آخرین اخبار

چند هزار طرفدار ايراني مسافر جام جهاني مي شوند؟ بعد از نود

چند هزار طرفدار ايراني مسافر جام جهاني مي شوند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - استقبال ايراني ها از بليت هاي جام جهاني

دومين حضور پي‌درپي تيم‌ملي فوتبال ايران در مسابقات جام‌جهاني به اندازه کافي براي هواداران ايراني جذابيت دارد که استقبال ويژه‌اي از ديدارهاي تيم‌ملي در مرحله مقدماتي داشته باشند. در فاز اول بليت فروشي مسابقات جام جهاني، هواداران ايراني چه در داخل و چه در خارج از کشور استقبال فوق‌العاده‌اي داشته‌اند و آنهايي هم که موفق به خريد بليت در اين مرحله نشده‌اند بي‌صبرانه در انتظار فاز دوم بليت‌فروشي هستند تا تماشاگر هنرنمايي‌هاي شاگردان کارلوس کي‌روش در روسيه باشند.

کازان شهري در روسيه است که از گذشته روابط تجاري زيادي با ايران داشته و بر همين اساس ايراني‌هاي زيادي در اين شهر فعاليت اقتصادي دارند يا آن را به‌عنوان محل زندگي خود انتخاب کرده‌اند. کازان در منطقه‌اي واقع شده که تأثير زيادي از دين اسلام در آن ديده مي‌شود به همين دليل روزنامه معروف مارکا پيش‌بيني جالبي از ميزان استقبال هواداران ايراني از ديدار تيم‌ملي ايران و اسپانيا داشته است. طبق گزارشي که در اين روزنامه منتشر شده، اسپانيايي‌ها از ديدارهاي مقدماتي تيم‌ملي کشورشان در جام‌جهاني ٢٠١٨ روسيه، استقبال چنداني نکرده‌اند.

عدم استقبال اسپانيايي‌ها از بازي‌هاي مرحله مقدماتي بيشتر از همه ديدارها در بازي تيم‌ملي اين کشور مقابل ايران بوده و همين باعث شده روزنامه مارکا احتمال دهد هواداران تيم‌ملي فوتبال ايران حضور پرشماري در ورزشگاه کازان براي ديدار تيم‌ملي ايران و اسپانيا داشته باشند. اين روزنامه پيش‌بيني کرده بخش عمده‌اي از ظرفيت ورزشگاه ٤٥‌هزار و ٣٧٩ نفري کازان آره‌نا در اختيار تيم‌ملي ايران خواهد بود چون در ديدار دوستانه تيم‌ملي ايران مقابل روسيه تعداد زيادي از ايراني‌هاي مقيم اين کشور براي تماشاي اين ديدار دوستانه به ورزشگاه رفتند. حساسيت ديدار با اسپانيا و جذابيت تماشاي بزرگترين ستاره‌هاي دنياي فوتبال هم مي‌تواند از دلايل عمده استقبال ايراني‌ها از اين ديدار باشد.

البته روزنامه مارکا هيچ اشاره‌اي به منبع خبر خود نکرده که آيا واقعاً کازان در تسخير ايراني‌ها خواهد بود يا نه چون اين خبر صرفاً پيش‌بيني روزنامه اسپانيايي است و اين ادعا که ٢٥‌هزار بليت بازي ايران و اسپانيا توسط ايراني‌ها خريداري شده، برداشتي اشتباه از خبر مارکا بوده که مدعي شده نيمي از بليت‌هاي اين ديدار به فروش رفته؛ چون فيفا در فاز اول بليت فروشي، همه بليت‌ها را در اختيار فدراسيون‌ها قرار نمي‌دهد.


ماجراي بليت فروشي فدراسيون چيست؟

با توجه به لينکي که فدراسيون فوتبال در اختيار هواداران ايراني داخل کشور قرار داده ٥‌هزار و ٢٠٠ قطعه بليت براي ٣ ديدار تيم‌ملي ايران در مرحله مقدماتي جام‌جهاني به فروش رفته است. فيفا در فاز اول بليت فروشي جام‌جهاني ٨‌درصد از بليت‌هاي هر بازي را در اختيار فدراسيون‌ها قرار مي‌دهد و فدراسيون فوتبال ايران با توجه به اين‌که ايراني‌ها از کارت بين‌المللي پرداخت پول بهره‌مند نيستند با رايزني و نامه‌نگاري با فيفا لينک خريد بليت را در سايت خود قرار داده تا هواداران فوتبال در داخل کشور بتوانند از طريق سايت فدراسيون براي تهيه بليت‌ها اقدام کنند. فيفا هم با در اختيار گذاشتن ٧٠‌درصد از سهميه بليت‌ها در فاز اول بليت فروشي با ثبت‌نام ايراني‌ها توسط فدراسيون فوتبال ايران موافقت کرد اما ٣٠‌درصد باقيمانده از اين سهميه ٨‌درصدي بايد از طريق ثبت‌نام در سايت فيفا صورت بگيرد که ايراني‌هاي خارج از کشور با کارت‌هاي بين‌المللي پرداخت پول خود توانستند اين بليت‌ها را خريداري کنند.

بدين ترتيب ٥‌هزار و ٦١٥ قطعه بليت مي‌تواند از طريق ثبت‌نام در سايت فدراسيون فوتبال در اختيار هواداران ايراني قرار بگيرد که تاکنون ٥‌هزار و ٢٠٠ نفر براي خريد بليت‌ها ثبت‌نام کردند. از اين تعداد بليت ٢‌هزار و ٦٠٠ نفر براي بازي ايران و اسپانيا،‌ هزار و ٥٠٠ نفر براي بازي با پرتغال و‌ هزار و ٤٧٥نفر براي بازي ايران و مراکش ثبت‌نام کرده‌اند که امروز در فدراسيون فوتبال قرعه‌کشي براي انتخاب نفرات صورت مي‌گيرد و اسامي در سايت فدراسيون فوتبال درج مي‌شود و افرادي که اسم‌شان در قرعه‌کشي درنيايد، مبلغ پرداختي‌شان را از فدراسيون دريافت مي‌کنند. ٢‌هزار و ٤٠٠نفر هم از طريق سايت فيفا اقدام به ثبت‌نام براي خريد بليت‌هاي بازي‌هاي ايران کردند که فيفا به صورت جداگانه اقدام به قرعه‌کشي اين نفرات مي‌کند. از تعداد بليت‌هايي که در فاز اول به فروش مي‌رسد ٤٠٠ قطعه بليت براي ايراني‌ها باقي‌مانده که ٣٠٠ قطعه بليت براي بازي با مراکش و ١٠٠ قطعه براي بازي با پرتغال است و هواداران فرصت دارند براي ثبت‌نام آن اقدام کنند.


استقبال فوق‌العاده ايراني‌ها

تا همين چند روز پيش به نظر مي‌رسيد ايراني‌ها استقبال خوبي از فروش بليت‌هاي ديدارهاي تيم‌ملي در مرحله مقدماتي نداشته‌اند اما ظرف چند روز گذشته ٥‌هزار و ٢٠٠نفر بليت‌هاي بازي‌هاي موردنظر خود را از فدراسيون رزرو کردند و فقط ٤٠٠بليت باقي‌مانده است. نکته جالب اينجاست که هواداران ايراني از ديدار تيم‌ملي فوتبال کشورمان مقابل اسپانيا که اهميت فوق‌العاده‌اي دارد، بيشترين استقبال را کرده‌اند و سهميه فاز اول ايران براي اين بازي به‌طور کامل به فروش رسيده است. بعد از بازي با اسپانيا، بيشترين استقبال از ديدار با پرتغال بوده اما بازي با مراکش ظاهراً جذابيت زيادي براي فوتبالدوستان ايراني ندارد.

طبق گفته‌هاي خطير، مسئول کميته بليت فروشي جام‌جهاني در ايران مبالغ تمام بليت‌هاي خريداري شده هم واريز شده اما با توجه به اين‌که تنها ٧٠ بليت در جايگاه ويژه براي هر بازي به فدراسيون ايران داده شده، فدراسيون ناگزير به قرعه‌کشي بين افراد است چون ظرفيت اين جايگاه محدود و تعداد ثبت‌نام کنندگان زياد است. در مجموع ايراني‌ها استقبال زيادي از مرحله اول بليت فروشي داشته‌اند و قطعاً در فازهاي دوم و سوم هم شاهد حضور پررنگ هواداران فوتبال خواهيم بود تا بتوانند بازي‌هاي تيم‌ملي را در جام‌جهاني ٢٠١٨ روسيه از نزديک تماشا کنند. به اين ترتيب امکان زيادي وجود دارد که پيش‌بيني روزنامه مارکا درست از آب دربيايد و اسپانيا در ديدار با ايران ميهمان باشد چون ورزشگاه کازان در تسخير هواداران ايراني قرار خواهد گرفت چون در مجموع اسپانيايي‌ها استقبال ويژه‌اي از بازي‌هاي اين تيم در مرحله مقدماتي خصوصاً بازي با ايران نداشته‌اند.


شمارش معکوس براي آغاز بليت‌فروشي‌هاي بعدي

کساني که نتوانستند در فاز اول بليت فروشي اقدام به خريد بليت بازي‌هاي تيم‌ملي کنند بي‌صبرانه در انتظار فاز دوم هستند. فاز دوم فروش بليت‌هاي مرحله مقدماتي جام جهاني، ازطرف فيفا خواهد بود و اين بار هواداران فوتبال بايد با ثبت‌نام در سايت فدراسيون جهاني فوتبال، اقدام به خريد بليت کنند. فاز دوم بليت‌فروشي جام‌جهاني از ابتداي فوريه آغاز مي‌شود و کساني که زودتر بليت بخرند مي‌توانند تماشاگر بازي‌هاي موردنظرشان باشند. البته در يک مرحله ديگر هم سايت فيفا باز مي‌شود و فيفا به افرادي که موفق به خريد بليت تا ماه آوريل نشده‌اند فرصتي مي‌دهد تا از اين راه بليت‌هاي خود را خريداري کنند. ضمن اين‌که بخشي از بليت‌ها هم از آغاز جام‌جهاني تا روز فينال به صورت روزمره و قبل از برگزاري هر بازي به فروش مي‌رسد که تعداد آن مشخص نيست و هر تعداد بليتي که باقي مانده باشد براي تماشاگران متقاضي به فروش مي‌رسد.


منبع: روزنامه شهروند



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون