آخرین اخبار

قيمت ورزشکاران براي حضور در تبليغات: دايي 2 ميليارد تومان, کي روش 1 ميليون دلار!! حاشيه هاي ورزشي

قيمت ورزشکاران براي حضور در تبليغات: دايي 2 ميليارد تومان, کي روش 1 ميليون دلار!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - دستمزد ورزشکاران براي حضور در تبليغات مختلف

ستاره‌ها روي بيلبوردها؛اين حسرتي بود که در تمام دهه 80 و نيمي از دهه 90 حسرتش به دل خيلي از ستاره ها ماند. يک راه ساده براي پول در آوردن از شهرت ، براي شان ممنوع شده بود اما از سال 1394 با مصوبه اي از وزارت ارشاد دولت روحاني ، اين اجازه به ستاره ها داده شد تا روي بيلبوردها برگردند. اگرچه همچنان اين محدوديت ها در رسانه ملي وجود داشت.

قبل از اين هم تنها يک مورد و در جام جهاني قبلي ، براي تبليغ جواد نکونام براي روغن موتوري به نام کاپيتان ، مجوزي موقت از رسانه ملي و ارشاد گرفته شده بود. قراردادي که براي يک سال رقمي حدود 500 ميليون تومان براي کاپيتان وقت تيم ملي داشت و به نوعي سد شکن بود چون بعد از آن رضا گلزار و علي دايي با تصويب و ابلاغ مصوبه جديد ، خيلي سريع روي بيلبوردها رفتند.

ابتدا قرار بود تنها تبليغات براي محصولات ايراني آزاد باشد اما خيلي زود ، آزادي براي کالاهاي خارجي که نمايندگي داخلي داشتند هم اعمال شد و حالا تقريبا خيلي ها قراردادهاي تبليغاتي دارند يا در پروژه محبوب اين روزها در علم تبليغات يعني «تبليغات اثرگذار» سهمي داشته اند. حالا از کارلوس کي روش تا کريم باقري ، علي دايي ، عابدزاده ، کيميا عليزاده ، بهرام رادان ، رضا يزداني ، سيروان و زانيار خسروي تا رضا گلزار را در تبليغات تلويزيوني يا روي بيلبورد ها هستند و ارقامي که مي گيرند ، کم هزينه مناسبي براي گذران زندگي شان شده است. گاه اين قراردادها نجومي است مثل قرارداد کي روش اما به صرفه است براي شرکتي که قرارداد را بسته و گاه ارقامي ناچيز است براي برندهاي کوچک و داراي مخاطب خاص.


کارلوس کي‌روش

بي شک گرانترين قرارداد تبليغاتي ميان يک ستاره و يک صاحب تبليغ بين سرمربي تيم ملي و بانک سامان بسته شده. قراردادي که به نظر نمي رسد مدتش يک سال هم به طول بيانجامد اما کاملا هدفمند و براي بازه جام جهاني طراحي شده است. اين بانک که پيشتر درست در سال ورود تيم ملي واليبال به ليگ جهاني قراردادي 15 ميليارد توماني را با ستارگان واليبال داشت و حسابي ديده شد ، سال قبل به سراغ يک کوهنورد رفت و با رقمي نچندان بالا ، از عظيم قيچي ساز حمايت کرد و حالا در سال جام جهاني با کمپين «مربي باش» کي روش را بيش از آنکه به بازي هاي ليگ برود ، به همايش هاي استاني اش مي برد. در تبليغات تلويزيوني وادارش کرده بعد از 6 سال چند جمله اي را فارسي بگويد و اقلا در سال پاياني قراردادش کمي فارسي حرف زدن را نشان علاقمندانش بدهد.
اگرچه مومني مدير روابط عمومي بانک سامان حاضر به گفت و گو با سازندگي نشد اما درباره اين قرارداد ، اهالي فوتبال اخبار موثقي دارند. مي گويند اين تفاهم دو جانبه از رستوران لئون پايه گذاري شده است. برنارد عزرائيليان که سابقه کار تبليغاتي طولاني در دهه 70 با برندهاي سرشناس صوتي و تصويري داشته است ، کارلوس کي روش را با بانک سامان مرتبط مي کند. قراردادي که رقمش گفته شده حدود يک ميليون دلار است.
اين کمپين براي بانک سامان خيلي ارزان تر از تيم واليبال است اما به شدت ديده شده. نکته جالب اما اين است که مهدي تاج هم بعد از ديدن بيلبوردهاي کي روش در خيابان ها تازه در جريان قرارداد قرار گرفته اما او به سازندگي در اين باره مي گويد:«اين قرارداد کاملا قانوني است و اين اجازه را در بندهاي توافقش با ما داشته و تخلفي انجام نداده است.» اين قرارداد اين روزها به سوژه منتقدان کي روش بدل شده است.


علي دايي دو ميلياردي!

نزديک ترين قرارداد بين ورزشي ها به کي روش را با فاصله اي چشمگير ، علي دايي دارد . او براي جديدترين قراردادش که قرارداد با يک تاکسي اينترنتي است را به مبلغ 2 ميليارد تومان در سال بسته است. دايي از قديم گرانترين ستاره فوتبال ايران بوده. او به دليل دايره بزرگ رفقاي تجاري اش هميشه گرانترين قراردادها را مي بسته است. مثلا براي فعاليت و همکاري در هر يک از مجتمع هاي تجاري معروف تهران ، به او يک واحد مي دهند تا نامش کنار آن مجموعه باشد. فعاليت هاي اقتصادي اش از بازار طلا در فرشته ، بولوار ارتش يا کريم خان تا رستوران داري در تجريش ، همه بر اساس توافق هاي اينچنيني بوده اند.
همين حالا ستاره هاي ديگري از ورزشي ها در تبليغات هستند. مثلا کريم باقري خميردندان بنسر را تبليغ مي کرد ، بي آنکه اثري از دندان هايش در تبليغات باشد. او غير از بيلبوردها در تبليغات تلويزيوني اين محصول هم حضور داشته . رقم قرارداد کريم را حدود 400 ميليون تخمين مي زنند. احمدرضا عابدزاده هم دو تبليغ مجزا در اين مدت داشته که هر کدام شان رقم هايي حدود 300 ميليون برايش عايدي داشته اند.
عليرضا جهانبخش سفير کليير شده و قرار است به جاي تبليغات کريس رونالدو ، در زمان جام جهاني کليپ هاي او از رسانه ملي پخش شود. اين قرارداد رقمي 500 ميليوني دارد. فرمول تبليغات مهدي مهدوي کيا و مهدي رحمتي با شرکت ميهن هم به صورت فروش درصدي و رقم ثابت است که احتمالا به همين حدود 500 ميليون تومان در سال مي رسد. اين قرارداد اما يک توافق سه ساله است. از بين ورزشي ها شايد کمترين دريافتي را بهداد سليمي و کيميا عليزاده داشته اند که رقم قراردادهاي شان حدود 100 ميليون تومان تخمين زده شده است.
اما کاپيتان کياي معروف چه معياري براي انتخاب و قبول پيشنهادات تبليغاتي دارد. او دراين باره مي گويد:«اول اصالت آن محصول خيلي مهم است. من درباره کاري که خودم انجام داده بودم شرکت ميهن يکي از شرکت هايي است که سالهاست در ايران فعاليت دارد و کارنامه اش مشخص است. آقاي پايداري شخصي است که از صفر شروع کرده. اصالت محصول خيلي مهم است که شما چه محصولي را تبليغ مي کنيد. بالاخره فقط عدد و رقم و پول نيست. مردم بايد به شما اعتماد کنند و محصولي که معرفي مي کنيد واقعا داراي کيفيت باشد و بعدها مشکلي برايش به وجود نيايد. اين قرارداد دو ساله است و اميدوارم ادامه دار هم باشد چون اتفاقي که در کنار اين کار رخ مي دهد خيلي مهم است.»
مهدوي کيا در ادامه درباره اتفاقاتي که در کنار قرارداد با اين شرکت برايش رخ مي دهد مي گويد:‌ «همانطور که مي دانيد من حدود سه سال است که آکادمي کيا را به وجود آورده ام و با توجه به اينکه تمام هزينه ها براي بچه ها به صورت رايگان است و بچه ها بيشتر از قشر محروم، از شهرستان ها و جاهاي دورافتاده هستند، در هر صورت من بايد هزينه هاي آکادمي را بدهم و يکي از دلايلي که اين شرکت را انتخاب کردم اين بود که خود جناب پايداري به کمک کردن به اين بچه ها علاقمند بودند و خيلي براي من مهم بود که بتوانم امکانات بيشتري را در اختيار اين بچه ها قرار بدهم و هر کاري هم مي کنم در همين راستاست. اتفاق مهم ديگري هم که رخ داده چون بيشتر بچه ها از شهرستان و جاهاي دورافتاده مي آيند و شايد خانواده هايشان براي همراهي با آنها کارشان را از دست مي دهند، شرکت ميهن يک کار خيلي خوب انجام داده که خانواده هاي آنها مي توانند در اولويت کار کردن در شرکت ميهن قرار بگيرند و با توجه به مدارک و تحصيلاتي که دارند کاري را شروع کنند. اين هم يک کار خيلي خوبي بوده که توانستيم با شرکت ميهن به توافق برسيم و جا دارد که بابت آن تشکر کنم.»


منبع: روزنامه سازندگي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت