آخرین اخبار

انتقادات تند عضو شوراي عالي استان ها از تصميمات اتخاذ شده طرح ترافيک اجتماعي

انتقادات تند عضو شوراي عالي استان ها از تصميمات اتخاذ شده طرح ترافيک

  بزرگنمايي:

چه خبر - کل طرح ترافيک جديد زير سوال است/اکثر طرح هاي شوراي شهر ايراد دارد

محمد قانبيلي، عضو هيئت تطبيق مصوبات شوراي شهر تهران که بر مصوبات شوراي شهرپيش از ابلاغ نظارت مي‌کند با اشاره به اعتراض فرمانداري به طرح ترافيک جديد در جمع خبرنگاران گفت: اگرچه اسم خبرنگاران را در ابلاغيه نياورده‌ايم، اما اينکه سهميه خبرنگاران را به حداقل رساندند، مورد اعتراض ما نيز هست.يک درصد از 103 هزار سهميه ويژه را به خبرنگاران اختصاص داده‌اند که عددي نزديک به هزار عدد مي‌شود و سوال اين است؛ شهرداري مي‌خواهد اين هزار عدد را به چه کسي بدهد؟ از آنها پرسيديم که آيا مي‌خواهيد خبرنگاران را فريب دهيد؟ من به صراحت مي گويم اکثر عزيزاني که در شوراي شهر تهران هستند، متاسفانه نسبت به قوانين شوراها اشراف ندارند.
نماينده استان تهران در شوراي عالي استان‌ها با اشاره به مواردي که در ابلاغيه فرمانداري ذکر شده است در پاسخ به سوال درباره تصويب اصل طرح در شوراي عالي ترافيک گفت: برخي از اعضاي شوراي شهر اذعان مي‌کند از آنجايي که شوراي عالي ترافيک اين طرح را تاييد و تصويب کرده است کميته انطباق نمي‌تواند روي آن نظري بدهد، اما همه طرح زير سوال است. مصوبات شورا براساس قانون بايد در کميته انطباق بررسي شوند. طرح به کميته انطباق آمده و کلي ايراد دارد.
وي افزود: همين که مي‌خواهند براي طرح زوج و فرد نيز از مردم پول بگيرند يک طرح جدا مي‌خواهد. بايد در ابتدا شهرداري يا شورا در قالب يک طرح يا لايحه، مصوبه و مجوز را از شورا مي‌گرفت که مي‌خواهد براي ورود به محدوده زوج و فرد هم عوارض دريافت کند و پس از تصويب در شوراي شهر به کميته انطباق مي‌آمد، اما طرح را در دل طرح ترافيک جديد جا داده‌اند، چرا که متاسفانه سواد قانوني شورايي را ندارند.
او در پاسخ به اين سوال که شوراي عالي ترافيک کشور نهاد بالادست است و شوراي شهر فقط قيمت‌گذاري کرده است، گفت: شوراي ترافيک هيچ ربطي به هيئت تطبيق و مصوبات شوراي شهر ندارد. در اصل اين طرح هم ايراد وجود دارد. به نظر من تصويب اين طرح به امسال نمي‌رسد و اگر ايرادات رفع نشود به هيات حل اختلاف خواهد رفت و آنها هم نظر هيئت تطبيق مصوبات شوراي شهر تهران را خواهد پذيرفت، چراکه اشکال قانوني است. بايد قبل از 15 بهمن ماه مصوبه مي‌گرفتند.
عضو شوراي عالي استان‌ها با انتقاد به عملکرد اعضاي شوراي شهر ادامه داد: متاسفانه شورا روي قوانين اشرافيت ندارند، حالا مقصر دبيرخانه، عضو شورا، مشاور و يا کارشناس هر فرد ديگري که باشد مشخص است که روي قوانين اشراف ندارند و اکثر طرح‌هايي که از شوراي شهر مي‌آيد ايراد دارد و اين براي شورا زشت است. شورا ام‌القراي يک کشور وقتي طرح مي‌فرستد مني که در هيئت تطبيق کار مي‌کنم نبايد بتوانم به آساني از آن ايراد بگيرم، اما هر چه به فرمانداري مي‌آيد ايراد دارد.
قانبيلي با تاکيد بر اينکه اين ايرادات فقط به طرح ترافيک باز نمي‌گردد به مصوبه رد شده شورا در رابطه با اختصاص مکاني براي تجمعات هم اشاره کرد و گفت: بحث سياسي و امنيتي به شوراي تامين باز مي‌گردد نه شوراي شهر و اصلا شوراي شهر نبايد در آن ورود مي‌کرد، چرا شأن خود را زير سوال مي‌برد؟ چرا شورا خود را کوچک کرد تا در کميته انطباق نماينده قضائي ايراد بگيرد و من که عضوي از شورا هستم و بايد از آن دفاع کنم مجبور شوم سرم را پايين بيندازم؛ چراکه حرفي براي گفتن ندارم و اشکال قانوني است.
او با تاکيد بر اينکه پيش از تصويب و در فرآيند تصويب سعي داشته است اشکالات قانوني و حقوقي را به گوش اعضاي شورا برساند، گفت: تمام بحث‌ها و ايرادات قانوني را برايشان فرستاديم اما گوش نکردند.
اين عضو کميته انطباق در واکنش به اين سوال که چرا فرمانداري و کميته انطباق در دوره مديريت شهري گذشته به مصوباتي همچون برج‌باغ‌ها و واگذاري املاک اعتراض نکرده و موجبات شهر فروشي و نابودي باغات را فراهم کرده است، گفت:‌ کميته انطباق فقط يک سال است که ايجاد شده است. از اواخر برج 9 يا 10 سال 95 کميته انطباق به روش جديد که در مجلس مصوب شد شروع به کار کرد و از همان دوران بود که يک نماينده شوراي استان و عضو قضائي و فرماندار هم در کميته حضور دارند. قبلا به اين صورت نبود در گذشته رياست آن به عهده فرماندار بود و با يک سري از معاونين نشسته و خودشان تصميم مي‌گرفتند و خودشان مصوبات را بررسي مي‌کردند، اما الان مجلس آن را قانون‌مند کرده است. نمي‌خواهم ايراد بگيرم اما گاها مي‌ديديم هر آنچه را که مي‌خواستند تصويب کنند را در نهايت تصويب مي‌کردند.
وي ادامه داد: اما اين براي دوره قبل است اما از اواخر برج 9 سال گذشته اين رويه تغيير کرده است. الان که به عنوان عضو شوراي عالي استان‌ها در اين کميته حضور دارم مواردي از سوي شورا به کميته ارسال مي‌شود که ما نمي‌توانيم از طرح و مصوبه در کميته انطباق دفاع کنيم. دوستان شورايي ما در قوانين شورا با وجود آنکه انسان‌هاي فرهيخته و توانمندي در حوزه‌هاي فعاليتي خود هستند اما تسلط ندارند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد