آخرین اخبار

خطرات سفيد کننده هاي شيميايي در خانه تکاني ها مراقب باشيد تازه هاي سلامت

خطرات سفيد کننده هاي شيميايي در خانه تکاني ها مراقب باشيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - سفيد کننده ها خطرات زيادي دارند، در خانه تکاني کمتر از سفيد کننده ها استفاده کنيد

برچسب تميز کننده ها و محصولات بهداشتي را در خانه چک کنيد و تعجب خواهيد کرد که تقريبا همه محصولات تميز کننده حاوي سفيد کننده هستند. سفيد کننده ها مواد شيميايي خطرناکي هستند که در بسياري از محصولات پاک کننده يافت مي شوند، از جمله تميز کننده هاي توالت، لکه برها و سفيد کننده هاي کاشي. توليد کنندگان اين محصولات از سفيد کننده ها استفاده مي کنند، بدون اينکه از خطرات مربوط به آنها آگاه باشند. دانشمندان در مورد خطرات مربوط به سفيد کننده ها هشدار مي دهند و معتقدند درک علت خطرناک بودن سفيد کننده ها و اجتناب از مصرف آنها به حفظ سلامت شما کمک مي کند.
در ادامه به مهم ترين خطرات استفاده از سفيد کننده ها اشاره مي کنيم:

1. سفيد کننده ها براي کودکان خطرناک هستند

همه مي دانند بلعيدن سفيد کننده ها خطرناک بوده و اين مواد به شدت سمي هستند و در نتيجه از دسترس کودکان دور نگه داشته مي شوند. آنچه مردم در مورد سفيد کننده ها تشخيص نمي دهند اين است که سفيد کننده ها بر روي کودکاني که در خانه هايي زندگي مي کنند که از سفيد کننده زياد استفاده مي شود، تاثير بسيار ناخوشايندي مي گذارد.
سفيد کننده ها زماني که به عنوان يک پاک کننده استفاده مي شوند، بر روي سطوح باقي مي مانند و همچنان به انتشار گازهاي گلخانه اي و سمي ادامه مي دهند. بررسي هاي اخير نشان داده اند بچه هايي که در خانه و محل زندگي بيشتر در معرض سفيد کننده هاي شيميايي قرار مي گيرند، بيشتر در معرض ابتلا به بيماري هاي تنفسي هستند. به علاوه بررسي هاي متعدد نشان داده اند که استفاده از سفيد کننده هاي شيميايي در خانه احتمال ابتلا به آسم و حساسيت را افزايش مي دهد. با اجتناب از مصرف سفيد کننده هاي شيميايي به حفظ سلامت کودکان خود کمک کنيد.

2. سفيد کننده ها با ديگر مواد شيميايي داخل خانه تداخل پيدا مي کنند

خطرات سفيد کننده هاي شيميايي در خانه تکاني ها مراقب باشيد

سفيد کننده ها نه تنها به خودي خود خطرناک هستند، بلکه تداخل آنها با ديگر مواد شيميايي که معمولا در خانه مورد استفاده قرار مي گيرند، تاثيرات و واکنش هاي ناخوشايندي ايجاد مي کنند.
زماني که سفيد کننده ها با آمونياک در تماس قرار مي گيرند، گاز کلر توليد مي شود که باعث آسيب هاي سلولي در مسير هوايي بيني و ريه ها مي شود. مخلوط کردن اين دو ماده در خانه ممکن است منجر به مرگ شود. زماني که سفيد کننده ها با اسيدها، مانند سرکه، واکنش نشان مي دهند هم گاز کلر توليد مي شود.
به علاوه واکنش سفيد کننده کلر و آمونياک مي تواند گازهاي خطرناک و سمي توليد کند. خطرات مواد جانبي سفيد کننده ها حتي بيشتر از استفاده کردن از اين مواد است.
انواع محصولات تميز کننده خانگي، مانند پاک کننده هاي شيشه، مواد شوينده ماشين ظرفشويي و چاه بازکن ها ممکن است واکنش هاي منفي نشان دهند. زماني که از سفيد کننده ها براي تميز کردن خانه استفاده مي کنيد، بايد نگران واکنش هاي احتمالي بين اين محصولات باشيد، گاهي واکنش ها بين محصولات مختلف بهداشتي سلامت تمام اعضاي خانه را به خطر مي اندازد. احتمال بروز واکنش هاي خطرناک با ديگر محصولات پاک کننده يکي ديگر از دلايل اجتناب از محصولات سفيد کننده شيميايي است.

3. سفيد کننده ها تاثيرات مضري بر روي سلامت بدن دارند

هر چه بيشتر از سفيد کننده هاي کلردار استفاده کنيد، خطرات تاثيرات مضر آن را بر روي بدن خود و ديگر اعضاي خانواده افزايش مي دهيد. يکي از اولين تاثيرات مضر سفيد کننده ها آسيبي است که به ريه ها مي زنند. بعضي افراد پس از استشمام گازهاي ناشي از اين محصولات افراد دچار احساس سوزش در چشم ها و بيني خود مي شوند و سرفه و سرگيجه را نيز تجربه مي کنند که همه اين ها نشان دهنده خواص خورندگي در اين محصولات هستند.
به علاوه سفيد کننده هاي حاوي کلر به پوست و چشم نيز آسيب مي رسانند. اين مواد اگر روي پوست باقي بمانند، باعث تحريک و سوزش پوست مي شوند. مواد شيميايي اگر مدت زمان طولاني روي پوست باقي بمانند باعث روشن شدن رنگدانه هاي پوست شده و به طور دائم به بافت پوست آسيب مي رسانند.
اگر ماده سفيد کننده وارد چشم شما شود، پيامدهاي خطرناکي در پي خواهد داشت. در اين شرايط چشم هاي شما به شدت تحريک شده و احساس درد مي کنيد و اگر به طور کامل چشم خود را نشوييد ممکن است آسيب دائمي به بافت چشم وارد شده و دچار مشکل بينايي شويد.

4. سفيد کننده ها بر روي محيط تاثير ناخوشايند مي گذارند

تاثير ناخوشايند سفيد کننده ها و مواد شوينده شيمايي تنها به خانه تان خلاصه نمي شود. سفيد کننده هاي حاوي کلر اغلب در فرايندهاي شيميايي استفاده مي شوند و به مقدار خيلي زياد وارد محيط مي شوند.تاثير آلودگي ناشي از کلر آنچنان زياد است که در مورد محدوديت استفاده از کلر در مواد شوينده و پاک کننده بحث زيادي در حال انجام است.
اغلب توليد کنندگان زباله هاي حاوي کلر را وارد آب مي کنند. در آب کلر با مواد شيميايي موجود در ديگر مواد واکنش نشان داده و ديوکسين ها dioxin توليد مي شوند. ديوکسين ها مواد سمي خطرناکي هستند که تاثيرات جدي بر روي سلامت دارند. سفيد کننده ها زندگي موجودات در حيات وحش را نيز در خطر مي اندازد. بررسي هاي آزمايشگاهي نشان داده اند مواد شيميايي موجود در اين محصولات با بروز سرطان در حيوانات در ارتباط است. سم هاي محيطي که ناشي از سفيد کننده ها هستند، جمعيت گونه هاي زيادي از حيوانات و ماهي ها را کم کرده اند.
سفيد کننده ها به محيط زيست آسيب مي رسانند، زيرا مدت زيادي در محيط باقي مي مانند. حتي مقدار کمي از مواد شيميايي سمي به مرور زمان در هوا و آب تجمع پيدا مي کنند و در نهايت تاثيرات مخربي بر روي سلامت انسان خواهند داشت.

انتخاب جايگزين براي سفيد کننده ها

خطرات سفيد کننده هاي شيميايي در خانه تکاني ها مراقب باشيد

خوشبختانه بسياري از مواد پاک کننده مي توانند جايگزين سفيد کننده ها شوند و به همان اندازه خانه شما را تميز کرده و اثرات منفي کمتري داشته باشند.
به عنوان مثال استفاده از الکل براي تميز کردن سطوح وسايل اکترونيک موثر است. هيدروژن پراکسيد يا آب اکسيژنه Hydrogen peroxide يک ماده غير سمي است که مي تواند سطوح خانه را ضد عفوني کند. بر خلاف سفيد کننده ها، استفاده از آب اکسيژنه در اطراف محصولات غذايي نيز بي خطر است.
جوش شيرين و سرکه سفيد که غير سمي و غير خورنده هستند، سالهاست براي تميز کردن پارچه، حذف چربي و پاک کردن شيشه استفاده مي شوند.
در انتها صابون و آب گرم همه چيز را در خانه تميز مي کنند و هيچ خطري براي سلامت شما ندارند. تميز کردن سطوح با صابون هاي ضد باکتري مانند ساير مواد شيميايي مي تواند باکتري ها را از بين ببرد.
استفاده از سفيد کننده براي تميز کردن خانه، شما، فرزندان تان و حتي حيوانات خانگي شما را نيز تهديد مي کند. قبل از استفاده از سفيد کننده ها از خطرات مربوط به آنها مطمئن شويد. استفاده از يک تميز کننده جايگزين به همان اندازه موثر خواهد بود و خطرات کمتري در پي خواهد داشت.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : پودرهاي شوينده براي خانه تکاني ايمن ترند يا مايع هاي سفيدکننده؟


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فوايد علمي براي استفاده از ظروف مسي

شارژ و ترميم سلول هاي مغز با اين ورزش

6 تغيير ساده و مهم براي حفظ سلامت و عمر طولاني تر

علت خواب آلودگي بهاري چيست و چطور با خواب آلودگي مقابله کنيم؟

8 قسمت بدن که نبايد لمس کنيد

مسموميت با قارچ سمي را چطور درمان کنيم

غذاهاي مفيد و مضر براي شما که حساسيت فصلي داريد

چرا پشت سر هم عطسه مي کنم؟ آيا عطسه در خواب اتفاق مي افتد؟

خواب راحت شبانه با ترک اين عادت هاي اشتباه

10 بيماري عجيب و هولناک که از طريق نيش پشه منتقل مي شوند

روش هاي طبيعي براي افزايش هورمون شادي

علايم نشان دهنده بيماري در چشم ها

12 دليل براي نفخ ناگهاني

هنگام انجام فعاليت هاي خلاقانه موسيقي گوش ندهيد

علت عرق زياد زير بغل و روش هاي درمان

علت تيک هاي عصبي چيست؟ آيا تيک عصبي درمان مي شود؟

براي به تعويق انداختن پيري مغز بايد اين دو نکته را رعايت کنيد

داغ شدن بدن نشانه چيست؟ چرا هميشه بدنم گرم است؟

باکتري سالمونلا در ماهي قرمز و بيماري هاي ناشي از آن

ژله و پاستيل چه خواصي دارد و براي چه کساني ممنوع است؟

افزايش وزن در تعطيلات و باورهاي غلطي که بايد کنار بگذاريد

روش هايي براي درمان ميگرن بدون نياز به دارو

دوش گرفتن با آب سرد چه فوايدي براي سلامت دارد؟

عوامل تهديد کننده قلب از شب کاري گرفته تا ازدواج ناشاد

خطرناک ترين شوينده هاي خانه تکاني کدامند؟

آيا توقف قلب امکان پذير است؟ به بهانه پخش برنامه عصر جديد

چگونه طول عمرمان را مثل يک ورزشکار افزايش دهيم

علت سردي پاها چيست؟

گياهان آپارتماني که نگهداري آنها براي حفظ سلامت ضروري هستند

مهم ترين دلايل پزشکي کم اشتهايي چيست؟

شوينده هاي شيميايي که براي خانه تکاني نوروز نبايد استفاده کنيد

مشکلات بينايي نوزادان چه علايمي دارد

هر آنچه بايد در مورد مدفوع بدانيد + پيوند مدفوع چيست؟

کدام بيماري ها باعث بر هم خوردن تعادل شما مي شوند؟

چرا با افزايش سن حس بويايي کاهش پيدا مي کند

خطرات مصرف عطر و ادکلن که تاکنون نشنيده ايد!

پير شدن غير عادي مغز با اين علايم همراه است

نوار مغز EEG چيست و چه زماني بايد نوار مغز بگيريد؟

علايمي که نشان ميدهد متابوليسمتان کند است

اين سرفه ها يعني قلب شما بيمار است، مراقب باشيد

مراقب سم خطرناک سيب زميني سبز رنگ باشيد

چشم قهوه اي ها بيشتر به افسردگي فصلي دچار مي شوند يا چشم آبي ها؟

آيا قرص لاغري واقعا باعث کاهش وزن مي شود؟

علت داغ کردن بدن چيست؟

6 استفاده خانگي قرص آسپرين، از درمان شوره سر تا رفع جوش پوستي

چرا هميشه خسته ام؟ چطور از خستگي مزمن خلاص شويم؟

مور مور شدن وبي حسي دست و پا نشانه چيست؟

کاهش وزن با رژيم ماست + برنامه غذايي روزانه با ماست

مشکلات دست ها که نشان دهنده بيماري است

آلوده ترين اشيائي که هر روز به آنها دست مي زنيم