آخرین اخبار

درمان پوست چرب با روشهاي خانگي تناسب و زيبايي

درمان پوست چرب با روشهاي خانگي

  بزرگنمايي:

چه خبر - روشهاي خانگي براي درمان پوست چرب

غده هاي سباسه زير سطح پوست قرار داشته و مسئول توليد ماده اي به نام سبوم هستند که در واقع، همان چربي طبيعي پوست مي باشند. در صورتي که اين غده هاي زير پوستي، بيش از اندازه چربي توليد کنند، پوست چرب مي شود. به طور کلي، سبوم ماده بدي نيست، زيرا اين ماده از پوست محافظت کرده و آن را مرطوب مي سازد.
علاوه بر اين، اين چربي طبيعي باعث سلامت و درخشندگي موها نيز مي شود. اما از طرف ديگر، ترشح بيش از حد اين ماده منافذ پوست را بسته و باعث توليد آکنه مي گردد. عموما عواملي از قبيل وراثت، تغيير و تحولات هورموني و حتي استرس ممکن است در افزايش ميزان ترشح سبوم، دست داشته باشند.
به طور کلي، مقابله با پوست چرب و آکنه کار دشواري است، اما يکسري درمان هاي خانگي وجود دارد که به کمک آنها و بدون تجويز يک متخصص، مي توان تا حدي اثرات و علائم اين مشکل را کنترل کرده و کاهش داد.

شستشوي صورت

شستن صورت بديهي به نظر مي رسد، اما اکثر افرادي که پوست چرب دارند، هر روز صورت خود را به طور مرتب نمي شويند. اگر پوست چرب داريد، روزي 2 مرتبه و نه بيشتر، صورت خود را بشوييد. در ضمن به جاي صابون هاي قوي از صابون هاي ملايمي مثل صابون گليسرين، استفاده نماييد.

درمان پوست چرب با کاغذهاي خشک کن

اين کاغذهاي نازک، ارزان قيمت و در دسترس هستند و اجازه نمي دهند غده هاي سباسه بيش از اندازه چربي توليد کنيد. کاغذهاي خشک کن، چربي هاي اضافي پوست صورت را جذب کرده و در عين حال درخشندگي ايجاد شده را به حداقل مي رسانند.

درمان پوست چرب با عسل

به لطف خواص ضد باکتريايي و ضد عفوني، عسل را مي توان براي مقابله با پوست چرب و آکنه، به کار برد. عسل همچنين يک مرطوب کننده طبيعي مي باشد؛ در نتيجه، به کمک آن مي توان پوست را بدون اينکه چرب بشود، مرطوب ساخت. همچنين براي برطرف کردن آکنه هاي پوستي، مقداري عسل را به صورت خود بماليد و به مدت 10 دقيقه آن را به حال خود رها کرده تا خشک شود؛ سپس، صورتتان را با آب ولرم بشوييد.

درمان پوست چرب خاک رس آرايشي

خاک رس آرايشي که نام ديگر آن خاک رس درمان کننده است، چربي اضافي پوست را جذب کرده و شرايط پوست را بهبود مي بخشد. خاک رس سبز فرانسوي که عموما به صورت پودر تهيه مي شود، داراي خواص جذب کننده بسيار بالايي بوده و به همين دليل، اکثر مردم از آن استفاده مي کنند.
براي ايجاد يک ماسک با اين ماده، ابتدا به يک قاشق چايخوري خاک رس سبز فرانسوي مقداري آب تصفيه شده و يا گلاب اضافه کنيد تا ماده خميرمانند چسبناکي مثل پودينگ، حاصل شود. سپس، ماسک توليد شده را روي پوست خود بماليد و آن را به حال خود رها کنيد تا کاملا روي پوست، خشک شود. در نهايت، صورت تان را با آب گرم شسته و خشک نماييد.

درمان پوست چرب با جوي دوسر

جوي دوسر خواص ضد التهاب داشته و همچنين چربي اضافي پوست را جذب مي کند. در ضمن، اين ماده قادر است سلول هاي مرده پوست را با لايه برداري، از بين ببرد. اگر جوي دوسر را با ماست، عسل و يا ميوه هاي خرد شده مثل موز، سيب و يا پاپايا مخلوط کنيد، ماسکي حاصل مي شود که به کمک آن مي توانيد، چربي اضافي پوست خود را جذب کنيد. براي اين منظور، نصف فنجان جوي دوسر آسياب شده را با مقداري آب داغ مخلوط کنيد. سپس به آن، يک قاشق غذاخوري عسل اضافه کرده و مخلوط را به خوبي هم بزنيد. بعد، ماسک حاصل را به مدت 3 دقيقه به پوست خود زده و صورت تان را به آرامي ماساژ دهيد. در نهايت، پوست تان را با آب ولرم شسته و خشک کنيد.

درمان پوست چرب با سفيده تخم مرغ و آب ليموترش

اگر به تخم مرغ آلرژي نداريد، مي توانيد از مخلوط سفيده آن و آب ليموترش براي مقابله با پوست چرب صورت خود، استفاده نماييد. براي اين منظور، يک عدد سفيده تخم مرغ را با يک قاشق چايخوري آب ليموترش تازه مخلوط کرده و ماده حاصل را به پوست خود بماليد. بگذاريد تا ماسک روي صورت تان خشک شود. سپس، صورت تان را با آب ولرم شسته و خشک نماييد.

درمان پوست چرب با بادام

بادام هاي آسياب شده نه تنها پوست را لايه برداري مي کنند، بلکه آلودگي ها و چربي اضافي پوست را نيز از بين مي برند. بدين منظور، ابتدا 3 قاشق چايخوري بادام کاملا آسياب شده را با 2 قاشق غذاخوري عسل مخلوط نماييد. سپس ماسک حاصل را به پوست خود زده و آن را به صورت دايره اي ماساژ دهيد. بعد از آن، پوست را با آب گرم شسته و کاملا خشک کنيد.

درمان پوست چرب با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا يک مرطوب کننده طبيعي عالي بوده که براي درمان مشکلات پوستي متعددي از جمله آفتاب سوختگي، مفيد است. تحقيقات علمي نشان مي دهد که به کمک ژل برگ هاي آلوئه ورا مي توان پوسته پوسته شدن پوست در اثر چربي اضافي را معالجه کرد. براي اين منظور، مقداري از ژل اين گياه را شب ها قبل از خواب به پوست صورت ماليده و آن را تا صبح به حال خود رها کنيد. البته در برخي از افراد ممکن است باعث واکنش هاي حساستي بشود؛ بنابراين قبل از استفاده، مقداري از آن را روي بازوي خود زده و اگر پس از گذشت 24 تا 48 ساعت، هيچ گونه واکنش حساسيتي مشاهده نکرديد، آن را به صورت خود بماليد.

درمان پوست چرب با گوجه فرنگي

گوجه فرنگي حاوي اسيد ساليسيليک مي باشد؛ در نتيجه، براي مقابله با آکنه، به کار مي آيد. همچنين، از گوجه فرنگي مي توان براي جذب چربي اضافي پوست، استفاده نمود. بنابراين، خميري از يک قاشق چايخوري شکر و يک عدد گوجه فرنگي له شده تهيه کرده و آن را به صورت دايره اي به پوست خود بماليد. سپس، بگذاريد تا ماسک به مدت 5 دقيقه روي پوست بماند. در نهايت، پوست را با آب ولرم شسته و خشک نماييد.

درمان پوست چرب با روغن جوجوبا

با اينکه ماليدن يک روغن روي پوست چرب عجيب به نظر مي رسد، اما روغن جوجوبا از گذشته تا به حال، براي درمان پوست چرب و يا آکنه استفاده مي شود. روغن جوجوبا عملکرد غده هاي سبابه را تقليد کرده و با چربي که خود ايجاد مي کند، باعث مي شود تا اين غده ها فريب خورده و چربي زيادي توليد نکنند. در نتيجه، ميزان ترشح سبوم کنترل و متعادل مي شود.
البته هنوز تحققات علمي که اين تئوري را اثبات کند، صورت نگرفته است، اما طي مطالعه اي در سال 2012، معلوم شد اگر هفته اي 3 مرتبه ماسک تهيه شده از روغن جوجوبا و خاک رس را به صورت زد، ممکن است آکنه و چربي روي پوست را تا حدي کاهش دهد.

اهميت به پوست خود

همانطور که گفته شد، دلايلي مثل وراثت و تغييرات هورموني ممکن است باعث چرب شدن پوست شود. اما با اين حال، مي توان با آن به مقابله پرداخت و شرايط را بهتر کرد. به طور منظم به پوست خود رسيدگي کرده و از مصرف غذاهاي ناسالم مثل انواع سرخ کردني ها، غذاهاي تهيه شده از شکر زيادي و يا غذاهاي فرآوري شده، جلوگيري نماييد.
علاوه بر اين، خانم هايي که پوست چرب دارند تا جاي ممکن بايد از آرايش زياد به ويژه زيرسازي، خودداري کنند؛ زيرا، اوضاع پوست چرب را بدتر مي کند. همچنين بايد از آن نوع محصولات آرايشي – بهداشتي استفاده کنند که به جاي چربي از آب تشکيل شده اند.


منبع : zendegionline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد