آخرین اخبار

خودزني احمدي نژاد و يارانش سياسي

خودزني احمدي نژاد و يارانش

  بزرگنمايي:

چه خبر - آمده اند که سنت فراموش شده بست نشيني را زنده کنند

کياوش حافظي: آمده اند که سنت فراموش شده بست نشيني را زنده کنند، سنتي قديمي و رفتاري سياسي که بايد ريشه آن را نه در امروز و ديروز که در چند دهه قبل خاصه در دوران قاجار و مبارزات مشروطه دنبال کرد، ياران غار احمدي نژاد که اين روزها رفت و آمدشان به دادگاه بخاطر پرونده هايي که برايشان باز است يا احضاريه هاي جديد، زياد شده است، حال در حربه اي متفاوت به اين سنت قديمي روي آورده اند. سنتي که البته بعد از انقلاب به خاطر آنکه مطالبات و اعتراضات به صورت مدني پيگيري مي شد کمرنگ شد تا آنکه ديروز حميد بقايي، معاون اجرايي محمود احمدي نژاد همراه با جوانفکر و حبيب الله خراساني اعلام کردند مي خواهند در حرم حضرت عبدالعظيم بست بنشيند؛ يک بست نشيني نمايشي بعد از ماجراي رفتن به دادگاه با زنبيل قرمز!
فرار ممنوع
«هيچ کس قادر به فرار از مسوليت هاي خود در قبال آنچه که امروز بر سر ملت ايران آمده است نيست و همه بايد پاسخگوي رفتار ، اظهارات و تصميماتي باشند که منجر به شرايط سخت تحميل شده بر ملت ايران شده است.» اين آخرين جملات يادداشت دو روز پيش علي اکبر جوانفکر، مشاور رسانه اي رئيس دولت دهم است. جوانفکر دو روز پيش يادداشتي در ارتباط با گفتگوي ويدئويي رئيس دولت مطبوعش نوشت و عنوانش را گذاشت: «فرار ممنوع!»
به دادگاه نمي رويم
در همان روز عادل حيدري وکيل حميد بقايي نامه اي سرگشاده به قاضي حيدري، قاضي پرونده موکلش نوشت و ضمن ادعاهايي اعلام کرد موکلش تا زماني که ايرادات پرونده رفع نشود در دادگاه حاضر نخواهد شد. علي اصغر حسيني وکيل ديگر بقايي هم بعد از آن جلسه دادگاه اعلام کرده بود که احتمالا در جلسات بعدي دادگاه حاضر نشوند. بقايي نيز در نامه اي از وکيلش حيدري خواست که در جلسه دادگاه روز چهارشنبه حاضر نشود.
آماده سازي براي يک بست نشيني
پيش از اين ها، سايت دولت بهار، از رسانه هاي نزديک به محمود احمدي نژاد مطلبي در ارتباط با بست نشيني روي خروجي سايت خود قرار داد. آن روز کساني که اين مطلب را مي خواندند خيلي متوجه نيت انتشار اين مطلب نمي شدند تا آنکه روز گذشته بهانه انتشار اين مطلب مشخص شد. درست در زماني که آحاد جامعه چشمانشان را به امدادرساني به زلزله زدگان استان کرمانشاه دوخته بودند، خبري منتشر شد که حميد بقايي، معاون اجرايي محمود احمدي نژاد شال و کلاه کرده که در حرم حضرت عبدالعظيم بست بنشيند. او که متهم به تصرف غيرمجاز، اختلاس و تباني در معاملات دولتي است ديروز بايد در دادگاه حاضر مي شد اما با بدرقه احمدي نژاد به همراه علي اکبر جوانفکر، مشاور رسانه اي دولت قبل و حبيب الله جزء خراساني از ديگر متهمان پرونده به سمت شهر ري رفت. چند ساعت بعد هم احمدي نژاد و اسفنديار رحيم مشايي به حرم حضرت عبدالعظيم رفتند و براي لحظاتي هم که شده توجه ها را از وضعيت زلزله زدگان استان کرمانشاه به خود بازگرداندند. احمدي نژاد مي گفت به اين سه نفر يارش ظلم شده و در ادامه اتهاماتي را متوجه قوه قضاييه کرد. رفتار تند و تيزي که به نظر مي رسد در نتيجه احضار مشايي از سوي رئيس دولت سابق صورت گرفت؛ روز دوشنبه بود که اعلام شد مشايي به اتهام تبليغ عليه نظام، تصرف غيرقانوني در اموال دولتي، توهين به مسئولان نظام و نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي به دادسرا احضار شده است. در احضاريه دادسراي فرهنگ و رسانه آمده بود «نتيجه عدم حضور جلب است.»
احمدي نژادي ها عليه قوه قضاييه
البته نيازي به بيان احمدي نژاد نبود؛ تقريبا همه مي دانستند که او و ياران غارش با خانواده لاريجاني مشکل دارند. او و دوستانش بارها مواضعي نسبت به روساي قواي مقننه و قضاييه گرفته اند. اولين باري که احمدي نژاد از عبارت برادران لاريجاني استفاده کرد روز يکشنبه سياه مجلس بود. اوج موضع گيري ها با خانواده لاريجاني هم اخيرا از سوي او و يارانش نمايش داده مي شود. او در طي هشت سال رياست جمهوري اش مدعي بود ليست مفسدان اقتصادي را مي داند و روزي آنها را معرفي خواهد کرد. اما ليست کذايي نه تنها بعد از چهار سال گذشت از رياست او بر دولت معرفي نشد بلکه مسئولان قضايي هم مي گفتند رئيس دولت آن را در اختيار اين دستگاه قرار نداده است. احمدي نژاد، بقايي و مشايي در اين اواخر بارها به قوه قضاييه اتهاماتي را نسبت دادند و با لحني زننده سخن گفتند. اولين نمونه اين اظهارات تند به زماني بازمي گردد که بقايي از بازداشت آزاد شد. بعد از بازداشت او احمدي نژاد و تعدادي ديگر از ياران بهاري شان به استقبال او رفته بودند. بقايي در آنجا مدعي ظلم قوه قضاييه به او و افراد ديگري شد که در زندان و بازداشت به سر مي برند. بقايي آن روز تنها کسي بود که واژه سرنگوني را درباره يکي از ارکان نظام جمهوري اسلامي به کار برد. اين اظهارات با واکنش هاي زيادي رو به رو شد اما به معناي پايان حملات اين طيف سياسي به دستگاه قضا نبود.
بقايي در جلسه دادگاه آخر مهرماه خود با زنبيل به دادگاه رفته بود. بعد از جلسه دادگاه در جمع بخشي از مردم مي گفت اتهاماتش سياسي است و دوباره با ادبياتي توهين آميزي درباره رئيس دستگاه قضا سخن گفت. رفتار عجيب و غريب بقايي منجر به تنشي در رو به روي ساختمان دادگاه شد. بقايي پس از آن به فرمانده نيروي انتظامي نامه نوشت و گفت عده اي لباس شخصي مدارک او را ربوده اند.
دادگاه ما سياسي است
طيف احمدي نژاد براي زير سوال بردن دادگاه رسيدگي به پرونده بقايي، علاوه بر آنکه اين دادگاه را سياسي خوانده اين گونه القا مي کند که قوه قضايي قصد حذف وکلاي بقايي را با محکوميت هاي مختلف دارد. چندي پيش علي اکبر جوانفکر در کانال تلگرامي اش مدعي شد حسيني، وکيل او و بقايي به صورت غيابي محاکمه و به دو سال و نيم زندان محکوم شده است. جوانفکر همچنين ادعا کرده است عادل حيدري نيز در دادگاه به زندان محکوم شده بود.
دايره تهي مردان احمدي نژاد
اين طيف سياسي که پيش از اين دولت حسن روحاني و مجلس را در آماج حملات خود قرار داده بود، حالا تيزترين سخنانش را متوجه قوه قضاييه و رئيس آن کرده است. شخصيت هاي نظام روز به روز بيشتر از دايره تفکر احمدي نژاد حذف مي شوند. در مقابل هم کمتر کسي حاضر مي شود خود را به احمدي نژاد نزديک کند. حاميان جدي ديروز احمدي نژاد يا درباره او سکوت مي کنند و از اختلافات خود با او حتي در زمان دولت نهم و دهم سخن بر زبان مي آورند. از سوي ديگر رفتارهاي اين طيف هم باعث شده جايگاه آنها روز به روز بيشتر تضعيف شود.
حواشي که طيف احمدي نژادي ها ديروز در حرم حضرت عبدالعظيم ايجاد کردند در نهايت منجر به فيلتر شدن سايت دولت بهار و همچنين سايت محمود احمدي نژاد شد. ظاهرا اين طيف سياسي با اقداماتي و اظهاراتي که عليه مسئولان نظام پيش گرفته روز به روز بيشتر به انزوا مي رود.


منبع: خبرآنلاين



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد