آخرین اخبار

افشاي پشت پرده انتشار عکس هاي آزاده نامداري از زبان مقام ارشد نظامي ايران اخبار فرهنگي و هنري

افشاي پشت پرده انتشار عکس هاي آزاده نامداري از زبان مقام ارشد نظامي ايران

  بزرگنمايي:

چه خبر - يک تيم 5 نفره در خارج مامور شدند ...

خانم مجري که در سفرش به خارج از کشور با مشکلاتي روبرو شد. يک تيم 5 نفره در خارج مامور شدند تا در طول سفر اين خانم را تحت نظر گرفته و از آن فيلم و عکس تهيه کنند ودر قالب يک پروژه در کانال هاي خود موضوع حجاب اجباري را راه اندازي کنند و اين يعني توليد محتوا. اين موارد و امثال آن نشان مي‌دهد ما اشراف کامل بر فضاي مجازي خود نداريم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل مي‌گويد:
تلگرام براي درآمد زايي اطلاعات بدست آمده از ايران در فضاي مجازي را به اسراييل و آمريکا مي‌فروشد.
سردار غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور در سخنراني خود در جمع مديران کل پدافند غيرعامل استان هاي سراسر کشور در سالن شهيد آبشناسان سازمان پدافند غيرعامل ضمن سلام و درود به روح پاک امام راحل و شهدا و گراميداشت ايام الله دهه فجربر هرچه باشکوهتر برگزاري اين ايام تاکيدکرد.
وي در ادامه با اشاره به اعتراضات و آشوب‌هاي اخير در کشور گفت:
اين يک حادثه Incident امنيتي و مدرن است و بايد ابعاد آن شناسايي شده و توطئه‌ها خنثي شود.عوامل اين حادثه يک مثلث سه ضلعي بود . ضلع اول فضاي مجازي، ضلع دوم بستر و زمينه مشکلات اقتصادي و ضلع آخر تهديدهاي دشمن است که بايد هر سه موضوع بررسي شود.
سردار جلالي با اشاره به مهمترين ضلع مثلث يعني فضاي مجازي و سايبري تصريح کرد:
فضاي سايبري به دلايل مختلف از جمله وادادگي و نبود مديريت تنظيم اين حوزه در کشور مهم است. در اين فضا هر مسئول و فردي با نگاه و برداشت خود با آن مواجهه مي شود بنابراين سياست‌ها و رويکردهاي متفاوت خواهد بود و باعث مي‌شود يک فضاي بي کنترل و يا خارج از کنترل داشته باشيم. 95 درصد ازسهم شبکه‌هاي اجتماعي کشورمان در اختيار تلگرام Telegram است. تلگرامي که در ابتدا بسيار ضعيف بود ولي حالا با رشد و توسعه تاحدي پاسخگوي نياز مردم است.
وي ادامه داد:
"پاول دورف" رئيس اين شبکه خارجي در کشور خودش به عنوان يک اغتشاشگر شناخته مي‌شود و او با تکرار حادثه اي شبيه آشوب‌هاي ما در روسيه و بکارگيري مردم عليه حکومت خود از آن کشور خارج شده است، تلگرام شبکه‌اي است که به واسطه بکارگيري مديريت هوشمند در آن حدود 16 دسته از اطلاعات کاربران مثل شماره تلفن، تقويم کاري، عکس‌ها، مکان و... دسترسي دارد. اين اطلاعت در سرورهايي انبار مي‌شود که در کشور ما نيستند روي آن ها داده کاوي صورت مي‌گيرد و بعد از پردازش اطلاعات داده‌هاي حجيم يا همان (BIG DATA) بوجود مي آيند. بيگ ديتاهايي که به راحتي با آن مي‌تواند به موضوعات ريزاطلاعاتي هر جامعه پي ببرند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور با اشاره به مشتري خاص اين بيگ ديتاها گفت:
پاول دورف همان مالکي است که براي ارائه خدمات تلگرام از ما پول نمي‌گيرد در نتيجه براي در آمدزايي اين اطلاعات را به کساني که نياز به آن ها براي تجزيه و تحليل کشور ما دارند مي‌فروشد. مسلما اطلاعات ما در تلگرام مشتري خاص خودش را دارد مشتري مثل آمريکايي ها، رژيم صهيونيستي و منافقين و هر گروهي که ظرفيت نيروي عملياتي مخالف عليه ما را داشته باشد. و نمونه آن حادثه دهم دي ماه سال جاري است.
سردار جلالي با اشاره به توليد محتواي بيگانگان در شبکه هاي اجتماعي به زبان فارسي تصريح کرد:
در رديابي از يکي از شبکه هاي اجتماعي متوجه شديم هر کدام از اعضاي برخي گروه‌هاي ضد انقلاب و اروپا نشين در خارج حداقل سي اکانت و کانال دارند و با هم يک موضوع را انتخاب مي‌کنند و خبرهاي خاص جهت دار را به زبان فارسي توليد و منتشر کرده تا به دست ما برسد. سپس محورهاي مد نظرشان را در قالب هشتگ و يا محتواهاي مختلف به مردم کشورمان القا مي‌کنند اين رويکرد و امثال آن يعني فضاي سايبري ما توسط دشمن اشغال شده است.
وي ادامه داد:
نمونه آن خانم مجري که در سفرش به خارج از کشور با مشکلاتي روبرو شد. يک تيم 5 نفره مامور شدند تا در طول سفر اين خانم را تحت نظر گرفته و از آن فيلم و عکس تهيه کنند ودر قالب يک پروژه در کانال هاي خود موضوع حجاب اجباري را راه اندازي کنند و اين يعني توليد محتوا. اين موارد و امثال آن نشان مي‌دهد ما اشراف کامل بر فضاي مجازي خود نداريم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور ضمن توجه به شش گروه مهم کسب و کارهاي آنلاين بيان کرد:
شبکه پرداخت مالي و اقتصاد ديجيتال ما براي اين مدل از کسب و کارها در بستر شبکه اجتماعي شکل گرفته است و اين باعث مي‌شود اطلاعات کسب و کار ما جمع آوري و تحليل شود. تلگرام در هفته گذشته از پول اينترنتي خود به نام "گرام" رونمايي کرد که مي‌تواند روي اين مشاغل تاثير بگذارد تا جايي که ديگر حتي با بانک‌هاي خودمان نتوانيم همکاري داشته باشيم . اين يک واقعيت است که وابستگي اين مشاغل به تلگرام مي‌تواند دردسر ساز شود.
سردار جلالي ادامه داد:
تلگرام يک فضاي تبليغاتي براي برخي کانال ها مثل آمد نيوزو امثالهم فراهم کرده که مرتبا عليه مسئولين ما دروغ و افترا مي‌گويند. براي مقابله با اين موضوع دو راه داريم اول اينکه در بستر همين شبکه پاسخشان را بدهيم که تلگرام به ما چنين اجازه اي نمي‌دهد. دوم اينکه در رسانه ملي پاسخگو باشيم. در رسانه ملي هم به جاي اينکه پاسخ يک جامعه کوچک آن طرف آبي را بدهيم بايد مسئله را براي هشتاد ميليون نفر باز کنيم که باز هم به نفع آن ها و به ضررما است.
وي با اشاره به مشکلات اقتصادي به عنوان ضلع دوم مثلت حادثه اخير گفت:
به دليل رعايت نکردن مسائل اقتصاد مقاومتي که بارها مورد تاکيد مقام معظم رهبري قرار گرفته است از نارضايتي بوجود آمد و به دليل توجه نکردن به روند واردات کالا، آمار بيکاري در کارخانه ها بالا رفت لذا کارگري که سه ماه است حقوق نگرفته صبر و تحملش تمام مي‌شود. اينها شايد تلفات جنگ اقتصادي با دشمن است. بانک ها سودهايي به مردم مي‌دهند که واقعي نيست اين يعني توليد مشکل دارد. از آن طرف به جاي پرداخت پول نفت کالاهاي بي کيفيت و ارزان قيمت به ما مي‌دهند که کارانه هاي داخلي توان رقابت با محصولات آن ها را از لحاظ قيمت ندارند و به اين ترتيب لشگري از بيکاران بوجود مي آيد.
رييس سازمان پدافندغيرعامل کشور ضلع سوم حوادث Accidents اخير را مسئله دشمني و تهديدات آمريکا دانست و تصريح کرد:
در دو سه روز اول حادثه خيلي ها سعي مي‌کردند دشمن را حذف کنند و با گرايش هاي مختلف سياسي گردن هم مي انداختند اما آقاي مايک(مايکل دي آندريا به عنوان رئيس ميز ايران در سازمان سيا منصوب شده است،وي پيش از آن مديريت مرکز ضدتروريستي سي آي‌ اي (سازمان سيا) در سالهاي 2000 ميلادي را برعهده داشته است.) به عنوان فرمانده اقدامات براندازي ايران انتخاب شده بود. دو نقشه چهل و بيست روزه داشتند. در نقشه چهل روزه مردم را بايد به بهانه مشکلات اقتصادي بسيج مي‌کردند و سازمان هاي مخالف جمهوري اسلامي مثل منافقين بايد سازماندهي مي‌شدند و نکته مهم اين نقشه چهل روزه،عدم استفاده از سلاح بود. در نقشه بيست روزه حمله مسلحانه شروع مي شد و قرار بود اغتشاشات به فاز خشونت کشيده شود. تمام خط دهي، آموزش، هماهنگي و...اين موارد بر عهده تلگرام بود از توئيتر هم براي ارتباط نخبه ها و فرماندهان عمليات استفاده مي‌شد.
سردار جلالي با اشاره به نقش پررنگ تلگرام در اغتشاشات اخير گفت:
دشمنان در بستر تلگرام يک عمليات سنگين تبليغات سياه ايجاد کرده بودند مانند عکس هاي و فيلم هاي فتوشاپي و ساختگي. در واقع آن ها به دليل عدم آگاهي لازم در مردم تا حدي سوار بر ماجرا بودند اما نتوانستند اهداف خود را پيش ببرند. عربستان وآمريکا به سرعت خود را وسط انداختند. دفاع ترامپ Trump از آشوبگران باعث شد مردم به سرعت عوامل اين جريان را بشناسند و از آن فاصله بگيرند.
رييس سازمان پدافندغيرعامل کشور بيان کرد: ما يکسري اقدامات براي مقابله با اين موج اغتشاش از جمله بستن تلگرام انجام داديم که عده اي بنا به ديدگاه هاي خود با آن مخالف بودند اما وقتي تلگرام بسته شد هشتاد درصد ترافيک سايبري کشور کم شد. ارتباطات تهديدزا تمام شد و نيروهاي امنيتي هم توانستند دستگيري هاي به موقعي در شهرهاي مختلف داشته باشند و سرخط جريان ها را پيدا کنند. تلگرام در اين مورد چند اتهام دارد:
1- اينکه نقش صد در صدي در بسيج و تهييج مردم داشته است.
2- عمليات تبليغات سياه روي بستر تلگرام انجام شده،
3- آموزش تخريب و اشوب و خرابکاري به مردم داده است.
4اطلاعات بيگ ديتاي ما را در اختيار دشمن قرار ميدهد .
5- اين اطلاعات را پردازش ميکند و در نهايت اطلاعات را فروخته است.
وي ضمن توجه به جلوگيري از تکرار چنين فتنه هايي تصريح کرد:
با روش سايبري مبتني بر مردم را طراحي کردند که امکان تکرار آن وجود دارد. تلگرام نظام جديد برنامه ريزي کرده که قرار است تعويض و مدل جديدي از ارتباطات را رونمايي کند که اين مدل به احتمال زياد خارج از کنترل ما خواهد بود تا جايي که امکان فيلتر هم احتمالا وجود نخواهد داشت. اين نياز به يک هم انديشي واحد در بين تمام گروه ها، مسئولين و مردم را مي‌طلبد تا با فراهم کردن بستر مناسب و فرهنگسازي به شبکه هاي اجتماعي داخلي منتقل شوند.
سردار جلالي با اشاره به اهميت حذف تلگرام از بستر ارتباطاتي کشور گفت:

در مدتي که تلگرام تعطيل شد پيام رسان هاي داخلي جان گرفتند تا جايي که تعداد اعضاي آن ها به ده ميليون نفر هم رسيد، پيام رسان هايي که بايد مورد حمايت قرار گيرند.و در اين مدت اشکالات و نواقص آن ها حل شد. جلالي در پايان با اشاره به شغل هايي که عنوان مي شود با قطع تلگرام ممکن است آسيب پذير شود گفت:بعضي از دوستان آمارهاي غلطي ارائه مي دهند، مرکز فضاي مجازي آمار 33 هزار شغل را ارائه مي کند و پليس Police فتا حداکثر 11 هزار شغل را رصد کرده و قبول دارد و لذا آمار هاي غلط ديگر احتمالا با هدف اغواگري به منظور برگشت سلطه تلگرام بر فضاي مجازي کشور توليد و ارائه مي شود


منبع: roozno.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فرزاد حسني، نيما شاهرخ شاهي، متين ستوده در اکران رالي ايراني 2

انتقاد صريح رضا کيانيان از زيرآب زني ها در جشنواره جهاني فجر 98

فيلمي که داريوش فرهنگ به همسر اولش، سوسن تسليمي تقديم کرد

پوريا پورسرخ، مهراوه شريفي نيا، شبنم قليخاني در جشنواره فجر

چهره خاص هديه تهراني روي پوستر بين المللي فيلم + عکس

فروش آلبوم شجريان به نفع سيل زدگان + عکس و آدرس مراسم امضا

روز چهارم جشنواره و استقبال پرشور مردم از نيکي کريمي! + عکس

شوخي پيمان قاسم خاني با ليگ 2 در جشنواره فيلم فجر

ژست خودماني مهران مديري و پيمان قاسم خاني + عکس

تصوير پارسا پيروزفر و باران کوثري در پوستر بي حسي موضعي + عکس

زيبا کرمعلي، الميرا دهقاني، فرشته حسيني و... در جشنواره فجر

منير فرمانفرماييان درگذشت

چهره جديد و متفاوت پارسا پيروزفر در جشنواره جهاني فجر

علي مصفا روي پوستر انگليسي فيلم سروش صحت + عکس

اميليا کلارک، دواين جانسون/ هنرمندان در بين 100 چهره تاثيرگذار 2019 + عکس

ريحانه پارسا، نويد محمدزاده، رضا داودنژاد و همسرش در جشنواره فجر

ماجراي شهاب حسيني و فيلم اولي هاي مهجور در جشنواره جهاني فجر

ديدگاه عباس کيارستمي درباره فيلمسازي درباره زندانيان

مهتاب کرامتي، فاطمه معتمد آريا و مريم معصومي در روز سوم جشنواره

رونمايي از پوستر «مصائب شيرين 2» فيلم خانوادگي داوودنژاد

عکس ترسناک شهاب حسيني روي پوستر يک فيلم

سوء استفاده دوباره ترامپ از سريال «بازي تاج و تخت»! + عکس

فيلم هاي جشنواره کن 2019 اعلام شد

مهناز افشار بر روي پوستر فيلم کارگردان ژاپني + عکس

ترلان پروانه، نگار جواهريان و بازيگران ديگر در جشنواره جهاني فجر

نويد محمدزاده پاي چوبه دار روي پوستر خارجي فيلم + عکس

اکران 2.5 ميليارد توماني «غلامرضا تختي» ويژه سيل زدگان + عکس

افتتاحيه سي و هفتمين جشنواره جهاني فيلم فجر با کنايه به حاتمي کيا + عکس

تگزاس 2 با چه شرطي جايگزين فيلم توقيفي رحمان 1400 شد؟

نامگذاري خياباني به نام محمدرضا شجريان در تهران + عکس

نويد محمدزاده پس از يک سال نظرش را عوض کرد!

مريم اميرجلالي: عطاران تلفنم را جواب نمي دهد! + عکس

تصوير جالب از ستاره درگذشته بر روي پوستر جشنواره کن 2019 + عکس

هزينه جشنواره فجر 6.3 ميليارد تومان! +عکس

معرفي 6 نفر از مهمانان ويژه جشنواره جهاني فجر

داوران جشنواره جهاني فيلم فجر معرفي شدند + عکس

نارضايتي خالق بازي تاج و تخت Game of Thrones از پايان سريال

احمد اقتداري درگذشت + عکس وصيت نامه

براي سينماي ايران که فقط 15 بازيگر آقا و خانم دارد، متاسفم!

تاثير قيمت دلار بر زندگي سوپراستارهاي سينماي ايران!!

ستاره فيلم‌هاي «اينگمار برگمن» در 83 سالگي درگذشت

سازندگان GOT همزمان با پخش قسمت آخر به مکان نامعلوم مي روند!!

توقف اکران فيلم «رحمان 1400» به دليل تخلف در نمايش

امين حيايي، مهتاب کرامتي و ... در حال جمع آوري کمک هاي مردمي به سيل زدگان + عکس

جزئيات کنسرت خيريه شهرام ناظري براي سيل زدگان

معرفي چهار فيلم بخش جام جهان نما جشنواره‌ جهاني فجر

اين نقش انگ الناز شاکردوست بود!! + عکس

نقاشي اي که 30 سال پيش جمشيد مشايخي با عشق از چهره همسرش کشيد + عکس

جديدترين عکس ها از «ترميناتور» منتشر شد + عکس

مرگ بازيگر بريتانيايي حين اجرا روي صحنه!