آخرین اخبار

بالا بردن متابوليسم بدن با چند روش ساده تازه هاي سلامت

بالا بردن متابوليسم بدن با چند روش ساده

  بزرگنمايي:

چه خبر - بالا بردن متابوليسم بدن با چند تغيير ساده

احساس ميکنيد سوخت و ساز بدنتان در يک نقطه متوقف شده است؟ با اينکه ورزش کردن و ساخت عضله بيشترين کمک را به تقويت سوخت و ساز ميکند اما راه هاي ديگري نيز براي سوزاندن موثر تر کالري وجود دارد.
از اضافه کردن مواد اضافي به آبميوه تا ديدن يک کليپ خنده دار همه ميتواند به شعله ور شدن سيستم سوخت وساز کمک کند. اين عادات را به زندگي خود اضافه کنيد تا بتوانيد موتور سوخت و ساز را روشن نگه داريد.

براي بالا بردن متابوليسم بدن به اسموتي خود پروتئين وي اضافه کنيد

وقتي اسموتي درست ميکنيد در کنار ميوه، يخ و ديگر مواد آن چيزي اضافه کنيد که به سوخت و ساز بدنتان کمک کند، پودر آب پنير يا پروتئين وي. پل آرسيرو، پروتئين وي whey متابوليسم را تقويت و استفاده از چربي را بالا ميبرد، کمک ميکند بدن عضلات خود را حفظ کند و باعث ميشود مغز احساس کند سير هستيد. تمام انواع پروتئين باعث تقويت سوخت و ساز ميشود – پروتئين اثر گرمازايي دارد، يعني باعث ميشود بدن گرماي بيشتري توليد کند و درنتيجه کالري بيشتري بسوزاند – اما پروتئين وي بيشترين تاثير را دارد، اين پروتئين حيواني نيست، همچنين در مصرف آن بايد دقت کنيد.

براي بالا بردن متابوليسم بدن قبل از خوردن بنوشيد

تحقيقات نشان داده رژيم گيرندگاني که قبل از يک وعده غذايي 2 ليوان آب مينوشيدند در طول سه ماه نتيجه اي بهتر از کساني که اين کار را نميکردند گرفته اند. در طول روز چندين بار آب خوردن و تامين آب بدن نيز به افزايش سوخت و ساز بدن کمک ميکند. همچنين اگر در طول روز هميشه بدن را از آب تامين کنيد احساس پر انرژي بودن خواهيد داشت

براي بالا بردن متابوليسم بدن از حرکت نايستيد

اگر همکارتان از شما پرسيد چرا دائم پاي خود را تکان ميدهيد، ميتوانيد برايش توضيح دهيد که در حال انجام حرکت توليد حرارت غير ورزشي هستيد. تحقيقات نشان داده اين بي قراري کمک ميکند روزانه 350 کالري بيشتر بسوزانيد. حرکات انفجاري کوچک مانند بالا رفتن از پله ها، راه رفتن هنگام صحبت با تلفن، و يا جا به جا شدن روي صندلي ميتوانند ازا ين دسته فعاليت ها به حساب بيايند. پس سعي کنيد از هر فرصتي براي حرکت استفاده کنيد تا ميزان کالري سوزي را بالا ببريد.

براي بالا بردن متابوليسم بدن يک فنجان قهوه دم کنيد

کافئين باعث بالا رفتن سرعت سيستم عصبي مرکزي و در نتيجه سوخت و ساز را تقويت ميکند. امي گودسون، متخصص تغذيه در تگزاس ميگويد: دانه هاي قهوه داراي آنتي اکسيدان و ارزش سلامتي بالايي هستند. قهوه ي خود را پر از خامه و مواد شيرين کننده نکنيد، قهوه به تنهايي ميتواند به شما انرژي و آنتي اکسيدان بدهد. قهوه نشان داده است که باعث بهبود سطح انرژي در طول ورزش، به ويژه فعاليت هاي استقامتي، و سخت تر کار کردن افراد در طول روز و در نتيجه سوزاندن بيشتر کالري ميشود. خوردن قهوه بعد از ورزش نيز ميتواند سودمند باشد. مصرف کافئين بعد از ورزش باعث ميشود گليکوژن موجود در عضله تا 66% افزايش پيدا کند، که باعث ميشود عضلات به سرعت منابع انرژي خود را دوباره تامين کنند.

براي بالا بردن متابوليسم بدن کافئين بيشتري نياز داريد؟ چاي سبز را جايگزين کنيد

اگر روزانه 3 مرتبه قهوه مينوشيد، ميتوانيد به جاي يکي از اين سه مرتبه چاي سبز بنوشيد. علاوه بر اينکه متابوليسم را تقويت ميکند، چاي سبز منبع غني از آنتي اکسيدان به نام کاتچين Catechin است. تحقيقات نشان داده نوشيدن چاي سبز در کنار3 ساعت ورزش هوازي در طول هفته ميتواند طي 3 ماه چربي شکمي را کم کند. مصرف چاي سبز بدون شکر ميتواند تا روزانه 100 کالري به سوخت و ساز بدن کمک کند. براي اينکه بهترين نتيجه را بگيريد بهتر است از چاي سبز تازه استفاده کنيد.

براي بالا بردن متابوليسم بدن ميان وعده ماست بخوريد

پروبيوتيک باکتري سالمي است که در ماست خيارشور و ديگر غذاهاي تخميري وجود دارد و اگر خانم باشيد ميتواند به کاهش وزنتان کمک کند. در يک تحقيق زنان و مرداني که اضافه وزن داشتند يک رژيم کاهش وزن 12 هفته اي را دنبال کردند. نصف شرکت کنندگان روزانه يک کپسول پروبيوتيک استفاده ميکردند. خانم هايي که در گروه پروبيوتيک بودند بيشتر وزن کم کردند، پروبيوتيک در مردان تغييري ايجاد نکرد. مصرف پروبيوتيک به صورت موجود در غذا نيز مزايايي براي کاهش وزن دارد. ماست نيز مانند ديگر محصولات لبني پر چرب داراي اسيد چربي است به نام اسيد لينولئيک inoleic acid، که مطالعات نشان داده است ميتواند چربي سوزي را بهبود ببخشد. همچنين از خوردن ماست هاي ميوه اي اجتناب کنيد چون ميتواند داراي قند اضافي باشد.

براي بالا بردن متابوليسم بدن استراحتي توام با خنده داشته باشيد

کمي استراحت به خود بدهيد، در طول استراحت کليپ هاي خنده دار ببينيد و يا متن هاي طنز بخوانيد. با اين کار در طول استراحت هم کالري ميسوزانيد. تحقيقات افزايش 10 تا 20 درصدي در مصرف انرژي و ضربان قلب را نشان ميدهد. اين يعني در طول 10 تا 15 دقيقه خنديدن ميتوانيد 10 تا 40 کالري اضافي بسوزانيد.

براي بالا بردن متابوليسم بدن به وعده ي خود کمي تندي اضافه کنيد

بالا بردن متابوليسم بدن با چند روش ساده

اگر ميخواهيد به غذاي خود مزه اضافي کنيد نمکدان را کنار بگذاريد، ( به صورت عادي زياد نمک مصرف ميکنيد ) به جاي آن از سس تند يا پودر فلفل استفاده کنيد. فلفل تند حاوي کپسايسين Capsaicin شيميايي است. کپسايسين موجود در فلفل تند داراي اثر گرمازايي است. خوردن غذاي تند باعث ميشود دقيقا بعد از تمام شدن وعده 90 کالري اضافي بسوزانيد. يک تحقيق نشان داد که کپسايسين چربي قهوه اي را فعال ميکند، که موجب ميشود بيشتر کالري بسوزانيد.

براي بالا بردن متابوليسم بدن از وعده هاي کوچک استفاده کنيد

ساعت 3 ظهر است و معده غر غر ميکند، اگر بخواهيد تا وعده ي شام منتظر بمانيد ممکن است هنگام شام پرخوري کنيد و بيش از حد پيش برويد. خوردن يک عصرانه ي کوچک ميتواند از اين اتفاق جلوگيري کند و همچنين سوخت و ساز را تکان بدهد. به متابوليسم بدنتان مانند يک آتش نگاه کنيد. براي برپا کردن آتش با چند تکه چوب شروع ميکنيم، سپس هرچند ساعت کمي چوب اضافه ميکنيم تا آتش خاموش نشود و به سوختن ادامه دهد. هر موقع از ميان وعده هاي کوچک استفاده ميکنيد متابوليسم خود را برمي افروزيد. کليد کار اين است که هر بار از پروتئين بدون چربي و کربوهيدرات پيچيده استفاده کنيد نه غذاهاي فرآوري شده يا تنقلات بي ارزش. به عنوان مثال: پنير دلمه و ميوه، سيب و کره بادام زميني، ماست و انواع توت.

براي بالا بردن متابوليسم بدن به سالاد خود غذاي دريايي اضافه کنيد

داشتن يک سالاد سرشار از فيبر و مواد مغذي براي ناهار يا شام بسيار مهم است، و البته اضافه کردن چيزي ديگر به آن ميتواند حسابي سوخت و ساز را تحت تاثير قرار دهد: ماهي قزل آلا، از قبل تاثير پروتئين بر متابوليسم را گفتيم، اما با خوردن ماهي قزل آلا دوز بالايي از اسيد چرب هاي امگا 3 دريافت خواهيد کرد. در يک مطالعه که در مجله جامعه بين المللي تغذيه ورزشي به چاپ رسيد محققان به اين نتيجه رسيده بودند که، استفاده از روغن ماهي به عنوان مکمل غذا به مدت شش هفته باعث افزايش حجم عضلاني و کاهش چربي ميشود. ديگر تحقيقات نيز نتايجي مشابه را نشان ميدادند. دانشمندان معتقد هستند اين يک واکنش به روغن ماهي است که سطح آنزيم هاي ذخيره چربي بدن را پايين مي آورد.

براي بالا بردن متابوليسم بدن نتان زنگ ميخورد از جاي خود بلند شويد

در حالي که يک مکالمه تلفني داريد بنشينيد بهتر است يا بلند شويد و راه برويد؟ اين ترفند بسيار ساده ميتواند ميزان سوزاندن کالري توسط بدن را دو برابر کند. حتي اگر فقط بلند شويد و بايستيد هم بيشتر از زماني که نشستيد کالري ميسوزانيد. حال اگر به آرامي در اطراف خانه يا اداره قدم هم بزنيد ديگر ميزان کالري سوزي بسيار بالا ميرود. در اين حالت بدن وزن بيشتري را تحمل و حمل ميکند و در نتيجه بيشتر کالري ميسوزانيد. اين کار را تبديل به يک عادت کنيد هر زمان تلفنتان زنگ خورد بلند شويد و راه برويد و سعي کنيد هر ساعت حداقل يکبار از جاي خود بلند شويد.

براي بالا بردن متابوليسم بدن محصولات طبيعي استفاده کنيد

اگر به فروشگاه ميرويد سري به راهرو محصولات طبيعي بزنيد. البته بعضي از آفت کش ها شايد باعث کند شدن سوخت و ساز و يا حتي اضافه شدن وزن شوند. سموم يکي از دلايل جلوگيري از کاهش وزن ميتواند باشد. سعي کنيد هنگام خريد محصولات طبيعي پاک ترين و باکيفيت ترين آنها را بخريد.

براي بالا بردن متابوليسم بدن هر بار فقط يک گاز

شايد اين مورد زياد به سوخت و ساز بدن مربوط نشود، با سرعت خوردن يک غذا ممکن است ميلتان به پرخوري را بيشتر کند. همچنين تحقيقات نشان داده کاهش استرس و آرامش فکري از چاقي پيشگيري ميکند. حدود 20 دقيقه طول ميکشد تا هورمون کوله‌سيستوکينين Cholecystockinin به مغز پيام متوقف کردن خوردن را ارسال کند. وقتي غذايي را با عجله ميخوريد به کوله‌سيستوکينين اين اجازه را نميدهيد که اين پيغام را برساند به همين دليل پرخوري ميکنيد. همچنين سريع غذا خوردن باعث بالا رفتن انسولين ذخيره چربي ميشود. به همان اندازه که انجام يک برنامه غذايي مهم است، آرام خوردن و داشتن ذهني آرام هنگام غذا خوردن نيز مهم است.

براي بالا بردن متابوليسم بدن گوشي خود را خاموش کنيد

در يک مطالعه کوچک که توسط دانشگاه نورث وسترن انجام شد محققان دريافتند، قرار گرفتن در معرض نور آبي ساطع شده از تلفن هاي هوشمند، رايانه ها، و تبلت ها بلافاصله قبل و بعد از شام باعث افزايش گرسنگي در افراد ميشود. محققان اين تحقيق ميگويند هنوز دليل اين رابطه برايشان کامل روشن نيست و نياز به تحقيقات بيشتري است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : متابوليسم زنان بالاتر است يا مردان؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آيا مي‌شود سوخت و ساز بدن را بالا برد؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : لاغري با 10 روش افزايش متابوليسم بدن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : تاثير استرس بر متابوليسم يا سوخت و ساز بدن

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : افزايش متابوليسم يا سوخت و ساز بدن با 25 راز کاملا اجرايي


منبع : kermany.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم