آخرین اخبار

آيا شما نيازي به آميزش درماني داريد؟! سلامت زناشويي

آيا شما نيازي به آميزش درماني داريد؟!

  بزرگنمايي:

سکس تراپي يا آميزش درماني چيست؟

امروزه بسياري از زوجين مساله رابطه جنسي در زندگي شان تبديل به يک معزل بزرگ زناشويي شده است. خصوصا که زندگي هاي امروزي بسيار شلوغ و گاه درهم برهم است.از يک طرف

- ساعات طولاني کار زن و مرد
- بالا رفتن سن ازدواج و به تبع آن کاهش تدريجي ميل جنسي(طول عمر رابطه جنسي با کيفيت بالا در زندگي هاي امروزي کوتاه تر از قبل شده است)
- بالا بودن توقع زوجين از کيفيت رابطه جنسي نسبت به نسلهاي قبل
و ..

همه دست به دست هم داده تا مقوله رابطه جنسي يا در اصطلاع عامه مردم، سکس، تبديل به يک معزل بزرگ شود و از آنجا که در برخي از موارد توقعات هيچ يک از زوجين تامين نمي شود، بعد از مدتي اين رابطه به دست فراموشي سپرده شده و به دنبال آن مشکلات ارتباطي زوجين را به همراه دارد.

اما در کل چنانچه شما به طور مزمن دچار کاهش يا فقدان تمايل به رابطه جنسي هستيد ممکن است لازم باشد که سراغ سکس تراپي برويد. هر چند امروزه پيگيري درماني براي مشکلات جنسي خيلي پذيرفته تر از قبل شده است، اما هنوز هم براي بسياري از افراد صحبت کردن در اين حوزه با يک متخصص راحت نيست. به گفته کارشناسان و درمانگران اين حوزه افراد زيادي هستند که، مي دانند بايد سراغ سکس تراپي بروند، اما به دليل احساس شرم و خجالت اين کار را نمي کنند و به همين دليل ممکن است ساليان متمادي زندگي شان توام با احساس درد و يا عدم احساس رضايت باشد.


تصميم گيري در مورد لزوم سکس تراپي براي شما

قبل از اينکه نزد يک سکس تراپ مراجعه داشته باشيد بايد وقت بگذاريد و ببينيد آيا اين مراجعه را نياز داريد يا خير؟لذا متخصصين اين حوزه به شما پيشنهاد مي کنند که:

- به ملاقات يک پزشک برويد به ويژه اگر مشکل شما ريشه جسماني دارد. يک متخصص زنان يا يک اورولوژيست مي تواند گرفتاري ها و مشکلات ناشي از بيکاري، ازدياد سن و يا عدم تعادل هورموني و يا متابوليکي را تشخيص دهد. داروهاي تجويز شده و يا داروهايي که خود سرانه مصرف مي شوند و يا استفاده از موادي مانند قليان، سيگار و کلا دخانيات و .. همگي مي توانند کارکرد جنسي افرد را تحت تاثير قرار دهند.

- درباره رابطه جنسي مطالب بيشتري يادبگيريد. علي رغم تسهيل امروز براي بحث پيرامون رابطه جنسي، افراد زيادي هستند که درک کمي از بدن خود و کارکرد جنسي شان دارند. کتابها، خودآموزها و حتي فيلمهاي آموزشي که امروزه به وفور يافت مي شود مي تواند خيلي موثر باشد. هر چقدر آشنايي شما با اين مسايل بيشتر شود بهتر مي توانيد متوجه شويد که آيا واقعا نيازمند درمان هستيد يا نه؟ حتي برخي افراد از طريق خودياري گري مي توانند بسياري از مشکلات شان را رفع کنند.

يک نکته: در حال حاضر بسيار رواج يافته که برخي از افراد به بهانه يادگيري و افزايش اطلاعات پيرامون رابطه جنسي به سراغ فيلمهاي سکسي مي روند. منظور ما از ديدن فيلمها، تصاوير مستهجن يا فيلمهاي غير اخلاقي نيست بلکه منظور فيلمهاي آموزشي است که صرفا از لحاظ علمي با اين مساله برخورد مي کند و قصد آن افزايش اطلاعات مفيد است نه ترويج تصاوير توام با بي اخلاقي.



سکس تراپيچه اتفاقي در سکس تراپي مي افتد؟

بسياري از افراد بعد از آنکه نتوانستند از طريق روشهاي خودياري مشکلات جنسي شان را حل کنند سراغ سکس تراپي مي روند. مسترز و جانسون دو تن از پيشگامان سکس تراپي دريافتند که صحبت کردن انفرادي(يعني اقدام يکي از زوجين) براي حل مشکلات جنسي کافي نيست. مقوله رابطه جنسي يک ارتباط صرفا فيزيکي نيست بلکه احساسات بخش جدايي ناپذير و يا حتي مهمتر اين رابطه است. لذا يکي از زوجين نمي تواند در مورد احساسات طرف مقابل هم به تنهايي قضاوت کند و حرف بزند.

به طور کلي سکس تراپي عمدتا سراغ مشکلات احساسي مي رود که زير بناي مشکلات جنسي را تشکيل مي دهد و عمدتا روشهاي رفتاري براي مواجهه با نشانه هاي فيزيکي به کار مي رود. اين تکنيکهاي رفتاري شامل تمرين هاي فيزيکي است که، مراجعين در بيرون از جلسات درمان انجام مي دهند.

يک تکنيک متداول که در درمان بسياري از مشکلات جنسي مرسوم است حساس کردن تمرکز است که در آن زوجين بدون تماس جنسي، سعي مي کنند صرفا معطوف به رابطه جنسي شده و لذا ذهن خود را درگير با اين مساله مي کنند. هدف از اين کار کمک کردن به هر دوي زوجين است که بياموزند چگونه از رابطه با يکديگر لذت برده و در کنار يکديگر احساس امنيت کنند. به تدريج که زوجين در مرحله تمرکز تسلط کافي يافتند، مي توانند به تحريک جنسي هم برسند(به خاطر داشته باشيد که يکي از دلايل مهم اشکال در نعوظ مردان، عادت به خودارضايي و مشکلاتي مشابه.. به خاطر ضعف در خيال پردازي است).

تجربه نشان داده که در طي جريان درمان بسياري از زوجين به روشهاي جديدي براي کسب لذت بيشتر از مقاربت جنسي دست يافته اند. تمرينات ديگر مشکلاتي از جمله ناتواني زنان در رسيدن به ارگاسم و نعوظ نيافتن مردان را حل مي کند. بر اساس گزارش درمانگرها شکايات متداول در اين خصوص(مشکلات ارگاسم و يا نعوظ)اغلب طي دوماه تا يک سال حل مي شود.افرادي که آسيبهاي رواني- جنسي و يا بحران هويت جنسي را تحمل مي کنند، محتاج اختصاص زمان بيشتري براي کارکردن بر روي احساسات شان هستند.

براي بيشتر زوجيني که مراجعه مي کنند عمده کار روي ارتقاي تعامل آنها و گسترش ميل و رغبت شان نسبت به هم متمرکز است. در حقيقت روشهاي درماني که بر ارتباط نفر به نفر، مابين درمانگر و بيمار تاکيد دارد، در درمان بسياري از بيماري هاي رواني موثرند. اما هنگامي که به عدم کفايت جنسي مي پردازد، ديگر رابطه فرد با درمانگر کافي نيست، بلکه حضور شريک جنسي هم بسيار مهم و موثر است.



سکس تراپيست واقعي کيست؟

نکته قابل توجه اين است که سکس تراپيست حق ندارد باورهاي خودش را به مراجعين تحميل کند، زيرا سکس يک مساله شخصي است. سکس تراپي به هيچ عنوان شامل مقوله هايي نظير برهنه گرايي و يا پيشنهاد هر عمل غير قابل تصور نيست. اگر درمانگري چنين روحيه اي داشته باشد بايد از او پرهيز کرد. سکس تراپي مطلقا يک نوع درمان از طريق گفتگو و مباحثه است.

امروزه بيشتر سکس تراپيستها سعي مي کنند که به زنان و مردان در تعريف مجدد کيفيت رابطه جنسي که طبيعتا کفيت تعامل زوجين را هم تحت تاثير قرار مي دهد، کمک کنند. تاثير سن و سال و يا مشکلات جسماني(فيزيکي)به اين معني نيست که يک زوج نمي توانند تجربه کسب لذت داشته باشند و از رابطه جنسي، احساس خوشحالي نداشته باشند، بلکه يک درمان تخصصي قطعا رفع کننده همه اين مشکلات خواهد بود.




منبع:tebyan.net





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است