رامبد جوان براي پول درآوردن سراغ رقاص ها رفته است؟
سينما
بزرگنمايي:
چه خبر - حمله روزنامه جوان به رامبد جوان
روزنامه جوان نوشت:
رامبد جوان در تازهترين پروژه تجارياش به سراغ سلبريتيهاي اينستاگرامي با برند تگ استار رفته است.سلبريتيهايي که در اينستاگرام به محتواي طنز، تبليغ رستورانها و فروشگاهها، توليد دابسمش و از اين قبيل موضوعات ميپردازند.
اما مهمانان ديگر اين مراسم افرادي بودند که از بستر رقص و موضوعات هجو در فضاي مجازي شناخته شدهاند که اين موضوع تعجببرانگيز است. افرادي که صرفاً زندگي خود را با رنگ و لعاب به اصطلاح امروزي لاکچري در اينستاگرام به اشتراگ ميگذارند و درآمدي از اين تبليغات به دست ميآورند. به اين افراد اينفلوئنسر ميگويند که در فضاي مارکتينگ و سبک زندگي فعاليت ميکنند. اينفلوئنسر مارکتينگ، بازاريابي تأثيرگذار است، افرادي سرشناس در اجتماع، که توانستهاند مخاطبان زيادي را جذب کنند. اينفلوئنسرها ممکن است در جامعه شخصيتي محبوب، مانند ورزشکاران يا بازيگران باشند.
ويژگي اينفلوئنسرها
اينفلوئنسرها ممکن است داراي پنج ويژگي زير باشند:
درگير انجمنها، جنبشهاي سياسي، مؤسسات خيريه و… هستند. داراي شبکههاي بزرگ اجتماعي هستند،
به دنبال ديگران هستند و به آنها اعتماد دارند، داراي منافع متعدد و گوناگون هستند. با افزايش چشمگير استفاده از تلفنهاي همراه هوشمند، افراد زيادي هستند که در شبکههاي اجتماعي عضو شده و در آن فعاليت ميکنند. در ايران، دو شبکه اجتماعي اينستاگرام (نرمافزار اشتراکگذاري تصوير) و پيامرسان تلگرام، بيشترين تعداد کاربر را نسبت به شبکههاي اجتماعي ديگر دارند. در اين ميان اينفلوئنسرها با بهرهگيري از اين فرصت، توانستهاند به جذب مخاطبان بپردازند. بازاريابي افراد تأثيرگذار يا اينفلوئنسر مارکتينگ به شکلي از بازاريابي گفته ميشود که تمرکز آن به جاي بازار هدف بر روي افراد تأثيرگذار قرار گرفته است. اينفلوئنسر مارکتينگ به دنبال اشخاص تأثيرگذار و سپس خريداران بالقوه تأثير گرفته از آنها ميپردازد و بازاريابي را در جهت فعاليتهاي اين افراد هدايت ميکند.
تلنتشوهاي شبکههاي ماهوارهاي
حال اين سؤال پيش ميآيد که آيا اين پروژه ميخواهد به سلبريتيهايي که بدون هيچ پيشزمينه آکادميک و محتوايي در فضاي مجازي معروف شدهاند رسميت ببخشد يا مدل تلنتشوهاي شبکههاي ماهوارهاي را در ايران از بستر شبکههاي اينترنتي دنبال کند؟حضور رامبد جوان در اين پروژه که برنامه موفق خندوانه را در ساليان گذشته از شبکه نسيم روي آنتن برده است چقدر ميتواند به معروف کردن اين نوسلبريتيها منجر شود؟!آيا فعاليتهاي #تگ_استار به تأمين محتواي سازمان صدا و سيما که به تازگي به خوانندهها و استندآپ کمدينهاي نوظهور که از بستر فضاي مجازي رشد کردهاند، تأثير خواهد گذاشت؟! آيا اين افراد با رسميتر کردن فعاليتهايشان به دنبال معرفي خود در بستر رسمي و حقوقي، ذيل يک برند و به عنوان الگو براي نسل جوان دهه هفتادي و نوجوان دهه هشتادي هستند؟
منبع: روزنامه جوان
-
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۸:۴۹:۲۹ AM
-
۳۰۰ بازدید
-
-
چه خبر