آخرین اخبار

امام جمعه اصفهان: فاسقاني که در خيابان روسري از سر برمي‌دارند، از غرب دستور گرفته‌اند اجتماعي

امام جمعه اصفهان: فاسقاني که در خيابان روسري از سر برمي‌دارند، از غرب دستور گرفته‌اند

  بزرگنمايي:

چه خبر - با قصد کمرنگ کردن حجاب در ميان مردم مومن، اين اعمال انجام مي شود

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اميرالمومنين مي فرمايد بپرهيزيد از رفيق فاسق. بسياري از انسان هاي فاسقي که دستور از غرب مي گيرند و در خياباني در تهران روسري را از سر خود بر مي‌دارند، دستور دارند و با قصد کمرنگ کردن حجاب در ميان مردم مومن اين اعمال را انجام مي دهند. زماني که انسان در انجام گناه بي باک شد ديگر با آن گناه مانوس خواهد شد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان با بيان اينکه تحريم ها به کشور ضرر مي زند، اما ما به اين تحريم ها اعتنا نمي کنيم، گفت: همه دستاوردهاي پس از انقلاب اسلامي به دليل تحريم‌ها و جنگ هشت ساله و شيطنت آمريکايي‌ها به دست آمد.

آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد ظهر امروز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اصفهان، پيرامون موانع روشن بيني عقل، اظهار کرد: يکي از چيزهايي که باعث انحراف انسان خواهد شد رفيق و هم نشين نادرست است که رفيق بد جلوي بصيرت و فهم انسان را مي گيرد.

وي با بيان اينکه افراد را مي توان از دوستان و رفيقان او شناخت، افزود: در روايت آمده يکي از حقوقي که فرزندان به گردن پدر دارند انتخاب مادر خوب براي فرزندان است و پدران حق فرزندان آينده خود را بايد رعايت کنند.

امام جمعه اصفهان با طرح اين پرسش که ويژگي هاي دوست خوب چيست، ادامه داد: در روايتي پيامبر اسلام(ص) مي فرمايند" آدم ها با مرام دوستشان بار مي آيند؛ دوست خوب آدم را به خوبي مي رساند و دوست بد آدم را منحرف مي کند، بنابراين بايد در انتخاب دوست و رفيق دقت زيادي انجام داد."

طباطبايي نژاد اضافه کرد: اميرالمومنين مي فرمايد بپرهيزيد از رفيق فاسق. بسياري از انسان هاي فاسقي که دستور از غرب مي گيرند و در خياباني در تهران روسري را از سر خود بر مي‌دارند، دستور دارند و با قصد کمرنگ کردن حجاب در ميان مردم مومن اين اعمال را انجام مي دهند. زماني که انسان در انجام گناه بي باک شد ديگر با آن گناه مانوس خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) مي فرمايند" اولين خصلت براي دوست و همنشين اين است که نمازهايش را به وقت بخواند و به آن اعتنا کند. اگر عروس و دامادي انتخاب مي کند که نماز براي آنان اهميت ندارد ميکروب آنان به شما هم سرايت خواهد کرد.

نماينده ولي فقيه در استان گفت: دومين خصلت دوست خوب از نگاه امام صادق (ع) اين است که در سختي و راحتي به دوستانش کمک کند.

طباطبايي نژاد اظهار کرد: خداوند در روز قيامت مي فرمايد تمام افراد با دوستاني که انتخاب کرده اند، با هم دعوا مي کنند به جز متقيان براي اينکه افراد از دوستانشان مي پرسند که چرا ما را گمراه کردي؟

وي افزود: در روايت آمده است اگر مردم مي دانستند که حرفشان هم مانند عملشان است بسياري از کارها اصلاح مي شد و اصلا مردم حرف نمي زدند.

امام جمعه اصفهان به ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و اضافه کرد: تشکر مي کنم از مردم به خصوص مردم اصفهان که هر دو ايام فاطميه را احترام مي گذارند و آن را پاس مي دارند. در روايت است که اگر خداوند اميرالمومنين را خلق نمي کرد براي فاطمه(س) همتايي و کسي که لياقت همسري حضرت فاطمه را داشته باشد، از آدم و فرزندان آدم وجود نداشت.

طباطبايي نژاد تصريح کرد: روش و سيره حضرت فاطمه (س) را بايد الگوي خودمان قرار دهيم. ايشان به ما ياد دادند که چگونه بايد با پدر و همسر رفتار کنيم. حضرت فاطمه(س) در همسرداري کاري کرد که امام علي(ع) مي فرمايد" هيچ وقت نشد که من از دست فاطمه (س) ناراحت شوم و من هم او را ناراحت نکردم".

وي با تسليت درگذشت يکي از علماي اصفهان، مرحوم آيت الله عبوديت به سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اشاره و اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامي در همه فعاليت ها پيشرفت کرده ايم. البته جاي پيشرفت همچنان وجود دارد. 850 هزار تلفن ثابت در کل کشور در کل حکومت پهلوي وجود داشت که در حال حاضر اين رقم قابل مقايسه با آن زمان نيست.

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان گفت: قبل از انقلاب اسلامي فناوري فضايي در کشور وجود نداشت. 14 بهمن روز فناوري فضايي است به دليل اينکه اولين ماهواره با نام اميد در سال 87 به فضا پرتاب شد.

طباطبايي نژاد خاطرنشان کرد: در گذشته تسليحات جنگي در ايران ساخت غرب بود و حتي تفنگ هاي يک لول و دولول از کشورهاي ديگر وارد مي شد، اما هم اکنون ابرقدرت ها از موشک هاي ايران مي ترسند و حالا بايد موشکي که به هدف مي خورد را از ايران تهيه کنند و اين ها افتخار است.

وي افزود: همه اين دستاوردها به دليل تحريم ها و جنگ هشت ساله و شيطنت هاي آمريکايي ها به دست آمد. تحريم ها به کشور ضرر مي زند اما ما به اين تحريم ها اعتنا نمي کنيم و به حول قوه الهي پوزه همه دشمنان را به خاک مي ماليم.

امام جمعه اصفهان به کار بزرگ نيروي هوايي ارتش در بهمن ماه 57 اشاره و اظهار کرد: حضور عزيزان نيروي هوايي و همافران در مدرسه علوي و پيمان با امام امت به تحقق انقلاب سرعت بيشتري داد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد