تا دو سال آينده توليد تندر 90 و ساندرو بايد متوقف شود!
اقتصادي
بزرگنمايي:
چه خبر - توليد تندر 90 و ساندرو از ديماه 98 متوقف ميشود
رامتين اسماعيلي، مديرعامل رنوپارس امروز در نشست خبري اظهار کرد:براي پاس کردن استانداردهاي جديد بايد پلتفرم خودرو عوض شود ضمن اينکه ems، موتور، گيربکس و سيستم برقي نيز بايد تغيير کند. بنابراين توجيهي ندارد که اصلاحات جديد را بر روي خودرويي همچون تندر 90 اعمال کنيم.
تا دو سال آينده توليد تندر 90 و ساندرو بايد متوقف شود؟
مديرعامل رنوپارس گفت: تا دو سال آينده 85 استاندارد خودرويي اجباري ميشود بنابراين توليد خيلي از خودروها از جمله محصولات فعلي رنو بايد متوقف شود.طبيعتا خودروهاي فعلي توليدي ما به 85 استاندارد جديد نميرسند و بايد مانند خودروهاي ديگر توليدشان متوقف شود. البته هر خودروي جديدي که به ايران بياوريم استانداردهاي جديد را پاس خواهند کرد.
با توقف توليد محصولات فعلي رنوپارس در ايران (تندر 90 و ساندرو) شرکا و هيات مديره اين شرکت بايد تصميم بگيرند که آينده اين شرکت در ايران چه خواهد شد. آيا فعاليت آن متوقف ميشود يا اينکه در زمينه توليد محصولات جديد با استانداردهاي جديد متمرکز خواهد شد.
مديرعامل رنوپارس درباره زمان توليد خودروي کوئيد در ايران گفت: فعلا تصميم نهايي گرفته نشده که اين خودرو با شراکت کدام شرکت در ايران توليد شود اما قطعي است که اين خودرو توليد خواهد شد. البته شرط موفقيت کوئيد در ايران اين است که داخليسازي آن در حد بالايي صورت گرفته و تيراژ بالايي داشته باشد.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر احتمال وضع تحريمهاي جديد و تاثير آن بر فعاليت اين شرکت در ايران، خاطرنشان کرد: در زمان تحريمهاي سابق نيز رنو از ايران نرفت. کار خلاف که نميکنيم خودرو توليد ميکنيم. در تحريمهاي قبلي نيز نمايندگان خود را فرستاديم و پرسيديم اگر بخشي از فعاليت ما برخلاف تحريم است بگوييد که البته چيزي پيدا نکردند. بنابراين تحريمهاي احتمالي تاثير چنداني بر فعاليت خودروسازي در ايران نخواهد داشت و دليلي ندارد که از ايران برويم.
اسماعيلي درباره سرنوشت واگذاري سايت بنرو به شرکت رنو، اظهار کرد: در اين رابطه اطلاع دقيق و جديدي ندارم اما از اين اتفاق استقبال ميکنيم. رنو به دنبال افزايش ظرفيت 150 هزار دستگاهي تا سال 2020 در ايران است که البته هنوز محل سايت جديد نهايي نشده است.
وي ادامه داد: اگر از سوي نهادها و سازمانهاي مسوول زيرساختهاي عرضه خودروهاي برقي در ايران فراهم شود خودروي برقي نيز در ايران توليد خواهيم کرد. قبل از تحريمها با همکاري شرکاي ايراني خود 5500 دستگاه صادرات داشتيم که مجددا به دنبال از سرگيري صادرات خودرو و مواد اوليه از ايران هستيم.
مديرعامل رنوپارس افزود: در دور جديد فعاليتهاي خود به دنبال ايجاد شبکه مستقل خدمات پس از فروش در ايران هستيم زيرا مشکلاتي در خدمات پس از فروش خودروها در ايران وجود دارد به عنوان مثال در يک نمونه اکسل تقلبي رنو را بر روي خود بسته بودند و خودرو چپ کرده بود. در اين رابطه به وزارت صنعت، معدن و تجارت شکايت کرديم و کارخانه مربوطه بسته شد. به طور کلي شرکاي ايراني اگر با ما قرارداد دارند نبايد قطعه ديگري را روي خودرو ببندند.
وي خاطرنشان کرد: ما عرضه خودروي ساندرو با طراحي جديد را مدنظر داشتيم اما شريک ايراني آنرا نپذيرفت.
اسماعيلي اظهار کرد: در سال 2017 ايران سومين بازار بزرگ محصولات رنو در جهان بود. در اين سال توليد محصولات رنو در ايران با رشد 48 درصدي به 160 هزار دستگاه رسيد. تندر 90 تاکنون 60 درصد داخليسازي شده و داخليسازي مابقي 40 درصد است که طبق برنامه بايد به 60 و 80 درصد برسد.
منبع:isna.ir
-
سه شنبه ۲۶ دي ۱۳۹۶ - ۴:۵۱:۳۳ PM
-
۳۹۷ بازدید
-
-
چه خبر