آخرین اخبار

از جنبش سبز عبور کرديم, امروز با جنبش زرد مواجه هستيم سياسي

از جنبش سبز عبور کرديم, امروز با جنبش زرد مواجه هستيم

  بزرگنمايي:

چه خبر - سخنان جليلي در جمع اعضاي شوراي شهر اسلامشهر

سعيد جليلي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، در راستاي سلسله سفرهاي استاني دولت سايه به شهرستان اسلامشهر از توابع استان تهران سفر کرد.
در اين سفر يک روزه، جليلي علاوه بر بازديد از مناطق محروم اين شهرستان، از يک شرکت دانش بنيان در عرصه کشاورزي، يک قرارگاه فرهنگي و يک خيريه بازديد کرد و در جمع اعضاي شوراي شهر اسلامشهر، نمازگزاران مسجد صاحب الزمان، نماز گزاران مسجد امام علي النقي و فعالان فرهنگي اجتماعي اسلامشهر سخنراني کرد. نماينده مقام معظم رهبري درشوراي عالي امنيت ملي همچنين با خانواده شهيد مدافع حرم حاج محمود شفيعي نيز ديدار و گفتگو کرد.

بازديد از شرکت تعاوني کشاورزي گل و گياه پرشين خليج فارس

در ابتداي اين سفر، جليلي در شرکت تعاوني کشاورزي گل و گياه پرشين خليج فارس حاضر شد و از نزديک در جريان اقدامات اين مجموعه علمي- کشاورزي، قرار گرفت. در اين ديدار، مسئولين اين شرکت ضمن تشريح فعاليت ها و اهداف خود از دستاوردهاي خود در اين زمينه گزارشي ارائه کرده و به سوالات جليلي پاسخ دادند.
در اين ديدار، جليلي نيز ضمن حمايت از پژوهش هاي علمي و پيشرفت‌هاي صورت گرفته در اين زمينه، به مسئولان اين شرکت قول داد تا آنها را به ساير پژوهشکده هاي مرتبط و فعال در زمينه علوم کشاورزي معرفي کند.

بازديد از منطقه محروم سيمون

در ادامه اين سفر جليلي به منطقه محروم سيمون در حواشي شهرستان اسلامشهر رفت. نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، ضمن حضور سرزده در منزل يکي از مردم اين منطقه، از نزديک با مشکلات ساکنين سيمون آشنا شد.
لازم به ذکر است، ساکنان اين منطقه تا چندي قبل در ويرانه هاي فاقد حداقل امکانات زندگي مي کردند که سپاه اسلامشهر با کمک نيروهاي جهادي در فرصتي 140 روزه موفق به ساخت 50 واحد مسکوني براي مردم اين منطقه مي شود.

تشکر از سپاه اسلامشهر براي ساخت منزل براي ساکنين منطقه محروم قلعه لهک

در ادامه، جليلي به منطقه محروم قلعه لهک رفت و از نزديک در جريان مشکلات مردم اين منطقه قرار گرفت. لازم به ذکر است سپاه اسلامشهر همانند منطقه سيمون قصد دارد براي مردم ساکن در قلعه لهک نيز ساخت منازل جديد را آغاز کند که متاسفانه تا امروز به خاطر برخي عدم همکاري ها موفق به شروع اين پروژه نشده است.
در اين بازديد جليلي ضمن تشکر از مسئولين محلي و سپاه اسلامشهر بر شروع هر چه سريع تر اين پروژه تاکيد و رسيدگي به مشکلات مردم را بزرگترين کمک به انقلاب اسلامي توصيف کرد.

بازديد از يک قرارگاه فرهنگي و خيريه

در بخش ديگري از اين سفر، جليلي از قرارگاه فرهنگي فاطمه الزهرا (س) و خيريه امام جواد عليه السلام در اسلامشهر بازديد کرد. اين دو مجموعه که به همت جمعي از جوانان انقلابي و آتش به اختيار اين شهرستان راه اندازي شده، علاوه بر فعاليت هاي اجتماعي و کمک به مستضعفين، با راه اندازي يک واحد توليدي لباس نيز باعث اشتغال ده ها نفر از ساکنين اين منطقه شده است.

ديدار با خانواده شهيد مدافع حرم، حاج محمود شفيعي

در ادامه جليلي به منزل شهيد حاج محمود شفيعي، يکي از شهداي مدافع حرم در اسلامشهر رفت. در اين ديدار، نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، خطاب به پدر و مادر شهيد، گفت: وجود چنين شهداي سرافرازي حاصل لقمه حلال و تربيت صحيح پدران و مادراني مانند شماست. امروز به برکت اين شهدا، جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه اقتداري مثال زدني دارد که دشمنان نيز بارها به آن اذعان کرده اند.
جليلي همچنين با حضور در آستان مقدس امامزاده عقيل اسلامشهر بر سر مزاري شهداي مدافع حرم اين شهرستان اداي احترام کرد.

از فتنه جنبش سبز عبور کرديم، امروز با فتنه جنبش زرد مواجه هستيم

در ادامه، جليلي در نشست هم‌انديشي فعالان فرهنگي اسلامشهر که در سالن اجتماعات اداره اوقاف اين شهرستان برگزار شد، حاضر گشت و گفت: يکي از مهم ترين موضوعات، انجام هر کاري در وقت خود است و خيلي اوقات اگر کاري را در زمان خود انجام ندهيم، آن کار اثر لازم را نخواهد داشت. يکي از موانع اصلي انجام وظايف، درگير شدن به حواشي و مسايل فرعي است و بايد مواظب بود تا صداي بازار مسگرها مانع شنيده‌شدن صداي حقيقت نشود.
نيروهاي انقلابي نيز زماني مي توانند به خوبي وظيفه خود را در زمان لازم انجام دهند که درگير موضوعات فرعي نشده و مواظب باشند تا صداي حق در ميان هياهوهاي کاذب گم نشود. هر گاه يک مساله کم اهميت جنجالي شود، يعني يک مساله پر اهميت مورد غفلت قرار گرفته است و امروز انبوهي از موضوعات بي ارزش توليد و القا مي شود تا موضوعات اصلي فراموش شود.
اگر در سال 88 فتنه «جنبش سبز» ايجاد شد، امروز با فتنه «جنبش زرد» مواجه هستيم که باعث شده بسياري از اولويت هاي اصلي و مسايل واقعي کشور به حاشيه رفته و جاي آنها را مسايل فرعي و غير ضرروي گرفته است و متاسفانه اين مساله همه طيف ها را هم شامل مي شود و تنها مربوط به يک جريان يا جناح خاص نيست.
امروز پمپاژ نااميدي مي‌کنند تا پيشرفت‌هاي انقلاب ديده نشود و متاسفانه همين «جنبش زرد» نيز پياده نظام و مکمل القاي فضاي ياس و نااميدي است. امروز در بازديد از يک مجموعه کشاورزي ديدم يک جوان ايراني با تلاشهاي علمي فراوان و اختراع، توانسته مانع واردات برخي اقلام کشاورزي به داخل کشور شود. ولي اين موضوعات در رسانه ها ضريب لازم را پيدا نمي کند؟ امروز بسياري از کارهاي مثبت و اميدوار کننده در رسانه ها يا اصلا منعکس نمي شود يا به خوبي به گوش مردم نمي رسد، چون «جنبش زرد» بر همه غلبه کرده است.
جليلي در ادامه با تاکيد بر اينکه نگاه انقلاب اسلامي و رهبري انقلاب، تمدن‌سازي است، گفت: براي رسيدن به اين نقطه بايد همه نيروهاي انقلابي، حرکت جبهه‌اي انجام دهند.

همه شرايط پيشرفت مهياست، به شرط حاکميت تفکر انقلابي

در ادامه جليلي ضمن حضور در مسجد صاحب‌الزمان اسلامشهر، در جمع نمازگزاران اين منطقه گفت: منبع قدرت واقعي کشور همين مردم در همين محلات مانند اسلامشهر هستند که بايد قدر آنها دانسته شود. قدرت واقعي امروز کشور متکي به ايمان و پشتيباني مردم است و لازمه اين امر اين است که مسئولين قدر مردم را دانسته و نهايت تلاش براي رفع مشکلات مردم را انجام دهند.
به دور از سياسي بازي بايد همه مسئولان اولويت خود را شناخت مشکلات واقعي مردم و تلاش براي حل مشکلات آنها قرار دهند، زيرا هر مشکلي که از مردم حل شود، به اقتدار جمهوري اسلامي نيز افزوده مي شود. امروز همه شرايط براي پيشرفت را داريم که با تفکر انقلابي اين مهم محقق مي شود.

مسئولين را در محافل عمومي دعوت کنيد تا به سوالات مردم پاسخ دهند

در ادامه اين سفر، جليلي با حضور در دفتر امام جمعه اسلامشهر با امام جمعه و اعضاي شوراي شهر اين شهر ديدار و گفتگو کرد. در ابتداي اين ديدار اعضاي شوراي شهر اسلامشهر، به بيان اهم مشکلات مردم اين شهر از جمله ترافيک سنگين اسلامشهر و لزوم احداث خط مترو آسيب هاي اجتماعي پرداختند و در ادامه دکتر جليلي نيز نکاتي را ذکر کرد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، با بيان اينکه انقلاب اسلامي تنها براي تغيير در مناسبات سياسي و تغيير يک نظام سياسي نبود، گفت: انقلاب آمد تا در همه ابعاد و شاخص ها تحول صورت بگيرد و اگر تصور کنيم با پيروزي انقلاب وظيفه ما نيز به پايان رسيده، دچار خطا شده ايم.
اولين ويژگي نيروهاي انقلابي، عدم انفعال است. در جمهوري اسلامي ايران، تمامي مسئولان مستقيم يا غير مستقيم توسط خود مردم انتخاب مي شوند و اگر برخي مسئولان با سليقه ما سازگار نيستند، اين مساله نبايد منجر به انفعال و انزواي نيروهاي انقلابي شود، بلکه بايد با تمام قوت تلاش کنيم تا مشکلات مردم حل شود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، تاکيد کرد: برخي گزارش هايي که امروز در اين جلسه مطرح کرديد، خوب بود، اما مهم تر آن است که آيا خروجي کارها و گزارش هاي ما منجر به حل مشکلات مردم مي شود يا خير؟
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، تصريح کرد: در مواجهه با عملکرد ساير افراد و دستگاه ها اگر ديديد از سوي رقباي شما يا افرادي که با آنها هم سليقه نيستيد کار درستي انجام مي شود، از آن حمايت و حتي آن را تشويق کنيد.
متاسفانه امروز در فضاي سياسي کشور برعکس است و در بسياري از موارد وقتي کار درستي انجام مي شود، آن کار صحيح به درستي به گوش مردم نمي رسد يا حتي ديده نمي شود، چون طرفين به خاطر حب و بغض هاي سياسي کارهاي خوب همديگر را نيز ناديده گرفته و حتي تخطئه مي کنند.
البته اگر جايي کار غلطي نيز انجام شد بايد مشفقانه تذکر داد و از طرق قانوني پيگيري کرد تا آن کار تصحيح شود، اگر هم جايي يک اولويت مهم مورد غفلت قرار گرفت باز بايد تذکر داد تا مورد توجه قرار گيرد.
مثلا در همين مساله بارش برف اخير و موارد مشابه بايد مسئولاني که در اين باره کوتاهي کرده اند را در محافل عمومي مانند نماز جمعه دعوت کنيد تا پاسخگوي عملکرد خود به مردم باشند، استيضاح به معناي سوال کردن است و اين کار فقط نبايد توسط نماينده مجلس انجام شود، بلکه تک تک مسئولان بايد در محافل مردمي حاضر شوند و درباره عملکردشان مورد سوال قرار گيرند.
البته بايد از مسئولاني هم که در عملکردشان موفق بوده اند و تلاش چشمگيري داشته اند، تقدير کرد و در همان محافل عمومي مانند نماز جمعه و ... از آنها تشکر شود تا مردم تفاوت بين مسئولان را بهتر مشاهده کنند.
همين امروز مشاهده کردم در يکي از جاده هاي روستايي که برف زيادي نيز باريده بود، وقتي يک ماشين سنگين در برف گير کرد فرمانده سپاه اسلامشهر مشخصا از ماشين پياده شد و با کمک سايرين باعث حل مشکل آن فرد شد، وقتي مردم از نزديک ببينند مسئولين در عمل هر جا که بتوانند خودشان وارد صحنه مي شوند و براي حل مشکلات آنها کمک مي کنند، اساسا تصورشان نسبت به خيلي مسايل عوض مي شود و اين مدل يکي از نقاط تمييز تفکر انقلابي با ساير تفکرهاست.
جليلي در بخش ديگري از سخنانش از اعضاي شوراي شهر اسلامشهر خواست تا با مطالبه و پيگيري تخصصي مشکلات مردم اين شهر از دستگاه هاي مختلف براي حل مشکلات اين منطقه اقدام کنند و تصور نداشته باشند تمام مشکلات با بالاترين فرد و دستگاه مربوطه حل مي شود.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، با بيان اينکه اگر امروز بتوانيم کاري را براي کشور و مردم انجام دهيم، اما به هر علت آن کار را نکنيم، گفت: در اين صورت بايد به خدا جواب بدهيم، چون اصل تلاش براي رفع مشکلات مردم است، نه ثبت موفقيت ها به اسم خودمان.
جليلي همچنين با تقدير از مسئولين اسلامشهر بابت ساخت ده ها واحد مسکوني در کمتر از 5 ماه براي بخشي از مردم حاشيه نشين و مستضعف اين شهرستان، گفت: چنين کارهاي ارزشمندي که حاصل هم افزايي مسئولين اسلامشهر اعم از امام جمعه، سپاه، بسيج و... است، نشان مي دهد مي توان با انگيزه انقلابي و هم افزايي بيشتر چه کارهاي بزرگتري انجام داد و بسياري از مشکلات مردم را حل کرد.
اين قبيل کارها بايد به عنوان يک الگو و نمونه در فضاي رسانه ها معرفي شود تا ساير شهرهاي کشور نيز با هم افزايي نيروهاي انقلابي براي حل مشکلات واقعي مردم کار کنند.
اگر مردم در عمل ببينند مسئولين هر شهر فارغ از دعواهاي سياسي به فکر حل مشکلات آنها هستند، هم طعم شيرين خدمت از سوي نيروهاي انقلابي را خواهند چشيد و هم نقشه هاي دشمن در جهت ايجاد ياس و نااميدي برملا خواهد گشت.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان پيشنهاد داد تا در نماز جمعه ها و ساير محافل عمومي به معرفي نيروهاي انقلابي و کارآمدي که توانسته اند مشکلات مردم را حل کنند، پرداخته شود تا اميدآفريني واقعي در کشور ايجاد شود.

حضرت زهرا فرمود عزت در گروه جهاد است

جليلي، سپس در مسجد امام علي النقي عليه السلام اسلامشهر، حاضر شد و در جمع عزاداران فاطمي سلام الله عليها، گفت: خطبه مشهور حضرت زهرا سلام الله عليها، محدود به زمان و مکان خاصي نيست و مخاطب آن همه انسان ها در تمام تاريخ هستند که اگر هر زمان به آن عمل شود آثار و برکات آن ظهور پيدا خواهد کرد.
جليلي با بيان مصاديقي چون دفاع مقدس و مدافعان حرم، افزود: اين فرمايش حضرت زهراست که خدا جهاد را مايه عزت قرار داده است.
امروز اين عزت ملت ما را دشمن نيز ديده و متوجه شده است، اخيرا حتي ترامپ نيز گفت اقتدار ايران قابل تحمل نيست. اين عزت چگونه براي ما به دست آمده؟ با عمل به آموزه هاي فاطمي و کساني که در عمل به خطبه حضرت عمل کردند. حججي ها چرا عزيز شدند؟ چون اين فرمايش حضرت را اجابت کردند و دشمن از ادامه همين روند نگران است، وگرنه در بين اين همه کشور در دنيا اينقدر بر روي مقابله با ايران تمرکز نمي کرد.


منبع: farsnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد