آخرین اخبار

7 غذا که هر متخصص تغذيه در يخچال خود دارد تغذيه

7 غذا که هر متخصص تغذيه در يخچال خود دارد

  بزرگنمايي:

چه خبر - اين 7 غذا را متخصصين تغذيه در يخچال خود دارند

خريد ميوه ممکن است کمي چالش برانگيز باشد. من يک متخصص تغذيه هستم و هميشه در مورد مواردي که در ليست خريد من وجود دارد سوالاتي پرسيده مي شود. بخشي از کار من اين است که به مراجعين خود در خريد مواد غذايي کمک کنم تا يک رژيم غذايي سالم داشته باشند. در ادامه مواد غذايي را معرفي مي کنم که بهتر است حتما در يخچال خود داشته باشيد.

1. اسفناج

اين سبزي مغذي و داراي برگ سبز سرشار از ويتامين ها، مواد معدني و مواد مغذي و فيبر زيادي است – از جمله کاروتنوئيدها و فلاونوئيدها که از بدن در مقابل آسيب هاي ناشي از راديکال هاي آزاد محافطت مي کنند. فيبر با افزايش احساس سيري به تنظيم وزن کمک مي کند.
به علاوه اسفناج يکي از غذاهاي مربوط به زيبايي است. اسفناج حاوي مقدار زيادي ويتامين C است که براي توليد کلاژن نياز است و همچنين ويتامين A که به جواني پوست و تقويت موها کمک مي کند. علاوه بر اين دو ويتامين ضروري اسفناج داراي ويتامين ها و مواد مغذي ديگري است که عبارتند از:
• ويتامين K که براي داشتن استخوان هاي سالم و سلامت دستگاه گوارش ضروري است
• منيزيم که براي واکنش هاي شيميايي در بدن ضروري است
• حاوي آهن غير هِم non-heme است
آهن غير هِم آهني است که زماني که با غذاهاي حاوي ويتامين C ترکيب مي شود، جذب آن بهبود پيدا مي کند. بنابراين دفعه بعد که اسفناج پخته مي خوريد، بهتر است کمي آب ليمو در آن بچکانيد تا جذب آهن آن بهبود پيدا کند.

2. آووکادو

 7 غذا که هر متخصص تغذيه در يخچال خود دارد

همه چربي ها مثل هم نيستند. آووکادو سرشار از چربي هاي غير اشباع تکي است که به بهبود سلامت مغز و قلب کمک مي کند. اين چربي هاي مفيد همراه با فيبر بالايي که در آووکادو وجود دارد، به کاهش کلسترول بد خون LDL کمک کرده، سطح قند خون را تثبيت مي کند و به مديريت وزن کمک مي کند.به خاطر وجود مقدار زياد ويتامين K، C، E و A و انواع ويتامين هاي B و پتاسيم، در آووکادو خوردن اين ميوه به طور منظم به بهبود سلامت پوست، عملکرد سيستم ايمني و تعادل هورمون هاي توليد مثل کمک مي کند.
توصيه مي شود آووکادو را در رژيم غذايي خود قرار دهيد، به ويژه اگر سعي داريد تعادل هورموني داشته باشيد يا به دنبال بهبود توليد مثل هستيد. آووکادو حاوي چربي هايي است که براي توليد هورمون هاي جنسي نياز هستند؛ همچنين وجود اسيدهاي چرب امگا 3 و امگا 6 و آمينواسيدهاي ضروري که بدن نمي تواند توليد کند، باعث شده آووکادو منبع خوبي از پروتئين براي داشتن عضلات قوي باشد.

3. شير بادام

بادام که منبع چربي هاي سالم، پروتئين و مواد مغذي است، تاثيرات زيادي بر روي سلامت پوست مي گذارد. بادام سرشار از منيزيم ضد استرس است که به شل شدن عضلات، آرامش سيستم عصبي و محافظت از سلامت دستگاه گوارش کمک مي کند. خوردن بادام بدن را تشويق مي کند تا از خود در مقابل راديکال هاي آزاد مضر محافظت کند، راديکال هاي آزاد باعث التهاب و بيماري مي شوند.
زماني که تصميم به درست کردن شير بادام داريد، ابتدا مغزهاي بادام را خيس کنيد تا مواد مغذي آن در دسترس قرار گرفته و فرايند هضم آن آسانتر شود. اگر وقت درست کردن شير بادام نداريد، مي توانيد بادام خام را به طور کامل ميل کنيد. بادام يک ميان وعده کاملا مناسب غذايي محسوب مي شود.

4. ليمو

من هر صبح روز خود را با کمي آب گرم و آب ليمو شروع مي کنم تا به دستگاه گوارش خود کمک کنم و همچنين روز خود را با آنتي اکسيدان و وتامين C که ارتقا دهنده سيستم ايمني است، شروع کنم. گرچه ليمو حاوي اسيدهاي طبيعي است که به محافظت از دستگاه گوارش کمک مي کند، اما محيط قليايي نيز ايجاد مي کند. زماني که اين اسيدها وارد فرايند هضم مي شوند، مانند يک عامل پاک کننده عمل مي کنند و به خروج سموم از سيستم کمک مي کنند. ديگر مواد مغذي موجود در ليمو عبارتند از :

ويتامين ها (E و B)
مواد معدني (منيزيم و پتاسيم)
آنتي اکسيدان ها (بتاکاروتن)

بسياري از آنتي اکسيدان هاي موجود در ليمو در پوست زرد آن هستند، بنابراين زماني که آب ليمو را به آب آشاميدني خود اضافه مي کنيد، پوست ليمو را نيز استفاده کنيد.

5. انواع توت هاي طبيعي

همه توت ها مفيد هستند، اما زغال اخته آبي يا بلوبري ميوه مورد علاقه من است. زغال اخته آبي حاوي مقدار کمي قند است و فيبر زيادي دارد، به علاوه اين ميوه مغذي سرشار از ويتامين A، C و E و داراي خواص ضد التهابي است. به علاوه زغال اخته يکي از ميوه هايي است که بيشترين ميزان آنتي اکسيدان را در خود دارد. در حقيقت يکي از علل آبي بودن اين ميوه وجود آنتي اکسيدان موجود در آن است.
خيلي مهم است از نوع طبيعي اين ميوه استفاده کنيد، چرا که نوع غير طبيعي آن حاوي آفت کش هايي هستند که براي سلامت مضر هستند، به ويژه اينکه اين ميوه با پوست خورده مي شود.

6. کلم کيل

 7 غذا که هر متخصص تغذيه در يخچال خود دارد

اين کلم حاوي مواد مغذي و سم زداست. کلم کيل براي پوست، چشم ها، سيستم ايمني، استخوان ها و بخش هاي ديگر بدن مفيد است. اين کلم حاوي آمينو اسيد، ويتامين A، C و K و همچنين مواد معدني مانند آهن، منيزيم و کلسيم است. اين کلم را نيز مي توانيد به شکل خام يا پخته استفاده کنيد.

7. تخم مرغ محلي و طبيعي

تخم مرغ يکي از بهترين منابع پروتئين حيواني است. تنها يک تخم مرغ حاوي 7 گرم پروتئين با کيفيت بالاست. به علاوه يک تخم مرغ کامل مي تواند مي تواند تمام آمينو اسيدهاي ضروري را به بدن برساند، حاوي 5 گرم چربي سالم است و تعداد زيادي ويتامين و مواد معدني در آن وجود دارد، از جمله آهن، کولين يا همان ويتامين B4، ويتامين B12 و ويتامين D.
به ياد داشته باشيد هميشه تخم مرغ را کامل بخوريد، زرده تخم مرغ مقوي ترين بخش تخم مرغ است که اکثر ويتامين ها و مواد معدني مربوط به تخم مرغ و همچنين 40 درصد پروتئين آن در زرده تخم مرغ موجود است.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خواص شير کاکائو و برخي عوارض شير کاکائو

خواص دارويي زرشک + ميزان مصرف زرشک چقدر است؟

مقدار شير و لبنيات مورد نياز بدن کودکان چقدر است؟

معرفي 22 ميان وعده جديد و کم کالري

کاهش سريع فشار خون با نوشيدني معجزه آساي زنجبيل و سير

پيشگيري از پوکي استخوان با مصرف پروتئين کافي

درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس با معجون شير و پودر سنجد

اين 2 عادت غذايي عمرتان را کوتاه مي کند

خواص آب گيلاس از عضله سازي تا بهبود خواب

مزاياي سلامت روغن فلفل سياه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول

خواص تخمه کدو تنبل، از افزايش ميل جنسي تا درمان يبوست

مواد غذايي مناسب براي مصرف در فصل بهار

ميزان کالري بيسکويتها چقدر است؟ از بيسکويت مادر تا ساقه طلايي

دم کرده آويشن شيرازي و پونه چه خواصي دارد؟

اگر روزي 2 عدد خرما بخوريد چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

غذاهايي که فکرش را نمي کنيد شما را بي خواب کنند

گردو بر هر درد بي‌درمان دواست!!

بخور نخور هاي وعده شام

خواص نبات در طب سنتي و درمان بيماري ها

بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي است؟

درمان کمر درد و سياتيک در طب سنتي با شربت گل گندم

زنجبيل تقويت کننده نيروي جنسي يا دشمن آن؟

پاکسازي کبد و دفع سنگ کيسه صفرا با سرکه انگبين

هشدار ناخن ها در مورد کمبود هاي رژيم غذاييتان

کاهش وزن با ليمو و زنجبيل

ارتباط نمک يددار با افزايش فشار خون

سم زدايي بدن در هواي آلوده با اين خوراکي ها

اين خوراکي ها بيشتر از تخم مرغ پروتئين دارند

چرا هر چه مي خورم چاق نمي شوم

آلرژي بهاره با اين 7 خوراکي بدتر مي شود

فوايد سير براي کودکان

بهترين سبزي ها براي کاهش وزن

مکمل ها را بهتر است چه زماني مصرف کنيم

کنترل فشار خون با لبو

کاهش التهاب و پيشگيري از ديابت و آرتروز با اين خوراکي ها

خام گياهخواري را به اين 7 دليل ترک کنيد

چطور هوس شديد شيريني خوردن را ترک کنيم؟

تاثير شگفت انگيز آجيل در رژيم غذايي کودکان

کدام سبزيجات از ابتلا به کبد چرب پيشگيري مي کنند

بهترين صبحانه رژيمي براي کاهش وزن

درمان سردرد شديد با پوست موز

مصرف کره بادام زميني مفيد است يا مضر

روش صحيح مصرف دانه چيا براي کاهش وزن و کاهش فشار خون

عوارض رژيم هاي سم زدايي براي سلامت

خواص پوست ليموترش از ميوه اش بيشتر است

نکاتي که هنگام مصرف ميوه ها بايد رعايت کنيد

اصول رژيم غذايي براي کنترل وزن در نوروز

تاثير مصرف گوشت بر ابتلا به کبد چرب

صاف کردن شکم با خوراکي هاي ضد نفخ

پاکسازي ريه ها بعد از خانه تکاني با اين خوراکي ها