آخرین اخبار

لاريجاني : ترامپ با گستاخي دست به چنين عملي زد سياسي

لاريجاني : ترامپ با گستاخي دست به چنين عملي زد

  بزرگنمايي:

چه خبر - لاريجاني: طرح حمايت از آسيب‌ديدگان زلزله با اولويت رسيدگي مي‌شود


علي لاريجاني در نطق قبل از دستور امروز (يکشنبه) مجلس شوراي اسلامي، حادثه زلزله در چند استان را براي ملت تاثرانگيز دانست و افزود: از کميسيون عمران خواستيم تا رسيدگي لازم را در اين خصوص انجام دهد و گزارش خود را به مجلس ارائه کند.
نماينده مردم قم در مجلس جان‌باختن 8 نفر از کوهنوردان در اشترانکوه را به خانواده‌هاي آنان تسليت گفت.
لاريجاني همچنين پيروزي ورزشکاران جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي مختلف ورزشي را تبريک گفت.
رييس مجلس شوراي اسلامي اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمريکا به بيت‌المقدس را موجب آزردگي قلب‌هاي مسلمانان دانست و افزود: حتي کشورهاي دوست آمريکا نيز اين اقدام ناپسند و غيرعقلاني ترامپ را تقبيح کردند و کشورهاي اسلامي در مقابل اين تصميم موضع‌گيري کردند. هيچ يک از روساي جمهور گذشته آمريکا چنين رفتار ناشايستي نداشتند اما رييس جمهور فعلي اين کشور پس از تماس تلفني با چند تن از روساي کشورهاي عربي با گستاخي به چنين عملي دست زد. اخبار پشت صحنه حکايت از آن دارد که اين کار در چارچوب طرحي سامان يافته است که از قبل با برخي کشورها در حمايت از رژيم صهيونيستي، عادي کردن روابط با اين رژيم و به فراموشي سپردن ملت فلسطين هماهنگي شده است که اگر چنين باشد اين کشورها تمام حيثيت خودشان را براي هيچ حراج کردند.
لاريجاني با بيان اينکه نمي‌خواهيم چنين اخباري را باور کنيم، گفت: محاسبات ساده‌اي نشان مي‌دهد که آمريکا در اين ماجرا چه فضاحتي به وجود آورده و اگر کشورهاي اسلامي و عربي حساب خود را جدا نکنند، از حيثيت خود چيزي باقي نخواهند گذاشت و ملت‌هاي مسلمان را در مقابل خود خواهند ديد.
نماينده مردم قم در مجلس با اشاره به سفر ترامپ به منطقه و نقض وعده‌هاي انتخاباتي‌اش در اين سفر، گفت: چندي قبل رييس‌جمهور آمريکا با مانوري که در سفر به منطقه داشت که بر خلاف مواضع دوران تبليغات انتخاباتي‌اش بود، حدود 500 ميليارد دلار از اموال منطقه را به جيب زد و با کمال وقاحت اعلام کرد «وقتي سعودي‌ها و برخي کشورها قول پول را در اين حد به ما دادند در جلسه آنان حضور يافتم» حتي اخيرا نيز از کشور بحرين نگذشت و با پُررويي در توييت خود اعلام کرد «پول خوبي از فروش سلاح به اين کشور حاصل کردم».

وي افزود: نتيجه بذل و بخشش کشورهاي منطقه را اينگونه پاسخ داد، پول را از آنها گرفت اما همه آرمان‌هاي عربي و اسلامي را به پاي رژيم صهيونيستي ذبح کرد.
رييس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: در اين ماجرا جداي از حماقت آمريکا، بيشترين خسارت را اين کشورها دادند. چرا؟ اگر بدون اطلاع آنان آمريکا چنين اقدامي کرده است که نشان‌دهنده کمال بي‌اعتنايي آمريکا به کشورهاست، اين اقدام يادآور سخنان چند دهه قبل کسينجر است که گفته بود «ارزش منابع نفتي کشورهاي عربي براي ما خيلي بيشتر از خود آنهاست» در چنين فرضي بايد در رفتار اين کشورها آثاري از تنبه ديده شود که دولت و ملت خود را اينقدر تحقير نکنند. اگر در آينده چرخشي در رفتار آنان ديده شود آثاري از غيرت ملي و ديني را مي‌توان مشاهده کرد.
لاريجاني ادامه داد: اما اگر با اطلاع آنان آمريکا چنين اقدامي مرتکب شده است که اوج فلاکت سياسي اين کشورهاست و اين مسئله‌اي نيست که از ذهن ملت‌هاي مسلمان به ويژه فلسطينيان مظلوم محو شود. نفرت اين ماجرا براي آنان ابدي خواهد بود. اميدوارم همانطور که اين کشورها اين روزها موضع گرفته‌اند، اين کشورها مثل همه کشورهاي مسلمان مخالف اقدام آمريکا باشند ولي بپذيرند که خسارت عمده را آنان کردند و بيشترين ضربه را اقدامات آنان به پيکره جامعه اسلامي زده است.

نماينده مردم قم در مجلس موضع‌گيري يکپارچه کشورهاي عربي براي اقدام جديد ترامپ را پيشنهاد داد و افزود: بايد اقدامات عملي عليه آمريکا اتخاذ کنند تا ايالات متحده ديگر هوس رفتار ارباب و رعيتي با آنان نداشته باشد. انتظار حداقلي ملت‌هاي مسلمان در مقابل اين گستاخي آمريکا اين است که روابط سياسي با اين کشور را تعليق کنند تا ترامپ درد رفتار تحقيرآميز نسبت به مسلمانان را درک کند و اگر همت بلندتري دارند روابط تجاري خود را با آمريکا متوقف کنند تا اين رييس‌جمهور متقلب تاجر مسلک بفهمد با حيثيت مسلمانان نمي‌تواند تجارت کند.
وي با اشاره به موضع‌گيري کنفرانس وزراي کشورهاي عربي، گفت: اگر اتحاديه عرب و کشورهاي اسلامي به اقدامي عملي دست نزنند نه تنها در تاريخ به بي‌عرضگي در يک حادثه مهم متهم مي‌شوند که ايالات متحده را گستاخ‌تر خواهند کرد. البته ملت غيور و شجاع فلسطين راه خود را يافته است و رژيم بي‌هويت صهيونيستي نمي‌تواند با زد و بند با آمريکا و چند کشور زبون منطقه صورت مسئله را تغيير دهد و براي مردم فلسطين جانمايي جديدي در سرزمين‌هاي ديگر کند.
رييس مجلس شوراي اسلامي هشدار داد: سرزمين فلسطين متعلق به ملت فلسطين است و خداوند مکر صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها را به ذلت آنان بدل خواهد کرد.
پس از سخنان رييس مجلس شوراي اسلامي جمعي از نمايندگان با سر دادن شعارهاي «مرگ بر آمريکا» و «مرگ بر اسراييل» از سخنان وي حمايت کردند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد