آخرین اخبار

از بين بردن حشرات مزاحم با چند روش کاربردي خانه و دکوراسيون

از بين بردن حشرات مزاحم با چند روش کاربردي

  بزرگنمايي:

چه خبر - روش‌هايي براي مهار و از بين بردن حشرات

تميز نگه داشتن خانه با برنامه ريزي منظم کارهاي منزل چندان سخت نيست. ولي امان از وقتي که مجبور مي‌شويم براي از بين بردن حشرات هم چاره‌انديشي کنيم. حشرات، موجودات ناخوشايند و دردسرسازي هستند که در همه‌جا يافت مي‌شوند و همين يک دليل کافي است تا از بين بردن حشرات دشوار و شايد اعصاب‌خُردکن شود!
فرقي ندارد در آپارتمان زندگي مي‌کنيد يا خانه‌ي ويلايي، منزل‌تان نوساز است يا قديمي، حشرات همه‌جا هستند. حتي اگر کاملا نظافت را رعايت کنيد، باز هم سر و کله‌ي آنها پيدا مي‌شود. کافي است در خانه را باز کنيد، تغيير جريان هوا سبب مي‌شود تا حشرات به سوي گرماي خانه جذب شوند. مهم نيست اين حشرات از کجا آمده‌اند. در هر صورت بايد به فکر مهار آنها باشيد، چون بسيار آزاردهنده هستند.

از بين بردن کک‌ها

اگر احساس مي‌کنيد حشره‌اي روي بدن‌تان حرکت مي‌کند اما چيزي نمي‌بينيد، به‌ احتمال زياد کک روي پوست‌تان است. براي اطمينان از اين موضوع، يک ملافه‌ي سفيد روي فرش کف اتاق پهن کنيد و سعي کنيد تا حشره را روي آن بيندازيد. کک‌ها تمايل زيادي به رنگ سفيد دارند و با اين روش به‌راحتي مي‌توانيد آنها را به دام بيندازيد و از بين ببريد.
حيوانات خانگي شايع‌ترين منبع کک هستند. براي از بين بردن کک‌ها مي‌توانيد از روش‌هاي مختلفي مثل درمان‌هاي موضعي، اسپري، پودر و شامپو استفاده کنيد. بهترين روش از بين بردن کک‌هاي موجود در خانه، سم‌پاشي آن است. از آنجاکه استنشاق سم خطرناک است، بهتر است اعضاي خانواده و حيوانات خانگي را براي چند ساعت از محل دور کنيد. همچنين مقدار سم را متناسب با مساحت خانه خريداري کنيد و مطابق دستورالعمل کارخانه‌ي سازنده‌ي آن عمل کنيد.

از بين بردن مورچه‌ها

کشتن مورچه‌ها بي‌فايده‌ترين روش ممکن براي از بين بردن آنهاست. حتي اگر مسير رفت‌ و آمد و لانه‌ي اصلي آنها را هم پيدا کنيد، پس از مسدود کردن آن راه ديگري پيدا خواهند کرد. بهتر است راهي را امتحان کنيد که براي مدتي طولاني از شر آنها خلاص شويد.
يک راه‌حل بي‌خطر براي از بين بردن مورچه‌ها اين است که مقداري قهوه دور تا دور پنجره‌ها، درها و مکان‌هاي حضور مورچه‌ها بريزيد. راه‌حل بعدي اين است که يک‌و‌نيم پيمانه‌ي فنجان شکر را در يک‌ونيم پيمانه‌ي فنجان آب گرم حل کنيد و دو قاشق غذاخوري بوراکس (پودر سفيدرنگ طبيعي و معدني) به آن اضافه کنيد. مقداري پنبه را به محلول حاصل آغشته کنيد و نزديک مورچه‌ها قرار دهيد. مورچه‌ها دور محلول تجمع مي‌کنند و مقداري از آن را براي ملکه مي‌برند. اين ماده براي ملکه کُشنده است و با اين روش به‌راحتي مي‌توانيد مورچه‌ها را نابود کنيد.

از بين بردن مگس ميوه

مگس ميوه معمولا براي سلامتي خطري ندارد و عمر آن بسيار کوتاه است. اما مي‌تواند براي بچه‌ها آزار دهنده باشد. از بين بردن مگس ميوه بسيار آسان است. اگر برشي از يک موز رسيده را در جايي قرار دهيد، مشاهده مي‌کنيد که چقدر سريع مگس ميوه روي مواد آلي در حال تخمير زاد و ولد مي‌کند و همان‌طور که از اسمش پيداست، اين حشره عاشق ميوه است، اما در اطراف هر غذاي خراب و در حال فسادي هم ديده مي‌شود. براي از بين بردن مگس ميوه پيشنهاد مي‌کنيم که حتما اطراف سطل زباله و ظرف ميوه‌ي خود را به‌خوبي تميز کنيد، ظرف آشغال را با آب داغ بشوييد تا کوچک‌ترين اثري از ميوه باقي نماند.

از بين بردن ساس رختخوابي

ممکن است مگس ميوه آزار دهنده باشد اما ساس رختخوابي از آن هم بدتر است و مي‌تواند نيش بزند. اگر صبح با علائمي مثل قرمزي و خارش بيدار شديد احتمال دارد که ساس در رختخواب‌تان باشد و شما را گزيده باشد. در اين صورت يا بايد سريعا دست‌به‌کار شويد و آن را از بين ببريد يا تمام محيط زندگي شما مورد حمله‌ي ساس‌ها قرار مي‌گيرد. پيشنهاد مي‌کنيم که رختخواب خود را از خانه بيرون ببريد و با جاروبرقي و حشره‌کش تميز کنيد. بااين‌حال مبارزه با ساس به همين راحتي نيست، مخصوصا اگر ساس در تمام خانه‌ي شما پخش شده باشد يا حتي همسايه‌ي شما حيوان خانگي داشته باشد. در اين صورت مي‌توانيد از سازمان‌هاي مبارزه با حشرات کمک بخواهيد. ساس‌ها ممکن است وارد چمدان‌تان نيز بشوند و با شما سفر کنند. به همين دليل هنگام سفر، در ابتدا چمدان‌هاي خود را کنترل کنيد و بدون محافظ مناسب به رختخواب نرويد.

ازبين بردن سوسک‌ها

با اين‌که تصور مي‌شود که سوسک‌ها هميشه در حال توليد مثل و فناناپذير هستند اما با استفاده از برخي روش‌هاي ساده مي‌توانيد به‌ راحتي آن‌ها را از خانه‌ي خود بيرون کنيد. اول از همه نظافت را کاملا رعايت کنيد تا وسايلي مثل خرده‌هاي غذا يا نوشيدني سوسک‌ها را به خود جلب نکند. درز و شيارهايي که براي سوسک‌ها جاي دنج محسوب مي‌شود، پيدا کنيد و همه‌جا را با آب گرم و صابون تميز کنيد تا گردوغبار از بين برود.
تمام مواد غذايي (حتي غذاي حيوانات خانگي) را کاملا بسته‌بندي کنيد و در سطل‌هاي زباله را محکم ببنديد. مرتب سطل زباله را با آمونياک تميز کنيد تا بوهايي که ممکن است سوسک را به خود جلب کند از بين برود و مراقب لوله‌هاي فاضلاب باشيد.
سوسک‌ها مکان‌هاي تاريک و مرطوب را دوست دارند، بنابراين درهاي فاضلاب را حتما محکم کنيد. جاي‌ ظرف‌شويي، لوله‌ها و دست‌شويي را خشک کنيد و پريزها را مسدود کنيد. همين‌طور مي‌توانيد از تله‌هاي مخصوص استفاده کنيد تا زماني‌که سوسک‌ها براي پيدا کردن غذا بيرون مي‌آيند به دام بيفتند.

از بين بردن عنکبوت‌ها

در مقايسه با ساس رختخوابي و سوسک، عنکبوت‌ها مشکل کوچکي به‌نظر مي‌آيند. در حقيقت، عنکبوت‌ها آفات اطراف‌شان را کنترل مي‌کنند، حشرات در حال پرواز را به دام مي‌اندازند و مي‌خورند. اگرچه عنکبوت‌ها در ظاهر کم‌ضرر هستند اما درصورتي‌که باعث آزار شما شوند بايد آن‌ها را نابود کنيد.
راحت‌ترين راه براي نابودي عنکبوت‌ها اين است که تارهايشان را از بين ببريد. براي اين کار مي‌توانيد از جاروبرقي يا جاروي بلند که در انتهاي آن پارچه‌اي بسته‌ايد، استفاده کنيد. همچنين مي‌توانيد از تله‌هايي براي به دام انداختن آن‌ها استفاده کنيد.

پيشگيري بهتر از درمان

براي از بين بردن حشرات مي‌توانيد از روش‌ها و محصولاتي استفاده کنيد که براي هميشه آنها را از خانه و محيط اطراف‌تان دور کنيد. محيط‌هايي مثل کنج ديوارها، درب‌ها، اتاق زيرشيرواني و زيرزمين مکان‌هاي مناسبي براي زندگي حشرات هستند و بايد تحت‌نظر قرار بگيرند. وجود هر نوع حشره و آفت نشان‌دهنده‌ي کوتاهي ما در مراقبت و پيشگيري است. مهم‌ترين کار براي دور کردن و از بين بردن حشرات اين است که هميشه محيط خانه‌ي خود را تميز نگه داريد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : از بين بردن پشه هاي ريز گلدان با چند روش تجربي و موثر

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چگونه از شر حشرات خلاص شويم؟

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : حالا وقت سوسک کشي است!!


منبع : chetor.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نکاتي مهم و خواندني درباره مايع نرم کننده حوله و لباس

14 مورد استفاده از مايکروويو که تا به حال نمي دانستيد

ضد عفوني کردن سبزيجات، نکته هايي که بايد بدانيد!

گياه آپارتماني تان را بر اساس فنگ شويي انتخاب کنيد

چگونه لکه وايتکس را از روي لباس پاک کنيم؟

بهترين روش انتخاب و نگهداري از پياز

3 اشتباه ساده در دکوراسيون داخلي که خانه تان را دلگير مي کند

آموزش درست کردن عروسک با جوراب هاي قديمي + عکس

9 گل آپارتماني کم نور که به خانه تان انرژي مي دهند!

يک خانه تکاني اصولي با چند فوت و فن ساده!!

روش هايي براي يک خانه تکاني آسان و سريع به روش مارتا استوارت

با چند مواد پاک کننده طبيعي آشنا شويد !

سبزه عيد امسال تان را با تخم کدو درست کنيد

سبزه عيد : مدلهاي مختلف سبزه عيد را چگونه درست کنيم؟

نکاتي درباره نحوه صحيح استفاده از شامپو فرش

خانه تکاني نوروز با شوينده هاي طبيعي!!

در خانه تکاني اين قسمت هاي فراموش شده را فراموش نکنيد!!

آموزش تصويري تنگ کردن شلوار جين

خانه تکاني، شيشه ها را اينگونه برق بياندازيد!

ترفندهاي خانه تکاني، اين بار قسمت هاي سخت خانه!!

اگر در منزلتان باغچه داريد به اين توصيه ها توجه کنيد!

با کدو تنبل يک گلدان زيبا درست کنيد

در استفاده از ماشين لباسشويي اين اشتباهات را انجام ندهيد!

جلوگيري از جوانه زدن سيب زميني با يک روش ساده!

از بين بردن بوي سوختگي غذا با راهکارهايي موثر و ساده

9 ادويه پرکاربرد را بشناسيد، از خواص، کاربرد تا شرايط نگهداري

ادويه اصل را با اين ترفندها به راحتي تشخيص دهيد

اين رنگ ها تاثير منفي روي احساسات تان مي گذارند!!

تخت خواب ارزان با پالت هاي چوبي، ايده هايي نو با سبک روستيک

تزيين کاغذ ديواري با ايده هايي جالب و زيبا

مدل کابينت سفيد 2018، جديدترين مدل هاي کابينت آشپزخانه

در دکوراسيون اتاق کودک سايبان ها را چگونه نصب کنيم؟

کاغذ ديواري با 10 طرح شگفت انگيز

جديدترين کاغذ ديواري 2018 که اتاق خواب تان را رويايي مي کند!

پرده ريسه ايي، جديدترين مدل پرده که مي توانيد در خانه درست کنيد + آموزش

ليمو عماني خانگي را با اين دستور درست کنيد و لذت ببريد

دکوراسيون داخلي ويلاي مجلل التون جان در بورلي هيلز

از بين بردن لکه مبل با چند نکته ساده

نگاهي به 8 خانه حيرت انگيز تيلور سويفت Taylor Swift

دکوراسيون پاييزي با 7 رنگ که عاشقش مي شويد!!

گل هاي آپارتماني را با اين ايده ها زيبا و متفاوت بچينيد!!

طراحي دکوراسيون حمام کوچک با وسايل ارزان قيمت

دکوراسيون اتاق پسرانه با 11 ايده خلاقانه

چيدمان لوازم آرايش در منزل با چند ايده شيک و کم هزينه

جديدترين تم هاي تولد و بادکنک آرايي 2018

از بين بردن لکه هاي عرق از روي لباس

چطور بادمجان شيرين و بي دانه انتخاب کنيم؟

معجزه سنگ هاي رودخانه اي در دکوراسيون داخلي!!

آبغوره هاي خانگي را چگونه نگهداري کنيم که کپک نزند؟

تميز کردن مايکروفر در عرض چند دقيقه با يک روش آسان و ساده