آخرین اخبار

صحبت هاي مهم در جشن خانواده فوتبال ايران با حضور رئيس فيفا بعد از نود

صحبت هاي مهم در جشن خانواده فوتبال ايران با حضور رئيس فيفا

  بزرگنمايي:

چه خبر - تاج: آقاي اينفانتينو! به امن‌ترين کشور منطقه خوش آمديد

جشن خانواده فوتبال از ساعت 10:30 با ورود اينفانتينو به سالن مراسم شروع شد. در هنگام ورود رييس فيفا و همراهانش، حاضران در سالن براي او دست زدند و از جاي خود بلند شدند.
در اين مراسم بسياري از چهره‌هاي فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلي و داوران اين رشته‌ها در دو بخش بانوان و مردان حضور دارند. همچنين تعدادي از مشوقان فوتبال ملي و اعضاي وزارت ورزش نيز در اين مراسم حضور دارند.
در ابتداي اين مراسم محمدرضا احمدي، مجري برنامه با اشاره به اين که فدراسيون فوتبال ايران تنها فدراسيون پنج ستاره دنيا است، مهمانان را به تماشاي کليپي از موفقيت‌هاي اين فدراسيون دعوت کرد.
سپس مهدي تاج با عرض خوش آمد به رياست فيفا و حاضران در سالن گفت: بسيار خرسندم که بهترين فدراسيون در بزرگ‌ترين قاره ميزبان جياني اينفانتينو است. کشوري که با همدلي و مساعدت همه اهالي فوتبال بنا بر تصديق فيفا، تنها فدراسيون پنج ستاره دنيا است.
تاج: به امن‌ترين کشور منطقه خوش آمديد
او افزود: امروز ميزباني مردي هستيم که بالاترين تصميم‌گير فوتبال دنيا است. آقاي رييس يکي از توقعات اين جمع اجراي عدالت در فوتبال است. شما در ابتداي حضورتان بر مسند رياست فيفا تاکيد کرديد که فوتبال بايد از سياست جدا باشد. نگاه شما هم تاکنون در همين راستا بوده است. ما نيز از شما توقعي غير از اين نداشته و نخواهيم داشت. فوتبال فارغ از دعواهاي سياسي به حيات خود ادامه مي‌دهد. مي‌خواهيم تماشاگران به عنوان بزرگ‌ترين سرمايه فوتبال از کمترين سهم خود يعني تماشاي بازي و تشويق تيم خود در شهرشان بهره‌مند شوند. شما تا چند ساعت ديگر مي‌بينيد که چه امنيتي در ورزشگاه‌هاي ما وجود دارد. توقع ما اين است که سياست از فوتبال جدا باشد. فوتبال با دخالت سياست آزار دهنده مي‌شود. شما به دنبال فوتبال عاري از زورگويي و لابي‌گري هستيد و ما نيز همين را مي‌خواهيم. فوتبالي که منطق فوتبال در آن حرف بزند.
تاج همچنين گفت: فوتبال ايران از شما مي‌خواهد به آرمان‌هاي خود در فوتبال وفادار بمانيد. از شما مي‌خواهيم خاطره سفرتان به امن‌ترين کشور منطقه را به دنياي فوتبال مخابره کنيد. آقاي رييس به ايران امن ما خوش آمديد.
اينفانتينو: در ايران احساس مي‌کنم در خانه‌ام هستم
در ادامه برنامه جياني اينفانتينو خطاب به مهمانان گفت: خانم‌ها و آقايان و مهمانان عزيز، امروز براي من افتخار بزرگري است که در ايران و تهران در خدمت شما باشم. خوشحالم در کشوري هستم که فوتبال را زندگي مي‌کند. براي همين در کشوري که فوتبال را زندگي مي‌کند، احساس مي‌کنم که در خانه هستم.
او افزود: اجازه بدهيد اين طور شروع کنم، از اعماق قلبم براي هر آن چه شما براي فوتبال انجام مي‌دهيد، قدرداني مي‌کنم. تمام ساعت‌هايي که براي فوتبال صرف مي‌کنيد، براي اين است که دخترها و پسران جامعه شما مي‌توانند فوتبال بازي کنند. به من اجازه دهيد از اسطوره‌هاي فوتبال ايران که در فوتبال اين مملکت تاريخ ساز بودند، تشکر کنم. آنها در حقيقت نقش شاياني در ايجاد فدراسيون فوتبال پنج ستاره ايران داشتند.
بياييد فوتبال را بيش از اين توسعه بدهيم
رييس فيفا اظهار کرد: ستاره‌ها کساني هستند که در زمين نقش مي‌آفرينند و ما کساني هستيم که مقدمات را براي آنها فراهم مي‌کنيم. پس از اسطوره‌ها تشکر مي‌کنم. از تمام خانواده فوتبال و ملت بزرگ ايران تشکر مي‌کنم. در ابتدا براي سرمايه گذاري در فوتبال بانوان تشکر مي‌کنم. نمايندگاني از فوتبال بانوان داريم. مي‌دانم 23 هزار فوتباليست خانم ثبت شده در ايران وجود دارد. در اين کليپي که پخش شد بخشي از موفقيت‌هاي آن را ديديم. براي کشور بزرگي مانند ايران کارهاي بزرگي مي‌توان انجام داد پس درخواست من از همه شما خانم‌ها و آقايان اين است که بياييد فوتبال را بيش از اين توسعه بدهيم. به خاطر اين که ما بايد به 50 درصد باقي مانده جمعيتمان اهميت بدهيم. اجازه بدهيد به فوتبال ايران به خاطر موفقيت‌هاي اخيرش تبريک بگويم؛ تنها کشوري که در دنيا پنج ستاره دارد.
او افزود: اين موضوع تصديقي بر ميزان موفقيت فوتبال در ايران است و نشان مي‌دهد که چطور موفقيت ايران در دنيا به تصوير کشيده مي‌شود. يادمان نرود که ايران براي پنج جام جهاني در دو سال اخير با موفقيت صعود کرده است. اين بار به عنوان سومين تيم دنيا به جام جهاني مي‌رود. در حقيقت به عنوان دومين تيم مي‌رود چرا که صعود روسيه از قبل قطعي بود. فکر مي‌کنم نشانه خوبي براي جام جهاني است که در چند ماه آينده شروع مي‌شود. شما قبل از جام جهاني با قرار گرفتن در سه تيم نخست، جام جهاني را شروع کرديد. بار قبلي که به تهران آمدم، بيش از دو سال قبل بود و هنوز رييس فيفا نبودم و نامزد بودم. مايل بودم در انتخابات پيروز شوم. الان رييس فيفا هستم. دو سال و سه روز است که رييس هستم. در اين دو سال و سه روز گذشته و پس از بازديد قبلي که از ايران داشتم، اولين چيز اين بود که به عنوان رييس فيفا انتخاب شدم و پنج اتفاق قبلي اين بود که پنج صعود موفق پنج تيم ايران به جام هاي جهاني فوتبال بود. پس مي توانم بگويم از وقتي که به ايران آمدم همه چيز براي ايران خوب پيش رفته است. اگر همه چيز در فوتبال ايران خوب پيش برود، در حقيقت همه چيز در فوتبال خوب پيش خواهد رفت.
دوست دارم فوتبال ايران قدرتمند باشد
اينفانتينو همچنين خاطرنشان کرد: به عنوان رييس فيفا دوست دارم فوتبال در ايران با قدرت باشد چرا که به بهتر شدن فوتبال در قاره خودتان و در دنيا ختم مي‌شود. تلاش‌هاي بسياري در فدراسيون و باشگاه‌هاي ايران انجام شده است. البته هميشه مي‌توان کارهاي بيشتري انجام داد. وقتي مي‌شنوم حق پخش تلويزيوني به باشگاه‌هاي ايراني نمي‌دهند، متعجب مي‌شوم. شبکه‌هاي تلويزيوني نقش اجتماعي دارند که براي ما روشن است ولي فوتبال در همان ابعاد داراي مسئوليت‌هاي اجتماعي است. کافي است يک آمار اجمالي به آمار و ارقام فوتبال مثل داربي بيندازيم.
حق پخش تلويزيوني بايد به باشگاه‌ها داده شود
او افزود: اگر ايران نمي‌خواهد جايگاه و موقعيت خود را در فوتبال دنيا از دست بدهد، بسيار حياتي و مهم است که حق پخش تلويزيوني به باشگاه‌هاي ايران پرداخت شود. اين اتفاق در همه جاي دنيا رخ مي‌دهد و ايران نمي‌تواند از اين مقوله جدا باشد. جنبش فوتبال در ايران آن قدر مهم است که حتما اين امر بايد تحقق پيدا کند. دوست دارم در اين جا تقاضا کنم از مسئولان تصميم ساز که در رابطه با حق پخش تلويزيوني تصميم درستي بگيرند و اين موضوع اصلاح شود چرا که در اين صورت متاسفانه آخرين بار است که در جمع شما هستم و براي تشويق موفقيت‌هاي شما مي‌آيم. ما نمي‌توانيم اجازه دهيم اين اتفاق بيفتد و بايد سعي کنيم اتفاق درست رخ بدهد. اجازه دهيد به يک موضوع حساس ديگر اشاره کنم.
هر تيمي بايد در شهر و کشور خود بازي کند
اينفانتينو ادامه داد: در دنيايي زندگي مي‌کنيم که براي همه ما درگيري‌ها و مناقشاتي در بر دارد. اجازه دهيد يک بار ديگر در اين‌جا به طور شفاف اعلام کنم که سياست بايد خارج از فوتبال باشد. فوتبال براي مردم است. فوتبال براي مردم در اقصي نقاط دنيا و در هر کشور جهان است. خيلي طبيعي است که در کشورهاي مختلف، تيم محبوب و مورد علاقه مردم هر شهرو کشور در همان شهر و کشور بازي کند. همان طور که در ايران بايد انتظار اين موضوع را داشته باشيم، در همه جاي دنيا اين انتظار را داريم. بايد همه در راستاي تحقق اين هدف تلاش کنيم تا جايي که مطمئن شويم تمام مردم دنيا در هر جايي که هستند در کشور و شهر خودشان به طور مستقل از مناقشات سياسي از فوتبال لذت ببرند. ما اصول و ارزش‌هاي مهمي در فيفا داريم که بايد از آن مراقبت کنيم.
رييس فدراسيون جهاني فوتبال گفت: اگر تماشاگران نباشند، مسابقات فوتبال برگزار نمي‌شود. يکي از اصول فوتبال اين است که مسابقات به صورت رفت و برگشت در کشورشان انجام شود و تماشاگران از تيمشان حمايت کنند و براي آن ها ارزش قائل شوند. اصل بسيار حائز اهميت داريم که سياست نبايد در فوتبال باشد. بايد از فوتبال مراقبت کنيم و آينده آن را نجات دهيم. در آن صورت است که من مي‌توانم از تک تک شما درخواست کنم که خودتان و فرزندانتان فوتبال بازي کنيد و از آن لذت ببريد. نه فقط براي اين که فوتبال ورزش بزرگي است. درست است که بعضي از اسطوره‌هاي اينجا استعداد بزرگي دارند و يکي از آنها مارکو فان باستن است که الان در خدمتش هستيم ولي براي تمام انسان‌هاي عادي مثل ما هم فوتبال لذت بخش است. ما هم از فوتبال لذت مي‌بريم چرا که از فوتبال ياد مي‌گيريم. نه فقط براي ورزش بلکه براي زندگي آموزش مي‌گيريم. احترام، نظم، کار تيمي و روحيه همکاري، پيروزي و باختن را ياد مي‌گيريم و در آخر ياد مي‌گيريم چطور به حريف احترام بگذاريم و ياد مي‌گيريم اگر يک مسابقه را ببازيم هميشه فرصتي براي جبران وجود دارد. ياد مي‌گيريم چطور بيانديشيم و چطور به آرمان‌ها و زندگي فکر کنيم. پس تمام عزيزاني که اينجا هستند تلاش مي‌کنند مردم بيش از گذشته درگير فوتبال باشند.
در داربي مي‌فهميد من و تاج طرفدار کدام تيم هستيم
او با اشاره به داربي گفت: مي‌دانم امروز يک داربي مهم بين استقلال و پرسپوليس داريم. اين مسابقه از آن جنس مسابقات است که نه تنها تاريخ ساز بود بلکه اسطوره‌ساز هم بوده است. يکي از مسابقاتي است که هر طرفدار فوتبال براي يک بار هم که شده بخواهد داربي تهران را ببيند. امروز مفتخرم که داربي را ببينم. مي‌دانيم تمام موضوعاتي که اينجا عرض مي‌کنيم شايد براي مخاطب کمتر از داربي امروز مهم باشد. مي‌توانيد در فضاي شهر اين احساس را داشته باشيم. تنشي که در اقصي نقاط شهر وجود دارد، به سادگي حس مي‌شود. اين تنش به خاطر فوتبال است. فقط فوتبال است که مي‌تواند چنين چيزي را فراهم کند. در مسير با مهدي تاج صحبت مي‌کردم. قبل از اين هم از من پرسيدند شما طرفدار کدام تيم هستيد. ما با رييس فدراسيون فوتبال ايران توافق کرديم هر کدام از ما طرفدار يک تيم در داربي است اما به هيچ کس نمي‌گوييم. خودمان مي‌دانيم طرفدار کدام تيم هستيم. تيم‌مان را تشويق مي‌کنيم. در طي بازي مي‌فهميد که کدام يک از ما کدام تيم را تشويق مي‌کند. اين را از حرکات صورت ما مي‌فهميد.
فيفا به ايران افتخار مي‌کند
اينفانتينو گفت: آرزو مي‌کنم داربي فوق العاده‌اي داشته باشيم. مي‌دانم از 80 ميليون جمعيت ايران، اين بازي را مي‌بينند. براي شما و خودم آرزو مي‌کنم بازي جذابي ببينيم. از توجهتان تشکر مي‌کنم. دوست دارم بگويم که فيفا به ايران افتخار مي‌کند. فيفا مايل است روابط صميمانه و نزديکي با فدراسيون فوتبال ايران به عنوان يکي از قدرت‌هاي فوتبال و همين طور ساير کشورها که اين ويژگي را دارند، داشته باشد. از همه شما ممنونم.
در پايان مراسم فدراسيون فوتبال قاليچه‌اي را به عنوان يادگاري به اينفانتينو تقديم کرد.
مارکو فان‌باستن در ادامه مراسم به روي سن آمد و با تشکر از مهمانان حاضر در سالن گفت: تا الان و تا اين‌جاي سال ما موفقيت‌هاي چشم‌گيري از فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلي و صعود موفق تيم‌هاي ملي ايران به جام جهاني ديده‌ايم. الان من در فيفا مشغول هستم و به طور نزديک با فوتبال کار مي‌کنم. دوست دارم يکسري مسائل مثبت و خوب را براي فوتبال ايران داشته باشم.
فان‌باستن: ايران درهاي فوتبال را براي دختران و پسران باز کند
او ادامه داد: اگر چه مي‌دانيد به عنوان يک هلندي، فوتبال هلند موفقيت‌هاي زيادي در زمان حاضر نداشته است. وقتي به فوتبال نگاه مي‌کنيد خيلي مهم است که فوتبال پايه، دخترها و پسرها بايد امکان فوتبال بازي کردن داشته باشند. در خيابان، مدرسه و پارک‌ها و باشگاه‌ها بايد بازي کنند. چون خيلي مهم است کشوري مانند ايران درها را باز کند و فرصت را براي دختران و پسراني که فوتبال را دوست دارند، ايجاد کند. براي کمک به تحقق اين هدف، از طريق داشتن استعدادهاي خوب و بازيکنان و ستاره‌هاي مرد و خانم در رده‌هاي سني مختلف در فوتبال و فوتسال ممکن خواهد شد. به بچه‌ها اجازه مي‌دهد که روياپردازي کنند.
فان‌باستن افزود: باز هم تاکيد مي‌کنم که خيلي مهم است نوجوانان در باشگاه‌ها و کوچه و خيابان فوتبال بازي کنند. اين‌جا نقش فيفا بسيار مهم است که به عنوان اداره کننده فوتبال به فوتبال ايران کمک کند. اين‌جا نقش فيفا است که مي‌تواند به سرمايه گذاري در فوتبال کمک کند. موفقيت‌هايي که در فوتبال ايران به فيفا مخابره شده، نشان مي‌دهد فوتبال شما رو به رشد است. شما در برخي سطوح نياز به مربيان و داوران خوب براي آموزش داريد. فکر مي‌کنم در تمام اين حوزه‌ها فيفا مي‌تواند به تمام اعضاي خود از جمله ايران کمک کند. کمک به فوتبال پايه مي‌تواند در راستاي يک همکاري نزديک بين فيفا و اعضاي خودش مانند ايران محقق شود. فکر مي‌کنم پروژه بعدي فيفا، پروژه مدارس فوتبال است چرا که براي جوانان خيلي مهم است که ورزش و فوتبال اولين عشق زندگي آنها شود. جايي اهميت پيدا مي‌کند که هر چه فوتبال به شما نزديک مي‌شود، آن را درک و حس مي‌کنيد. به همين علت است که ما انتظار داريم فوتبال در کنار فوتبال پايه با يکديگر طرقي و ارتقا داشته باشند.
در روسيه حامي تيم ملي ايران خواهم بود
او در پايان گفت: بسيارم مفتخرم که در کنار شما بودم. آرزوي جام جهاني خيلي خوبي را در تابستان براي شما دارم. مطمئن باشيد من يکي از حاميان و مشوقان تيم ملي ايران خواهم بود. البته گروهي که شما در آن هستيد با اسپانيا، پرتغال و مراکش راحت نيست. مطمئنم اتفاقات خوبي براي شما رخ مي‌دهد و مي‌دانم چقدر براي اين جام جهاني اعتماد به نفستان بالا است.
در ادامه جشن فوتبال، تابلويي از مرحوم ناصر حجازي به بهناز شفيعي همسر آن مرحوم اعطا شد که احمدرضا عابدزاده، حسن روشن، مهدي تاج و اينفانتينو روي سن حضور داشتند.
همچنين علي دايي و حميد استيلي پيراهن شماره 10 تيم ملي را به خانواده مرحوم همايون بهزادي تقديم کردند.
علاوه بر اين‌ها به علي دايي به عنوان برترين گلزن فوتبال ملي و حميد استيلي، زننده گل قرن نيز تنديس‌هايي اعطا شد.
همچنين از خانواده ميلاد اسلامي و حسين جوادي دو خبرنگار فقيدي که جانشان را در سانحه هوايي جرمن وينگز در سال 94 از دست دادند، تقدير شد.
از محمد فنايي به عنوان کمک داور فينال جام جهاني 1994 و حسن کامراني‌فر کمک داور ايراني جام جهاني 2010 نيز تقديم شد. محمد فنايي پيراهن خود در فينال جام جهاني را به اينفانتينو تقديم کرد که به موزه فيفا بدهد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون