آخرین اخبار

يک زن آمريکايي، پشت پرده بي حجابي هاي صورت گرفته در ايران سياسي

يک زن آمريکايي، پشت پرده بي حجابي هاي صورت گرفته در ايران

  بزرگنمايي:

چه خبر - بي‌حجابي‌ها در ايران را زني که از آمريکا پول گرفته مديريت مي‌کند

آيت‌الله احمد خاتمي يک عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان، در مراسم گرامي‌داشت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مديريت اين کار هم به دست يک زن فاسد است که يک ميليارد تومان از آمريکا گرفته و در سايتش تبليغات مي‌کند در ايران کشف حجاب مي‌کنند، عکس‌شان را بگيريد بفرسيد و ما پخش مي‌کنيم. اين زن فاسد يکبار از آمريکا يا انگليس به بنده زنگ زد و گفت من از يک خبرگزاري داخلي زنگ مي‌زنم و با شما صحبت مي‌کنم. مشغول صحبت بودم که وسط صحبت خودش را لو داد و من گفتم «تو غلط کردي با من تماس گرفتي، تو ضدانقلابي و تو ضدانساني» و اين‌ها را ضبط و پخش کرد.
وي تصريح کرد: يکي از دوستان خيرخواه که او را آدم بدي نمي‌دانم کار من را محکوم کرد و گفت چرا تو به او گفتي تو ضد انسان و ضد انقلابي؟ به او گفتم ضدانقلاب است و به صراحت افتخار مي‌کند که با مردهاي بيگانه رابطه دارد و دارد کشف حجاب را در ايران ترويج مي‌کند. به ايشان گفتم آن‌چه من انجام دادم متن دستور نبي‌اکرم(ص) بود که فرمودند که با اهل گناه با چهره گرفته و عبوس برخورد کنيم و اين دستور پيغمبر(ص) است. يک زن فاسدي که دروغ گفته و بعد هم ترويج بي‌حجابي مي‌کند، اکنون اين زن از آمريکا براي نشر بي‌حجابي پول گرفته است.
وي با بيان اين‌که «در ايام ولادت حضرت صديقه طاهره(س) تأکيد بر عفاف فاطمي به عنوان يک درس مکتب فاطمي است»، خاطرنشان کرد: در روايتي داريم که پيغمبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه(س) فرمود که بهترين چيز براي يک زن چيست؟ايشان فرمودند که بهترين چيز براي يک زن اين است که نه او مردي را ببيند و نه مردي او را ببيند. معناي اين روايت اين است که بهترين چيز براي زن‌ها اين است که به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي شود که براي گذاران زندگي زن نيازي به مرد نامحرم نداشته باشد.
اين عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان عنوان کرد: با شاغل بودن بانوان مخالف نيستيم، اما با فراهم‌شدن بستر گناه مخالفيم. در يک اتاق حضور يک مرد و يک زن نامحرم زمينه‌ساز بستر گناه است و نبايد اينگونه باشد. اگر در مجموع يک اداره 4 تا زن و 4 تا مرد هستند، زن‌ها يک‌جا قرار بگيرند و زن‌ها يکجا قرار بگيرند. اين‌که مي‌گويند تفکيک جنسيتي؛ تفکيک جنسيتي چه اشکالي دارد؟ تفکيک جنسيتي يعني بستر پاکي را فراهم کنيم و جامعه ما مي‌شود جامعه پاک. عفاف ارزش يک جامعه است و شخصيت يک بانوي مسلمان با عفاف شکل مي‌گيرد.
وي با بيان اين‌که «اين روزها عده‌اي براي منکوب کردن حجاب سراغ کلمه حجاب اجباري رفته‌اند»، عنوان کرد: ديروز مقام معظم رهبري فرموند اين‌که چهار تا زن کشف حجاب مي‌کنند چيز مهمي نيست، يعني نظام مقابله مي‌کند، اما آن‌چه گزنده است حجاب اجباري است. چهار تا عمامه به سري هم که بايد پاسدار دين باشند براي دلخوش کردن افرادي که به دين پايبند نيستند بگويند حجاب اجباري نيست و هم‌چنين يک آقاي عمامه به سري هم بيايد مشهد و سخنراني کند که حجاب در متن دين نيست، اين انکار ضروري از ضروريات دين است.
وي خاطرنشان کرد: تمام مراجع مي‌گويند حجاب از ضروريات دين است، يعني مانند نماز و روزه و ديگر واجبات است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين‌که «قصد افرادي که از حجاب اجباري حرف مي‌زنند خراب کردن دين است»، گفت: مگر مي‌شود مملکت را بي‌قانون اداره کرد و قانون اجبار است. مملکت بدون قانون اداره نمي‌شود و قانون اجبار است. حجاب در متن دين است و بيش از 10 آيه قرآن راجع‌به حجاب است. هرکس که دين آشناست حجاب را در متن دين مي‌داند. با اَنگ حجاب اجباري و اين‌که حجاب نبايد باشد مي‌خواهند قانون خدا را زير سئوال ببرند. انقلاب ما براي احياي دين خدا بوده است. ما احکام دين را اجرا مي‌کنيم به کوري چشم هرکس که نمي‌خواهد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: ما بايد به همان اندازه که به شهادت معصومين بها مي‌دهيم، به همان مقدار شادي‌هاي معصومين را تجميل کنيم. فاطميه اول و فاطميه دوم داشتيم و اکنون روز ولادت حضرت صديقه طاهره(س) است. اين اعتدال در مکتب ما مطلوب است نبايد طوري شود که به ما بگويند فقط شيعه گريه؛ ما هم شيعه گريه هستيم، هم شيعه شادي هستيم. هم شادي‌هاي ما بيش‌تر از اهل سنت است هم شادي‌هاي ما بيش‌تر از آن‌ها است.
وي با بيان اين‌که «ما يک زندگي شاداب داريم»، تصريح کرد: جاي جايش گريه مي‌کنيم و جاي‌جايش شادي مي‌کنيم، اما شادي ما شادي اهل‌البيتي است، نه شادي غربي. ما دو نوع شادي داريم؛ يکي شادي ديني است و ديگري شادي غربي است. شادي غربي شادي است که در آن گناه و معصيت و عبور از خطوط قرمز خداست، اين شادي در دين نيست. ما در متن دين شادي داريم و به همان اندازه که به عبادت سفارش شده به شادي نيز سفارش شده است.
عضور هيأت رئيسه مجلس خبرگان بيان کرد: روز ولادت حضرت صديقه طاهره(س) روز زن و مادر ناميده شده و امروز روز تجليل از هر دو است و حتي بالاتر امروز روز تجليل از دختران خانه هم است. منتها تجليل در جامعه ما به سمت دادن هداياي سنگين رفته که به نظر مي‌رسد اين فرهنگ شايسته‌اي نيست، بلکه فرهنگ شايسته اين است مادر و همسر تجليل شود. البته هدايا سنگين نيز باشد اشکال ندارد، اما هدف از هديه ابراز محبت است و قصه هدايا را پولکي نکنيم.
وي با اشاره به اين‌که «آنچه در هديه‌دادن مهم است ابراز محبت ولو با زبان است»، عنوان کرد: براي نمونه به مادر گفته شود مادر دوستت دارم، به همسر گفته شود تو را دوست دارم. نمي‌گويم هداياي مادي نباشد، اما بيش از هداياي مادي هديه معنوي مهم است.
وي با بيان اين‌که «هديه معنوي اين است که مادر از عمق جان باور کند که فرزندش دوستش دارد و اين چنين نيست که حالا سنش بالا رفته فرزند او را فراموش کند»، افزود: اما در غرب اين‌گونه نيست و اين ارزش‌ها در غرب افول کرده است. براي نمونه همسر بيماري سخت گرفته و در بيمارستان بستري است، همان‌جا مي‌گويد خداحافظ ما رفتيم. يک فضاي بسيار سخت و بسيار غيرصميمي، اما در جامعه ما ديده مي‌شود يک همسر وفادار 20 سال است که همسر خود را تَروخشک مي‌کند.
خاتمي اضافه کرد: بنابراين مسئله هديه و ابراز محبت در روز ولادت حضرت صديقه طاهره(س) کار ستودني است و از زمان پيروزي انقلاب، امام بزرگوار بنيان‌گذار اين نام بوده است و از ابتداي انقلاب روز ولادت حضرت فاطمه(س) روز زن و مادر لقب گرفت و همه اين مطالب در انقلاب ما وجود دارد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد