آخرین اخبار

چرا همسرم دائم در حال خيانت کردن به من است؟ روابط عاطفي

چرا همسرم دائم در حال خيانت کردن به من است؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - چرا بعضي‌ها نمي‌توانند دست از خيانت کردن بردارند؟

خيانت کردن مي‌تواند يکي از مخرب‌ترين رفتارهايي باشد که در يک رابطه مرتکب مي‌شويد. خيانت، اعتماد و اطمينان را نابود کرده و معمولا ديگر نمي‌توان اين اعتماد از دست رفته را ايجاد کرد. همه اين حقيقت را مي‌دانند اما هميشه عده‌اي هستند که خيانت مي‌کنند. عده‌ي بسيار معدودي اصلا اهميتي به اين موضوع نمي‌دهند؛ به راحتي فقط به نيازهاي خودشان فکر مي‌کنند و توجهي به احساسات و نيازهاي کسي که آنها را دوست دارد ندارند. اما بيشتر افراد نمي‌خواهند اعتماد في مابين را از بين ببرند و همه چيز را در رابطه‌شان ويران کنند. پس چرا آدمها خيانت مي‌کنند؟!
طي تجربيات 30 ساله‌‌اي که دارم، زوج‌هاي زيادي به علت خيانت يا خيانت‌هاي مکرر به من مراجعه کرده‌اند. گاهي خيانت مانند کاتاليزوري است که باعث مي‌شود همسران روي رابطه‌ي خود کار کرده و آن را بهبود بدهند. بازسازي پُل‌هاي خراب شده‌ي اعتماد بسيار دشوار است و اگر قبل از وقوع خيانت به مشاوره مراجعه شود، سختي کار بسيار کمتر خواهد بود.

کساني که دائم خيانت مي کنند، هوسباز هستند

بسياري از افراد سالهاي زيادي از زندگي خود هوسباز هستند. هوسبازي مخصوصا وقتي پاي رابطه‌ي جنسي به ميان مي‌آيد، بسيار شايع است و بازهم مخصوصا اين اتفاق بيشتر در مورد افرادي روي مي‌دهد که اهل الکل هستند يا از ساير مواد روانگردان استفاده مي‌کنند. اگر فرصتي براي اين اشخاص پيش بيايد، به عواقب رفتار خود فکر نمي‌کنند و فقط عمل مي‌کنند. گاهي هوسبازي علامتي از يک مشکل عميق‌تر است. مثلا در برخي از بيماري‌هاي رواني، هوسبازي يک علامت محسوب مي‌شود. در چنين مواردي هوسبازي فرد در بسياري از جنبه‌هاي زندگي‌اش ديده مي‌شود.

در تلاش براي اجتناب از اختلاف و درگيري خيانت مي‌کنند

براي عده‌اي از افراد، کنترل و مديريت اختلاف و درگيري واقعا کار سختي است. اينگونه اشخاص تقريبا هر کاري مي‌کنند تا از مکالمات و بحث‌هايي که مي‌دانند همسرشان مخالفت خواهد کرد و نارحت و آزرده خواهد شد اجتناب کنند. اين افراد مکررا دست به خيانت مي‌زنند و حتي در روابط چند همسري قرار مي‌گيرند. اين آدمها حتي اگر مطمئن باشند که همسرشان اين کار آنها را نمي‌پسندد يا با اين کار خود مرتکب خلاف مي‌شوند باز هم به اين اميد که همسرشان چيزي نخواهد فهميد خيانت مي‌کنند. اين افراد سبک زندگي‌شان اين است: «درخواست بخشش کردن بهتر از التماس کردن براي اجازه گرفتن است!» واقعيت اين است که بخشيدن سخت‌تر از اجازه دادن است.

از خيانت به عنوان بهانه‌اي جهت پايان دادن به رابطه استفاده مي‌کنند

براي خيلي‌ها خاتمه دادن به يک رابطه کار بسيار سختي است و براي همين از خيانت به عنوان راهي جهت ترک رابطه استفاده مي‌کنند. عده‌اي انگار نمي‌توانند بپذيرند که واقعا آرزوي پايان دادن به رابطه را دارند و به جايي مي‌رسند که خودشان را درگير يک خيانت و رابطه‌ي نامشروع مي‌بينند. فردي که با اين هدف دست به خيانت مي‌زند دلش مي‌خواهد همسرش اين موضوع را کشف کند و او را ترک کند، يا اينکه خيانت کردن به او شجاعت لازم جهت ترک رابطه را مي‌دهد.

خيانت کردن براي آنها شيوه‌‌اي از کنترل خستگي و دلزدگي است

هيجان و شور جنسي که در شروع يک رابطه وجود دارد، پايدار نيست. در واقع يک سري عوامل هورموني هستند که باعث اين شور و هيجان زياد و احساسات عاشقانه مي‌شوند. براي عده‌اي از افراد، وقتي اين شور و احساس فروکش مي‌کند و به احساساتي يکنواخت و رابطه‌‌اي چند لايه‌اي تغيير ماهيت مي‌دهد، تبديل به يک معضل مي‌شود؛ آنها خسته و دلزده شده و مجددا به دنبال آن احساس و هيجان مي‌گردند.

انتقام خيانت همسرشان را مي‌گيرند

برخي از افراد احساس مي‌کنند تنها راه واکنش نشان دادن به خيانت همسرشان اين است که خودشان نيز به او خيانت کنند. يک جورهايي اين مقابله به مثل، آرام‌شان مي‌کند. البته فايده‌اي هم ندارد. چون فقط مشکل را پيچيده‌تر مي‌کند زيرا هنوز بابت خيانت همسرشان عصباني و آزرده هستند و احساسات ضد ونقيضي که در رابطه با خيانت خود پيدا مي‌کنند غذاب‌شان مي‌دهد.

مونوگامي يا تک همسري به دردشان نمي‌خورد

هر چند در بسياري از فرهنگ‌ها اينطور به نظر مي‌رسد که پديده‌ي چند همسري يا غير تک همسري مجاز و پذيرفته است اما اتفاقي است که کمتر مي‌افتد. با اين وجود هميشه افرادي هستند که درک نمي‌کنند مشکل اين است که تک همسري مناسب آنها نيست. اين افراد به دلايل گوناگوني جذب خيلي‌ها از جنس مخالف مي‌شوند و طالب روابط متنوع هستند. آنها وقتي در رابطه‌ي تک همسري قرار مي‌‌گيرند، دچار فومو (FOMO) يا ترس ِ از دست دادن مي‌شوند و احساس مي‌کنند در دام افتاده‌اند يا خفه و سرکوب شده‌اند! اين افراد نسبت به آنهايي که مشکلي با تک همسري ندارد خيلي بيشتر دست به خيانت مي‌زنند.

فکر مي‌کنند لايق رابطه‌‌اي به اين خوبي با همسرشان نيستند!

اين افراد سعي مي‌کنند خودشان يا رابطه‌شان را خراب کنند. اينگونه آدمها وقتي همه چيز «خوب و روبراه» است خيانت مي‌کنند! چون تا حدودي فکر مي‌کنند لايق رابطه‌اي خوب و صميمي نبوده و براي همين با خيانت کردن مي‌خواهند کارشکني کنند يا خودشان را خراب کنند. برخي از اين افراد ترس از صميميت و وابستگي دارند و احساس مي‌کنند همه‌ي اينها از سرشان زيادي است!

از تعهد و مسئوليت مي‌ترسند

افرادي که ترس از تعهد دارند هر وقت ببينند رابطه‌شان به مرحله‌اي رسيده که بايد به مرحله‌ي بعد بروند دست به خيانت مي‌زنند. فشار ِ تعهد معمولا بيشتر دروني است تا از طرف همسر. جوامع تک همسري، چارجوب زماني ناگفته‌اي براي حرکت رابطه قدم به قدم به سمت جلو دارند. وقتي افراد در زمان مناسب و درست خود نتوانند رابطه‌اي را به مرحله‌ي بعد پيش ببرند، احساس ناراحتي خواهند کرد.
مثلا والدين ممکن است بپرسند: «شما کي قرار است ازدواج کنيد؟» يا «وقت آن نشده که تصميم جدي‌تري براي رابطه‌تان بگيريد؟!» يا مثلا توصيه کنند که اگر تصميم به ازدواج يا تشکيل خانواده داري، ممکن است دير شود! ازدواج و تشکيل خانواده معمولا در بيشتر فرهنگ‌ها چارچوب زماني خاصي دارد، يا دست کم براي دخترها اينطور است. اگر مي‌خواهيد فرزنداني داشته باشيد، اين را مي‌دانيد که ساعت بيولوژيکي بدن‌تان چيزي نيست که متوقف شود تا شما تصميم خود را بگيريد! مگر اينکه انتخاب کنيد اصلا بچه‌دار نشويد!

از خيانت استفاده مي‌کنند تا شور و هيجان را به زندگي مشترک خود برگردانند

بعضي‌ها ممکن است فکر کنند با قرار گرفتن در يک رابطه‌ي جديد شايد بتوانند شور و هيجان اوليه را به زندگي با همسر خود برگردانند اما اين يک استراتژي نفرت انگيز است که به ندرت اثر مي‌کند.

اگر شما هم جزو افرادي هستيد که انگار نمي‌توانيد دست از خيانت کردن برداريد، نکاتي براي‌تان داريم:ببينيد چرا خيانت مي‌کنيد

شايد براي پيدا کردن علت خيانت‌تان نياز به کمک داشته باشيد بنابراين فرصت خوبي است که به يک مشاور مراجعه کنيد تا او در درک دليل رفتارتان به شما کمک کند.

ببينيد آيا واقعا مي‌خواهيد دست از خيانت کردن برداريد

اگر واقعا از ته دل‌تان قصد کنار گذاشتن اين رفتارها را نداشته باشيد هر اقدامي بي فايده است. اگر واقعا چنين طرز فکري داريد، کمي وقت صرف کنيد و در مورد کردار شناسي غير تک همسري مطالعه و جستجو کنيد. خيانت کردن، غيراخلاقي و غير اصولي است. غير تک همسري اصول خودش را دارد و يک نوع نيست.

اگر رفتارتان را نمي‌توانيد تغيير دهيد، به عواقب خيانت براي خودتان و همسرتان بيشتر فکر کنيد

آيا مشکلي با اين پيامدها نداريد؟ اگر واقعا اينطور نيست، براي تغيير رفتارتان از يک مشاور حرفه‌اي کمک بگيريد يا سعي کنيد در مورد الگوهاي ارتباطي متفاوت با همسرتان گفتگو و مذاکره کنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اين دسته از همسران بيشتر خيانت مي کنند!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کدام مردان به همسرشان خيانت مي کنند؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مردي با اين خصوصيات هرگز به شما خيانت نمي کند!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : دليل خيانت زن متاهل ايراني به شوهرش چيست؟


منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟