آخرین اخبار

صحبت هاي وکيل علي کريمي درباره شکايت از کريمي بعد از نود

صحبت هاي وکيل علي کريمي درباره شکايت از کريمي

  بزرگنمايي:

چه خبر -

وکيل علي کريمي: مي‌گويند لحن موکلم تند است، آيا نقدهاي ملايم موثر بود؟

وکيل علي کريمي در پاسخ به شکايت‌هاي متعدد مطرح شده عليه موکلش در طي روزهاي گذشته مي‌گويد طبق قانون اساسي و آيات و روايات، موکل او حق انتقاد سازنده را دارد.
وحيد ملکي، درباره شکايت وکيل مهدي تاج از علي کريمي و در پاسخ به اين سوال که آيا با وجود شکايت مهدي تاج از کريمي، او همچنان به انتقاد از مهدي تاج و فردوسي‌پور مي‌پردازد، اظهار کرد: من صرفا در برخي امور وکيل علي کريمي هستم اما امر به معروف و نهي از منکر يا همان نقد، طبق اصل ٨ قانون اساسي و آيه شريفه "و المؤمنون و المومنات بعضهم أوليا بعض يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنکر" و مطابق روايت "کلکم راع و کلکم مسئول عن رعيه" همه ما نسبت به يکديگر مسئوليم و حق نقد سازنده را داريم.
او در خصوص اظهارات وکيل مهدي تاج مبني بر اينکه جهت رعايت انصاف و عدالت شکايت خودش را به فدراسيون نبرده و به قوه قضاييه خواهد برد، تصريح کرد: ضمن احترام به همکارم، اساسا ادعايي که متضمن وقوع جرم باشد، البته بر فرض محال که اظهار خلاف واقع يا بزهي در کار باشد، از صلاحيت ارکان قضايي فدراسيون فوتبال خارج است. اين مطلب در مفهوم موافق و مخالف ماده ٢٠ آيين نامه کميته اخلاق و مواد٣٠ و ٣١ آيين نامه کميته انضباطي قابل استخراج است.
وکيل علي کريمي ادامه داد: از جمله ويژگي هاي يک اداره خوب، شفاف سازي، سازوکار نظارتي بيشتر، خدمات رساني و حاکميت قانون است و بايد با ايجاد فضاي بهتر و صميمي با حضور خبرگان ورزش و پيشکسوت فوتبال بستري براي شنيدن نقدهاي مشفقانه و شفاف سازي وجود داشته باشد.
ملکي در اين خصوص که علاوه بر مهدي تاج ساير افرادي که کريمي به آنها اشاره کرده و احتمال شکايتشان وجود دارد تصريح کرد: جامعه ورزشي مخصوصا فوتبالي ما نياز مبرم به گفت‏ و شنود دارد. در اين ميان تعاملاتي آرامش‌‏بخش خواهد بود که با متانت و بردباري به وجود مي‌آيد تا ساير اقشار جامعه و اهالي فوتبال را به تحمل نظر ديگران کمک کند. شايد گفته شود جناب کريمي با لحني تند نقدهايي کرده لکن آيا نقدهاي ملايم‌تر پيشين او و ساير پيشکسوتان خبره در اين زمينه مثمر ثمر واقع شد؟ آيا رسانه يا مطبوعات به معناي عام کلمه، گريزي به موضوع حاضر زدند؟ البته اينجانب و موکلم آماده دفاع حقوقي هستيم اما بعيد ميدانم طرح دعاوي و شکايت از يکديگر اصل موضوع را منتفي و حل کند.
وحيد ملکي در ادامه درباره شکايت ستاد امر به معروف و نهي از منکر اصفهان اظهار کرد: اولا اين مطلب صرفا در جهت روشن شدن ابعاد موضوع مورد نظر بوده و جنبه واکنشي ندارد اما به طور مشخص ستاد امر به معروف و نهي از منکر اصفهان، مدتي پيش طي عريضه‌اي با اين مضمون که موکل بنده (علي کريمي) با درج مطالبي در صفحه شخصي اينستاگرامشان به برخي ارزش‌ها توهين کرده و اينکه مشاراليه مخاطب زيادي داشته است و همچنين احتمال تالي فاسدهاي اخلاقي براي اهالي و هواداران او مي‌رود و موارد ديگر، به همين دلايل اين ستاد خطاب به کميته محترم اخلاق فدراسيون فوتبال گزارشي ارائه مي‌دهد. کميته اخلاق موضوع طرح شده را از صلاحيت خود خارج دانسته و مراتب را جهت تعيين تکليف به مرجع ذي‌صلاح قضايي ارجاع ميدهد. بدين ترتيب مرجع مذکور نيز هم موضوع را به يکي از شعبه هاي مخصوص اين امر جهت رسيدگي ماهيتي به نحو قضايي ارجاع مي‌دهد و از علي کريمي جهت اداي توضيح دعوت به عمل مي‌آيد.
وکيل علي کريمي در ادامه گفت: نگراني حقوقي از شکايت ستاد محترم امر به معروف و نهي از منکر نداريم، چرا که علي کريمي مصداق و نمونه واقعي امر به معروف و نهي از منکر در حوزه خودش است و اساسا توهين و مطلب خلاف عرف و ارزشي نشر داده نشده است. البته حداقل انتظار از ستاد موصوف اين بود که چنانچه ابهام يا برداشتي از پست هاي موکل من داشتند با تاسي از آموزه هاي ديني، فقهي و اصل مترقي ٨ قانون اساسي و آيه شريفه "و المؤمنون و المومنات بعضم اولياء بعض يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنکر" مراتب امر به معروف و نهي از منکر و مراحل آن را مدنظر و موضوع را با پرسش تلفني و يا مکتوب پيگيري ميکردند.
ملکي در ادامه به تشريح مراحل و مراتب امر به معروف و نهي از منکر پرداخت و توضيح داد: البته ستاد موصوف که عهده دار وظيفه خطير امر به معروف و نهي از منکر (به عنوان يکي از فروعات دين مبين اسلام) است و صد البته مروج و متولي و آگاه به مراحل و درجات اين امر خطير هستند و بنا به اظهار رياست ستاد موردنظر صرفا ارائه گزارش به کميته اخلاق نموده و اين همان تذکر و مراحل اوليه امر به معرف و نهي از منکر است، ابراز کردند، ضمن احترام و تکريم به نظر آنها به نظر مي‌رسد بايد پس از طي نمودن مرحله اول (اظهار تنفر قلبي) و مرحله دوم (تذکر از راه گفتار زبان و عندالزوم ارسال عريضه و نامه به شخص مدنظر ) در گام آخر به عنوان اقدام عملي مبادرت به طرح مساله در کميته اخلاق مي‌کردند چرا که متاسفانه عدم رفع ابهام مستقيم از علي کريمي منجر به تشکيل پرونده قضايي شده است. چه بسا با لحاظ دو مرحله اشاره شده به عنوان مقدمات وجوبي امر به معروف و نهي از منکر و علم و آگاهي از مقصود علي کريمي و رفع ابهام از پست هاي او اساسا به طرح عريضه به کميته اخلاق و پرونده قضايي نمي رسيد.
او ادامه داد: صرفنظر از آنکه علت طرح شکايت از سوي ستاد امر به معروف و نهي از منکر مستقر در اصفهان از نظر موکل من مبهم است. علي کريمي بارها و بارها از تريبون فضاي مجازي و به راه‌هاي مختلف پيام هاي ارزشي نشر داده است. از جمله تبريک روز جانباز، عيادت از معلولان، همدردي با مردم کرمانشاه، همدردي با سانحه سانچي، همگامي با پويش جازموريان و ده ها پيام ارزشي ديگر. لذا شايسته بود به جاي طرح دعوي و شکايت، از پتانسيل و سرمايه اجتماعي هواداران علي کريمي به نحو مطلوب تري بهره ميبردند و استفاده اجتماعي ميکردند.
وکيل علي کريمي خاطر نشان کرد: چرا اين اقدام صرف نظر از نتيجه اثباتي يا نفي براي ستاد امر به معروف و نهي از منکر اصفهان، موجبات تکدر علي کريمي و نتيجه عکس قضيه داشته است.
وکيل علي کريمي در پاسخ به اين سوال که آيا شکايت ستاد امر به معروف و نهي از منکر اصفهان به دليل انتشار پيام و تصويري از مقبره کوروش بوده، گفت: چنانچه هدف نهاد موردنظر از عريضه شان، پيامي است در ذيل مقبره کوروش منتشر شد نيز اساسا توهين و يا جرمي رخ نداده است بلکه برعکس ارزش ساده زيستي که سيره ائمه اطهار است ترويج داده شده است. از طرفي نفس تصوير مقبره کوروش که طبق نظر برخي از علماي اسلام کوروش همان ذوالقرنين مورد اشاره در قران کريم است، نيز توهيني به مقدسات قلمداد نميشود. البته امري که توسط مقام قضايي بررسي خواهد شد.
ملکي در ادامه در خصوص نقدهاي موکلش در حوزه فوتبال و فساد در اين ورزش گفت: در اين زمينه دخالتي ندارم و علي کريمي چنانچه نقدي دارد به علت کسوت و سابقه طولاني و افتخارات ملي است که در عرصه ورزش دارد.
او افزود: رسانه ها هم بايد بستري منعطف با شرايط برابر و منصفانه جهت شنيده شدن نقدها و عريضه هاي اهل فوتبال (خاصه خبرگان اين زمينه) در نهاد فدراسيون - که طبق ماده يک اساسانامه، فدراسيون نهادي غيردولتي محسوب مي شود - بسترسازي شود. البته به اين معنا نيست که از صدر تا ذيل اين نهاد داراي مشکل است زيرا شخص بنده شاهد زحمات همکاران در کميته اخلاق، کميته تعيين وضعيت و کميته تدوين مقررات هستم و جا دارد از اين عزيزان تشکر و قدرداني کنم.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون