آخرین اخبار

فر کردن مو با بيگودي با چند نکته که آرايشگران معروف به شما مي گويند تناسب و زيبايي

فر کردن مو با بيگودي با چند نکته که آرايشگران معروف به شما مي گويند

  بزرگنمايي:

چه خبر - فر کردن مو با بيگودي به سبک حرفه اي ها

درست است که اين روزها انواع متفاوتي از دستگاه‌هاي الکتريکي براي فر کردن و حالت دادن موها وجود دارد؛ اما استفاده مکرر از هرکدام از اين دستگاه‌ها به موها به شدت آسيب مي‌زند؛ اگر به فکر سلامت موهاي خود هستيد استفاده از حالت‌دهنده‌هاي داغ را کنار بگذاريد به روش‌‌هاي بي‌ خطر روي بياوريد.
حتما تا به حال اصطلاح ميزانپلي را زياد از مادربزرگ‌ها شنيده‌ايد اما مي‌دانيد واقعا چه معنايي مي‌دهد؟ ميزانپلي به عمل پيچيدن مو با بيگودي گفته مي‌شود. موها با انجام ميزانپلي به‌صورت حلقه‌هاي بسيار زيبا درمي‌آيد و زيباتر جلوه مي‌کند همچنين انجام يکسري شينيون‌ها بسيار راحت‌تر مي‌شود؛ علاوه بر اينها چون بدون سشوار و ديگر وسايل حالت‌دهنده الکتريکي موهاي‌تان را حالت مي‌دهيد، موها آسيب کمتري مي‌بينند بنابراين نه شکننده مي‌شوند و نه رنگ‌شان خيلي زود کدر و بي‌حالت مي‌شود بنابراين اگر مي‌خواهيد با کمترين هزينه چه به لحاظ سلامت و چه به لحاظ مادي موهاي‌تان حالت بگيرد پيچيدن با بيگودي را ياد بگيرد البته اگر براي حالت دادن موها خيلي عجول نيستيد.

کدام بيگودي را انتخاب کنيد

انتخاب بيگودي‌هاي فر وابسته به حالتي است که مي‌خواهيد به موهاي‌تان بدهيد، يعني مي‌خواهيد فر ريز بدهيد يا درشت يا متوسط. اين بيگودي‌ها را مي‌توانيد از بيرون تهيه کنيد يا اينكه با هزينه‌ کمتري در منزل درست کنيد، به اين ترتيب که کاغذهايي به ابعاد 9 در 9 يکدست و هم اندازه بسته به حجم مو به تعداد 30 تا 50 عدد درست کرده (مي‌توانيد از کاغذهاي يادداشت مربع شکل استفاده کنيد) و آنها را لوله‌اي شکل کنيد که مثل بيگودي‌هاي ريز شود.
البته انتخاب بيگودي بستگي به جنس مو هم دارد، مثلا اگر موها بسيار لخت بود، حتما از بيگودي ريز استفاده کنيد و البته مي‌توانيد بسته به حجم مو يک تا 2 قاشق ژل در آب حل کرده و با آبپاش روي موها هنگام پيچيدن بپاشيد يا از اسپري‌هاي مخصوص همين کار يا موس استفاده کنيد. بهترين سايز براي بيگودي سايز متوسط است که بهترين نتيجه را ايجاد مي‌کند. يادتان باشد براي موهاي فر هرگز از ژل استفاده نکنيد.

اولين قدم براي فر کردن مو با بيگودي

براي پيچيدن موها، سر بايد تميز و شسته شده باشد. پوست سر خشک ولي ساقه‌هاي مو بايد مرطوب باشد بنابراين پس از حمام آب موها را با حوله تا جايي كه ممکن است بگيريد و بعد در حالي که هنوز نمدار هستند، آنها را به دو طرف سر شانه کنيد. بايد به دقت گره‌ها را باز کنيد تا بتوانيد به‌راحتي آنها را از هم جدا کنيد؛ البته مي‌توانيد فقط به اندازه‌اي موها را از هم جدا کنيد که براي پيچيدن بيگودي لازم است. اگر مي‌خواهيد کل موهاي سر را بپيچيد بايد با باز کردن فرق آنها را به 9 قسمت تقسيم کنيد. يادتان باشد اگر موهاي‌تان کاملا خشک شده، مي‌توانيد با اسپري آب آنها را مرطوب کنيد.

براي فر کردن مو با بيگودي از کجاي سر شروع کنيد

براي شروع پيچيدن از قسمت جلو يعني مستطيل جلو شروع کنيد و همين‌طور پيچيدن را تا انتهاي پس گردن در امتداد مستطيل جلو ادامه دهيد. بايد نخست موها را مستقيم نگه داشته و بعد بيگودي را جلو يا پشت دسته مو نگه داريد و شروع به پيچيدن کنيد و مواظب باشيد که سر موها کاملا صاف بسته شود و سپس بيگودي را ببنديد. در مرحله بعد از دو طرف سر شروع به پيچيدن کنيد و در نهايت 2 مثلث طرفين و بنا گوش را بپيچيد. هميشه بهتر است پيچيدن به زير باشد. براي پيچيدن جلوي سر دو يا سه تا بيگودي اول را به طرف جلو مي‌پيچيم. اگر موها چتري بلند بود، بسته به فرق خودتان مي‌توانيد به سمت چپ يا راست بيگودي‌ها را بپيچيد.

اگر موهاي‌تان فر است...

اگر موهايي فر داريد و مي‌خواهيد با بيگودي حالت بهتري به آنها بدهيد بايد نکاتي را مد نظر داشته‌ باشيد؛ اول اينکه بعد از شستن موهاي خود حتما از نرم‌کننده استفاده کنيد؛ همچنين از شانه با دندانه‌هاي ريز اصلا استفاده نکنيد چون موجب وز و فر شدن موها مي‌شود. توصيه مي‌کنيم براي استفاده روزانه از برس سيمي استفاده کنيد؛ البته شانه‌هاي دندانه درشت هم مي‌تواند براي شما انتخاب خوبي باشد. هنگـام سشـوار کشـيدن حتمــا از برس‌هاي‌ گرد‌ چوبي استفاده کنيد. پيشنهاد مي‌کنيم موها را با فر بودن‌شان زيبا جلوه بدهيد و دائم آنها را چه با سشوار يا هر وسيله ديگري صاف نکنيد چون موهاي شما بيشتر مستعد موخوره مي‌شود. براي اينکه موها بهتر حالت بگيرند آنها را هر يک يا 2 ماه يک‌بار نيم‌سانت کوتاه کنيد؛ البته نبايد موهاي‌تان را به شيوه خرد کوتاه کنيد چون مدل دادن به آنها سخت مي‌شود.

براي فر کردن مو با بيگودي تافت يا ژل فراموش نشود

از جلو با لايه‌هاي خيلي کم کار خود را شروع کنيد، کمي تافت يا مواد نگهدارنده به موها بزنيد، البته اگر موهاي‌تان کمي حالت دارند و به راحتي به هر فرمي که مي‌خواهيد درمي‌آيند، استفاده از مواد حالت‌دهنده توصيه نمي‌شود و تنها نم داشتن موها کافي است. براي موهاي فر هم هرگز از ژل استفاده نکنيد. همچنين مي‌توانيد براي براق شدن و گرفته شدن خرده موها قبل از استفاده از بيگودي کمي کرم مو يا کريستال مو لابه‌لا و روي موها بزنيد.

زاويه 90 درجه را رعايت کنيد

هنگام پيچيدن حواس‌تان باشد که بايد از جلو تا پس سر موها با زاويه 90 درجه پيچيده شوند، پس سر به بالا يا با زاويه 90 به بالا يا 180 درجه تکه‌هاي مو را بپيچيد، بغل‌ها را هم با زاويه 90 درجه بپيچيد. در 2 مثلث طرفين اگر بيگودي جا نشد، مي‌توانيد آنها را به طور اريب بپيچيد.

در فر کردن مو با بيگودي، بيگودي‌ها را يکجا باز نکنيد

بعد از اينکه تمام بيگودي‌ها را پيچيديد، بين يك تا 2 ساعت به موها اجازه دهيد که فر شوند و حالت بگيرند البته براي بهتر حالت گرفتن مي‌توانيد حدود 20 دقيقه سشوار روي موها بگيريد، البته اين مدت در افراد مختلف متغير است. بعد از زمان سپري شده همه موها را باز نکنيد. ابتدا از زير موها يک بيگودي باز کنيد، اگر مو حالت فر گرفته بود، بقيه را باز کنيد و در غير اين صورت بيگودي را سر جاي خودش بپيچيد و اجازه دهيد موها خشک شود و حالت بگيرد.

ژل انتهايي را فراموش نکنيد

وقتي موها آماده شد، بيگودي‌ها را تک‌تک باز کنيد و از ژل يا کرم مو و... براي بهتر مشخص‌تر شدن فرها و همچنين ماندگاري بيشتر آنها استفاده کنيد و بعد بيگودي بعدي و زدن مواد و همين‌طور تا آخر. مواد مختلفي براي فرم دادن به موهاي فر وجود دارد، انتخاب مواد درست، بستگي به هدف نهايي ما دارد. براي تثبيت کردن موها در آخر مي‌توان از تافت استفاده کرد؛ اگر مي‌خواهيد از تافت استفاده نکنيد بعد از آنکه موها را به ترتيب از جلو به سمت پشت سر به آرامي باز کرديد، مي‌توانيد با انگشتان‌تان آنها را از هم جدا کرده و فر را طبيعي‌تر نشان دهيد و در اين هنگام براي براق شدن موها از کمي روغن زيتون يا کريستال يا کرم مو استفاده کنيد.

درشت يا ريز؟

براي جلوي موها از بيگودي‌هاي درشت استفاده کنيد و براي قسمت داخلي موها را به جلو و نزديک به صورت برس زده و بعد بيگودي بپيچيد. همچنين براي آنکه موها پوش داشته باشند، بيگودي‌ها را در فاصله‌اي دورتر از هم بپيچيد تا وقتي که آنها را باز مي‌کنيد، بتوانيد موها را پوش دهيد. اگر فر ريز مي‌خواهيد لايه‌ها را نازک و از بيگودي‌هاي ريزتر استفاده كنيد و اگر فر درشت‌تر و بابليس شده مي‌خواهيد از بيگودي‌هاي درشت‌تر برداشته و لايه‌ها را ضخيم‌تر برداريد.

چند فوت کوزه‌گري در فر کردن مو با بيگودي، که فقط آرايشگرها مي‌دانند

1 - دو عدد بيگودي را در جهت مخالف هم بپيچيد، حسن اين کار در آن است که براي بستن آنها فقط از يک سنجاق استفاده مي‌کنيد. به اين طريق اگر سنجاق کم داشته‌ باشيد، مشکلي پيش نمي‌آيد.
2- موهاي فر كنار گونه را مي‌توان به راحتي درست کرد. حلقه‌اي از مو را دور انگشت سبابه بپيچيد و بعد آن را طوري نگه داريد که وسط آن خالي بماند و سپس سنجاق (کليپس) را روي آن بزنيد.
3- وقتي مي‌خواهيد دالبرهاي نرمي به موهاي‌تان ببخشيد از سنجاق‌هاي بلند استفاده کنيد. موها را دور انگشت پيچيده و بعد حلقه مو را تا نزديکي سر بپيچيد و فر را کاملا صاف و تخت نگه داريد و به کمک يک سنجاق محکم ببنديد به طوري که حلقه مو راست بايستد.
4- موهاي فر پشت گردن براي مواقعي که موي سر کوتاه است به وسيله سنجاق زده مي‌شوند. براي پيچيدن اين فرها، شانه دسته‌داري را برداشته و به کمک آن دسته‌اي از موها را در دسته شانه بپيچيد و سنجاق بزنيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : فر کردن مو با روش هاي موفق خانگي!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهترين روش براي فر کردن موهاي صاف

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 3 ترفند آرايشي براي فر کردن مو در خانه

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چگونه بدون حرارت موهايمان را فر کنيم؟


منبع : مجله سيب سبز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد