آخرین اخبار

طاهري عليه طارمي سند رو کرد! عکس پرسپوليس

طاهري عليه طارمي سند رو کرد! عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - مديرعامل سابق سرخ ها: نه دروغ گفتيم نه از طارمي خواستيم برگردد

علي‌اکبر طاهري درباره باز شدن زواياي جديد پرونده مهدي طارمي، اظهار داشت: سال 94 قرارداد طارمي رو به اتمام بود و ما قرارداد او را به مدت دو سال تمديد کرديم. پس از اتمام قرارداد با هماهنگي برانکو مقدمات تمديد بلندمدت قرارداد طارمي را فراهم مي‌کرديم تا هم در بازي‌ها و هم صورت فروش او درآمدزايي بيشتري داشته باشيم.

وي افزود: 24 فروردين در فاصله دو روز مانده به دربي، ما با طارمي و گفتيم که تو بازيکن مدنظر برانکو هستي و حتي خود برانکو هم در نشست خبري‌اش گفت که وکيل طارمي و خود او قرارداد را امضا کرده‌اند. اين برگه‌اي که امضا کرديم طبق قانون معتبر بود. بعد از آن‌هم همچنان صحبت‌ها و مذاکرات ادامه داشت. ما روي آيتم‌ها و آپشن ها بحث مي‌کرديم. در نهايت با هم تمام کرديم که قرارداد را دوساله تمديد کنيم. طارمي بعداً گفت به همراه برخي از برخي از دوستان و اقوامش مي‌رود يک دوري بزند و بيايد.
مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس ادامه داد: 8 تيرماه بود که طارمي با باشگاه ريزه اسپور قرارداد بست و فرداي آن‌هم يک تجمعي مقابل فدراسيون فوتبال شکل گرفت.
طاهري به تمجيد از صمد ابراهيمي، وکيل مهدي طارمي پرداخت که اين بازيکن او را هم يکي از مقصران مي‌دانست پرداخت و يادآور شد: وکيل مهدي طارمي يکي از افرادي بود که صادقانه دنبال کارهاي او بود. من به شدت به ايشان مي‌گذارم. زماني که هم که طارمي با ريزه اسپور قرارداد بست، ايشان گفت من اصلاً خبر ندارم.
وي بار ديگر به بحث بازگشت دوباره مهدي طارمي به پرسپوليس اشاره کرد و گفت: 22 تير يک نفر با من تماس گرفت، اما به او گفتم ITC را صادر نمي‌کنيم، نه براي طارمي و نه براي رامين رضاييان. بعد از ظهر همان روز يک نفر ديگر تماس گرفت که اگر طارمي بخواهد برگردد، شما قبول مي‌کنيد؟ گفتيم که طارمي بازيکن ماست، اما خودش زنگ بزند. ساعت 11، 10 صبح بود که وکيلش هم به من زنگ زد که طارمي مي‌گويد من آنجا قراردادي نبستم، اما گفتم خود بازيکن زنگ بزند.
مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس ادامه داد: حدود ساعت 12 ظهر همان روز بود که ديدم يک شماره از ترکيه با من تماس گرفت و فهميدم طارمي است. من خيلي با حالت تندي با او صحبت کردم و به او گفتم که تو بازيکن مايي، تو آقاي گل مايي، تو يکي از بهترين بازيکنان تيم ملي هستي، سرت را انداختي پايين و رفتي؟! تو شان و منزلت بازيکن ايراني را پايين آوردي؛ اگر هم بخواهي بروي بايد يک نفر تو را ببرد. طارمي هم گفت که من با مدير برنامه ترکيه‌اي قهر کردم و مي‌خواهم برگردم، کمک کن که برگردم. او همچنين گفت که باشگاه ريزه اسپور مي‌خواهد پول بريزد، اما من شماره‌حساب ندادم. خلاصه زياد در جريان اتفاقات نبود. من هم گفتم که يک نفر از طرف باشگاه به عنوان نماينده مي‌فرستم تا صحبت کند. جمعه،26 تير بود که قرار شد نماينده باشگاه به ترکيه برود، اما انفجار در فرودگاه ترکيه باعث شد که پرواز لغو شد. به هر حال فرداي آن روز طارمي به تهران برگشت.
طاهري با رد صحبت‌هاي مهدي طارمي مبني بر اينکه او با مديرعامل باشگاه پرسپوليس قرار گذاشته که تاريخ عقد قرارداد را يک زمان ديگر ثبت کنند، عنوان کرد: من از اين حرف طارمي تعجب مي‌کنم و متأسفم که چنين حرف‌هايي زده است. در جلسه‌اي که ما در باشگاه با طارمي داشتيم، وکيل اين بازيکن به او گفت که مهدي (طارمي) تو فقط صفحه اول قرارداد را امضا کردي يا همه صفحات را؟ اما همان‌طور که گفتم خود طارمي زياد در جريان نبود و اصل قرارداد را هم نداشت و فقط يک کپي از آن با خودش آورده بود.
وي که در برنامه تلويزيوني شب‌هاي فوتبالي صحبت مي‌کرد، در مورد زمان قرارداد طارمي با باشگاه ريزه اسپور گفت: يک‌چيزي که قرارداد هم نبود و بيشتر يک تفاهم‌نامه بود، بين طارمي و ريزه اسپور منعقد شده بود. اين تفاهم‌نامه در تاريخ هشتم تيرماه منعقد شد، اما از بيست و نهم اين ماه اجرايي مي‌شد تا دو طرف در اين مدت تعهداتشان نسبت به يکديگر را عملي کنند، يکي از اين موارد صدور ITC براي طارمي و وصول پيش پرداخت براي اين بازيکن از طرف باشگاه ترکيه‌اي بود که هيچ‌کدام نشد. باشگاه ريزه اسپور هم براي صدور ITC درخواستي نداد.
مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس تأکيد کرد: ما 24 فروردين با طارمي توافق کرده بوديم و فقط منتظر بوديم که پنجره باز شود تا قرارداد او را به ثبت برسانيم. ما در موضوع طارمي هيچ دروغي نگفتيم. ما تاريخي را پاي قرارداد زديم که در آن با هم تفاهم کرده بوديم. هيچ جعلي در کار نبود. جعل يعني اينکه مثلاً فقط امضاي يک طرف پاي قرارداد باشد. اين اتفاقات گذشت تا اينکه دوم مردادماه تقاضاي ITC مهدي طارمي آمد و امور بين‌الملل ما هم جواب داد که طارمي بازيکن ماست و اينجا با پرسپوليس قرارداد دارد. آن‌ها يک کاري هم کردند که به 16 تيم ليگ برتري و فدراسيون فوتبال ايران در خصوص طارمي نامه زدند که او بازيکن ريزه اسپور است.
طاهري تصريح کرد: 28 تيرماه بود که در سازمان ليگ قرارداد طارمي را ثبت کرديم، اما اوايل مردادماه باشگاه ريزه اسپور ترکيه به موضوع اعتراض کرد. دي‌ماه 95 بود که شکايت اين‌ها به دست ما رسيد. هم ما و هم خود بازيکن بايد جواب مي‌دادند که داديم و از خودمان دفاع کرديم. آقاي ابراهيمي (وکيل مهدي طارمي) هم در آن مقطع گفت اينکه طارمي با دو باشگاه قرارداد بسته خطاست، اما خود او اصرار داشت که پرسپوليس برگردد. او در آن مقطع گفت به خود من گفت که يک ساعت هم نمي‌خواهم در ترکيه بمانم، رامين رضاييان مي‌گويد بمان اما من مي‌خواهم به هر قيمتي که شده برگردم.
وي با بيان اينکه محروميت باشگاه پرسپوليس هيچ ربطي به زمان عقد قرارداد با مهدي طارمي نداشت، افزود: وقتي اين حکم آمده چند نکته دارد. اول اينکه در حکم فيفا هيچ حرفي از باشگاه پرسپوليس زده نشده و فقط بازيکن (طارمي) را محکوم کرده که اين خلاف خود طارمي است. در حکم فيفا يک مبلغي به عنوان جريمه براي طارمي در نظر گرفته شده و فيفا هم به خود بازيکن گفته که بايد آن پول را بياوري و بدهي. در حکمي که فيفا صادر کرده، عبارتي که براي پرسپوليس به کار رفته و باعث بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتي براي اين باشگاه شده، مسئله اغوا و يا تحريک بازيکني است که تحت قرارداد يک باشگاه ديگر قرار دارد. در صورتي که ما اصلاً کاري نکرديم که طارمي را تحريک کنيم، بلکه خود اين بازيکن بود که مي‌خواست برگردد. محروميت ربطي به تاريخ قرارداد ندارد و فقط به خاطر تحريک بازيکن است.
مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين سؤال که آيا اين باشگاه طارمي را تحريک کرده است؟، عنوان کرد: اصلاً و ابداً. دو پنجره پرسپوليس را فقط به خاطر اغواي يک بازيکن بستند. در حکم فيفا هم آمده است که خود بازيکن بايد جريمه نقدي حدوداً 780 يورو را پرداخت کند، اما اگر اين کار را نکند، با توجه به اينکه با باشگاه پرسپوليس قرارداد دارد، باشگاه بايد جريمه را بدهد و سپس از قرارداد بازيکن کسر کند.
طاهري در واکنش به سؤال ديگري مبني بر اينکه چطور مشکلي براي رامين رضاييان پيش نيامد و او بدون مشکل توانست از ريزه اسپور جدا شود، گفت: ما براي رامين رضاييان هم مخالف صدور ITC بوديم و اعتراضمان را هم نسبت به رفتن او به کميته انضباطي فدراسيون فوتبال داديم. طبق چيزي که مهدي طارمي به من گفت، از آن‌ها دو ميليون يورو پول مي‌خواستند!
وي در مورد نقش حسين هدايتي در باشگاه پرسپوليس و بازگرداندن مهدي طارمي، گفت: ما نمي‌دانستيم که طرف مقابل ما را به اغواي بازيکنش محکوم کرده است، بعد از اينکه حکم آمد متوجه موضوع شديم. وکيل باشگاه ريزه اسپور گفته بود که باشگاه پرسپوليس يک ميليارد و 150 ميليون تومان به طارمي پول داده است. ما تعجب کرديم، چون اين مبلغ حتي بيشتر از چيزي بود که در قرارداد ما و طارمي وجود داشت. آن‌ها مي‌گفتند که باشگاه پرسپوليس يک مبلغي را هم از جاي ديگر و از طريق اسپانسر به مهدي طارمي داده است.
مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس در واکنش اينکه گفته مي‌شود از طرف حسين هدايتي به مهدي طارمي و باشگاه پرسپوليس پرداخت شده است که به عنوان غرامت در اختيار باشگاه ريزه اسپور قرار بگيرد، اما اين اتفاق رخ نداده است، گفت: هر پولي که وارد باشگاه شده، سند خورده است. يک رسيدي هم وجود دارد که نشان مي‌دهد مبلغ 200 هزار يورو به عنوان کمک از طرف آقاي هدايتي به عنوان يک هوادار به باشگاه پرسپوليس پرداخت شد و در اختيار آقاي ترکاشوند قرار گرفت. بعدها بحث‌هايي مطرح شده بود راجع به اينکه پول را به صرافي بردند، اما از آنجا به بعد پول گم شده، اما من بعدها با خود طارمي صحبت کردم و او گفت که پول را در رستوران گرفته و اصلاً ربطي به صرافي و اين‌ها نداشت.
اين همان قراردادي است که باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است:


عکس منتشر شده از قرارداد طارمي در فروردين ماه

عکس منتشر شده از قرارداد طارمي در فروردين ماه


منبع: jamejamonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خطر محروميت 4 بازيکن پرسپوليس در ديدار مقابل تراکتورسازي

شکست بدموقع پرسپوليس مقابل الاهلي در ليگ قهرمانان آسيا

چرا گل شجاع خليل زاده خيلي بيشتر از يک گل عادي ارزش دارد؟

بررسي گروه پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا؛ ببر و صعود کن!

برنامه سنگين پرسپوليس در ارديبهشت 98

هديه عجيب زن پرسپوليسي به برانکو در دبي! عکس

اعتراض پرسپوليس به نحوه بليت فروشي عربستاني

برانکو قبل از بازي با الاهلي: احتياط نخواهيم کرد

تنها شرطي که بشار رسن مي تواند پرسپوليس را ترک کند

همه نکات درباره داور جنجالي بازي پرسپوليس و الاهلي

عصبانيت بازيکنان پرسپوليس از خبري که برانکو به آنها داد

جلسه فوق العاده در باشگاه پرسپوليس بخاطر اولتيماتوم سوم برانکو

3 دروازه باني که جانشين بيرانوند در پرسپوليس مي شوند

آخرين تهديد پرسپوليس توسط برانکو؛ پول ندهيد مي روم

عاليشاه چهارمين ياغي و مغضوب برانکو!!

تغيير پست سيامک نعمتي در بازي مقابل ذوب آهن

ادعاي عجيب قطري ها؛ بشار رسن به يک تيم قطري مي رود

منظور بشار رسن از خوشحالي اش چه بود؟

سيدجلال حسيني به همه حمله کرد!

منتظر سوپرايز برانکو براي بازي با سايپا باشيد!

پرسپوليس چه زماني طلب برانکو را مي دهد

4 دليل شروع طوفاني پرسپوليس در سال 98

سرنوشت منشا در انتظار مهاجم مورد علاقه برانکو!

بازگشت کاپيتان اخراجي پرسپوليس به تمرينات

شرط عجيب يک ايجنت براي باشگاه پرسپوليس‌

بحران کارت زرد براي پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا

غرش پرسپوليس در آسيا با سوپر گل شجاع خليل زاده

3 دليلي که برانکو به عاليشاه بازي نمي دهد

خريد عجيب و غريب پرسپوليس!

ترديد برانکو براي انتخاب يک گزينه

برانکو از علت خط زدن نام عاليشاه و شرايط پرسپوليس گفت

عاقبت مصاحبه جنجالي عاليشاه؛ خط خوردن از ليست پرسپوليس

کاميابي نيا به بازي الاهلي مي رسد؟

جلسه فوري براي پرداخت دستمزد برانکو

ارسال نامه برانکو به باشگاه پرسپوليس براي طلب هايش

نگراني عليرضا بيرانوند براي خانواده اش در خرم آباد

عکس: نقشه برانکو براي بردن استقلال را ببينيد

بازيکنان کليدي برانکو براي کيش و مات کردن شفر

برنامه ويژه و پنهان برانکو براي دربي

اميدواري برانکو با درخشش ستاره پرسپوليس قبل از دربي

خطر پنهاني که پرسپوليس را در ليگ قهرمانان آسيا تهديد مي کند

2 برابر شدن قيمت بيرانوند در سايت ترانسفرمارکت؛ قيمت 55 ميليارد تومان!

اميد عاليشاه از فهرست پرسپوليس خط خورد!

پيش بازي پرسپوليس - پاختاکور ازبکستان؛ شروع با نيت قهرماني!

تساوي غيرمنتظره پرسپوليس در اولين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا

کتک زدن سيدجلال حسيني توسط هواداران نساجي قائمشهر

8 نکته از بازي ضعيف پرسپوليس در آسيا؛ زنگ خطر!!

درخشش سروش رفيعي بهتر خبر براي برانکو و پرسپوليس

هدف اصلي پرسپوليس در ديدار مقابل السد

معرفي داور بازي پرسپوليس و السد