آخرین اخبار

همه دلايلي که باعث مي شوند اينترنت شما کند شود چه خبر ... ؟

همه دلايلي که باعث مي شوند اينترنت شما کند شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - چرا سرعت اينترنت شما ناگهان کُند شده است؟

درست است که در بعضي موارد مشکل کندي اينترنت از طرف شرکت ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي است، اما هميشه اين‌گونه نيست و علل ديگري در اين زمينه نقش دارند.

دلايلي متعددي براي کاهش سرعت اينترنت وجود دارند، مشکلي در مودم يا روتر، تداخل سيگنال‌ها، قدرت ضعيف سيگنال‌ها روي خط کابلي، دستگاه‌هايي که در شبکه شما و به دور از چشم‌تان پهناي باند را مورد استفاده قرار مي‌دهند يا حتا به‌کارگيري يک DNS سرور ضعيف همگي در کند شدن سرعت اينترنت نقش اساسي دارند. در اين مقاله با تعدادي از اين مشکلات و نحوه عيب‌يابي آن‌ها آشنا خواهيد شد.
اگر احساس مي‌کنيد سرعت اينترنت کند شده است، ابتدا سعي کنيد از طريق دستگاه‌هاي مختلفي که در خانه داريد سايت‌هاي مختلفي را باز کنيد. اگر اين مشکل را با همه سايت‌ها و دستگاه‌هاي مختلف داشته‌ايد، آن‌گاه مي‌توانيد اطمينان حاصل کنيد که اينترنت شما کند شده است. اگر اين مشکل تنها در ارتباط با يک سايت است، اين احتمال وجود دارد که سايت موردنظر به لحاظ فني داراي اشکال است و اينترنت شما مشکلي ندارد. در اين حالت کار خاصي نمي‌توانيد انجام دهيد و بايد منتظر بمانيد تا اشکال فني سايت برطرف شود.
تنها کامپيوتر شخصي دچار مشکل شده يا همه دستگاه‌ها دچار مشکل شده‌اند؟
اگر تنها کامپيوتر شخصي دچار مشکل شده است، احتمالا راه‌حلي براي آن وجود دارد. ابتدا کامپيوتر خود را راه‌اندازي مجدد کنيد، همچنين کامپيوتر را از طريق يک ضدويروس قدرتمند اسکن کنيد. ممکن است کامپيوتر به بدافزاري آلوده شده و همين موضوع کندي سرعت اينترنت را به همراه آورده است. اگر کندي سرعت اينترنت روي دستگاه‌ها وجود دارد، به احتمال زياد با يک مشکل در شبکه خود روبرو هستيد، در اين حالت بايد به سراغ روتر خود برويد.
سرعت اينترنت خود را آزمايش کرده و آن‌را با طرحي که خريداري کرده‌ايد مقايسه کنيد
قبل از آن‌که به سراغ عيب‌يابي روتر و دستگاه‌ها برويد، ابتدا يک آزمايش سنجش سرعت اينترنت را از طريق سايت‌هايي همچون Speedtest.net انجام دهيد. اين سايت مي‌تواند سرعت واقعي را به شما نشان دهد. قبل از انجام آزمايش مطمئن شويد که در حال دانلود، آپلود، استريم کردن يا ساير فعاليت‌هاي اينترنتي سنگين نيستيد، به واسطه آن‌که تداخل به وجود مي‌آيد و سرعت واقعي نشان داده نمي‌شود. پس از انجام آزمايش سنجش سرعت اينترنت، آن‌را با طرحي که خريداري کرده‌ايد مقايسه کنيد. در حالت عادي بايد تناسبي ميان سرعت اينترنت واقعي و سرعتي که ISP مدعي است آن‌را در اختيار شما قرار داده وجود داشته باشد. البته در اين ميان يکسري نکات وجود دارد که بايد به آن‌ها دقت کنيد. اگر سرعت اتصال شما مقدار کمي کند است، اين موضوع ممکن است عادي باشد. شما به‌طور معمول در حال هزينه کردن براي دستيابي به بالاترين سرعت هستيد اما دسترسي به سرعت توافق شده ممکن است در همه زمان‌ها امکان‌پذير نباشد. سرعت اينترنت در ساعات شلوغ روز، زماني که هر کاربري در حال استفاده از اينترنت است، يا ساعات مياني شب که اکثر مردم در خانه هستند کاهش پيدا کند. اما اگر کاهش سرعت تداوم پيدا کرده است، در نتيجه بايد به سراغ عيب‌يابي مشکل برويد.
روتر را ريبوت کنيد
شبيه به کامپيوترهاي شخصي، روترها نيز بعضي مواقع دچار مشکلات موقتي مي‌شوند که همين موضوع بر کند شدن عملکرد آن‌ها تاثيرگذار است. اين مشکل مي‌تواند از طريق ريبوت کردن برطرف شود. اگر روتر خود را براي مدت طولاني است که ريبوت نکرده‌ايد، شايد اکنون زمان مناسبي است. تقريبا چند دقيقه طول مي‌کشد تا روتر پس از ريبوت شدن به سرويس‌دهنده اينترنتي متصل شود و ارتباط آنلاين دومرتبه برقرار شود. اين راهکار ممکن است مفيد واقع شود.
سيگنال واي‌فاي را تقويت کنيد
اين احتمال وجود دارد که اينترنت خوب باشد، اما سيگنال واي‌فاي که براي برقراري ارتباط اينترنتي مورد استفاده قرار مي‌گيرد دچار مشکل شده است. يک ارتباط واي‌فاي بد شبيه به يک مشکل اينترنت است، به واسطه‌ آن‌که روي همه دستگاه‌هاي خانگي تاثيرگذار است. چند دليل رايج براي بد بودن سيگنال واي‌فاي وجود دارد. امواج راديويي مي‌توانند باعث به وجود آمدن تداخل شده و روي دستگاه‌ها تاثيرگذار باشند. اکثر دستگاه‌ها از فرکانس 2٫4 گيگاهرتز و نه 5 گيگاهرتز استفاده مي‌کنند که خود زمينه‌ساز بروز يک مشکل جدي مي‌شود. اين مشکل به ويژه براي افرادي وجود دارد که در يک مجتمع مسکوني بزرگ زندگي مي‌کنند که انواع مختلفي از روترهاي بي‌سيم در آن استفاده مي‌شود. در حالت کلي شما بايد تنها يک نقطه کور در خانه داشته باشيد که از طريق راهکارهايي همچون يک توسعه‌دهنده واي‌فاي مي‌توانيد اين مشکل را برطرف کنيد.
سعي کنيد از کيفيت سطح خدمات (QoS) استفاده کنيد
ارتباط ايترنتي شما ميان همه دستگاه‌هايي که در خانه قرار داريد به اشتراک‌ قرار مي‌گيرد. در نتيجه هر دستگاهي روي شبکه شما مي‌تواند به شکل پنهان از اينترنت استفاده کرده و باعث کندي آن شود. به‌طور مثال، اگر دو نفر اقدام به استريم کردن از يک کانال ويديويي کنند و شخص ديگري اقدام به دانلود کردن کند، در اين حالت همه اين افراد به يک اينترنت کند دسترسي خواهند داشت. در اين حالت مي‌توانيد بسته اينترنتي خود را اتقا دهيد. ويژگي کيفيت سطح خدمات (Quality of Service) (اگر روتر از آن پشتيباني مي‌کند) اجازه مي‌دهد تا به روتر اجازه دهيد به‌طور خودکار اقدام به مديريت و تخصيص پنهاني باند ميان دستگاه‌ها و سرويس‌هاي مختلف کند.
اسپليتر خود را بررسي کنيد
اگر از اينترنت کابلي استفاده مي‌کنيد و يک اسپليتر داريد که به خط تلفن و روتر شما متصل شده است، ممکن است دچار مشکل شده و باعث شده باشد تا قدرت سيگنال‌هاي شما دچار ضعيف شوند. تقسيم‌کننده‌ها نقش مهمي بر کيفيت دارند و اگر يک مدل بد و ارزان‌قيمت را خريداري کرده باشيد، کيفيت اينترنت شما بدتر از آن چيزي شود که تصور مي‌کنيد. تقريبا طيف گسترده‌‌اي از اسپليترها باعث بروز اين مشکل مي‌شوند. اگر اسپليتري داريد آن‌را از خط جدا کرده و روتر را به خط تلفن خود متصل کنيد. بررسي کنيد که ارتباط شما بدون وجود اسپليتر چگونه عمل مي‌کند. اگر سريع‌تر شده است، شما علت بروز مشکل را کشف کرده‌ايد.
از DNS Server ديگري استفاده کنيد
در برخي موارد، سوييچ کردن DNS Server مي‌تواند باعث افزايش سرعت اتصال شود. زماني که به سايتي شبيه به google.com متصل مي‌شويد، کامپيوتر شما به DNS Server متصل شده و درخواست آدرس آي‌پي عددي وابسته به google.com را ارائه مي‌کند. جواب را دريافت مي‌کند و به آدرس آي‌پي ارائه شده متصل مي‌شود. آدرسي که ممکن است شبيه به 216٫58٫193٫78 باشد. به‌طور معمول DNS Server شما از سوي ارائه دهنده سرويس اينترنت آماده مي‌شود. اما شما با تغيير DNS Server به DNS عمومي گوگل يا OpenDNS مي‌توانيد تا حدي سرعت را بهبود بخشيد.


منبع: barsam.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس