آخرین اخبار

لوسيون صورت، چند نکته مهم در استفاده و نحوه انتخاب آن تناسب و زيبايي

لوسيون صورت، چند نکته مهم در استفاده و نحوه انتخاب آن

  بزرگنمايي:

چه خبر - چند نکته مهم در استفاده از لوسيون صورت

اکثر ما به صورت روتين و عادي، صبح و شب از لوسيون صورت و مرطوب کننده استفاده مي کنيم، با اين حال زماني که اين کار انجام مي شود بايد با احتياط عمل کنيم. پس از تميز کردن پوست، مرطوب کننده بايد در اولين فرصت اعمال شود.
پوست مرطوب براي استفاده از لوسيون صورت ، بسيار مناسب است. به عبارت ديگر اين يک راه فوق العاده براي جلوگيري از هيدراتاسيون اضافي قبل از تبخير است. اگر از يک تونر يا مرطوب کننده استفاده مي کنيد، مطمئن شويد که زماني که پوست شما هنوز مرطوب است، از آن ها استفاده کنيد.

زمان استفاده از لوسيون صورت

اين مرطوب کننده ها را کمتر از يک دقيقه روي پوست خود قرار دهيد. زمان مناسب براي استفاده از لوسيون، شب ها است. البته در طي روز هم مي توانيد از لوسيون استفاده کنيد. اما اثر دهي آن در هنگام شب بالاتر است.
_ لوسيون ها حاوي درصد بيشتري از آب خالص هستند، به اين معني که آنها سبک تر بوده و نسبت به انواع کرم ها، اثرات بهتري بر روي پوست دارند. لوسيون ها را در اشکال مختلفي مي توان استفاده کرد؛ مثلا در ظرف هاي شيشه اي يا به صورت تيوپ که شما مي توانيد آن را فشار دهيد يا پمپ کنيد.
_ لوسيون ها سبک و کم چرب تر از کرم ها هستند. به همين علت، افرادي که داراي پوست نرمال هستند، احتمالا تنها براي حفظ رطوبت پوست خود از لوسيون استفاده مي کنند. اين محصولات در تابستان و يا شرايط آب و هوايي مرطوب موثرهستند.
_ لوسيون ها به راحتي قابل استفاده هستند و براي مناطق مختلف بدن و هر جايي که تحت تاثير خشکي قرار گرفته است، انتخاب مناسبي هستند. اگر پوست چهره يا بدن شما بسيار خشک باشد، احتمالا لازم است که از انواع لوسيون ها استفاده کنيد. لوسيون صورت سبک تر از لوسيون دست و بدن است.
_ پوست صورت حساس تر از پوست دست است، بنابراين، استفاده از لوسيون صورت براي دست و بدن مناسب نبوده و تقريبا بي اثر است. استفاده از مرطوب کننده صورت به صورت روزانه بايد بخشي از روند مراقبت از پوست شما باشد. طريقه مصرف لوسيون صورت آسان است و به راحتي توسط پوست شما جذب مي شود.

پيري زودرس پوست

پوست صورت از نقاط حساس بدن بوده و بايد يک محصول پوستي مناسب را براي پوست خود انتخاب کنيد تا به خوبي پوست شما را پوشش دهي کند. بهتر است از لوسيون صورت خيلي چرب استفاده نکنيد زيرا باعث تحريک پوست شما مي شود، برخي از فرم هاي SPF از لوسيون وجود دارد که باعث جوانسازي پوست و جلوگيري از پيري مي شود.

طرز استفاده از لوسيون صورتمرحله اول استفاده از لوسيون صورت

در ابتدا، موها را از چهره خود کنار بزنيد، دستان خود را بشوييد. به خاطر داشته باشيد که لوسيون را در اطراف چشم استفاده نکنيد. هر گونه آرايش چشم را پاکسازي کنيد.

مرحله دوم استفاده از لوسيون صورت

يک لايه از لوسيون را با نوک انگشتان خود برداريد و روي گونه خود بزنيد. سپس لايه نازکي از لوسيون را به صورت يک دست به صورت خود زده و با حرکات دايره وار ماساژ دهيد تا جذب پوست شود.

مرحله سوم استفاده از لوسيون صورت

پس از يک تا دو دقيقه، يک دستمال پاک کننده را در آب زده و پوست خود را پاک کنيد. اين کار را تا زماني انجام دهيد که تمام لوسيون پاک کننده برداشته شود. سپس صورت را با آب بشوييد تا مطمئن شويد که لوسيون کاملا برداشته شده است زيرا باقي ماندن لوسيون بر روي پوست، باعث ايجاد لکه مي شود. پس از شستشو، صورت خود را با استفاده از دستمال مرطوب يا حوله پاک کنيد.

انواع لوسيون صورت

استفاده از لوسيون تنها براي پوست هاي خشک نيست. انواع لوسيون ها براي انواع پوست صورت موجود است که شما بسته به شرايط پوستي خود مي توانيد از آن ها استفاده کنيد.
پوست خشک، چرب يا مستعد آکنه، همگي لوسيون مخصوص به خود را دارند. زيرا با استفاده از لوسيون صورت ، عمل هيدراتاسيون، تغذيه با آنتي اکسيدان ها و جلوگيري از افزايش سموم در پوست صورت مي گيرد.
انتخاب يک لوسيون مناسب براي پوست شما، مانند ماسک هاي صورت، مهم است. برخي از لوسيون ها عبارتند از:
لوسيون ” دراما اي” براي پوست هاي نرمال
لوسيون “ليز ارل” براي پوست هاي خشک
لوسيون “جويس بيوتي” براي پوست هاي چرب
لوسيون ” بالانس مي” براي پوست هاي ترکيبي
لوسيون ” اوولوگي” براي پوست هاي حساس و آکنه

مدت ماندن لوسيون صورت

دقت کنيد که لوسيون، خاصيت مرطوب کنندگي داشته و پوست صورت را هيدراته مي کند. اثر بخشي لوسيون ها بسته به نوع پوست و نوع لوسيون متفاوت است. مدت زمان استفاده از لوسيون ها هم با يکديگر متفاوت بوده و در انواع پوست ها، بهتر است يک دقيقه بر روي پوست اعمال شود.

عوارض لوسيون صورت

سوزش پوست
گر گرفتگي پوست صورت
خستگي
سوزن سوزن شدن
خارش
قرمزي و خشک شدن
تحريک پذيري و يا بدتر شدن آکنه، به خصوص در طي 4 هفته اول مصرف.
قبل از اينکه روال مراقبت از پوست خود را شروع کنيد، مهم است که در مورد استفاده از مناسب ترين کرم و يا لوسيون براي مرطوب کردن و محافظت از پوست خود اطلاعاتي داشته باشيد.
از آنجايي که که پوست صورت انسان از نقاط آسيب پذير بدن محسوب مي شود، بنابراين در طول عمر، تمام انواع پوست ها ممکن است مشکلات پوستي را تجربه کند. اما براي مبارزه با اين مشکلات شما بايد رويکرد مراقبت از پوست را بدانيد.
اجازه دهيد پوست صورت شما در طول روز هيدراته شده و به خاطر داشته باشيد که انواع لوسيون را مي توان در تمام پوست ها حتي پوست هاي آسيب ديده ، مانند اگزما، درماتيت، آکنه يا ساير مشکلات پوستي، استفاده کرد.
بدن شما از 75٪ آب تشکيل شده است که به حفظ دماي بدن کمک مي کند، مواد مغذي را در اطراف بدن حمل کرده سموم را از بين مي برد و روغن ها را تحريک مي کند. لوسيون ها داراي فوايد زيادي براي پوست صورت هستند. اما در هنگام استفاده از آن ها مهم است که بدن شما به خوبي هيدراته شود.
مصرف کم آب تقريبا هر جنبه اي از سلامت ما را تحت تاثير قرار مي دهد، پوست شما يک سيستم بيولوژيکي است و با انجام طيف وسيعي از واکنش هاي بيوشيميايي، زنده مي ماند. اگر رطوبت کافي وجود نداشته باشد، واکنش دهنده ها به خوبي عمل نکرده وهمين موضوع باعث مي شود تا پوست شما خشک و کسل کننده باشد.

چين و چروک پيشاني

خشکي پوست همچنين مي تواند روند پيري را تسريع کند و پوست خشک يکي از بزرگترين علل چين و چروک پوست است، بنابراين مرطوب کننده پوست شما به مبارزه با اين عوامل کمک خواهد کرد.
لوسيون، با عمل آبرساني سريع به پوست صورت باعث جوانسازي پوست و تحريک سلول هاي آن شده و به مرور، طراوت و شادابي را به پوست بر مي گرداند. هميشه حداقل 2 ليتر آب در هر روز بنوشيد تا پوست صورت شما شفاف و شاداب بوده و حالتي خشک و بي روح نداشته باشد.

چين و چروک دور چشم

يک لوسيون صورت مناسب بايد حاوي نعناع، ​​اکاليپتوس يا مونول باشد. اين لوسيون بدون خشک شدن پوست، رطوبت طبيعي را براي پوست فراهم مي کند.
افرادي که سن آن ها بالاتر از 40 سال است، يک لوسيون حاوي ويتامين A براي کاهش خطوط و چين و چروک براي آن ها مناسب است. اگر پوست صورت شما با لوسيون هاي چرب سازگاري دارد، محصولي را انتخاب کنيد که داراي فرمول (غير اشباع) باشد.


منبع : nabzema.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد