آخرین اخبار

اسب هاي دوپينگي براي قمار و اسحله‌کش در کورس گنبد ساير ورزش ها

اسب هاي دوپينگي براي قمار و اسحله‌کش در کورس گنبد

  بزرگنمايي:

چه خبر - گزارشي از وضعيت کورس گنبد

فصل جاري مسابقات کورس اسبدواني پاييزه گنبد در حالي همچنان در حال پيگيري است که برگزاري آن از ابتدا به دليل شرکت دادن اسب هاي دوپينگي، قمار بازي صاحبان اسب، ناديده گرفتن موارد قانوني لازم و به خصوص برگزاري زير نظر هيات گنبد کاووس که رئيس آن توسط فدراسيون برکنار شده است، غيرقانوني بود.
با اين حال مسابقات کورس اسبدواني پاييزه گنبد نه تنها متوقف نشد بلکه در هفته هفدهم (پنجشنبه گذشته) شاهد اتفاقات بدي هم بود که از درگيري ميان شرکت کنندگان آغاز شد و به مجروح شدن چهار نفر از آنها و دو نفر از اعضاي نيروي انتظامي هم منجر شد. اين در حالي است که به گفته رئيس فدراسيون سوارکاري و به دنبال تخلفات انجام شده در اين رقابت ها، وزارت ورزش توسط تيمي پنج نفره گزارش کاملي از وضعيت اداره ورزش استان گلستان و به خصوص سواري اين استان تهيه کرده که به زودي نتيجه آن اعلام خواهد شد. همچنين نهادهاي نظارتي مانند سازمان بازرسي کل کشور نيز به اين پرونده ورود داشته اند.
مسعود خليلي رئيس فدراسيون سوارکاري در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکيد بر اينکه مسابقات کورس اسبدواني پاييزه گنبد اصلا وجه قانوني ندارد و حتي برگزارکنندگان آنها را نمي شناسيم، گفت: مسابقات کورس اسبدواني پاييزه گنبد رقابتي با قدمت 20 ساله است اما از يک سال و نيم پيش، برگزاري اين رقابت ها به خاطر تخلف زياد کاملا غيرقانوني بود. خيلي وقت پيش به صورت مکتوب اعلام کرديم که بايد جلوي برگزاري اين رقابت ها گرفته شود که اگر چنين شده بود شاهد درگيري پنجشنبه نبوديم.
وي تصريح کرد: ما که در محل مسابقات نبوديم اما ظاهرا درگيري ها بر سر قمار بوده و طرفين دعوا از اسلحه شکاري و چاقو استفاده کرده اند که باعث شده چهار نفر از صاحبان اسب ها و دو نفر از افراد نيروي انتظامي مجروح شوند. اين زنگ خطري جدي بود براي اينکه جلوي اين رقابت ها تا ديرتر نشده، گرفته شود وگرنه لطمه هاي بيشتري به اسبدواني کشور وارد مي شود. اگرچه سوارکاري ايران تا همين جا هم به خاطر برگزاري غيرقانوني اين رقابت ها آسيب زيادي ديده است.
رئيس فدراسيون سوارکاري در تشريح دلايلي که برگزاري مسابقات کورس اسبدواني پاييزه گنبد را غيرقانوني کرده است، گفت: هيات سوارکاري گنبد برگزارکننده اين رقابت هاست در حاليکه رئيس اين هيات سه چهارماه پيش به دليل تخلفات گسترده مالي و اداري برکنار شد. وي با شناسه ملي فدراسيون اقدام به افتتاح حساب در بانک کرده بود در حاليکه روح ما از اين قضيه خبر نداشت. فدراسيون از طريق بازرس بانک در جريان موضوع قرار گرفت. بر همين اساس خردادماه گذشته در جلسه اوليه حکم برکناري صادر شد. البته وي درخواست استيناف داد اما راي تجديد نظر هم به برکناري او تاکيد داشت.
خليلي با بيان اينکه ظاهرا هيات گنبد در حال حاضر با کد ملي حساب بازکرده چون شناسه ملي ندارد، يادآور شد: با همه اينها رئيس برکنار شده هيات گنبد کاووس همچنان به کارش ادامه مي دهد. ظاهرا هم با مديرکل ورزش استان گلستان همکاري دارد. برگزاري رقابت هاي کورس اسبدواني پاييزه گنبد هم نتيجه همين ادامه همکاري است. مسابقاتي که اصلا وجه قانوني ندارد و پيگيري آن به اسبدواني کشور خيلي زياد آسيب زده است.
وي با اشاره به اينکه به کار گيري اسب هاي دوپينگي و قمار بازي شديد از جنبه هاي غيرقانوني مسابقات کورس اسبدواني پاييزه گنبد است، تصريح کرد: 18 هفته از برگزاري اين رقابت ها مي گذرد و همچنان رقابت اسب ها و سواران آنها در مسير 1000 متري در حال انجام است. اين به خاطر اين است که قمار بازي را در اين رقابت ها رونق بيشتري بدهند. خيلي از اسب هاي شرکت داده شده هم دوپينگي هستند. همين مسئله باعث شده طي يک سال - يک سال و نيم گذشته شکايت زيادي به ما (فدراسيون)، وزارت ورزش و حتي سازمان بازرسي شود از طرف کساني که سرمايه آنها در سوارکاري در حال نابودي است.
وي در توضيح بيشتر اين موضوع گفت: اسب مسابقه ارزش زيادي دارد و بعضاً قيمت آن 400 ميليون تومان است اما در اين رقابت ها يک اسب 20 ميليوني را شرکت مي دهند با يک داروي 5 هزار توماني آن را براي حضور در کورس رقابت آماده مي کنند و به نوعي اسب را دوپينگ مي کنند. همين اسب در رقابت هم مقام مي آورد. اين موضوع باعث شده سرمايه اسب دواني در کشور و انگيزه براي پرورش و نگهداري آن از بين برود.
رئيس فدراسيون سوارکاري در پاسخ به اين پرسش که چرا فدراسيون به اين معضل به طور مستقيم ورود پيدا نمي کند و مانع از برگزاري مسابقات کورس پائيزه گنبد نمي شود؟ تصريح کرد: سال گذشته نماينده فدراسيون را به محل برگزاري رقابت ها فرستاديم اما او را برگرداندند. اصلا نمي دانيم اين مسابقات دقيقا توسط چه کسي مديريت مي شود هر چه هست غيرقانوني است و باعث انحلال سوارکاري ايران مي شود، هيچ کس هم پاسخگوي ما نيست. بارها به صورت مکتوب اين موضوع را به اداره ورزش استان گلستان اعلام کرده ايم اما نتيجه نگرفته ايم.
خليلي تأکيد کرد: رئيس و دبير هيأت سوارکاري استان گلستان که اصلاً با خبر نيستند ما هم که در فدراسيون از همه چيز بي اطلاع هستيم. مديرکل اداره ورزش گلستان اصلا پاسخگو نيست. فقط مانده ام چرا اين اداره به رشته هاي ديگر مثل واليبال و... رسيدگي نمي کند.
«آيا از طرف ساير نهادها ورودي به برگزاري رقابت هاي غيرقانوني کورس بهاره گنبد نشده است؟» وي در پاسخ به اين پرسش گفت: ظاهراً نهادهاي نظارتي و حتي سازمان بازرسي کل کشور به اين مسئله ورود کرده اند. ضمن اينکه حدود يک ماه پيش نيز با پيگيري هاي انجام شده و با دستور وزير ورزش تيمي 5 نفره به استان گلستان اعزام شد و گزارشي از مجموع تخلفات آماده کرد. گزارش هاي مالي نيز آماده شده است و احتمالاً بايد به اين زودي ها نتيجه آن مشخص شود.
رئيس فدراسيون سوارکاري اظهار داشت: واقعاً نمي دانيم به کجا و به چه کسي شکايت کنيم تا جلوي برگزاري اين رقابت ها با حضور اسب هاي دوپينگي و قمار وحشتناک خيلي زودتر گرفته شود. فکر مي کنم حکايت ما با سوارکاري گنبدکاووس به 300 برگ برسد فقط اميدواريم زودتر به اين موضوع پايان داده شود و جلوي برگزاري مسابقاتي که نه از طرف ما تأييد مي شود و نه وجهه قانوني دارد، گرفته شود.


منبع: mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

روز خوب ايران در دو و ميداني قهرماني آسيا

واقعيتي درباره مسابقه صدف خادم که نميدانيد

صدف خادم 24 ساله اولين دختر ايراني در مسابقات جهاني بوکس

قهرماني احسان حدادي در کاليفرنيا

محروميت مادام العمر مربي کشتي که گوش شاگردانش را مي شکست!

بازگشت آقاي ستاره به تيم ملي واليبال ايران

مهاجرت کشتي گير سرشناس و حضور در تيم ملي جمهوري آذربايجان

درگذشت قهرمان وزنه برداري در روز اول عيد

اعزام تيم ملي وزنه برداري زنان ايران به مسابقات آسيا 2019

خداحافظي جذاب ترين اسکي باز زن از مسابقات! عکس

سوژه شدن مرجان کلهر اسکي باز کشورمان بخاطر اقدام غيرمنتظره اش!

چند نکته درباره چهارمين دوره تورنمنت بين المللي جام فجر

پشت پرده استعفاي اميررضا خادم؛ تلاش پنهاني براي رياست کشتي!

وضعيت پيچيده کشتي بانوان ايران

ادامه رفتار هاي زشت سيد محمد موسوي در ليگ واليبال

شاکي شدن محمد موسوي؛ از اين واليبال مي روم

حرف هاي عجيب کيانوش رستمي در برنامه زنده

خودکشي غيرمنتظره قهرمان دوچرخه سواري زنان در 23 سالگي!! عکس

جنجالي شدن کشيدن کاريکاتور از حرکت سرنا ويليامز! عکس

حذف کاراته از المپيک و جايگزيني برک دنس Break Dance !!

بچه دار شدن محمد بنا در 60 سالگي! + نام فرزندش

ميترا فلاحي پور قهرمان مسابقات اتومبيلراني ايران! عکس

حجاب را در المپيک ممنوع کنيد!

4 سال محروميت کشتي گير کشورمان بخاطر دوپينگ

سوژه شدن حرکت ماتريکسي ورزشکار زن ايراني! عکس

حذف غيرمنتظره سرنا ويليامز از تنيس اوپن استراليا

بازگشت قدرتمندانه ماريا شاراپووا پس از دوپينگ و محروميت

شکست غيرمنتظره ماريا شاراپووا در تنيس اوپن استراليا

مصاحبه با دختري که يک قاتل ژاپني است! عکس

برنده مسابقه هيجان انگيز راجر فدرر با سرنا ويليامز که بود؟

2 برنز براي کشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني

حمله تند سعيد معروف به رئيس فدراسيون واليبال! عکس

چهره ديگر سعيد معروف با ادبياتي زننده!

نتايج ضعيف کشتي فرنگي ايران در 4 وزن نخست قهرماني جهان

افشاگري هاي عجيب فرهاد ظريف در برنامه تلويزيوني درباره واليبال ايران

تيم جودو زنان و مردان پاري سن ژرمن را ببينيد! عکس

کتک زدن محمد موسوي در ديدار جنجالي شهرداري اروميه و پيام مشهد

معرفي سرمربي تيم ملي کشتي آزاد

احسان حدادي بي خيال طلاي المپيک 2020 شود!

احضار سرمربي تيم ملي بانوان براي پاسخگويي

رکوردشکني تيم واليبال بانوان ايران

بهترين خبر براي کشتي فرنگي: محمد بنا سرمربي ايران شد

ماجراي خيانت و ظلم رسول خادم از زبان شاگرد محمد بنا

آزمايش غيرمنتظره دوپينگ از احسان حدادي در منزلش!

قرعه دشوار در کشتي آزاد قهرماني جهان در انتظار ايراني ها

عکس: بُهت حسن يزداني پس از شکست غيرمنتظره مقابل حريف آمريکايي

قرعه ناباورانه در مسابقات کشتي جهاني 2018 براي حسن يزداني

مونا آشفته و مهسا صابري در ليگ ترکيه!

دردسر مائده برهاني در اولين بازي براي تيم ترکيه اي بخاطر داشتن حجاب

محمد موسوي زير حرف خودش زد!