آخرین اخبار

9 جمله اي که زنان نبايد به شوهرتان بگوييد!! روابط عاطفي

9 جمله اي که زنان نبايد به شوهرتان بگوييد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - از گفتن اين جملات معمولي خودداري کنيد چرا که مي توانند ازدواج شما را از هم بپاشند

يکي از بهترين قسمت ها در مورد ازدواج، احساس راحت بودن در کنار همسر است که مي توانيد در مورد هر چيزي با او صحبت کنيد. اما اگر مراقب حرف زدنتان نباشيد، بسياري مواقع ممکن است به روش هاي ناراحت کننده اي – نه موثر- حقيقت هاي تلخي را بر زبان بياوريد. حرف زدن به روشي جدي و خشک مي تواند در هر رابطه طولاني مدتي، هم به احساسات همسرتان و هم ارتباط خودتان با او آسيب برساند. بر طبق گفته هاي جودي فورد Judy Ford، روان درمانگر و نويسنده کتاب هر روز با عشق،" مهربانانه صحبت کردن مهارتي است که زوجين بايد آن را ياد بگيرند. هر فردي احساس مي کند که زندگي و دنياي بيرون با او سر نزاع دارد. نبايد در خانه هم همين احساس را داشته باشيد. " در اينجا نه جمله اي را که نبايد هرگز به همسرتان بگوئيد و همچنين جمله هايي که بايد به جاي آنها بگوئيد را به شما پيشنهاد مي کنيم.

بله، من به ارگاسم رسيدم (در حاليکه به ارگاسم نرسيده ايد)

دروغ گفتن هرگز ايده خوبي نيست، مخصوصا وقتي که وارد رابطه جنسي شده ايد. فورد مي گويد، "تعريف نزديکي ميان زن و مرد اين است که اجازه مي دهيد فرد ديگري حساسيت هاي شما را ببيند". وقتي تظاهر مي کنيد که از رابطه جنسي خود لذت مي بريد، شايد با خود فکر مي کنيد که به احساسات همسر خود احترام مي گذاريد، اما در واقع با نداشتن صداقت به او خيانت مي کنيد. شما نبايد او را احمق فرض کنيد: اگر او از شما معمولا در اين مورد سوال مي پرسد بدين معني است که به شما مشکوک شده است و احساس مي کند که چيز اشتباهي اتفاق مي افتد. فورد پيشنهاد مي کند وقتي مي خواهيد اين موضوع را با همسر خود در ميان بگذاريد، با اين جمله مثبت شروع کنيد:" از محبتي که نسبت به من داري، قدرداني مي کنم." سپس، در زمانيکه هر دو در محيطي خارج از تختخواب هستيد، کارهايي انجام دهيد که همانند رابطه جنسي لذت ببريد و بايد بدانيد براي اينکه دفعه بعد از رابطه جنسي خود لذت ببريد، نبايد از گفتن اين حرفتان به او خجالت بکشيد. بر جملاتي تاکيد کنيد که شما و همسرتان در رابطه جنسي مي توانيد باهم انجام دهيد و از وجود هم لذت ببريد، شما بدون فريب دادن همسرتان، به احساسات او احترام خواهيد گذاشت.

تو کاملا شبيه پدرت هستي

تو کاملا شبيه پدرت هستي

جولي ارولو Julie Orlov روان درمانگر و سخنگو و نويسنده کتاب مسيري به سمت عشق مي گويد، "گفتن اين جمله ممنوع است". اين جمله ناخوشايند است و با گفتن اين جمله، فقط همسر خود را تحقير مي کنيد و او با خود فکر خواهد کرد که ممکن است بدترين ويژگي هاي خانواده خود را به ارث برده باشد. اگر با چنين جمله اي از همسر خود انتقاد کنيد، در مورد کاري که انجام مي دهيد، عميقا فکر کنيد و ديگر از اين جمله استفاده نکنيد" شايد پدر شوهر شما مردي بوده است که هرگز به نظافت خود اهميت نمي داده است و همسر شما عادت داشته باشد ظرف هاي کثيف را تميز کند و در نظافت خانه نيز به شما کمک کند. بر طبق گفته هاي فورد، بايد از توهين کردن به همسر خود پرهيز کنيد و درخواست معقولانه اي از او داشته باشيد، مانند:" عزيزم، وقتي خوردن ساندويچ ات رو تموم کردي، ميشه ظرف ها رو داخل سينک ظرفشويي بزاري؟" با اين روش، مي توانيد بدون اينکه به احساسات او صدمه اي وارد کنيد، به اهدف خود برسيد.

پس کي مي خواي يه شغل جديد پيدا کني؟

اولا، به اين فکر کنيد که چرا مي خواهيد همسرتان شغل جديدي پيدا کند. آيا به خاطر اينکه زمان زيادي را به دور از خانه سپري مي کند ناراحت هستيد؟ آيا فکر مي کنيد که درآمد او براي زندگي کافي نيست؟ قبل از اينکه حرفي بزنيد که باعث ناراحتي او شود، در مورد مسئله اي که مي خواهيد با او در ميان بگذاريد کاملا فکر کنيد. مخصوصا دقت کنيد که توانايي او براي حمايت از شما و بچه ها را ناديده نگيريد. فورد مي گويد:" اگر بخواهيم بدانيم يک مرد چقدر خودش را مورد ارزيابي قرار مي دهد، به ميزان مراقبت از خانواده اش نگاه کنيد. بنابراين، توهين کردن به او در اين زمينه حساس مي تواند به طور جدي به رابطه شما آسيب برساند. براي جلوگيري از اين کار، برخي مواقع با او در مورد شغل خود، جاه طلبي هاي شغلي و نگراني ها در مورد بودجه با او صحبت کنيد. اگر در مورد ميزان درآمد او ناراحت هستيد، بهتر است در مورد سبک زندگي خود و اينکه چگونه مي خواهيد زندگي کنيد، با او صحبت کنيد." هدف از اين کار اين است که او را براي خلق زندگي که هر دوي تان مي خواهيد، علاقه مند کنيد.

مادرم به من گفته بود که تو اين کار را انجام مي دهي!

اگر چه، نبايد هرگز به ديگران اجازه دهيد تا بر رابطه شما فرمانروايي کنند، اما اگر مساله اي وجود دارد که مادرتان شما را متوجه آن کرده، در مورد اينکه چگونه آن را به همسر خود بگوييد فکر کنيد. اورلو مي گويد،" شايد مادر شما مي گويد که همسرتان خسيس است، بدون اينکه او را ناراحت کنيد تا وارد بحث نگراني در مورد پول شويد، اين جمله را بگوييد که " چرا کاري انجام مي دهيد که به نظر برسد براي خريد چيزهايي که براي زندگي ضروري است بي ميل هستي. زبان خود را کنترل کنيد و هر حرفي را قبل از اينکه به زبان بياوريد در ذهن خود يکبار مرور کنيد و در انتها، پيدا کردن يک راه حل نسبت به گفتن کلمات ناراحت کننده و ناخوشايند، به شما کمک مي کند تا احساس بهتري داشته باشيد.

فقط برو—خودم آن را انجام خواهم داد!

فقط برو—خودم آن را انجام خواهم داد!

اين جمله به دو روش مي تواند همسر شما را ناراحت کند. اولا، يکي از نيازهاي اساسي همسر شما اين است که از شما مراقبت کند و پشتيبان شما در خانه باشد. دوما، هر فرد بزرگسالي با شنيدن اين جمله احساس تحقير شدن خواهد کرد. فورد مي گويد، اگر اغلب اوقات اين جمله را تکرار مي کنيد، پس همسر شما اين فکر را مي کند،" من هرگز نمي توانم کار درستي انجام دهم يا نمي توانم کاري انجام دهم که بتوانم او را خوشحال کنم." بهتر است ديگر اين جمله را نگوييد. اگر او در حال انجام دادن کاري است و شما فکر مي کنيد که اشتباه انجام مي دهد، کمي منتظر بمانيد و ببينيد واقعا چه اتفاقي مي افتد، فقط به ياد داشته باشيد که چون او کاري را به صورت متفاوتي نسبت به شما انجام مي دهد، پس به اين معنا نيست که آن کار را اشتباه انجام مي دهد. اگر احساس مي کنيد که به خودش يا فرد ديگري آسيب مي رساند، با مهرباني جلوي انجام آن را بگيريد. اما اگر دارد ماشين لباسشويي را به روش ديگري روشن مي کند چه؟ بگذاريد روشن کند.

تو هميشه.... (جاي خالي را پر کنيد) يا تو هيچ وقت....(جاي خالي را پر کنيد)

فورد مي گويد،" دو عبارت وجود دارد که توصيه مي کنم هرگز در مورد همسرتان از آنها استفاده نکنيد، چون اين دو عبارت، تاثير منفي مي گذارند." فورد پيشنها مي کند اين جملات را بگوييد،" وقتي تو با ماشين خالي از بنزين به خانه مي آيي، احساس مي کنم به نفر بعدي که بايد با اين ماشين رانندگي کند، اهميت نمي دهي که معمولا آن فرد من هستم." سپس اين جمله را بگوييد، "آيا مايلي...". اکثر مردان تمايل به کاري دارند که بتوانند شما را خوشحال کنند.

آيا واقعا فکر مي کني که اين شلوارها مناسب اندام تو هستند؟

آيا واقعا فکر مي کني که اين شلوارها مناسب اندام تو هستند؟

آيا تلاش مي کنيد تا به او بفمانيد که چاق شده است؟ اگر اين جمله را به او مي گوييد فقط ظاهر او را مسخره مي کنيد. به جاي اينکه چيزي در مورد ظاهرش بگوييد، با اين جملات شروع کنيد:" وقتي آن بلوز آبي رنگ را مي پوشي، محو چشمان آبي تو مي شوم." سپس، در مورد سلامتي او صحبت کنيد نه در مورد ظاهر او. "عزيزم، نظرت در مورد اينکه بعد از شام باهم پياده روي کنيم چيه؟"

اه، دوباره اين دوستت آويزان ما شد؟

دوست شوهر شما هيچ تقصيري ندارد که با همسر شما صميمي است. توهين کردن به انتخاب دوستان همسرتان يک اشتباه است. اين تحقير شما ممکن است نشان دهد که شما ترجيح مي دهيد تا خودتان دوستان او را برايش انتخاب کنيد. فورد مي گويد که بهتر است اين جملات را بگوييد:" اه عزيزم، مي دوني از اينکه هميشه با جورج هستي خوشم نمياد، چرا دوست ديگه اي براي خودت پيدا نمي کني؟" به ياد داشته باشيد اگر دوستي واقعا بد باشد همسر شما با گذشت زمان متوجه خواهد شد.

لطفا مواظب بچه ها باش. اما اينکارو نکن، بيارش اينجا، يا فراموشش کن که....

لطفا مواظب بچه ها باش. اما اينکارو نکن، بيارش اينجا، يا فراموشش کن که....

وقتي عصباني هستيد، انجام وظايف بچه داري بسيار سخت مي شود. اورلو مي گويد اجازه دهيد پدرها پدر بمانند. به او اعتماد کنيد و مطمئن باشيد او هم از عهده مراقبت از فرزند خود برمي آيد. اگر چيزي را بايد بداند، مثلا چگونه از کالسکه بچه استفاده کند، يا شماره تلفن متخصص اطفال را نمي داند، به خودش واگذاريد تا ياد بگيرد.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟