آخرین اخبار

واکنش تند علم‌الهدي به پيشنهاد رفراندوم روحاني سياسي

واکنش تند علم‌الهدي به پيشنهاد رفراندوم روحاني

  بزرگنمايي:

چه خبر - شيطان از راه دلالت ورود مي‌کند

حجت الاسلام سيداحمد علم‌الهدي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز‌جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوي و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره شيطان‌شناسي از نگاه قرآن بود. در هفته گذشته عرض شد راهبرد شيطان "وسوسه" است و در زمينه معناي لغوي "وسوسه" مطالبي عنوان شد و امروز در مورد مصداق وسوسه از نگاه قرآن بحث صورت مي‌گيرد. انسان يک واقعيت را ممکن است به مفهوم و يا به مصداق تعريف کند. گاهي اوقات واقعيت را به‌مفهوم تعريف مي‌کنيم و گاهي نيز براي روشن‌شدن بهتر موضوع مصداق آن را مي‌آوريم.

وي با اشاره به اينکه در سوره طاها مصداق وسوسه عنوان شده است، گفت: شيطان از راه دلالت ورود مي‌کند؛ سيدبن طاووس عنوان مي‌کند، انسان صفوه الله است و شيطان، با شعار راهنمايي و دلالت سراغ آدم و حوا رفت و آن‌ها از بهشت دچار هبوط شدند و خودشان و نسل و ذريه آن‌ها به يک زندگاني پرفلاکت دچار شدند.

نماينده ولي‌فقيه در استان خراسان‌رضوي گفت: شيطان همه جا در قالب دشمن و با شمشير ظهور نمي‌کند بلکه در بسياري از موارد به طرز لطيفي بروز مي‌کند؛ شيطان از ذخاير ذاتي و گرايشات باطني انسان سوء‌استفاده کرده و راه را براي نفوذ خود باز مي‌کند. خدا بشر را براي ابديت خلق کرده ‌و پيامبر نيز همين را فرمايش داشته‌اند؛ گرايش ابدي‌بودن در وجود انسان هست و شيطان نيز از همين گرايش استفاده کرد.

علم‌الهدي با بيان اين مسئله که شيطان از جريان قدرت‌يابي بهره‌برداري مي‌کند، تاکيد کرد: آدمي که کاملاً به خدا گرايش دارد با گرايشات مادي و شهوت از خدا رويگردان نمي‌شود اما قدرت ممکن است انسان را وسوسه کند؛ اين گرايش قدرت‌پرستي و مقام‌پرستي هميشگي است و شيطان نيز محاسبه کرد که انسان دوست دارد هميشه سرور باشد و بر فرشتگان مقدم باشد و لذا از اين جريان مقام‌خواهي و قدرت‌خواهي انسان، سوء‌استفاده و در انسان نفوذ کرد.

وي ادامه داد: شيطان از نام‌هاي زيبا بهره‌برداري مي‌کند؛ براي مثال ابتذال را هنر و ولنگاري را جرأت جلوه مي‌کند و با اين اسامي انسان را گول مي‌زند؛ فحشا را به اسم جلوه‌گري و زيباسازي در ميان مردم رونق مي‌دهد و از آن‌ها اسم زيبا مي‌سازد؛ شيطان آن روزِ حضرت آدم، شيطانِ امروز من و شما نيز است و از همان شگردها استفاده مي‌کند. دختري در معبر عمومي روسري از سر برمي‌دارد و اين همان شگرد شيطان است که کار وي را شجاعت جلوه مي‌دهد.

خطيب جمعه مشهدمقدس در ادامه با قدرداني از حماسه مردم در راهپيمايي 22 بهمن که بيانگر اقتدار نظام و انقلاب بود، افزود: هفته گذشته در خطبه‌هاي نماز جمعه عنوان کردم که راهپيمايي 22 بهمن برحسب فرموده خداوند در قرآن، عبادت است و آيه آن نيز در سوره توبه عنوان شده؛ روي کره زمين، به‌اندازه قدم گذاشتن در راهپيمايي 22 بهمن، هيچ اقدام و قدم ديگري کفار را به غيض نمي‌آورد.

علم‌الهدي اظهار داشت: شاهد بوديد که چگونه کفار از اين قدم‌ها به غيض آمدند، برخي از جريان‌ها و سايت‌ها و رسانه‌هاي داخلي وابسته به دشمن پس از سخن بنده، شروع به استهزاء آيه قرآن و مطلب بنده کردند؛ نه اشاره به آيه کردند و نه مطلب را آوردند؛ بنده آيه قرآن را خواندم و معنا و مصداق آيه را مشخص کردم. سايت‌هاي وابسته اين را به صورت استهزاء نوشتند و صداي استعماري انگليس يعني بي‌بي‌سي به‌نقل از اين‌ها مسئله را بازنشر داد. دشمن مي‌خواهد انقلاب و نظام ما را از قرآن و دين جدا کند.

وي بيان کرد: وقتي يک نفر به آيه قرآن استشهاد مي‌کند که اين راهپيمايي دلالت بر عبادت دارد، اين مطلب را مسخره مي‌کنند و اين شيطنت است و اين جريانات سياسي که اين سايت‌ها را در دست دارند حتي پاي انکار قرآن نيز ايستاده‌اند. چرا به آيه قرآن اشاره نکرديد؟ برخي آقايان گفتند شما گفتيد به نص صريح در حالي که اين دلالت است؛ بنده نيز عنوان کردم مقصود از نص، معناي لغوي نص است که عبارت است از اظهار کردن و هر اظهاري را نص عنوان مي‌کنند.

امام‌جمعه مشهدمقدس با اشاره به اينکه اين ناپاکان وابسته به دشمن مي‌خواهند نظام ما را از قرآن جدا کنند افزود: اين‌ها بر ضد آيه قرآن نيز صحبت مي‌کنند و بعد بي‌بي‌سي حرف اينها را بازنشر مي‌دهد و اين بدبختي است، گاهي مطلبي از خارج مي‌آيد اما خباثت به قدري بالا رفته که بي‌بي‌سي حرف اين‌ها را بازنشر مي‌دهد.

علم‌الهدي گفت: ديني‌بودن نظام و اسلامي‌بودن انقلاب از نظر دشمن، مردم را وابسته کرده و تا زماني که مردم باشند، نظام براندازي نمي‌شود و دشمن درصدد است ديني بودن را از نظام بگيرد؛ مردم از مشکلات معيشتي و زندگي خود گلايه داشتند اما در عين حال، براي حمايت از نظام در 22 بهمن حاضر شدند. در اين شرايط جز براي دفاع از ديني‌بودن نظام، آمده بودند؟

وي خاطرنشان کرد: در تمام راهپيمايي، بالادست مردم عکس نظام و مقام معظم رهبري را شاهد بوديد و مردم اين‌ها را براي دين و اسلام و وابستگي به اهل‌بيت(ع) مي‌خواهند.

نماينده ولي‌فقيه در استان خراسان‌رضوي با اشاره به اينکه مردم به رهبري و نظام وابسته به رهبري علاقه‌مند هستند، گفت: اين بيانگر مسئله اسلامي‌بودن نظام است، بنابراين در ميان اين مردم بحث مردم‌سالاري سکولار غلط است زيرا مردم‌سالاري ديني داريم و مردم پاي اين نظام خون داده‌اند و جانباز شده‌اند و اين کاري است که مردم ما 40 سال انجام داده‌اند و همه اين‌ها به‌خاطر عشق به نظام است، آن وقت مردم را به اصل 59 قانون اساسي حواله مي‌دهيد؟

علم‌الهدي افزود: در سيل جمعيت چندميليوني 22 بهمن، اصل 59 را به رخ مردم مي‌کشيد و رفراندوم مطرح مي‌کنيد؟ آن هم در ميان مردمي که عکس رهبري را بالادست خود دارند؟ اصل 57 قواي سه‌گانه را زير‌نظر امامت امت قلمداد مي‌کند؛ هر سه قوه حاکم هستند و زير‌نظر رهبري هستند و محور در اين کشور، حجت امام زمان(عج) است. همه گره‌هاي سردرگم مديريت نظام را رهبري حل مي‌کند آن وقت مردم را به اصل رفراندوم حواله مي‌دهيد؟

وي بيان کرد: فرمان همه‌پرسي و رفراندوم نيز از اختيارات ولي‌فقيه و ولي امر است؛ واقعاً در اين سيل چندميليوني که به حمايت از نظام آمده‌اند، مردم را به رفراندوم حواله دادن، چه چيزي را به ذهن متبادر مي‌کند؟ اين مسئله به ذهن تداعي مي‌شود که شما طرفدار مردم‌سالاري سکولار هستيد. اساس نظام و اين انقلاب را به‌خاطر خوشايند يک اقليت لائيک وابسته به غرب، به باد اشکال نگيريد. اين خيل جمعيت ميليوني را ناديده نگيريد.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد