آخرین اخبار

خطرات واي فاي و روش در امان بودن از اين خطرات را بدانيد تناسب و زيبايي

خطرات واي فاي و روش در امان بودن از اين خطرات را بدانيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - خطرات و عوارض ناشي از واي فاي را بشناسيم

افرادي که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات واي‌فاي هشدارها را جدي بگيرند. بررسي محققان جهاني نشان مي‌دهد که استفاده از اينترنت واي‌فاي سلامت شما را تهديد مي‌کند. اگر از کاربران مشتاق اينترنت سؤال کنيد که يکي از اختراعات مهم بشر چيست، به‌طور حتم بين گزينه‌هاي مختلف از واي فاي هم نام مي‌برند. اينترنت پر سرعت و بدون سيم به راحتي ما را به دنياي مجازي بزرگي متصل مي‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشيم و اطلاعات مورد نيازمان را راحت‌تر و بدون نياز به کابل و سيم دريافت کنيم. اما در مورد سلامت اين اينترنت‌ها حرف و حديث‌هايي وجود دارد.
شايد براي‌تان جالب باشد بدانيد که تکنولوژي واي‌فاي براي اولين بار در سال 2007 به دنياي مجازي معرفي شد و از آن زمان تاکنون محققان هم بيکار ننشسته‌اند و تحقيقات مختلفي انجام داده‌اند که نتايج اين پژوهش‌ها تا حدودي شما را متعجب مي‌کند. واي‌فاي مي‌تواند اثرات منفي مختلفي را بر سلامت مغز بر جاي بگذارد که اين موضوع در مورد کودکان بيشتر اهميت دارد. سردرد، خستگي، اختلالات خواب، مشکلات گوارشي، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتي افسردگي را به واي فاي و اشعه‌هاي آن نسبت مي‌دهند. پس بعضي از خطرات را جدي بگيريد و خودتان را از صبح تا شب به اينترنت بي‌سيم واي فاي وابسته نکنيد.

ارتباط مودم هاي واي فاي با بي‌خوابي

تا به حال براي‌تان پيش آمده که شب‌ها بعد از ساعت‌ها کار کردن با اينترنت گوشي موبايل بي‌خوابي سراغ‌تان آمده باشد؟ البته اين موضوع مشکل تازه‌اي نيست و پژوهشگران از سال 2007 درمورد ارتباط بين واي فاي و تاثير آن بر الگوي خواب تحقيقاتي را انجام داده‌اند. نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد امواج با طول موج پايين که از تلفن‌هاي همراه ساطع مي‌شود، بر خواب شما تاثيرگذار است. در واقع افرادي که در معرض اشعه‌هاي الکترومغناطيسي قرار دارند در الگوي خواب‌شان تغييرات قابل توجهي ديده مي‌شود و نسبت به سايرين ديرتر به خواب مي‌روند.
اين پرتوها بر مغز تاثير مي‌گذارند.بنابراين متخصصان به شما توصيه مي‌کنند هنگام خواب تلفن همراه با امواج واي فاي را نزديک خودتان قرار ندهيد يا هنگام خواب مودم‌تان را خاموش کنيد تا هيچ سيگنالي در اطراف شما وجود نداشته باشد و در برنامه خواب تان مشکلي ايجاد نشود.در بسياري از افراد کمبود خواب احتمال بروز ساير مشکلات جدي و بيماري‌هاي ديگري را به دنبال دارد. افسردگي يا فشار خون بالا هم با نداشتن خواب کافي در ارتباط است.

تاثير منفي مودم هاي واي فاي بر رشد کودکان

وقتي کودکان به‌طور مداوم در معرض اشعه‌هاي واي فاي قرار مي‌گيرند در سيستم رشد آنها اختلالاتي ايجاد مي‌شود. يافته‌هاي پژوهشگران استراليايي اين گفته را تاييد مي‌کند. در حقيقت اين اشعه‌ها سنتز پروتئين‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهد و بدين ترتيب در فرآيند رشد مشکلاتي به‌وجود مي‌آورد. در نتيجه ممکن است کودکان و نوجوان در سنين رشد پيشرفت قابل توجهي نداشته باشند و نسبت به ساير همسن و سالان‌شان کوتاه‌تر بمانند.
بنابراين به والدين توصيه مي‌شود در مورد استفاده فرزندان‌شان از اينترنت واي فاي محدوديت‌هايي در نظر بگيرند تا کودکان از صبح تا شب مشغول کار کردن با انواع و اقسام وسايل الکترونيکي مانند موبايل، تبلت و لپ‌تاپ نباشند.

تاثير مودم واي فاي در باروري مردان و زنان

شايد به گوش‌تان رسيده باشد که گرماي ايجاد شده در لپ‌تاپ‌ها در طولاني مدت بر قدرت باروري مردان تاثير مي‌گذارد. در حال حاضر پژوهشگران به مردان هشدار مي‌دهند که در زمينه بروز مشکلات باروري فقط لپ‌تاپ‌ها را مقصر ندانند. نتايج بررسي‌هاي انجام شده در انسان و حيوانات آزمايشگاهي نشان مي‌دهد که قرار گرفتن در معرض اشعه‌هاي واي فاي تاثيرات منفي بر جاي مي‌گذارد.
نکته ديگر اين است که فقط مردان در معرض ناباروي قرار ندارند، بلکه واي فاي قدرت باروري خانم‌ها را هم تحت تاثير قرار مي‌دهد. در نتيجه جنين شکل نمي‌گيرد. علاوه بر اين يک موسسه پژوهشي سوئدي که در اين زمينه تحقيقاتي انجام داده به خانم‌هاي باردار هم توصيه مي‌کند که با اينترنت بي‌سيم به دستگاه‌هاي الکترونيکي مختلف متصل نشوند و خودشان را از محيط‌هايي که اشعه واي فاي وجود دارد دور نگه دارند.

مودم واي فاي با سرطان ارتباط دارد؟

يکي از سؤالاتي که بعضي از کاربران واي فاي را نگران کرده در مورد احتمال سرطان‌زا بودن واي فاي است. در واقع سرطان‌زا بودن واي فاي هنوز به اثبات نرسيده و در اين زمينه اتفاق نظر مشخصي درميان پژوهشگران و محققان جهاني وجود ندارد. با اين وجود نتايج بررسي‌ها روي نمونه‌هاي آزمايشگاهي نشان مي‌دهد قرار گرفتن در معرض اشعه‌هاي الکترومغناطيسي احتمال بروز تومور‌هاي سرطاني را افزايش مي‌دهد. به هر حال هنوز تحقيقات کمي روي نمونه‌هاي انساني صورت گرفته است.

اختلال در عملکرد مغز

تحقيقات پژوهشگران نشان مي‌دهد کودکاني که در معرض اشعه‌هاي واي فاي قرار دارند نسبت به سايرين تمرکز کمتري داشته و مغزشان عملکرد پايين‌تري دارد. دليلش اين است که واي فاي، فعاليت‌هاي مغز را تحت تاثير قرار مي‌دهد. البته فقط کودکان نيستند که مغزشان تحت تاثير اشعه‌ها قرار مي‌گيرد، بلکه واي فاي زنان را بيش از مردان مورد هدف قرار مي‌دهد. در يک تحقيق 15 مرد و15 زن داوطلب مورد بررسي قرار گرفتند و براي همه آزمون مشابهي براي سنجش حافظه در نظر گرفته شد. در ابتدا همه آنها در شرايطي آزمايش شدند که هيچ نوع اشعه واي‌فاي در محيط وجود نداشت.
در اين شرايط وضعيت هر دو گروه مشابه بود اما در مرحله بعد اين افراد به مدت 45 دقيقه در معرض اشعه واي‌فاي 2.4 گيگاهرتز قرار گرفتند و در همين زمان مشغول پاسخ‌دهي به تست حافظه بودند. در اين شرايط وضعيت مغز هر دو گروه مورد بررسي قرار گرفت و معلوم شد که فعاليت خانم‌ها و سطح انرژي‌شان نسبت به مردان به‌طور قابل توجهي تغيير کرده است. اين نکته براي خانم‌ها متاثرکننده است اما بايد به مردها هم هشدار دهيم که خيال‌شان خيلي راحت نباشد و آنها هم اگر در معرض مداوم اشعه‌هاي واي فاي باشند، تغيير ناخوشايندي در عملکرد مغزشان ديده مي‌شود.

چطور از خطرات واي فاي در امان بمانيم؟

اين روزها همه ما با شبکه‌هاي اينترنت‌هاي مختلف محاصره مي‌شويم و از محيط‌هاي کاري گرفته تا ساير فضاهاي عمومي و حتي خانه و اتاق شخصي‌مان، از اين خطرها در امان نيستيم. به همين دليل دوري از اشعه‌هايي که در مورد خطرات‌شان حرف و حديث‌هايي وجود دارد، دشوار به نظر مي‌رسد.
يکي از ساده‌ترين روش‌هاي کاهش خطرات اين است که لپ‌تاپ، موبايل و تبلت‌ها را در نزديکي بدن‌تان نگه نداريد و بعد از اينکه کارتان با اين وسايل تمام شد، از آنها فاصله بگيريد. اگر از اين دستگاه‌ها استفاده نمي‌کنيد لزومي ندارد که از صبح تا شب در اطراف‌تان روشن باشند. به سرعت آنها را خاموش کنيد تا ضمن استفاده از تکنولوژي، سلامتي‌تان را به خطر نيندازيد.


منبع : salamatnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد