آخرین اخبار

سه حرکت مفيد يوگا براي از بين بردن سلوليت ورزش و سلامت

سه حرکت مفيد يوگا براي از بين بردن سلوليت

  بزرگنمايي:

شکل پوست پرتقالي شکل توده هاي چربي پشت ران ها بسياري از خانم ها با هر سايزي را آزار مي دهد. سلوليت در واقع بدين صورت است که سلول هاي چربي در کيسه هايي، که در بين رشته هاي لايه هاي مختلف بافت پيوندي پوست نگه داشته مي شوند، جمع مي شوند. اين رشته ها قابل گسترش نيستند، بنابراين به ويژه هنگامي که وزن افزايش مي يابد و يا پوست فشرده مي شود، گلبول هاي چربي از شکل طبيعي خود خارج شده و به داخل فشرده مي شوند و توده هاي پرتقالي شکلي از چربي را توليد مي کنند.
پديده سلوليت در زنان رايج تر است و به نظر مي آيد که هورمون زنانه ي استروژن باعث مي شود بيشتر چربي موجود در بدن زنان در اندام تحتاني (ران ها و باسن) جمع شوند. اگر چه تئوري هايي مطرح است که تأکيد دارند عواملي از قبيل قابليت ارتجاعي ضعيف پوست و ورزش نکردن در ايجاد سلوليت تأثير داشته باشند.

يکي از مؤثرترين راه ها براي مبارزه با سلوليت رژيم و ورزش است. حرکات مقاومتي يوگا که ران ها را ورزيده مي کنند نيز در مبارزه با اين پديده بسيار مؤثرند، زيرا اين حرکات عضلات را مي کشند و ورزيده مي کنند و باعث مي شوند که پوست صاف تر به نظر برسد.

سه حرکت زير را حداقل سه تا چهار بار در هفته تمرين کنيد، رژيم غذايي سالمي داشته باشيد، نرمش هاي کارديو انجام دهيد و آب فراوان بنوشيد تا بتوانيد تأثير اين حرکات را روي ران ها و باسن خود مشاهده کنيد.

حرکت عقاب (Eagle Pose)
اين حرکت يکي از بهترين حرکات يوگا براي مبارزه با سلوليت است. شايد دليلش اين باشد که اين حرکت بخش دروني و بيروني ران ها را مي کشد و ورزيده مي کند و کاملاً به عضلات ران فشار مي آورد. براي انجام اين حرکت بايد مرکز بدن و کل نيمه پائيني بدنتان را درگير کنيد.

با خم کردن زانوها آغاز کنيد و سپس ران راست را بالاي ران چپ ببريد. اگر توانستيد پايتان را پشت ساق چپ قلاب کنيد. اگر اين کار برايتان سخت است، بگذاريد پايتان بيرون بماند يا حتي نوک انگشتانتان به زمين بخورد. دست چپ تان را زير بازوي راستتان ببريد و سپس کف دست ها را بهم برسانيد. پائين تر برويد و همينطور که به پائين نگاه مي کنيد، ران هايتان را بکشيد. اين حرکت براي تمرين تمرکز هم خوب است.

تخته شيبدار (Incline Plank)
اين حرکت به خصوص براي عضلات پشت ران مناسب است و براي تمرين دادن تاندون پشت زانو عالي است. معمولاً در اين بخش است که سلوليت بيشتر خودش را نشان مي دهد. بنشينيد و پاهايتان را به جلو باز کنيد و دست هايتان را حدود 25 سانتيمتر از پشت تان روي زمين بگذاريد و انگشتانتان رو به جلو باشند. به دست ها و پاهايتان فشار بياوريد و باسن تان را از زمين جدا کنيد و حالت تخته شيبدار به بدنتان بدهيد. 5 تا 8 نفس عميق بکشيد و سپس به آرامي پائين بياييد و دوباره اين حرکت را تکرار کنيد.

استند شانه (Shoulder Stand)
استند شانه و حرکت هاي وارونه ديگر يوگا به دستگاه لنفاوي کمک زيادي مي کنند. اين حرکت سموم بدن را دفع مي کند و بخش هاي چربي دار بدن را تحريک به شکستن چربي ها و خارج شدن از بدن مي کند. به پشت بخوابيد. از عضلات شکمي تحتاني براي بردن باسن بالاي سر استفاده کنيد. دست ها را پشت تان بگذاريد و شانه ها را به زمين تکيه دهيد تا به گردنتان فشار نيايد. آرنج ها را خم کنيد و دست ها را پشتتان بگذاريد. پاها را تا سقف ببريد و از ران ها براي راست کردن بدن استفاده کنيد. اگر حس مي کنيد به گردنتان فشار مي آيد، پائين بياييد يا اينکه زير شانه هايتان حوله بگذاريد. 8 تا 10 نفس عميق بکشيد و سپس پائين بياييد و روي زمين دراز بکشيد.


منبع : مجله زندگي ايده آل

مطالب پيشنهادي:
رژيم غذايي لاغري
آيا گن هاي لاغري واقعا موثرند؟
تماريني براي لاغري
مؤثرترين رژيم هاي لاغري کدامند؟
رژيم لاغري بدون گرسنگي!


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کدام به طور طبيعي بدني ورزشکارتر دارند، زنان يا مردان؟

مهم ترين مزيت هاي ورزش در آب که تاکنون نمي دانسته ايد

يوگاي داغ چيست؟

آموزش 8 حرکت يوگا براي درمان استرس

رفع خستگي چشم با يوگاي چشم eye yoga

آيا تعريق باعث افزايش کالري سوزي مي شود؟

ماساژ کف پا را به اين دلايل هر شب داشته باشيد

با اين عادت صبحگاهي 10 دقيقه اي هفته اي 400 کالري بيشتر بسوزانيد!!

چگونه توانمندي و انعطاف‌پذيري مفصل شانه را افزايش دهيم؟

بهترين تمرينات ورزشي براي تناسب اندام گلابي شکل

رعايت اين قوانين در پياده روي باعث تقويت استخوان ها مي شود

روش لاغري عمو موسي که بعد از ماه عسل 60 کيلوگرم وزن کم کرده است

محاسبه ميزان کالري مصرفي روزانه براي کاهش وزن + 10 قدم براي کمک به کاهش وزن

از بين بردن چربي شکم با 13 استراتژي موثر

بهترين تمرينات ورزشي براي تناسب اندام خطي يا مستطيلي

ورزشي براي قوي کردن کل بدن

ورزشي براي قوي کردن کل بدن

ورزش گروهي براي حفظ تناسب اندام در دوران پيري مفيدتر است يا انفرادي؟

بهترين تمرينات ورزشي براي تناسب اندام هرم معکوس

بهترين تمرينات ورزشي براي تناسب اندام ساعت شني

EMS تحريک عضلاني الکترونيکي که ستارگان براي عضله سازي و کاهش وزن استفاده مي کنند چيست؟

راز جوان ماندن جنيفر لوپز چيست؟

لاغر کردن پاها با اين روش هاي موثر

تاثير ورزش بر مغز، مي‌تواند مانع پرخوري شود

آموزش 8 حرکت يوگا براي درمان استرس

رژيم غذايي تاثير کمي روي افزايش وزن مرتبط با سن دارد

رفع خستگي چشم با يوگاي چشم eye yoga

مبتلايان به ام اس چگونه بايد ورزش کنند

پيشنهاد مربي شخصي و متخصص تغذيه آريانا گرند براي چربي سوزي و کاهش وزن

جه عواملي مانع داشتن سيکس پک است؟

علت درد قفسه سينه هنگام دويدن

دمبل زدن، مزايا، معايب و معرفي حرکات

فوايد دوچرخه ثابت بيشتر است يا دوچرخه سواري در فضاي باز؟

کالري سوزي با ورزش در هواي گرم بيشتر مي شود؟

آيا مي شود فقط چربي هاي دور شکم را آب کرد؟

جنيفر لوپز نکات طلايي رژيم غذايي اش را فاش کرد

قبل از شروع به دويدن بخوانيد

ماساژ تراپيست بعد از يک ساعت ماساژ درماني به 12 مشکل در بدن شما پي مي برد

جلوگيري از ديسک کمر با دويدن امکان پذير است

چند کيلو کاهش وزن در يک ماه صحيح است؟

مشکلات پوستي شايع در شناگران

نشانه ها و علامت هاي درست ورزش نکردن

تاثير شگفت انگيز 5% کاهش وزن بر سلامت بدن

درمان آلرژي با يوگا ممکن است؟

فوايد طناب زدن در بدنسازي و تناسب اندام

ورزش در هواي گرم نيازمند رعايت اين نکات است

ورزش هاي رزمي براي دختر خانم ها مناسب است يا نه؟

6 ورزش ساده که مي توانيد در محل کارتان انجام دهيد

يوگاي صورت براي کاهش پيري پوست همراه با ويدئوي آموزشي

فوايد ورزش در شب