آخرین اخبار

زلزله 6 ريشتري صبح امروز کرمان را لرزاند حوادث

زلزله 6 ريشتري صبح امروز کرمان را لرزاند

  بزرگنمايي:

چه خبر - زلزله اي به قدرت 6.1ريشتر هجدک در استان کرمان را لرزاند

زلزله اي به بزرگي 6.1 ريشتر در ساعت شش و دو دقيقه هجدک در استان کرمان را لرزاند. اين زلزله در شهرهاي زرند، سيرجان و کرمان نيز احساس شد.
بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاري کشوري اين زلزله در عمق ده کيلومتري زمين و با فاصله 37 کيلومتر از هجدک کرمان به وقوع پيوست. معاون امور فني و عمراني استانداري از وقوع دو پس لرزه به قدرت هاي 5.1 و 4 ريشتر در منطقه هجدک در استان کرمان خبر داد.
"سيد مصطفي آيت الهي موسوي" با اشاره به اعزام اکيپ هاي ستاد بحران، نيروي انتظامي، بخشداري و دهياري ها به منظقه تصريح کرد: در حال بررسي خسارات احتمالي در منطقه هستيم .
گزارش هاي جديد مرکز لرزه نگاري حاکي است پس لرزه هاي 4 و 3.8 ريشتري به ترتيب در ساعت هاي شش و نوزده دقيقه و شش و بيست و يک دقيقه در اين منطقه به وقوع پيوسته است.
به گفته مقامات محلي تا اين لحظه گزارشي از تلفات دريافت نشده است و تنها تعدادي از منازل قديمي در برخي از روستاها تخريب شده است. معاون عمليات امداد و نجات جمعيت هلال احمر از اعزام تيم‌هاي ارزياب به مناطقي از استان کرمان که زلزله رخ داده است خبر داد.
شاهين فتحي معاون عمليات امداد و نجات جمعيت هلال احمر در مورد دو زلزله‌اي که دقايقي قبل هجدک و شهداد در استان کرمان رخ داد اظهار کرد: تيم‌هاي ارزياب براي بررسي‌هاي اوليه به منطقه اعزام شده‌اند .
زلزله ديگري با بزرگي 4.2 ريشتر هجدک را لرزاند. اين زمين لرزه در ساعت 6:27 در عمق ده کيلومتري از زمين به وقوع پيوست. جلسه ستاد بحران استان در محل استانداري کرمان به رياست استاندار تشکيل شد.
شاهين فتحي در مورد گزارش تکميلي زلزله استان کرمان گفت:بر اساس گزارش دريافتي از مرکز ‎ کنترل و هماهنگي عمليات استان کرمان تا کنون حدود ٣٠ باب منزل مسکوني داراي تخريب و بدون تلفات انساني بوده است.

اعزام پنج تيم ارزياب دانشگاه علوم پزشکي کرمان به محل وقوع زلزله هجدک کرمان

بنا به اعلام مدير مرکز حوادث و فوريت هاي پزشکي دانشگاه در پي وقوع زلزله 6.1 ريشتري هجدک کرمان پنج تيم از پايگاههاي چترود، هجدک، شهداد، گلباف و سيرچ به مرکز وقوع زلزله اعزام شدند.
همچنين مرکز مديريت بحران(EOC) دانشگاه علوم پزشکي کرمان با حضور اعضا فعال شد و آمبولانس ها و چند دستگاه اتوبوس آمبولانس در حال آماده باش قرار گرفتند. زلزله ديگري به بزرگي 5.5 ريشتر در ساعت هفت و چهار دقيقه براي چندمين بار هجدک را لرزاند.

در مناطق زلزله‌زده کرمان تاکنون مورد مصدوم يا فوتي اعلام نشده است

رييس دانشگاه علوم پزشکي کرمان در پي وقوع زلزله 6.1 ريشتري اعلام کرد: روستاهاي هجدک، هروز، گورک، دوران، هرجند، ده قاضي، بخش کوهساران از توابع راور، کليه روستاهاي مناطق کوهپايه، اندو هجرد و روستاهاي مناطق شهداد و گلبافت، همچنين شهرهاي گلبافت و شهداد، توسط هشت تيم ارزياب اعزامي به طور کامل بازديد شده و مصدوم يا فوتي تا اين لحظه گزارش نشده است.
معاون عمراني استاندار کرمان: خوشبختانه از زمين‌لرزه صبح امروز تلفاتي گزارش نشده است. زمين‌لرزه و پس‌لرزه‌ها مردم کرمان را به خيابان‌ها کشانده است.

اولين عکس ها از وقوع زلزله در کرمانعکس هاي زلزله در کرمان - شماره 1

عکس هاي زلزله در کرمان - شماره 1

عکس هاي زلزله در کرمان - شماره 2

02.jpg

عکس هاي زلزله در کرمان - شماره 3

03.jpg

عکس هاي زلزله در کرمان - شماره 4

04.jpg

عکس هاي زلزله در کرمان - شماره 5

05.jpg

عکس هاي زلزله در کرمان - شماره 6

06.jpg

فيلمي از زلزله صبح امروز در کرمان

جلسه ستاد مديريت استان کرمان با حضور استاندار کرمان،معاونين استاندار،جمعي از نمايندگان مردم درمجلس و مسئولان استان در محل سالن پيامبر اعظم استانداري تشکيل شد.

07.jpg

تصاويري از تخريب ديوارهاي قديمي هجدک راور در شمال استان کرمانعکس هاي زلزله در کرمان - شماره 7

08.jpg

عکس هاي زلزله در کرمان - شماره 8

09.jpg

نخستين گزارش از خسارات زلزله کرمان

عدم تلفات جاني زلزله کرمان تاييد شد

فرمانده سپاه راور کرمان گفت: بلافاصله تيمي از سپاه ناحيه راور بعدازوقوع زلزله درمحل حضوريافت.خدا را شکر تلفات جاني نبوده فقط چند راس دام تلف شده وتعدادي خانه قديمي تخربب شده است. وي از اعلام امادگي جهت امداد و کمک رساني هم استاني ها تشکر کرد.

مردم کرمان در خيابان ها حضور دارند

تجربه هاي تلخ زلزله هاي بم و زلزله اخير کرمانشاه به هراس و ترس مردم استان کرمان از اين حوادث غير مترقبه افزوده و اين امر موجب شده که ماندن در خيابان ها و پارک ها را با وجود سرماي هوا به ماندن در منازل خود ترجيح دهند.
هراس از زمين لرزه در بين ساکنان آپارتمانها مشهودتر است و اين امر موجب شده که ساکنان اين واحدها با خودرو به سمت منازل همکف اقوام و مکان هاي امن حرکت کنند.

تصاويري جديد از خسارت‌هاي زمين‌لرزه 6.1 ريشتري صبح امروز در هجدک کرمان

تصاويري جديد از خسارت‌هاي زمين‌لرزه 6.1 ريشتري صبح امروز در هجدک کرمان

شاهين فتحي معاون عمليات امدادو نجات هلال احمر:

8تيم عملياتي هلال احمر به مناطق زلزله زده استان کرمان اعزام شدند و هلي کوپتر هلال احمر هم به منظور ارزيابي ميزان خسارت در حال گشت زني در منطقه است. روستاي کوهک در کرمان بيشتر خسارت را داشته و 122منزل مسکوني در اين زلزله تخريب شده است. تيم هاي اسکان اضطراري به منظور اسکان زلزله زدگاني که منزل انها تخريب شده است در حال ورود به منطقه هستند. آماده باش بيمارستان هاي سراسر كرمان براي پذيرش مصدومان احتمالي زمين لرزه هجدك

سرپرست اورژانس

خوشبختانه تاكنون تلفات جاني بر اثر اين زمين لرزه اعلام نشده و تنها تلفات دام ها در روستاي گوركًاز توابع هجدك كه كانون زلزله بوده، گزارش شده است. دو بيمارستان افضلي پور و باهنر كرمان تخليه شده اند تا در صورت لازم در اين بيمارستان ها به مصدومان احتمالي زلزله خدمات ارائه شود.

آخرين اخبار از زلزله کرمان

مدير شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي كرمان: بنزين اضافي در جايگاه هاي استان كرمان توزيع شده و همه جايگاه ها با حداكثر ظرفيت فعالند.
فرمانده سپاه راور: بلافاصله پس از زمين‌لرزه صبح امروز تيمي از سپاه منطقه در محل حضور يافت.
به‌دليل ريزش ديوار، چند راس دام تلف شده و همچنين تعدادي خانه قديمي تخريب شده است.
معاون عمليات امداد و نجات هلال احمر: تيم هاي عملياتي و بالگرد هلال احمر به منطقه اعزام شده اند. رئيس امداد و نجات هلال احمر: تيم هاي آنست و سگ هاي جستجوگر هم به محل فرستاده شده است.
يک مصدوم زلزله بامداد امروز کرمان دانشجوي يکي از خوابگاه هاي کرمان است که در هنگام خروج از ساختمان و سقوط از ارتفاع دچار مصدوميت جزئي شده است.
گشت هوايي اورژانس در منطقه در حال بررسي مناطق زلزله زده است و بر اساس آخرين گزارش تا کنون مصدوميت ناشي از زلزله در روستاها گزارش نشده است.

کاربران فضاي مجازي، مراقب نشر اکاذيب در مورد زلزله باشند

رئيس پليس فتا استان کرمان گفت: با توجه به رصد صورت گرفته در فضاي مجازي، در خصوص انتشار تصاوير مربوط به زلزله صبح امروز هجدک کرمان، متاسفانه برخي افراد در فضاي مجازي به خصوص شبکه هاي اجتماعي، اقدام به نشر تصاوير غيرمرتبط در اين رابطه کرده اند، که اين موضوع در حال پيگيري و بررسي است.
پليس فتا به کاربران فضاي مجازي پيشنهاد مي کند که خبرها را از منابع اصلي و معتبر پيگيري نمايند و از انتشار تصاوير جعلي خودداري کنند.
پليس با منتشر کنندگان خبرهاي کذب، و کساني که با انتشار تصاوير و اخبار جعلي، موجب تشويش اذهان عمومي مي شوند، برخورد قانوني خواهد داشت.

وضعيت زلزله از زبان استاندار کرمان

استاندار کرمان به تشريح آخرين وضعيت زلزله 6.1 ريشتري هجدک کرمان پرداخت.
"عليرضا رزم‌حسيني" با اشاره به زلزله 6.1 ريشتري صبح امروز دهم آذرماه در هجدک کرمان، گفت: همه شهرستان‌هاي استان کرمان اين زلزله را احساس کردند.
وي از تشکيل ستاد بحران استان در لحظات اوليه، خبر داد و عنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله تيم‌هاي اجرايي، جمعيت هلال احمر و ... براي رسيدگي به وضعيت زلزله بسيج شدند.
استاندار کرمان با بيان اين مطلب که ستادهاي بحران در سراسر استان فعال شده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه اين زلزله تا کنون تلفات جاني در بر نداشته است، اما مقداري خسارات به دام‌ها و خانه هاي قديمي وارد شده است که در حال برآورد کردن خسارات زلزله هستيم تا به ستاد بحران کشور اعلام کنيم.
وي با اشاره به تماس دکتر «نجار» رييس مديريت حوادث کشور، تصريح کرد: اکيپي متشکل از معاونت عمراني و ساير مسئولين مربوطه توسط بالگرد به منطقه زلزله زده اعزام شدند، شايان ذکر است که علوم پزشکي کرمان و ارژانس ما آمادگي کامل را براي امدادرساني دارند.


منبع : isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تنبيه معلم، دانش‌آموز را روانه بيمارستان کرد

باند دختر رزمي‌کار و همدستانش متلاشي شد

قتل همسر در ملاقات زندان

کشف 288کيلوگرم هروئين از کاميون ايراني در اروپا

حريق يک مدرسه در محمودآباد

اعتراف به همسرکشي بعـد از 55روز

عامل تبليغ خاص آرايشگاه زنانه دستگير شد

بازداشت معلم به اتهام کتک زدن دختر دانش‌آموز

تهديد به انتشار تصاوير دختر جوان توسط خواستگار

خودکشي پدر به خاطر اعتياد پسر

مرگ 7 دختر و پسر در ويلاي دماوند

سارق موبايل‌قاپ زمينگير شد

زلزله 5 ريشتري هرمزگان را لرزاند

جوان ايراني بعد از قتل از کانادا گريخت و برگشت

توضيح پليس کرمانشاه درباره برخورد با يک مجرم

قاتل کودک 11 ساله: خودم قرباني تجاوز هستم

حمله انتحاري به اتوبوس سپاه در سيستان و بلوچستان

سقوط هواپيماي فوق سبک در کاشمر

پسر 12 ساله خودش را حلق‌آويز کرد

فريب دختران با خودروي شاسي بلند و ويلا

دانش‌آموز متهم به قتل معلم در آستانه اجراي حکم

کشته شدن 6 سرباز پاکستاني در مرز ايران

انهدام باند سرقت «اقدس گاو باز»

تجاوز به دختران جوان به بهانه تست بازيگري

دستگيري 8 نفر در ارتباط با حادثه زاهدان

گردش ماليِ عجيب قاچاقچيان انسان در ايران

محاکمه جواني که دلال ارز را کشت

قاتل «سُلاله» اعدام شد

قتل زن صيغه‌اي به خاطر فحاشي به مادر شوهر

قتل در افغانستان، دستگيري در ايران

ضرب و شتم دانش‌آموز اين بار در اروميه

آمريکا، يک پيرمرد 70 ساله را اعدام کرد

وقوع زمين لرزه 7.1 ريشتري در پرو

قصاص، عاقبت قتل به خاطر ظرف شستن

دستگيري مرد شيطان‌صفت در نياوران

سقوط يک فروند بالگرد اورژانس با 4 سرنشين

اسامي شهداي حادثه سقوط بالگرد اعلام شد

مردي با کمک پسرش زن خود را تکه تکه کرد

تجاوز مرد ماساژور به 4 کودک

جوان 27 ساله همسر و دخترش را به قتل رساند

خودکشي دسته جمعي در مرکز ترک اعتياد هرمزگان

سرقت 3 ميلياردي توسط کارمند اخراجي شرکت

تجاوز، پايان شوم عشق اينستاگرامي

ماجراي ضرب و شتم يک زن در نمايندگي سايپا

سقوط مجدد يک جنگنده هندي در مرز پاکستان

حمله سگ‌هاي ولگرد به يک خانم در لواسان

سرقت 500 ميليوني راننده سرويس مدرسه

کلاهبرداري با عنوان آژانس و تور‌هاي گردشگري

دستگيري مزاحم اينستاگرامي دختر جوان

نقشه سرقت از جواهرفروشي سعادت‌آباد لو رفت