آخرین اخبار

40 نکته از زندگي حرفه اي جانلويجي بوفون به مناسبت تلود 40 سالگي اش حاشيه هاي ورزشي

40 نکته از زندگي حرفه اي جانلويجي بوفون به مناسبت تلود 40 سالگي اش

  بزرگنمايي:

چه خبر - جانلويجي بوفون 40 ساله شد

امروز، بيست‌و‌هشتم ژانويه 2018 سنگربان اسطوره‌اي يوونتوس 40 ساله شد و به همين بهانه 40 نكته مهم زندگي حرفه‌اي اين ستاره تكرارنشدني را مرور خواهيم كرد.

يك) تولدِ بوفون
فقط 17 سال و 295 روز سن داشت كه در تاريخ 19 نوامبر 1995 درون دروازه پارما قرار گرفت و با عكس‌العمل‌هاي فوق‌‌العاده خودش برابر ستاره‌هايي مثل روبرتو باجو و ژرژ وه‌آ برنده‌هاي توپ ‌طلا كلين‌شيت كرد تا نام خودش را بر سر زبان‌ها بيندازد.

2) اولين دستاورد حرفه‌اي
در اولين فصل حضور بوفون درون دروازه پارما به عنوان يك بازيكن حرفه‌اي به تيم ملي زير 21 ساله‌هاي ايتاليا دعوت شد تا در جام ملت‌هاي اروپا زير 21 سال در كنار ستاره‌هايي مثل فرانچسكو توتي، الساندرو دل‌پيرو، الساندرو نستا و فابيو كاناوارو با شكست اسپانيا در فينال قهرمان شود. اگرچه بوفون دروازه‌بان ثابت نبود.

3) شماره يك پارما
فصل دوم حضورش در پارما هم لوكا بوچي و الساندرو نستا را نيمكت‌نشين كرد و سنگربان اصلي تيم شد. بوفون در 27 بازي فصل 1997-1996 تنها 17 گل دريافت كرد و همان فصل در اولين بازي اروپايي‌اش برابر ويتوريا گيمارش پرتغال به ميدان رفت.

4) سوپر جي‌جي
هشتم مارس 1998 در جدال با اينترميلان پنالتي رونالدوي برزيلي را مهار كرد تا هواداران پارما به او لقب «سوپرمن» بدهند. پارما آن بازي را يك بر صفر برد و كمك زيادي به قهرماني يوونتوس كرد.

5) ركوردشكني در آتزوري
29 اكتبر 1997 در بازي برفي برابر روسيه براي نخستين مرتبه درون دروازه تيم ملي ايتاليا ايستاد و جوان‌ترين سنگربان تيم پس از جنگ‌جهاني دوم شد. البته اين ركورد بعدها توسط دوناروما شكسته شد.

6) قهرماني جام يوفا
اولين قهرماني‌اش با پارما را در چهارمين فصل به دست ‌آورد. «جالوبلو» با بوفون 21 ساله در فينال جام يوفا 3 بر صفر مارسي را مغلوب كرد و به قهرماني رسيد.

7) اولين جايزه بهترين دروازه‌بان
درخشش جي‌جي بوفون در فصل 1999-1998 اولين جايزه بهترين دروازه‌بان سري A خودش را گرفت و همچنين بين گزينه‌هاي كسب توپ ‌طلا قرار گرفت.

8) گران‌ترين دروازه‌بان جهان
پس از چند فصل درخشش در پارما، يوونتوس براي بوفون 52 ميليون يورو در سال 2001 هزينه كرد تا او گران‌ترين دروازه‌بان جهان شود.

9) اولين اسكودتو
با پارما خاطره‌انگيز آن دوران روزهاي خوبي را تجربه مي‌كرد و قهرمان هم شد اما در حسرت قهرماني سري A بود كه با يووه به آن رسيد. بيانكونري اسكودتو را با درخشش بوفون و خط دفاعي‌اش كسب كرد.

10) اولين جايزه بين‌المللي
شكست در فينال ليگ قهرمانان اروپا فصل 2003-2002 برابر ميلان هم باعث نشد تا او عنوان بهترين دروازه‌بان فصل يوفا را به خودش اختصاص ندهد.

11) فيفا 100
جان لوئيجي بوفون زماني كه تنها 26 سال سن داشت در بين 100 بازيكن برتر زنده تاريخ فوتبال موسوم به «فيفا 100» قرار گرفت. او جوان‌ترين بازيكن بين اين 100 نفر بود.

12) قهرماني جام جهاني
سال 2006 در آلمان بوفون قهرماني جام جهاني را هم به افتخارات خودش اضافه كرد. در كل آن جام بوفون 2 گل دريافت كرد كه يكي گل ‌به‌ خودي زاكاردو بود و ديگري پنالتي زيدان در فينالِ جام.

13) نفر دوم توپ ‌طلا
پس از قهرماني در جام جهاني بين 3 گزينه برتر توپ ‌طلا قرار گرفت اما پس از فابيو كاناوارو هم‌تيمي‌اش در ايتاليا دوم شد.

14) وفاداري پس از كالچوپولي
سال 2006 يوونتوس متهم به تباني شد و به سري B رفت اما جان لوئيجي بوفون يكي از ستاره‌هايي بود كه وفاداري خودش را ثابت كرد و پيراهن بيانكونري را از تن درنياورد.

15) ركورددار بهترين دروازه‌بان شدن
فدراسيون تاريخ و آمار فوتبال جان لوئيجي بوفون را در سال 2007 براي چهارمين مرتبه به عنوان بهترين سنگربان جهان برگزيد و دروازه‌بان يووه در اين زمينه ركورددار شد.

16) مهار پنالتي در يورو
پنالتي در مرحله گروهي يورو 2008 را برابر آدريان موتو مهار كرد تا پس از تساوي مقابل روماني، پيروزي برابر فرانسه باعث صعود ايتاليا به دور بعدي شود.

17) بهترين دروازه‌بان دهه
فدراسيون تاريخ و آمار فوتبال يك جايزه ديگر هم به بوفون اهدا كرد و او را به عنوان بهترين سنگربان دهه اخير در سال 2010 انتخاب كرد.

18) فصل بدون باخت
فصل 2012-2011 بوفون سنگربان يوونتوسي بود كه بدون باخت با هدايت آنتونيو كونته قهرمان سري A شد.

19) سرمايه‌گذاري در تيم زادگاه
سال 2010 بوفون تصميم گرفت براي كمك به تيم زادگاهش «كارارسه» بخشي از سهام اين باشگاه را خريداري كند.

20) گرفتن پنالتي توتي
بدون باخت ماندن يووه در فصل 2012-2011 آسان به دست نيامد. در جدال حساس با رم بوفون پنالتي توتي را دفع كرد تا آن بازي برابر جالوروسي يك-يك مساوي شود.

21) (B)BBC
همان فصل 2012-2011 شروع دوران درخشان دفاع يووه بود. بوفون درون دروازه و بارتزالي، بونوچي و كيليني در خط دفاعي دژ محكم دفاعي (B)BBC را ساختند.
22) كاپيتاني بانوي ‌پير
جدايي الساندرو دل‌پيرو از يووه در تابستان 2012 جان لوئيجي بوفون را از 5 سال و نيم پيش تبديل به كاپيتان اول بانوي ‌پير كرد.

23) ركورددار بازي ملي
اكتبر سال 2013 جي‌جي بوفون در بازي برابر دانمارك كه با تساوي 2-2 به پايان رسيد با انجام بازي شماره 137 ملي خودش كاناوارو را پشت ‌سر گذاشت و ركورددار بازي ملي براي ايتاليا شد.

24) 20 پنالتي
در ماه مارس 2014 بوفون موفق شد در بازي با جنوا يك پنالتي را مهار كند كه بيستمين دفع پنالتي او براي يووه بود. در همان بازي او تبديل به پنجمين بازيكن باسابقه يوونتوس شد.

25) يك ركورد ديگر با آتزوري
سال 2014 با حضور در جام جهاني يك ركورد ديگر براي آتزوري را به خودش اخصاص داد. بوفون در 5 جام جهاني در بين بازيكنان ايتاليا بوده است.

26) بوفون 500
اكتبر سال 2014 جي‌جي بوفون در يك بازي ديگر برابر جنوا تبديل به چهارمين بازيكن يوونتوس شد كه به مرز 500 بازي براي اين تيم مي‌رسند.

27) رؤياي مادريد
در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا فصل 2015-2014 با شكستِ رئال‌مادريد با نتيجه 3 بر 2 در مجموع فيناليست شدند و بوفون بهترين بازيكن بازي برگشت در مادريد نام گرفت.

28) در كنار مدافع افسانه‌اي
جي‌جي نوامبر 2015 در ديدار مقابل ميلان تعداد بازي‌هاي خودش براي يووه را به عدد 552 رساند و در كنار گائتانو شيرِيا مدافع افسانه‌اي سابق يووه و پايين‌تر از الساندرو دل‌پيرو دومين ركورددار بيشترين بازي براي بيانكونري شد.

29) 2 رقمي كردن كلين‌شيت متوالي
بوفون در مارس 2016 مقابل ساسوئولو براي دهمين بازي متوالي كلين‌شيت كرد و ركورد كلين‌شيت متوالي دينو زوف و سباستيانو روسي را شكست.

30) جي‌جي نفوذناپذير
با ثبت ركورد 974 دقيقه گل نخوردن با پيراهن يوونتوس اين ركورد را در ايتاليا به نام خودش ثبت كرد و ركورد 90 ساله جانپيرو كومبي را هم شكست.

31) پاي ‌طلايي براي اولين دروازه‌بان
پاي ‌طلايي سال 2016 براي دستاوردهاي بزرگ دوران حرفه‌اي جان لوئيجي بوفون به او تعلق گرفت و بوفون نخستين دروازه‌بان برنده اين جايزه شد.

32) كانديداي ركوردشكن
دسامبر 2016 باز هم بوفون براي حضور در تيم منتخب سال فيفا انتخاب شد و تبديل به تنها بازيكني شد كه از سال 2005 به بعد هر سال در اين ليست حضور داشته.

33) 1000
هزارمين بازي دوران حرفه‌اي جان لوئيجي بوفون بازي تيم ملي ايتاليا برابر آلباني بود كه آتزوري 2 بر صفر آن بازي را برد. او در باشگاه هزارتايي‌ها كنار گيگز، مالديني، زانتي و شيلتون قرار گرفت.

34) 100
بوفون در ماه مي ‌سال 2017 در جدال برابر موناكو كه به برتري 2 بر صفر يووه انجاميد، به ركورد 100 بازي در ليگ قهرمانان اروپا با پيراهن يك تيم رسيد.

35) 6 اسكودتوي متوالي
كاپيتان جان لوئيجي بوفون فصل قبل موفق شد به ششمين اسكودتوي متوالي با يووه برسد و در كنار ويرجينو روزِتا، جيواني فراري و جوزپه فورينو پرافتخارترين بازيكن ليگ ايتاليا شد.

36) جايزه جديد
با وجود شكست در فينال ليگ قهرمانان بوفون در مراسم بهترين‌هاي فيفا عنوان بهترين دروازه‌بان را به خودش اختصاص داد كه جايزه جديدي براي او بود و علاوه بر آن بهترين بازيكن سري A هم شد.

37) لوگوي جديد آتزوري
با وجود اينكه ايتاليا به جام جهاني 2018 نرسيد بوفون يكي از بازيكن‌هايي بود كه پيراهن جديد آتزوري با لوگوي جديد را در ديدار برابر آلباني بر تن كرد.

38) ركورد بازي ملي در اروپا
جان لوئيجي بوفون در آخرين بازي ملي‌اش برابر سوئد در بازي 175 ملي‌اش به ميدان رفت و با ثبت ركورد بيشترين بازي ملي يك بازيكن اروپايي خداحافظي كرد.

39) اشك‌هاي جي‌جي
اشك‌هاي جي‌جي بوفون پس از ناكامي ايتاليا در راهيابي به جام جهاني پس از 60 سال هيچ‌گاه فراموش نخواهد شد. او در مصاحبه پس از بازي سعي مي‌كرد اشك نريزد و بازنشستگي‌اش از فوتبال ملي را اعلام كرد.

40) ركوردهاي جديد در راهند
هر اتفاقي در ادامه فصل رخ بدهد بوفون كار خودش را دست‌كم به عنوان دومين بازيكن باسابقه با بيشترين بازي در سري A پس از پائولو مالديني (با 647 بازي) به پايان خواهد رساند. او مي‌تواند هفتمين قهرماني متوالي در سري A با يوونتوس را رقم بزند و حتي شانس دارد طلسم قهرمان نشدن در ليگ قهرمانان اروپا را هم بشكند.


منبع: خبرورزشي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت