آخرین اخبار

خاتمي: ميانگين حقوق طلبه، 600 هزار تومان است سياسي

خاتمي: ميانگين حقوق طلبه، 600 هزار تومان است

  بزرگنمايي:

چه خبر - دين يعني ولايت، ولايت يعني دين

آيت الله سيد احمد خاتمي در همايش «بصيرت فاطمي و حوزه انقلابي» با تأکيد بر اينکه حضرت فاطمه(س) شناسنامه ما است اظهار داشت: سرمان را بلند مي‌گيريم که شيعه هستيم و استان لرستان اين افتخار را دارد که استان فاطمه(س)، امام علي(ع) و اهل‌بيت است.

آزادي را عالمان دين به ارمغان آوردند

امام‌جمعه موقت تهران با تأکيد بر اينکه اين بصيرت فاطمي است بيان داشت: فاطمه(س) در مسير دفاع از ولايت امن از ضرر را شرط نمي‌داند و مي‌دانست پايان راه شهادت است و رفت، «جو زده» نشد و آموخت که دين يعني ولايت و ولايت يعني دين.
آيت‌الله خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حوزه‌هاي علميه و عالمان دين گفت: در اين رابطه سه بحث «نقش روحانيت و عالمان دين»، «رسالت عالمان دين» و «خواب‌هايي که دشمنان عليه روحانيت» ديدند و دام‌هايي که گذاشتند و مي‌گذارند را تشريح مي‌کنم.
وي بابيان اينکه در 100 سال اخير به‌خصوص روحانيت نقش‌آفريني داشته‌اند و نقش آن‌ها پاسداري از فرهنگ دين بوده است افزود: اگر امروز سرمان را بلند مي‌گيريم و مي‌گوييم دين مي‌تواند جامعه را اداره کند به خاطر حضور روحانيون و عالماني است که فرهنگ دين و تشيع را نگه داشتند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اينکه نقش دوم روحانيت در طول قرون به‌خصوص در 100 سال اخير نقش در آزادي و استقلال ملت‌ها بوده است گفت: آزادي را عالمان دين به ارمغان آوردند گفت: حکومت سياه پهلوي اوج دين‌ستيزي بود، دوران خفقان بود و مردم نمي‌توانستند نفس بکشند و آوردن نام امام(ره) جرم بود.

روحانيت سرمايه جاويد و ماندگار است

آيت‌الله خاتمي بابيان اينکه جالب است که امروز از ايران با «بي‌بي‌سي» مصاحبه مي‌کنند و مي‌گويند در ايران آزادي نيست و اين در حالي است که به همان دليلي که شما راحت در کشور با دشمن مصاحبه مي‌کني مي‌گويي آزادي نيست، آزادي هست افزود: چه کساني کشور را از سلطه نجات دادند؟ چه کسي توانست شاه را سرنگون کند؟ وقتي بزرگ عالمان دين امام خميني(ره) وارد صحنه شد قطره‌ها دورهم جمع شد و اين سيل خروشان کاخ دو هزار و 500 ساله شاهنشاهي را از بين برد.
وي با تأکيد بر اينکه اين نقش عالمان دين است گفت: امسال چهلمين سال انقلاب است و اين در حالي است که در مصر اخوان المسلمين يک سال نتوانست حکومت را نگه دارد اما 40 سال است يک عالم مجتهد، رزمنده دوره‌هاي بحراني جنگ، زاهد، سخت‌کوش، بصير و دورانديش امام خامنه‌اي انقلاب را نگه‌داشته است.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: نقش روحانيت نقش کليدي است و روحانيت يک سرمايه جاويد و ماندگار است.

«سکولاريزه» کردن حوزه‌ها هدف دشمن است

آيت‌الله خاتمي با تأکيد بر اينکه رسالت اعتقادي، اخلاقي و سياسي، پاسداري از کلان نظام سياسي از مصاديق «رساله الله» است گفت: اسلام به اين حکومت ديني گره‌خورده است و اگر اين حکومت و نظام آسيب ببيند نخواهند گذاشت «الف» الله‌اکبر گفته شود.
وي بابيان اينکه مراجع عظام تقليد مي‌گويند حفظ نظام اسلامي واجب و تضعيف آن حرام است گفت: اين نظام با خون‌جگرها، تبعيدها و شهادت‌ها به وجود آمده است وامانت است دست ما و اين امانت را درست پاسداري کنيم و پاسداري در تبعيت از ولايت است.
امام‌جمعه موقت تهران با تأکيد بر اينکه مشکلات را تبيين کنيم و بگوييم تحريم هستيم و وضعيت عادي نداريم افزود: هر دولتي سرکار بود اين مشکلات تحميلي بيگانگان را داشت و سوء تدبير هم هست و نقش روحانيت تبيين است.
آيت‌الله خاتمي بابيان اينکه خواب‌هايي که عليه روحانيت ديده‌اند بعضي را اجرا مي‌کنند گفت: نخست؛ مي‌خواهند عالمان دين را به بي‌طرفي بکشانند، يعني «نه کاري به‌نظام داريم نه دشمن».
وي با تأکيد بر اينکه «سکولاريزه» کردن حوزه‌ها هدف دشمن است گفت: مي‌خواهند که حوزه‌ها را از نظام و انقلاب کنار بکشند، مي‌گويند «آخوند حکومتي»

اگر فرزند يک روحاني حرف ضدانقلاب را بزند براي دشمن «فتح الفتوح» است

عضو مجلس خبرگان رهبري بابيان اينکه مردم معيار گرا شده‌اند و عموم مردم معيارها دستشان است و حق‌دارند که بدشان بيايد که «طلبه رفته است سراغ جاه‌طلبي و ماشين 400 ميليوني سوار مي‌شود و در کاخ مي‌نشيند».
آيت‌الله خاتمي با تأکيد بر اينکه مردم تا آخر آخوند زاهد را دوست دارند اما کاخ‌نشينان را نه گفت: مردم از روحانيت برنگشته‌اند اما از رفتارهاي نادرست ما برگشته‌اند.
وي بابيان اينکه دامي که همه بايد مراقب باشند از طريق برخي از فرزندان ناصالح و مسئولان دفتر ناصالح پهن‌شده است گفت: مراقب بچه‌هاي خود باشيم؛ شخصيت‌هاي روحاني مراقب دفترشان باشند، مراقب باشد از دفترش سوءاستفاده نشود، نفوذي نيايد در خانه و دفترتان، کسي که دنبال منافع خود است و مي‌خواهد از طريق ما به منافع برسد نفوذي است.
امام‌جمعه موقت تهران با تأکيد بر اينکه مراقب دين فرزند و خانواده باشيد و نگوييد وقت نداريم گفت: آن‌ها بصيرت افزايي کنيد و آن‌ها را رها نکنيد.
آيت‌الله خاتمي با تأکيد بر اينکه براي دشمن فتح الفتوح است که فرزند يک روحاني حرف ضدانقلاب را مي‌زند گفت: اگر از دستتان دررفت و نصيحت اثر نکرد از آيت‌الله مشکيني و خزعلي درس بگيريد و به‌صراحت بگوييم خط من جدا است و از فرزند منحرف دفاع نکنيد.

مشکلات را به دوش روحانيت انداختن فرافکني است

وي بابيان اينکه برخي در اين اغتشاشات خواستند مشکلات را پاي روحانيت بشکنند گفت: چند درصد مسئولين کشور روحاني هستند؟ درصد اندکي، مشکلات کشور به خاطر نشنيدن نصيحت‌هاي رهبري است و اگر مي‌شنيدند بسياري از اين مشکلات نبود.
عضو مجلس خبرگان رهبري بابيان اينکه در اين شلوغي اعتبار روحانيت را وسط مي‌کشند گفت: ميانگين حقوق طلبه ما 500 تا 600 هزار تومان است و روحانيت خود را ميزبان انقلاب مي‌داند و وضع اش اين است، آيت‌الله ما شهريه‌اش به يک‌ميليون و 500 هزار تومان نمي‌رسد آن‌وقت جاروجنجال که انگار اين بودجه علما است که مشکل ايجاد کرده است.

آيت‌الله خاتمي با تأکيد بر اينکه مشکلات را به دوش روحانيت انداختن فرافکني است افزود: خواب ديگر دشمن تخريب روحانيت آن‌هم روحانيت تأثيرگذار است و رهبري را به همين دليل ترور کردند.
وي ادامه داد: الآن هم تا يک روحاني در يک شهري موفق بود سيل هتاکي، اهانت و تخريب را در فضاي مجازي پيش مي‌کشند.


منيع: mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد