آخرین اخبار

درمان دندان درد با 10 روش خانگي تناسب و زيبايي

درمان دندان درد با 10 روش خانگي

  بزرگنمايي:

چه خبر - درمان دندان درد با روشهاي ساده خانگي

درد دندادن در افراد مختلف اشکال متفاوتي دارد، برخي دردها ممکن است، آزار دهنده باشند، گاهي مي‌توان آن‌ها را تحمل کرد، اما در پاره‌اي از مواقع درد دندان مي‌تواند غير قابل تحمل و بسيار آزار دهند باشد. اين گونه دردهاي شديد حتي به اطراف فک‌ها نيز کشيده مي‌شوند. دردهاي دندان مي‌تواند دلايل زيادي از جمله پوسيدگي، عفونت، تورم ريشه‌ها، ترک خوردگي، اختلالات مفصل فک و ديگر مشکلات دهان و دندان باشد.
همانطور که مي‌دانيد وقتي بنابر هر دليلي بر روي اعصاب دندان فشاري وارد شود، درد دندان به وجود مي‌آيد. تحريک و فشار روي اعصاب دندان‌ها مي‌تواند متغيير باشد. از آنجايي که رشته‌هاي عصبي دندان‌ها بسيار حساس هستند، به محض تماس با هر چيز خارجي و يا هر گونه التهابي احساس درد را به شما منتقل مي‌کنند. به ياد داشته باشيد، قبل از آنکه درد دندان‌تان عود کند، حتما به يک دندانپزشک مراجعه کنيد تا با توجه به تخصصي که دارد، شما را از درد دندان رهايي ببخشد. حال اگر شما بنا به هر دليلي به دندانپزشک دسترسي نداريد، مي‌توانيد با 10 روش خانگي ساده تا حدودي از درد حاصل از دندان درد خلاص شويد. در ادامه اين مطلب شما را با 10 درمان خانگي براي رهايي از درد دندان آشنا مي‌‎کنيم.

درمان دندان درد با استفاده از فلفل و نمک

مخلوط نمک با فلفل مي‌تواند بسيار مفيد باشد، زماني که از ناحيه دندان‌هاي خود احساس درد کرديد، شما مي‌توانيد از مخلوط فلفل و نمک بهره ببريد، چرا که اين مواد خاصيت ضد باکتريايي، ضد التهابي و ضد درد دارند. براي رهايي از درد دندان بهتر است، مقداري از نمک و فلفل را با چند قطره آب مخلوط کنيد، تا به شکل خمير مانند در بيايد، سپس مخلوط را روي ناحيه از دندان که درد مي‌کند، بگذاريد و چند دقيقه صبر کنيد تا مخلوط اثر خود را روي موضعي که درد مي‌کند، بگذارد. شما مي‌توانيد از اين روش در طول روز چندين بار استفاده کنيد. يک تذکر مهم در مورد استفاده از اين روش اين است که به هيچ وجه، مخلوط نمک و فلفل را قورت ندهيد، پس از چند دقيقه که احساس کرديد، مخلوط اثر خود را روي دندان‌تان گذاشته آن را بيرون بريزيد.

درمان دندان درد با سير

سير ماده‌اي است که مي‌تواند درد حاصل از دندان درد را به مقدار قابل توجه‌اي تسکين دهد. اين ماده مفيد به خاطر دارا بودن مواد آنتي‌بيوتيکي خاصيت ضد درد دارد و مي‌توان، از آن براي کاهش درد بهره برد. شما مي‌توانيد يک حبه سير را له کرده و با مقداري نمک معمولي و يا نمک سياه مخلوط کنيد و روي دنداني که درد مي‌کند قرار دهيد. در ضمن از پودر سير نيز مي‌توانيد استفاده کنيد. اين درمان طبيعي را مي‌توانيد به مدت چند روز استفاده کنيد. همچنين شما مي‌توانيد با جويدن يک حبه سير با مقداري ميخک و سپس خوردن آن‌ها به تسکين درد کمک زيادي بکنيد.

درمان دندان درد با گل ميخک

ميخک‌ها از خواص ضد التهابي، ضد باکتري، آنتي اکسيدان و از همچنين خواص بي‌حس کنندگي بالايي برخوردار هستند. اين گياه درماني مي‌تواند به کاهش درد دندان و مبارزه با عفونت آن بسيار موثر واقع شود. شما مي‌توانيد مقداري ميخک خرد شده را با کمي روغن زيتون و يا هر روغن گياهي ديگر مخلوط کنيد و روي دندان‌هاي آسيب ديده خود قرار دهيد. يک روش ديگر اين است که با استفاده از يک توپ پنبه‌اي مقداري از روغن ميخک را به همراه پنبه آغشته به روغن، روي دنداني که درد مي‌کند، قرار دهيد. همچنين شما مي‌توانيد با استفاده از مخلوط چند قطره روغن ميخک درون نيم ليتر آب از آن به عنوان يک دهان شوي موثر استفاده کنيد.

درمان دندان درد با پياز

پياز داراي خواص ضد ميکروبي و ضد عفوني است که مي‌تواند درد دندان را کاهش داده و همچني باعث کنترل آن شود. اين ماده با کشتن ميکروب‌ها، عفونت حاصل از فعاليت‌شان را کاهش مي‌دهد و اين امر مي‌تواند درد دندان را نيز تسکين دهد. زماني که شما درد دندان را حس کرديد، مي‌توانيد مقداري از پياز را روي دنداني که درد مي‌کند، قرار دهيد. چند دقيقه صبر کنيد تا عصاره پياز اثر خود را بگذارد. خوردن و جويدن پياز نيز مي‌تواند ميکروب‌هاي درون دهان و روي دندان‌ها را از بين ببرد. فقط کافي است، چند دقيقه پياز را با جويدن درون دهان خود نگه داريد.

درمان دندان درد با Asafetida و يا گياه آنقوزه

شما با استفاده از گياه آنقوزه (Asafetida) مي‌توانيد مشکلات دندانپزشکي چون دندان درد و حتي درد لثه‌ها را در خانه درمان کنيد. نگران نباشيد، فقط کافي است يک قاشق چاي خوري يا نصف قاشق چايخوري از پودر گياه آنقوزه (Asafetida) را با دو قاشق چايخوري آب ليمو مخلوط کنيد و کمي آن را گرم کنيد. سپس يک تکه پنبه را به مخلوط آغشته کرده و روي دندان‌هاي آسيب ديده قرار دهيد تا پس از مدتي از شر درد دندان خلاص شويد. در ضمن شما مي‌توانيد مقداري از گياه آنغوزه را له کرده و درون دندان پوسيده خود قرار دهيد تا با اين روش درد آن را تسکين دهيد.

درمان دندان درد با آب نمک گرم

يک ليوان آب گرم مخلوط با نمک مي‌تواند درد دندانتان را کاهش دهد. براي اين کار شما مي‌توانيد نصف قاشق نمک را در يک ليوان آب داغ حل کنيد و وقتي آب داغ کمي خنک شد، از آن براي شستشوي دهان خود استفاده کنيد. اين کار باعث کاهش تورم و التهاب در لثه‌ها مي‌شود و همچنين با باکتري‌هاي عامل عفونت در دندان‌ها نيز مبارزه مي‌کند.

درمان دندان درد با استفاده از برگ گياه گواوا

برگ‌هاي تازه گياه گواوا مي‌‎تواند باعث کاهش درد دندان‌ها شود. اين به خاطر خاصيت ضد التهابي، ضد درد و ضد ميکروبي آن است. فقط کافيست يک يا دو عدد از برگ گياه گواوا را خوب بجويد. عصاره حاصل از جويدن برگ‌ها مي‌تواند درد دندان را تسکين دهد. همچنين شما مي‌توانيد برگ‌هاي له شده گياه گواوا را روي دندان آسيب ديده قرار دهيد تا پس از چند دقيقه اثر خود را بر روي دندان آسيب ديده که باعث درد مي شود بگذارد. يکي ديگر از کارايي‌هاي گياه گواوا اين است که چند برگ از آن را درون يک ليوان آب جوش قرار دهيد تا خوب جوش بخورد و سپس پس از خنک شدن آب، از آن براي دهان‌شويه استفاده کنيد.

درمان درد دندان با عصاره وانيل

عصاره وانيل يکي ديگر از داروهاي درماني مورد استفاده در خانه‌ها است که مي‌تواند درد دندان را کاهش دهد. علاوه بر اين وانيل خاصيت آرام بخشي نيز دارد. شما مي‌توانيد يک تکه پنبه را به عصاره وانيل آغشته کنيد و آن را روي دنداني که درد مي‌کند، قرار دهيد تا باعث کاهش درد شود. شما مي‌توانيد اين کار را چند بار در روز انجام دهيد تا از شر درد دندان‌هايتان تا حدودي راحت شويد.

درمان دندان درد با آب جوانه سبز گندم

آب جوانه گندم داراي خواص ضد باکتري‌ياي طبيعي است، اين ماده مي‌تواند از پوسيدگي دندان جلوگيري کند و همچنين درد حاصل از دندان‌هاي خراب را نيز کاهش مي‌دهد. همچنين شما مي‌توانيد از عصاره آب جوانه گندم به عنوان يک دهانشويه نيز استفاده کنيد و از مزاياي درماني آن بهره ببريد. اين ماده مي‎تواند سموم روي لثه‌ها را جذب کند و باعث کاهش رشد باکتري‌هاي عامل عفونت نيز شود. در ضمن شما با جويدن جوانه گندم نيز مي‌توانيد به اين خواص دست يابيد. البته در اين مطلب منظور از جوانه گندم، برگ سبز گندم است که تا حدودي رشد کرده باشد.

درمان دندان درد با يک تکه يخ

يخ مي‌تواند به کاهش درد دندان‌ها کمک کند زيرا با تاثيري که روي رشته‌هاي اعصاب زير دندان مي گذارد مي‌تواند باعث بي حس شدن آن‌ها شده و در نتيجه با کند کردن سيگنال‌هاي درد کمک زيادي براي کاهش درد مي‌کند. براي اين کار کافي است يک تکه يخ را درون پارچه اي قرار دهيد و آن را روي ناحيه از صورت که احساس درد مي‌کنيد، قرار دهيد. چند دقيقه طول مي‌کشد تا سرماي يخ آن ناحيه را بي حس کند با اين شرايط درد کمتري حس مي‎کنيد. يادتان باشد که تماس مستقيم يخ با رشته‌هاي عصبي مي‌تواند درد را تشديد کند.
نکته : با توجه به موارد درمان خانگي‌اي که در بالا ذکر شد، حتما با يک دندانپزشک در اين باره مشورت داشته باشيد. شايد با پيروي از روش‌هاي ذکر شده درد دندان‌هايتان کاهش پيدا نکرد، چرا که در برخي از موارد مشکلات دهان و دندان با درمان خانگي قابل حل نيستند. از اين رو مراجعه به يک دندانپزشک امري بسيار ضروري است. ممکن است دندان شما به درمان خيلي جدي‌تري نياز داشته باشيد. بهترين کار براي در امان ماند از درد دندان‌ها پيروي از اصول بهداشتي دهان و دندان است و همچنين شما با کم کردن مصرف مواد غذايي که باعث تخريب دندان‌هايتان مي‌شوند، مي‌توانيد، عمر دندان‌ها را افزايش داده و از دردهاي آزار دهنده تا حدودي فاصله بگيريد. «البته اين نکته هم درست است که فساد دندان رابطه مستقيم با موضوع ژنتيک و ارثي بودن دارد، چرا که برخي دندان‌ها سازگاري کمتري با مواد غذايي دارند، از اين رو زودتر از حد معمول تخريب مي‌شوند و مشکلات زيادي را فراهم مي‌کنند.»


منبع : fardanews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد