آخرین اخبار

زلزله 7 ريشتري عراق نيمي از ايران را لرزاند حوادث

زلزله 7 ريشتري عراق نيمي از ايران را لرزاند

  بزرگنمايي:

چه خبر - زلزله 7 ريشتري عراقتهران

دقايقي پيش برخي مناطق استان تهران دچار لرزش خفيف شد. بر اساس اطلاعات خبرنگاران مهر در استان تهران، تاکنون اين زلزله در برخي مناطق تهران، رباط کريم، پرديس، پيشوا و ورامين احساس شده است. گزارش ها از ديگر مناطق استان تهران نيز از لرزش خفيف حکايت دارد.

کردستان

ساعت 21:50 دقيقه امشب يکشنبه 21 آبان ماه زلزله اي سنندج را لرزاند و شدت اين زمين لرزه به حدي بود که مردم با سرعت تمام از منازل خود خارج شدند. هر چند که تا اين لحظه در خصوص محل اصلي وقوع اين زلزله در کردستان خبري منتشر نشده است، ولي در حال حاضر شمار زيادي از مردم سنندج از منازل خود خارج شده و در کوچه و معابر عمومي حضور دارند. تا لحظه انتشار خبر، مرکز لرزه نگاري دانشگاه تهران خبري در خصوص محل اصلي وقوع اين زمين لرزه را اعلام نکرده است. در حال حاضر شبکه تلفن همراه در سنندج در دسترس نيست و شبکه مشغول است. تا اين لحظه گزارشي در خصوص خسارت هاي احتمالي از روستاهاي نزديک به محل وقوع زلزله در شهرهاي استان کردستان منتشر نشده است.

تبريز

زلزله اي دقايقي پيش تبريز را هم لرزاند. اين زمين لرزه در شهرهاي مختلف استان آذربايجان. شرقي احساس شده است. هنوز اطلاعات دقيقي از اين زمين لرزه در دسترس نيست.

کرمانشاه

زلزله با شدت زيادي کرمانشاه را هم تکان داد.اين در حاليست که امشب زمين لرزه اي با قدرت 4.5 در مقياس ريشتر ساعت 21:5:35.7 امشب بخش ازگله در ثلاث باباجاني از توابع استان کرمانشاه را لرزانده بود. اين زمين لرزه در عمق هشت کيلومتري زمين به وقوع پيوست.
همچنين در ساعت 21:19:17.9 امشب زمين لرزه ديگري با قدرت 2.3 ريشتر ازگله را لرزاند. اين زلزله نيز در عمق هفت کيلومتري زمين به وقوع پيوست.

لرستان

زلزله اي نسبتا شديد خرم آباد مرکز استان لرستان را تکان داد. اين زمين لرزه در مناطق مختلف استان لرستان احساس شد و مردم را به خيابان کشاند.

همدان

زلزله اي شديد همدان را لحظاتي قبل تکان داد. شدت زمين لرزه به قدري بود که مردم به خيابان آمدند.

شيراز

دقايقي پيش يک زمين لرزه شيراز را به لرزه درآورد. اين زلزله يکشنبه شب رخ داد در اکثر نقاط شهر شيراز احساس شد.

ايلام

زلزله در ايلام به حدي شديد بود که مردم در شهر ايلام خانه هاي خود را ترک کردند. برق برخي از مناطق ايلام هم اکنون قطع شده است.

اصفهان

مشاهدات و اطلاعات خبرنگار مهر از سطح شهر اصفهان و چندين خيابان حاکي از وقوع زلزله خفيف در اين شهر دارد. زلزله در خيابان هاي کاوه، منظقه بهارستان، خانه اصفهان و نيز شهر شاهين شهر احساس شده است.همچنين خبرها حاکي از وقوع زلزله در شهرستان آران و بيدگل اين استان دارد که هنوز از ميزان تلفات انساني و مالي آن خبري منتشر نشده است.

زنجان

زمين لرزه اي نسبتا شديد دقايقي قبل مناطق مختلف استان زنجان را لرزاند و باعث شد مردم منازل خود را ترک کنند.مديرکل مديريت بحران استان زنجان با اعلام اين که هنوز شدت اين زمين زلزله و کانون آن مشخص نيست، گفت: به محض اطلاع دقيق از ابعاد اين زلزله، به شهروندان اطلاع رساني خواهد شد.صفي الله کرامتي در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: شهروندان خونسردي خود را حفظ کنند.

قزوين

مديرکل مديريت بحران استانداري قزوين گفت: زلزله در استان قزوين هيچگونه خسارتي نداشته است. حدود ساعت 22.12 دقيقه زمين لرزه اي به قدرت 7.3 ريشتر در مرز ايران و عراق در کرمانشاه رخ داد که ادامه آن در استان قزوين هم احساس شد. ايرج زاهد پور مديرکل مديريت بحران استانداري قزوين در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: زمين لرره در مناطق مختلف استان و شهرستانهاي بويين زهرا تاکستان و البرز هم ثبت شده اما خوشبختانه هيچگونه خسارتي در بر نداشته است.

مرکزي

دقايقي پيش زمين لرزه اي شهر اراک و تعدادي از ديگر شهرهاي استان مرکزي را لرزاند. ، اين زمين لرزه حدود ساعت 22 روز يکشنبه در اراک و تعدادي از ديگر شهرهاي استان مرکزي احساس شد. براساس اين گزارش، هنوز اطلاعات دقيقي از شدت اين زمين لرزه در دست نيست و اطلاعات تکميلي متعاقبا اعلام خواهد شد.

اردبيل

زلزله 7.3 ريشتري به مرکزيت در مرز غربي کشور، استان اردبيل را لرزاند و شدت اين زمين لرزه موجب ترس و وحشت مردم شد.

خوزستان

مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اهواز از آماده باش کليه ايستگاه هاي آتش نشاني به منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالي خبر داد. مقصود حق شناس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به وقوع لرزش هايي در اهواز حسب دستور مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري کلانشهر اهواز به منظور آمادگي در مواجه با حوادث احتمالي کليه ايستگاه هاي عملياتي سازمان آتش نشاني در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند. وي در ارتباط با وقوع حادثه در مناطق منبع آب و کوي رمضان گفت: بحمدالله تا اين لحظه خبري از رخداد حادثه در اين مناطق گزارش نشده است. مدير روابط عمومي آتش نشاني اهواز در پايان به مردم توصيه کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالي مراتب را هرچه سريعتر با سامانه ارتباطي 125 سازمان آتش نشاني درميان گذاشته و راه را براي ورود مأموران اين سازمان باز نگه دارند.

آذربايجان غربي

شدت زلزله امشب يکشنبه در مرز ايران و عراق به حدي بود که تمامي شهرهاي آذربايجان غربي اين زمين لرزه را احساس کردند. به دليل بالا بودن شدت زمين لرزه مردم دچار رعب و وحشت شده و به خيابانها پناه بردند با وجود اينکه زمان زيادي از وقوع اين زمين لرزه مي گذرد اما مردم هنوز در خيابانها حضور دارند. اين زمين لرزه خسارات زيادي به بخش هاي مختلف زده و ريزش سقف يکي از بخش هاي بيمارستان امام خميني اروميه، ترک ديوار خوابگاه دانشجويي، ريزش ديوار منازل در شهرستان سردشت بخش هايي از خسارات اين زمين لرزه در آذربايجان غربي است.
همچنين اين زمين لرزه موجب مصدوم شدن سه نفر در شهرستان مرزي سردشت شده است که هم اکنون به بيمارستان اعزام و تحت مداوا قرار دارند.

سمنان

زمين لرزه اي به بزرگي 4.5 درجه در مقياس ريشتر شامگاه يکشنبه گرمسار را لرزاند اما تا کنون از خسارات احتمالي گزارشي دريافت نشده است. زمين لرزه اي به بزرگي 4.5درجه در مقياس امواج دروني زمين، ريشتر، گرمسار را لرزاند و باعث هراس مردم اين شهرستان شد موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران زمان وقوع اين زمين لرزه را 22:45 درج کرده است.

بر اساس گزارش اين موسسه زمين لرزه گرمسار در عمق 10 کيلومتري زمين و در موقعيت 48.25درجه عرض شمالي و 55.23درجه عرض شرقي ثبت شده است.


منبع : mehrnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تنبيه معلم، دانش‌آموز را روانه بيمارستان کرد

باند دختر رزمي‌کار و همدستانش متلاشي شد

قتل همسر در ملاقات زندان

کشف 288کيلوگرم هروئين از کاميون ايراني در اروپا

حريق يک مدرسه در محمودآباد

اعتراف به همسرکشي بعـد از 55روز

عامل تبليغ خاص آرايشگاه زنانه دستگير شد

بازداشت معلم به اتهام کتک زدن دختر دانش‌آموز

تهديد به انتشار تصاوير دختر جوان توسط خواستگار

خودکشي پدر به خاطر اعتياد پسر

مرگ 7 دختر و پسر در ويلاي دماوند

سارق موبايل‌قاپ زمينگير شد

زلزله 5 ريشتري هرمزگان را لرزاند

جوان ايراني بعد از قتل از کانادا گريخت و برگشت

توضيح پليس کرمانشاه درباره برخورد با يک مجرم

قاتل کودک 11 ساله: خودم قرباني تجاوز هستم

حمله انتحاري به اتوبوس سپاه در سيستان و بلوچستان

سقوط هواپيماي فوق سبک در کاشمر

پسر 12 ساله خودش را حلق‌آويز کرد

فريب دختران با خودروي شاسي بلند و ويلا

دانش‌آموز متهم به قتل معلم در آستانه اجراي حکم

کشته شدن 6 سرباز پاکستاني در مرز ايران

انهدام باند سرقت «اقدس گاو باز»

تجاوز به دختران جوان به بهانه تست بازيگري

دستگيري 8 نفر در ارتباط با حادثه زاهدان

گردش ماليِ عجيب قاچاقچيان انسان در ايران

محاکمه جواني که دلال ارز را کشت

قاتل «سُلاله» اعدام شد

قتل زن صيغه‌اي به خاطر فحاشي به مادر شوهر

قتل در افغانستان، دستگيري در ايران

ضرب و شتم دانش‌آموز اين بار در اروميه

آمريکا، يک پيرمرد 70 ساله را اعدام کرد

وقوع زمين لرزه 7.1 ريشتري در پرو

قصاص، عاقبت قتل به خاطر ظرف شستن

دستگيري مرد شيطان‌صفت در نياوران

سقوط يک فروند بالگرد اورژانس با 4 سرنشين

اسامي شهداي حادثه سقوط بالگرد اعلام شد

مردي با کمک پسرش زن خود را تکه تکه کرد

تجاوز مرد ماساژور به 4 کودک

جوان 27 ساله همسر و دخترش را به قتل رساند

خودکشي دسته جمعي در مرکز ترک اعتياد هرمزگان

سرقت 3 ميلياردي توسط کارمند اخراجي شرکت

تجاوز، پايان شوم عشق اينستاگرامي

ماجراي ضرب و شتم يک زن در نمايندگي سايپا

سقوط مجدد يک جنگنده هندي در مرز پاکستان

حمله سگ‌هاي ولگرد به يک خانم در لواسان

سرقت 500 ميليوني راننده سرويس مدرسه

کلاهبرداري با عنوان آژانس و تور‌هاي گردشگري

دستگيري مزاحم اينستاگرامي دختر جوان

نقشه سرقت از جواهرفروشي سعادت‌آباد لو رفت