آخرین اخبار

اقدام وزارت اطلاعات احمدي‌نژاد براي شنود آيت الله هاشمي اخبار ويژه

اقدام وزارت اطلاعات احمدي‌نژاد براي شنود آيت الله هاشمي

  بزرگنمايي:

چه خبر - مصاحبه با سيدمحمود عليزاده طباطبايي وکيل خانواده‌ هاشمي رفسنجاني

سيدمحمود عليزاده طباطبايي وکيل خانواده‌ هاشمي رفسنجاني، در آستانه‌ سالگرد درگذشت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، گفت: در زمان دولت احمدي‌نژاد، هشت بار به وزارت اطلاعات احضار شدم. در آنجا گفتم که اگر مي‌خواهيد، من را بازداشت کنيد. برخوردشان در جلسات اول تند بود، ولي در جلسات آخر دوستانه شد. گفتند ما احساس مي‌کنيم که تو از خود نظام هستي. من هم گفتم که شما مشکل داريد که احساس مي‌کرديد من از نظام نيستم، من مشکلي ندارم. به من گفتند آيا با اطلاعات همکاري مي‌کنيد؟ گفتم بله، اما بستگي دارد که چه همکاري از من انتظار داشته باشيد.
به آنها گفتم که از من چه انتظاري داريد؟ گفتند ما درباره‌ خانواده‌ آقاي هاشمي تحقيق مي‌کنيم. به همين دليل کارشناس وزارت اطلاعات يک چيپ کوچک (تراشه الکترونيکي) به من داد تا صحبت‌هاي آيت‌الله در زمان ملاقات با من ضبط شود. به آنها گفتم که فرزندان هاشمي، محسن، ياسر، فائزه، مهدي و فاطمه را هر وقت بخواهيد براي بازجويي مي‌آورم. مهدي هم که آن زمان خارج از کشور بود را هر وقت بخواهيد مي‌گويم که بيايد دوبي و با او صحبت و بازجويي کنيد. در مورد خود آيت‌الله هم با وجود اينکه سن شما از آيت‌الله کمتر است، هر وقت مشخص کنيد قرار ملاقات مي‌گذارم تا او را بازجويي کنيد. هر سوالي داريد بپرسيد و من تضمين مي‌کنم که حقيقت را بگويند. قبول نکردند و گفتند ما به‌طور نامحسوس مي‌خواهيم تحقيق کنيم.
وکيل خانواده‌ هاشمي درباره‌ پاسخش به درخواست وزارت اطلاعات دولت احمدي‌نژاد، گفت: به آنها گفتم آن زمان که من سازمان برنامه و بودجه بودم و آقاي ري‌شهري به عنوان يک فرد قدرتمند وزير اطلاعات بود و من هم 34 سال داشتم، از من خواستند که مديرکل شوم و بعد از آن هم معاون وزير، ولي من در وزارت نرفتم. الان من 60 ساله شده‌ام و فلاني وزير است که خودش را هم نمي‌تواند جمع کند، حالا به من مي‌گوييد که بيايم خبرچين بشوم؟ آن هم خبرچين آقاي هاشمي؟ گفتند بالايي‌ها اين را از ما مي‌خواهند.
عليزاده طباطبايي ادامه داد: به آقاي هاشمي هم گفتم، خنديدند. گفتم که به بالايي‌هايتان بگوييد که وزارت اطلاعات، زماني چنان اقتداري داشت. آن زمان من در نيروي هوايي بودم. يک خلبان اف 14، هواپيما را برده و فرار کرده بود. زماني که هواپيما در فرودگاه عراق نشسته بود خود صدام آمده و از او استقبال کرده بود و دستور داده بود که خانواده‌اش را هم به پاريس منتقل کنند و پنج ميليون دلار هم به او جايزه دهند. آن زمان در نيروي هوايي همه ترسيديم. ظرف کمتر از دو هفته که رضا مرادي در پاريس کشته شد - نمي‌گويم که اطلاعات او را کشت - اما طوري شد که هيچ هواپيمايي فرار نکرد. حتي بعد از جنگ، يکي دو تا از خلبان‌ها مي‌خواستند بروند، با من تماس مي‌گرفتند که جنگ تمام شده و ما مي‌خواهيم برويم اما مي‌ترسيم که ما را بکشند!
عليزاده طباطبايي درباره‌ وضعيت اقتدار کنوني وزارت اطلاعات، گفت: وزارت اطلاعات بخش‌هايي دارد که خيلي مقتدرانه رفتار مي‌کنند. در دوره‌ احمدي‌نژاد يک پاکسازي کامل در وزارت اطلاعات اتفاق افتاد که وزارت ضعيف شد، اما در حال حاضر وزارت قوي است و بعد از دولت احمدي‌نژاد خيلي از مسئولان قبلي به وزارت برگشتند.
عليزاده طباطبايي، درباره‌ منش آيت‌الله گفت: هاشمي با همه‌ روحانيون متفاوت بود. فاطمه هاشمي حرف زيبايي درباره‌ پدرش زد که پدر من در قبل انقلاب هم با بقيه‌ روحاني‌ها متفاوت بود؛ اندروني و بيروني نداشت. اولين برخورد انتقادي‌ام در سال 73 بود که از دولت بيرون آمده بودم و وکيل دادگستري بودم. به هاشمي گفتم که من انتقادي به خانواده‌ شما دارم، اينکه بچه‌هاي شما از رانت استفاده مي‌کنند. در پاسخ به من گفت که شما آخرين پستت مديرکل عمومي دفاعي سازمان برنامه بوده و پدرت کشاورز است و فوق ليسانس حقوق داريد. محسن من هم دو سه سال از شما کوچک‌تر است و فوق ليسانس مهندسي دارد و مدير صنايع موشکي در صنايع دفاع است. در حال حاضر سمتش از آخرين پست دولتي شما کمتر است. من واقعا شرمنده شدم.
وکيل خانواده‌ هاشمي، افزود: رابطه‌ وکالتي من با آيت‌الله از آنجا شروع شد. همان‌جا براي من تعريف کردند که زماني امام خميني به من گفتند که آقاي ري‌شهري مطالبي درباره‌ فرزندانتان دارد، آنها را بشنويد. همان زمان به امام گفتم که به آقاي ري‌شهري بگوييد که مستقيم اين مطالب را به قوه قضاييه بدهد و نيازي نيست که من آنها را بشنوم. آنچه را که درباره‌ بچه‌هاي من به يقين رسيديد، رسانه‌اي کنيد و نيازي نيست که از من اجازه بگيريد. در صورتي‌که من ارتباط تنگاتنگي با اطلاعات و سپاه داشتم، گفتم که هرچه درباره‌ فرزندان آيت‌الله داريد بدهيد، من اجازه دارم که آنها را رسانه‌اي کنم ولي تا امروز يک برگ سند و مدرک مستدل به من نداده‌اند. آن چيزي که در پرونده‌ مهدي هاشمي بود از نظر من بي‌ارزش بود و واقعيت نداشت.
عليزاده طباطبايي، در پايان گفت: من از سال 88 تا امروز نزديک به 480 پرونده‌ سياسي داشته‌ام که از هيچ‌يک از موکلان سياسي‌ام يک ريال پول نگرفته‌ام چه برسد از خانواده‌ آقاي هاشمي. اين اواخر به دليل گلايه‌اي که از من مي‌کنند، به موکلانم مي‌گويم که هرچه داريد، بدهيد. بيش از 30 پرونده براي خانواده‌ هاشمي وکالت کرده‌ام. دکتراي حقوق از دانشگاه شهيد بهشتي دارم. هم‌کلاسي‌هاي من، همه عضو هيات علمي شده‌اند، من هنوز عضويتم در دانشگاه آزاد تاييد نشده است! به جرات مي‌توانم بگويم که هيچ نقطه ضعفي ندارم. پسر من دکتراي فقه و مباني حقوق دارد و هفت سال است که در دانشگاه آزاد قم تدريس مي‌کند. طلبه است و درس خارج مي‌خواند. اخيرا از وزارت اطلاعات نوشته‌اند که مشکل صلاحيت دارد! دامادم که هشت سال است در دانشگاه آزاد تدريس مي‌کند و دکتراي حقوق از دانشگاه تهران دارد، مديريتش در دانشگاه آزاد دماوند تاييد نشده است. حقوق من هم در دانشگاه آزاد به عنوان استاديار دو ميليون و 200 هزار تومان است.


منبع: ensafnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي