومان به پنج ميليون تومان تقليل دهيم تا تعداد افراد بيشتري را شامل شوند.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص نامگذاري خياباني به نام مصدق، گفت: در مراسم تغيير نام بزرگراه نيايش به آيت الله هاشمي رفسنجاني، حجت اسلام والمسلمين دعايي، پيشنهاد داد که خياباني به نام مصدق شود و بعد از شکل گيري کميسيون نامگذاري از دعايي خواستيم که اين پيشنهاد خود را مکتوب اعلام کند و وي نيز پيشنهاد داد که خيابان نفت را به نام مصدق تغيير نام دهند، اما سرانجام در بررسي‌ها به دو گزينه بلوار کشاورز و خيابان کارگر رسيديم.
بعد از بررسي‌ها پيشنهاد شد که ميدان انقلاب تا راه آهن به نام خيابان کارگر و انقلاب به سمت بالا نيز به نام مصدق نامگذاري شود که اين پيشنهاد در کميسيون فرهنگي و اجتماعي تصويب شده است. اميدواريم تا پايان سال 96 و روز ملي شدن صنعت نفت، اين تغيير نام در دستور کار صحن قرار گيرد و به تصويب برسد.
عضو شوراي شهر تهران، همچنين در خصوص چرايي نامگذاري ساختمان شماره دو شوراي شهر به نام سعيد حجاريان، گفت:‌ چندي پيش به عيادت دکتر شيباني عضو پيشين شوراي شهر رفتيم و در آن مراسم پيشنهاد شده به دليل جايگاه اين فرد، ساختمان شماره يک شورا به نام دکتر شيباني نام گذاري شود و در همان جلسه برخي پيشنهاد دادند که صحن شورا به نام دکتر شيباني نام گذاري شود که رد شد و در همان جلسه نيز برخي ديگر پيشنهاد کردند که ساختمان شماره دو نيز به نام سعيد حجاريان نام گذاري شود. البته پس از انتشار اين خبر، سعيد حجاريان با يکي از سايت‌ها مصاحبه کرد و خواستار توقف نامگذاريش بر روي يکي از ساختمان ‌ها شد و با توجه به نارضايتي وي، عملا موضوع منتفي مي شود.
در ادامه، حجت نظري رييس ستاد توان افزايي سازمان‌هاي مردم نهاد، با بيان اينکه اين ستاد بر اساس مصوبه شوراي شهر تجهيز شده و دوازده نفر بايد عضو شوراي مرکزي اين ستاد باشند، گفت: تا امروز توانستيم 11 عضور را معرفي کنيم و بر اساس مصوبه تا تکميل شدن اعضاء، نمي‌توانيم فعاليت داشته باشيم.
وي با بيان اينکه نماينده استانداري، هنوز مشخص نشده است، تصريح کرد: چندي پيش نامه‌اي به ما اعلام شده و دو نفر را به ما معرفي کردند، اين در حالي است که بايد يک نفر را به ما معرفي مي‌کردند و عملا تا نفر آخر معرفي نشود هيچ اقدامي صورت نخواهد گرفت و اميدواريم هر چه زودتر استانداري نماينده خود را اعلام کند.
نظري با اشاره به اهم کدپروژه‌هاي جديد و افزايش در رديف‌ بودجه سال آينده در حوزه مشارکت سمن و ... افزود: افزايش 20 درصدي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري و افزايش 33 درصدي برگزاري جشنواره‌هاي فرهنگي و اجتماعي با تاکيد بر افزايش نشاط اجتماعي، افزايش 22 درصدي بابت حمايت از تشکل‌هاي مردم نهاد از مهمترين کد پروژه‌هاي مهم سال 97 است.
وي با بيان اينکه، براي اولين بار اختصاصا رديف کمک به توسعه و تجهيز مدارس و همچنين توسعه و تجهيز مدارس کودکان استثنايي در بودجه 97 مد نظر قرار گرفته است، گفت: ايجاد کد پروژه جديد با عنوان ساماندهي آسيب ديدگان اجتماعي و کودکان کار و همچنين طراحي و احداث موزه اسباب‌بازي ايراني از مهمترين کدپروژه‌هاي جديد در سال 97 بوده است.
علي اعطا سخنگوي شوراي شهر، نيز در پاسخ به سوالي در خصوص عدم نگهداري خانه‌هاي تاريخي که لوکيشن فيلم هاي قديمي مي‌شوند، گفت: تا زماني که يک باور عمومي در رابطه با فضاي اجتماعي خانه‌هاي تاريخي ايجاد نشود، نمي توان کار مثبتي انجام داد. وي با بيان اينکه خوشبختانه در جامعه ايراني به سمت نگاه حفظ خانه‌هاي تاريخي با نگاه ارزش مالي و در راستاي جلوگيري از تخريب و نوسازي شکل گرفته است، گفت: البته دستگاهايي که اين خانه هاي قديمي را در اختيار دارند، بايد در اداره اين خانه ها فعال تر ظاهر شوند.
وي با بيان اينکه در چند سال پاياني مديريت قبلي شهرداري، در مورد حفظ بناهاي تاريخي و بافت تاريخي، اتفاقات خوبي رخ داده است، گفت: به دنبال آن هستيم که از طريق کميسيون فرهنگي و شهرسازي شرايطي را فراهم کنيم تا کساني که اين خانه‌هاي قديمي را در اختيار دارند، نسبت به نگه‌داري از اين اماکن اقدام کنند و بتوانند ارزش افزوده و ثروتي از اين خانه‌ها به دست آورند.
اعطا در بخش ديگري در نشست خبري که در خانه موزه استاد معين و موزه امير جاهد برگزار شد، به مصوبه برج‌ باغ اشاره کرد و گفت: شوراي شهر تهران برنامه اي براي لغو مصوبه برج باغ دارد و اميدواريم تا قبل از پايان سال جاري بتوانيم با هماهنگي‌هاي انجام شده، مصوبه برج باغ را در تهران لغو کنيم. وي افزود:‌ مقام معظم رهبري، در سخنان خود در روز درخت‌کاري به حفظ باغستان‌ها تاکيد داشتند و يکي از موانع تحقق دستور رهبري مصوبه برج باغ است که با اين مصوبه باغات تهران از بين رفته است وسعي داريم با لغو اين مصوبه باغ‌ هاي تهران را حفظ کنيم.
در ادامه، فرهود شهردار منطقه چهارده، با بيان اينکه خانه استاد معين در سال 83 توسط شهرداري خريداري شد، تصريح کرد:‌ اين موزه دو باب خانه بوده است که خانه اميرجاهد موسيقي‌دان و استاد معين بوده که اين دو ادغام و تبديل به خانه موزه استاد معين و جاهد شد. اين خانه لوکيشن سريال شهرزاد بوده است و در سال‌هاي 94 به بعد که مديريت اين منطقه به من سپرده شده است، سعي کرديم با گشودن درهاي اين خانه به روي اهالي هنر باعث رونق آن شويم که خوشبختانه اين خانه مورد استقبال اهالي هنر قرار گرفته است.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد