آخرین اخبار

برخورد جدي پليس با بدحجابي اجتماعي

برخورد جدي پليس با بدحجابي

  بزرگنمايي:

چه خبر - سخنراني فرمانده ناجا در مقر مرکزي پليس کشور

سردار حسين اشتري فرمانده ناجا، در سيزدهمين همايش سراسري روسا و مديران پليس راهنمايي و رانندگي ناجا که صبح امروز (شنبه) در مقر مرکزي پليس کشور، برگزار شد، اظهار کرد: يکي از بخش‌هاي اصلي تاثيرگذار و موثر پليس در زندگي مردم، پليس راهور ناجا است. مجموعه‌اي که شبانه روز در خدمت مردم کشور است و زحمات همکاران ما در اين حوزه بر هيچ کس پوشيده نيست. ماموران راهور در سرما و گرما و شب و روز در حال انجام وظيفه هستند و بر اساس شاخص هاي ما اقدامات خوبي نيز در سال جاري در مجموعه پليس راهور انجام شده است.
فرمانده ناجا، با بيان اينکه يکي از تاکيدات هميشگي ما و فرماندهان گذشته و همچنين مسئولان کاهش تصادفات و جان باختگان، حوادث رانندگي بودند، گفت‌: ما بايد عوامل متعدد زمينه ساز حوادث را بشناسيم. جاده، صنعت خودرو، عامل انساني و ... از جمله اين موارد است که البته عامل انساني، تاثير بيشتري بر روي حوادث دارد.
اشتري با اشاره به اين که برخي از علل وقوع حوادث رانندگي در اختيار پليس نيست، گفت‌: بايد به همين دليل سهم ديگر دستگاه‌ها نيز در اين زمينه مشخص شده و تاکيد مقام معظم رهبري اين است تا دستگاه‌هاي مختلف، همه در کاهش آمار حوادث و جان باختگان رانندگي اقدام کنند. بايد سهم تمام دستگاه‌ها در بروز حوادث رانندگي مشخص و روشن شود، مسئولان مربوطه نيز بايد بدانند که چطور عمل کنند. مثلا، همين نقاط حادثه ساز درصدي از آن رفع شده است، ولي بايد مابقي اين نقاط نيز ايمن سازي شود. بايد اشکالات را به مسئولان بالاتر و دستگاه‌ها منعکس کنيم.

معايب خودروها بايد برطرف شود

فرمانده ناجا، با تاکيد بر اينکه در حوزه خودرو و ايمني خودرو بايد معايب موجود برطرف شود، تصريح کرد: ما نمي توانيم نسبت به ايمني خودروها بي تفاوت باشيم و حتما به عنوان پليس تا آنجا که وظيفه مان است به وظيفه خود عمل خواهيم کرد، اما بايد سهم دستگاهها در اين زمينه، مشخص و ابلاغ شود.
اشتري با اشاره به افزوده شدن تعداد زيادي خودرو و موتورسيکلت به چرخه ترافيکي کشور، خاطر نشان کرد: تعداد زيادي خودرو و موتورسيکلت به کشور ‌اضافه شده است، اما تغييري در زيرساخت‌ها ايحاد نشده است. در اين شرايط موفق شده‌ايم طي سالهاي اخير تصادفات را کاهش دهيم. در اين رابطه بايد تمام ظرفيت‌هاي‌مان را به ميدان بياوريم تا حداقل چهار تا پنج درصد در تصادفات و تلفات رانندگي کاهش داشته باشيم. البته در اين زمينه نقش اطلاع رساني، رسانه‌ها و رسانه ملي بسيار موثر است و امروز سازمان صدا و سيما اين آمادگي را دارد که در کنار ناجا و در خدمت مردم به وظايف خود در اين حوزه عمل کند.
اشتري در ادامه‌ و در بخش ديگري از سخنان خود به نحوه رفتار و برخورد کارکنان راهور با شهروندان اشاره کرد و گفت‌: نحوه رفتار و برخورد کارکنان ما با آحاد جامعه مهم است. اين رفتار بايد مقتدرانه و قانونمندانه باشد و در ‌عين ‌حال وقتي قانون را اجرا مي‌کنيم بايد توام با رفتار انساني و مهرباني همراه باشد. چرا که پليس راهور يکي از مجموعه هايي است که بيشترين ارتباط را با مردم دارد.

پليس تاکيدي بر صدور جريمه ندارد

وي با اشاره به نقش و ضرورت فرهنگ سازي، اظهار کرد: ما تاکيدي در صدور جرايم رانندگي نداريم و تنها در آنجايي جريمه را اعمال خواهيم کرد که راننده تخلفي کرده باشد. بهترين حالت براي ما فرهنگسازي است، اما کسي که تخلف کند پليس ناچار به جريمه کردن او است. چرا که اين جريمه به نفع خود فرد، ديگر رانندگان و جامعه است و از حوادث ديگري جلوگيري مي‌کند.
اشتري با بيان اين که ما به دنبال اين نيستيم که عملکرد خود را با تعداد قبوض جريمه نشان دهيم، ادامه‌ داد: جريمه براي کساني است که قانون را رعايت نمي‌کنند. امروز اگر از خانواده‌ بسياري از جانباختگان، حوادث رانندگي و همچنين آسيب ديدگان اين حوادث بپرسيم قطعا مي‌گويند که اي کاش پليس در هنگام تخلف جريمه کرده بود تا اين حوادث رخ نمي داد. به گفته فرمانده نيروي انتظامي، پليس به دنبال اين است تا با اطلاع رساني و فرهنگ سازي، حتي صدور قبض جريمه را کمتر کند.

ضرورت بهره گيري از فناوري هاي جديد براي کاهش سوانح

اشتري در ادامه‌ سخنان خود، به نقش فناوري در کاهش سوانح و تلفات حوادث رانندگي اشاره کرد و گفت‌: بايد از فناوري هاي جديد در اين راستا استفاده کنيم. ما هر چه که بتوانيم مراقبت هاي الکترونيکي را جايگزين نيروي انساني کنيم، قطعا کارمان موثرتر خواهد شد. در طي چند سال گذشته، استفاده کرديم اما تعداد اين تجهيزات کم است و همه دستگاهها بايد پاي کار بيايند و به پليس براي تامين اين تجهيزات کمک کنند.
فرمانده ناجا، همچنين به استفاده از تجهيزات روز به عنوان جزو برنامه‌هاي پليس اشاره کرد و گفت‌: در سال‌هاي 96 – 95 پيشرفت خوبي در اين حوزه داشتيم. اميدوارم در سال 97 رشد بهتري در اين حوزه انجام دهيم.

افزايش 37 درصدي اعتبارات ناجا

فرمانده ناجا، به بودجه پليس نيز اشاره کرد و گفت: ما از طريق افزايش اعتبارات در اين زمينه اقداماتي را انجام خواهيم داد و امسال خوشبختانه در مجموعه اعتبارات ناجا، 37 درصد رشد داشته ايم که بخشي از آن مربوط به فاوا، راهور و ... است. البته هم چنان تا رسيدن به نقطه ايده‌آل فاصله داريم و خلاهايي وجود دارد، اما اين رشد بودجه خوب بوده و ان‌شاء‌الله در خدمت مردم باشيم.
اشتري با اشاره به ساماندهي موتورسيکلت سواران، گفت‌: متاسفانه امروز به دليل عدم رعايت مقررات و همچنين عدم استفاده از کلاه ايمني، درصدي از راکبان موتورسيکلت‌ها بعد از تصادف فوت مي‌کنند و دليل آن هم ضربه سر است. بايد در اين زمينه و براي کاهش اين آمار اقداماتي صورت گيرد. البته من پيش از اين نيز توصيه کرده‌ام که اگر در مواقعي درگيري ميان اين افراد و ماموران پليس پيش آمد، ماموران ما نگذارند که اين درگيري زياد شود تا حادثه اي رخ دهد. اگر جواني آمد و براي جلوگيري از توقف موتورش سماجت کرد، بايد ماموران صحنه را مديريت کرده و طور ديگري رفتار کنند.
فرمانده ناجا، با اشاره به اقدامات گسترده پليس در حوزه هايي همچون صدور گواهينامه، صدور پلاک و .... اظهار کرد: در سال 96 اقدامات خوبي در اين زمينه صورت گرفته است و ميليون ها خدمات از سوي پليس راهور ارائه شده است. البته اشکالاتي هم وجود داشته است که بايد رفع شود.

برخورد ناجا با جرم مشهود و بد حجابي

فرمانده ناجا، در ادامه‌ سخنان خود به ناهنجاري‌هاي اجتماع اشاره کرد و گفت‌: ناجا با هر جرم مشهودي طبق قانون برخورد خواهد کرد. بارها گفته ايم که عمده مردم عزيز و بزرگوار ما و زنان جامعه ما موضوعات عفاف و حجاب را رعايت مي کنند، اما اگر معدود افرادي هستند که هنجار شکني کرده و حجاب را رعايت نمي‌کنند پليس در قبال آنان به وظايف خود عمل کرده و بر اساس قانون با جرم مشهود که در منظر عموم باشد، برخورد خواهد کرد. وي با بيان اين که ما بايد در اين زمينه با جديت کار خود را انجام دهيم، خاطر نشان کرد: در اين مورد بيشتر صحبت خواهد شد.
فرمانده ناجا، با اشاره به سفرهاي نوزوزي نيز، گفت‌: قرارگاه نوروزي پليس راهور از 25 اسفند ماه فعال شده و فعاليتش تا 15 فروردين ماه سال آينده ادامه‌ خواهد داشت. ماموران راهور، بايد حتما براي اين ايام آمادگي لازم را داشته باشند و بهترين خدمات را به مردم ارائه دهند تا شهروندان با کمترين حوادث بهترين سفر و ايام خوبي را در کنار خانواده‌ شان داشته باشند. در همين راستا نيز تعداد قابل توجهي نيروي کمکي و خودرو به ناوگان پليس راهور ‌اضافه شده است.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد