آخرین اخبار

خواص آب جو تغذيه

خواص آب جو

  بزرگنمايي:

چه خبر - فوايد آب جو

در مواجهه با آب جو، برخي افراد ممکن است آن را با نوشيدني مالت ارتباط دهند. اما آب جو فرآيند تخمير را پشت سر نمي گذارد، از اين رو فاقد الکل است و اين تفاوت اصلي بين آنها محسوب مي شود. دير زماني است که اين نوشيدني در فرهنگ هاي مختلف استفاده مي شود.
به گزارش اکتيو بيت، آب جو مي تواند به صورت صاف کرده و صاف نکرده باشد که نمونه هاي صاف نشده سرشار از کالري، اما با محتواي چربي کم هستند. نسخه صاف شده داراي کالري و محتواي فيبر کمتر است. در ادامه با برخي از فوايد مصرف آب جو بيشتر آشنا مي شويم.

خواص آب جو : پاکسازي دروني

آب جو مي تواند به واقع در پاکسازي بدن از طريق دستگاه ادراري مفيد واقع شود. گروهي از قندها به نام بتا-گلوکان ها B-Glucan که در ديواره هاي سلولي جو وجود دارند، عامل کليدي در اين زمينه هستند. بر همين اساس، آب جو به پاکسازي سيستم دروني بدن انسان کمک مي کند. همچنين، اين نوشيدني مي تواند به عملکرد درست کليه ها کمک کند که اندام هايي کليدي در پاکسازي بدن هستند.

خواص آب جو : تسکين عفونت هاي دستگاه ادراري

شواهد علمي قطعي و محکم درباره اين که آب جو بهتر از چاي هاي سالم و طبيعي ديگر به درمان عفونت دستگاه ادراري کمک مي کند، وجود ندارند. با اين وجود، جو داراي فوايد سلامت بسياري است و گزينه اي بي خطر، ارزان و سالم براي کمک به پاکسازي دستگاه ادراري که اندکي تحريک شده محسوب مي شود. اگر با عفونتي دردناک و شديد مواجه هستيد، بهترين گزينه مراجعه به پزشک است.

خواص آب جو : کمک به فعاليت دستگاه گوارش

آب جو مي تواند به حفظ سلامت و عملکرد درست دستگاه گوارش کمک کند. محتواي فيبر محلول و نامحلول موجود در اين نوشيدني و همچنين ماهيت قليايي آن عوامل موثر در اين زمينه هستند.
اگر با مشکلات گوارشي مانند يبوست، هموروئيد، يا گاستريت مواجه هستيد، امتحان کردن آب جو شايد مفيد باشد.اگر به اسهال مبتلا هستيد، مصرف آب جو مي تواند به احياي مايعات و الکتروليت هاي بدن کمک کند.

خواص آب جو : کمک به کاهش وزن

در شرايطي که آب جو مي تواند به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک کند، يکي ديگر از فوايد آن کمک به کاهش وزن است. آب جو احساس سيري را براي مدت زماني طولاني‌تر در شما ايجاد مي کند، زيرا روند گوارش آن آهسته‌تر است. همچنين، آب جو از کالري زياد و چربي کم برخوردار است. اين عوامل نوشيدن آب جو را به راهبردي موثر براي رفع گرسنگي و پيشگيري از پرخوري تبديل مي کنند.

خواص آب جو : کاهش کلسترول

نوشيدن آب جو يا چاي جو مي تواند بر سطوح کلسترول تاثير مثبتي داشته باشد. به نظر مي رسد مواد شيميايي موجود در جو به نام توکول ها به سرکوب کلسترول بد (LDL) کمک مي کنند. همچنين، بتا فيبر موجود در جو مي تواند براي بهبود شرايط بيماري قلبي و کلسترول مفيد باشد.

خواص آب جو : تقويت سيستم ايمني

خواص آب جو

نوشيدن آب جو ممکن است به پيشگيري از بيماري به واسطه تقويت سيستم ايمني کمک کند. محتواي بالاي ويتامين C آب جو عامل کليدي در اين زمينه محسوب مي شود. اين ماده مغذي به تقويت سيستم ايمني کمک مي کند و خطر ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا را کاهش مي دهد. همچنين، جو حاوي آهن است که مي تواند به پيشگيري از کم خوني کمک کند.

خواص آب جو : درمان سنگ کليه

آب جو مي تواند به درمان سنگ هاي کليه کمک کند که به مشکلي شايع در دنياي امروز تبديل شده است. افزايش فشار مثانه اي براي تخليه راحت‌تر و همچنين کمک به تنظيم تعادل pH براي پيشگيري از شکل گيري سنگ هاي کليه از جمله عواملي هستند که در اين زمينه موثر هستند. همچنين، جو داراي ويتامين B6 کافي براي تجزيه توده هاي اگزالات کلسيم تشکيل شده در کليه ها است.سنگ هاي کليه اساسا ترکيبات کلسيمي هستند که تجزيه نشده اند.

خواص آب جو : سرشار از مواد مغذي

نوشيدن آب جو براي حفظ سطوح ويتامين ها و مواد مغذي ضروري در بدن انتخابي خوب است. آب جو سرشار از مواد مغذي ضروري از جمله فيبرهاي غذايي است. همچنين، اين نوشيدني حاوي کلسيم، آهن، منيزيم، روي، مس، و ويتامين هاي C و B6 است. تمام اين مواد مغذي براي حفظ سلامت کلي بدن انسان ضروري هستند.

خواص آب جو : مقابله با ديابت

مصرف منظم آب جو براي افراد مبتلا به ديابت نوع 2 مي تواند ايده خوبي باشد. اين نوشيدني داراي تمام ويتامين ها و مواد معدني ضروري از جمله فيبر محلول بتا-گلوکان است که آهنگ جذب گلوکز را کند مي سازد. اين نوشيدني مي تواند در کاهش سطوح گلوکز و انسولين در افراد مبتلا به مقاومت به انسولين نقش داشته باشد. کاهش وزن نيز براي کنترل ديابت از اهميت ويژه اي برخوردار است و همان گونه که پيش‌تر نيز اشاره شد آب جو مي تواند به اين کار کمک کند.

خواص آب جو : پيشگيري از سرطان

پيش‌تر به اين نکته اشاره شد که مصرف منظم آب جو مي تواند به تقويت سيستم ايمني کمک کند، اما مشخص شده اين شرايط مي تواند فوايدي فراتر از عدم ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا داشته باشد و به مبارزه با سرطان نيز کمک کند.
آب جو به واسطه محافظت از روده بزرگ و همچنين محتواي اسيد فوليک که به نظر مي رسد مي تواند ار رشد تومورها جلوگيري کند، ممکن است مبارزي قوي در برابر سرطان باشد. نتايج يک پژوهش نشان داده است که مصرف آب جو مي تواند از تکثير سلول هاي سرطان روده بزرگ به لطف خواص آنتي اکسيداني جو جلوگيري کند.

خواص آب جو : محافظت از قلب

در شرايطي که کاهش کلسترول نکته مثبتي براي قلب محسوب مي شود، آب جو مي تواند از شرايطي به نام آترواسکلروز Atherosclerosis تصلب شرايين نيز پيشگيري کند. آترواسکلروز خطر بيماري هاي قلبي عروقي را افزايش مي دهد.
نياسين يکي از اعضاي خانواده ويتامين B به لطف اثرات ضد التهابي و تغيير دهنده ليپيد در اين زمينه نقش دارد. آب جو مي تواند به کاهش فشار خون نيز کمک کند که اين ويژگي نيز به کاهش فشار روي قلب و خطر سکته مغزي کمک مي کند.

خواص آب جو : شادابي پوست

به لطف سلنيوم موجود در آب جو، اين نوشيدني مي تواند به بهبود خاصيت کشساني پوست کمک کند و از شل شدن آن جلوگيري کند.
آنتي اکسيدان هاي موجود در آب جو نيز به مبارزه با آسيب راديکال هاي آزاد که مي تواند براي پوست مضر باشد، کمک مي کنند. همچنين، سطوح کافي سلنيوم به کاهش خطر سرطان هاي پوست، روده بزرگ، پروستات، معده و پستان کمک مي کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آشنايي با خواص جو

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : نان جو, نان گندم يا نان سنتي؟


منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها