آخرین اخبار

آقاي روحاني قانوناً توان رفع مشکل حصر را ندارند يا موضوع ديگري است سياسي

آقاي روحاني قانوناً توان رفع مشکل حصر را ندارند يا موضوع ديگري است

  بزرگنمايي:

چه خبر - صحبت هاي سيده حميده زرآبادي در جمع دانشجويان

سيده حميده زرآبادي نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي و عضو فراکسيون اميد، عصر امروز با حضور در دانشگاه علامه طباطبايي در مراسم روز دانشجو با محوريت جنبش دانشجويي، آرمان‌گرايي يا آرمان‌زدايي که به همت انجمن اسلامي دانشجويان آزادانديش اين دانشگاه برگزار شده بود، به سخنراني پرداخت. وي ضمن تبريک به مناسبت اين روز، گفت: زماني که آيت‌الله هاشمي وفات يافتند بار ديگر مظلوميت شهيد بهشتي تداعي شد.
هميشه خود را عضو کوچکي از خانواده بزرگ دانشگاه مي‌دانم و اين يکي از افتخارات من بود و معتقدم دانشگاه جايي است که بايد در آن صداقت داشت و اين سرمايه ارزشمندي در يک کشور اسلامي است. صداقت دانشگاهيان است که باعث مي‌شود حيات مجدد پيدا کنند، لذا برخي هستند که دانشگاه را ساکت مي‌خواهند و پويايي و گويايي دانشگاه است که ضامن سلامت جامعه خواهد بود.
وي با اشاره به فراز و نشيب‌هاي دانشگاهيان، تصريح کرد: همه مي‌دانيم که چه روزهاي سختي را براي دانشگاهيان از ستاره‌دار شدن، توقف فعاليت انجمن‌ها، توقيف نشريه و احضاريه‌ها داشته‌ايم، اما با تمام اين مسائل هميشه دانشجويان پيش‌قدم بودند و قطعاً همه ما براي اينکه ايراني سرافراز داشته باشيم تلاش مي‌کنيم و اگر قرار است پيشرفت کنيم نقطه حرکت، دانشجويان هستند.
صداقت از جمله ملزوماتي است که در کلام دانشجويان بايد بيان شود. ما در جامعه اسلامي زندگي مي‌کنيم که بايد صداقت امر بديهي باشد، اما متاسفانه برخي وعده مي‌دهند و فراموش مي‌کنند و مي‌بينند و سکوت مي‌کنند که اين خود گوياي بي‌صداقتي است.
زرآبادي درباره ليست اميد و فراکسيون اميد، گفت: همه با همدلي باعث شديم که در اين نقطه قرار بگيريم، اما همه مي‌دانيم که در چه شرايطي تصميم‌گيري شد و همه افراد اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار از حضور در عرصه بازماندند و تصميم گرفته شد که از ظرفيت‌هايي که وجود دارد، استفاده کنيم.
افرادي که در اين ليست قرار گرفته‌اند، بعضاً سابقه نمايندگي مجلس و کار سياسي را نداشتند و براي انسجام چنين ليستي بسته شد، اما متاسفانه اتفاقي افتاد، اينکه قبل از ورود به مجلس افرادي متحد شدند و بعد از انتخابات با وجودي که سابقه نمايندگي داشته و چهره شناخته شده بودند، بناي دودستگي گذاشتند و آن انسجامي که براي فراکسيون اميد در نظر داشتيم اتفاق نيفتاد و اين از مواردي است که به فراکسيون اميد نقد مي‌شود، اما با اين وجود اين فراکسيون تاثيرگذاري خود را داشته است.
وي با اشاره به انتخابات ارديبهشت ماه، گفت: پرشورترين و حساس‌ترين انتخاباتي بود که در سپهر سياسي ما اتفاق افتاد، اما اينکه جريان اصلاح‌طلبي اکنون با رويکرد محافظه‌کارانه حرکت کند، قابل قبول نيست. در زمان انتخابات از آقاي روحاني حمايت کرديم و امروز بايد پاسخگو باشيم و يکي از مسائلي که در روند کار دولت در فراکسيون اميد مطرح شد، محافظه‌کاري اصلاح‌طلبان و نمايندگان است، يعني اصلاح‌طلبان رويکرد محافظه‌کارانه پيدا کردند که خروجي آن کابينه‌اي است که اکنون تشکيل شده است.
اين نماينده مجلس با بيان اينکه اکنون سوال مي‌شود جهانگيري در آن زمان حضور چشم‌گير داشت، اما اکنون حضورش کمرنگ شده، اظهار کرد: اکنون توجيه مي‌کنيم که مطالبه‌گري جاي خود را به هماهنگي وضع موجود داده است.
وي با اشاره به انتخاب وزير علوم، گفت: خيلي از دوستان نمي‌خواستند صداي اعتراض دانشجويان را بشنوند و من مطرح کردم موقعي که جوانان از ما حمايت مي‌کنند نمي‌توان بگوييم درست است، اما زماني که مطالبه‌گر هستند ناديده گرفته شوند و بگوييم آنها تحريک شده‌اند و سوال اين است که چرا وقتي دانشجو انتقاد مي‌کند با برخورد قهري مواجه شده و دايره نظام و انقلاب آن را بيرون مي‌اندازد. آقاي روحاني در زمان انتخابات صحبت از رفع حصر داشتند و امروز بايد با مردم صحبت کنند و بگويند قانوناً توان رفع اين مشکل را ندارند يا موضوع ديگري است. البته اين مساله از مسيرهاي ديگر در حال پيگيري است که اميدواريم به نتيجه برسد.
زرآبادي همچنين با اشاره به مصوبه شوراي عالي امنيت ملي درباره حصر، گفت: اين مصوبه در زمان اضطرار بوده و بعد از آن بايد دادگاه تشکيل مي‌شد و مشکل و درخواست اصلي ما هم همين است.
وي در ادامه در پاسخ به انتقاد يکي از دانشجويان مبني بر گرفتن عکس سلفي تعدادي از نمايندگان مجلس در حاشيه مراسم تحليف رييس‌جمهور، تصريح کرد: معمولا در حاشيه جلسات عکس گرفته مي‌شود و چيز غيرعادي نيست، اما درباره اينکه نحوه عکس گرفتن چطور بوده و آيا شيطنت رسانه‌اي صورت گرفته يا خير بايد در فرصت مناسبي بحث شود.
اين‌ نماينده مجلس درباره اعتراض دانشجويان به پولي شدن دانشگاه‌ها نيز، گفت: من خودم منتقد اين موضوع در زمان راي‌گيري بودم و آن را پيگيري کرده و پيگيري خواهم کرد و اگر به جاي آقاي غلامي، آقاي فرجي‌دانا هم مي‌خواست اين کار را انجام دهد، ما باز هم آن را پيگيري مي‌کرديم.
اين عضو فراکسيون اميد در خصوص ستاره‌دار شدن و برخورد با دانشجويان در دانشگاه‌ها نيز، گفت: چهار ماه است که کميته‌اي در مجلس براي پيگيري اين مساله تشکيل شده و وضعيت دانشجويان مشخصا با اسم پيگيري مي‌شود که مشکلات برخي از آنها حل شده و کار عده‌اي ديگر در حال پيگيري است. من خودم عضو اين کميته هستم و جلسات مشترکي با مسئولان وزارتخانه‌هاي مرتبط براي پيگيري مساله آنها داشته‌ايم.


منبع:isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد