آخرین اخبار

عذرخواهي وزير اطلاعات از زني که در دفتر رئيس‌جمهور کار مي کرد سياسي

عذرخواهي وزير اطلاعات از زني که در دفتر رئيس‌جمهور کار مي کرد

  بزرگنمايي:

چه خبر - عذر خواهي وزير اطلاعات از خانم طاهره قيومي

طاهره قيومي رئيس مرکز ارتباطات و تبليغات دفتر رئيس‌جمهوري بود. طاهره قيومي که از خرداد 93 و با حکم نهاونديان در اين سمت کار مي کرد، اسفند ماه سال 95 بازداشت شد و در حالي که گفته مي شد طاهره قيومي به مرخصي رفته، کاظم روحاني نژاد جانشين او شد! حالا اما بي گناهي طاهره قيومي اثبات شده و وزير اطلاات از او عذرخواهي کرده است.
سيدمحمود علوي اولين وزير اطلاعاتي است که براي آنچه آن را قصور احتمالي در وظايف خود خواند، از ستمديده يا ستمديدگان عذرخواهي کرد. سيدمحمود علوي در نامه به عزت‌الله ضرغامي به جهت دستگيري و ايراد اتهام به طاهره قيومي تحت عنوان کلي از ستمي که بر اين ستمديدگان رفته، از آنها طلب عفو و بخشش کرده است. طاهره قيومي رئيس مرکز ارتباطات و تبليغات دفتر رئيس‌جمهوري اسفند سال گذشته بازداشت و بعد از مدتي هم آزاد شد. عزت‌الله ضرغامي، در کانال تلگرامي خود در مطلبي پس از اشاره به سوابق قيومي، از ضرورت دلجويي و اعاده حيثيت از متهمان امنيتي رفع‌‌اتهام‌شده نوشته بود.
ضرغامي ديروز در کانال تلگرامي و ديگر صفحاتي که در فضاي مجازي دارد، در متني با عنوان تشکر از نگارش نامه وزير اطلاعات به خود خبر داده و نوشت:
«وزير محترم اطلاعات، پس از مطالعه يادداشت قبلي من در مورد ضرورت اصلاح فرايندهاي امنيتي و انتقاد از برخورد غيراصولي با سرکار خانم طاهره قيومي، رئيس مرکز ارتباطات، اطلاع‌رساني و تبليغات رياست‌جمهوري نامه‌اي خطاب به من مرقوم فرمودند. محتواي اين نامه طلب عفو و حلاليت است. از جناب آقاي علوي عزيز که شجاعت و جسارت اين اقدام تاريخي را داشتند صميمانه سپاسگزاري مي‌کنم. رفتار ايشان در نظام جمهوري اسلامي ماندگار خواهد شد. در اينجا مسئله فرد و شخص نيست بلکه اصلاح رويه‌هايي است که فارغ از اختلافات جناحي هميشگي که بلاي جان مردم شده، نياز جدي امروز جامعه در برقراري عدالت اسلامي است».
ضرغامي در ادامه اين مطلب بخش‌هايي از نامه علوي را منتشر کرده و نوشته است: «موارد مهم ديگري هم در نامه هست که به نوعي درددل جناب آقاي علوي نسبت به اين فرايند نادرست است. شايد روزي لازم باشد که آن‌هم افشا و روشن شود».
در نامه علوي خطاب به ضرغامي به نقل از کانال تلگرامي او آمده است: «مرقومه حضرت‌عالي را درخصوص سرکار خانم طاهره قيومي در کانال‌هاي تلگرامي ملاحظه کردم و بر احساس انسان‌دوستانه و عاطفه دلسوزانه حضرت‌عالي درود فرستادم. اين‌جانب در چند سال حضور در دولت يازدهم که ايشان در سمت رئيس مرکز ارتباطات رياست‌جمهوري فعاليت مي‌کردند، غير از نجابت و متانت و اهتمام و جديت و خدمت از ايشان چيز ديگري نديدم».
در ادامه اين نامه آمده است: «رسول اکرم(ص) مي‌فرمايد: از آه و دعاي مظلوم بترسيد؛ زيراکه حق خود را از خدا مي‌طلبد و خدا حق هيچ حق‌داري را پايمال نمي‌کند و نيز مي‌فرمايد از آه ستمديده بترسيد گرچه کافر باشد؛ زيرا بين دعاي مظلوم و اجابت خدا حجاب و حائلي وجود ندارد. اگر اين خدمتگزار کوچک مردم، در اين ستمي که بر اين ستمديدگان رفته، قصور يا تقصيري داشته باشد، اميدوارم اين ستمديدگان ما را مورد عفو و بخشش کريمانه خود قرار دهند. اذعان به قصور در دنيا بهتر از گرفتاري آخرت است که سيدالشهدا(ع) فرمود: «العار اولي من دخول النار» شرمساري و پذيرش سرافکندگي بهتر از گرفتارشدن آتش دوزخ است».
ضرغامي درباره طاهره قيومي چه نوشته بود؟
ضرغامي در مطلب قبلي خود متذکر شده بود وقتي از متهمي رفع اتهام مي شود، اگر اين اتهام اشاعه پيدا کرده باشد بايد از متهم اعاده حيثيت شود. او از مجلس خواسته بود قانوني در اين زمينه تصويب کند. او نوشته بود: «دستگاه‌هاي امنيتي براي انجام ذاتي مأموريت‌هاي خود موظف به جلب و بازجويي از افراد مظنون هستند که اين اقدام بايد با حکم قاضي و رعايت شئون اسلامي، اخلاقي و انساني صورت گيرد. طبيعي است که اگر در اين فرايند از افراد مظنون رفع اتهام شد، بايد از آنان عذرخواهي شود و اگر در حاشيه دستگيري، اخبار و شايعاتي عليه آنان ايجاد شده باشد، صراحتا توسط دستگاه‌هاي مربوطه تکذيب شود. پيشنهاد مي‌کنم مجلس شوراي اسلامي با قيد فوريت ماده‌واحده‌اي در اين خصوص تصويب کند». او با اشاره به بازداشت قيومي نوشته بود: «همه دستگاه‌هاي اطلاعاتي، امنيتي و قضائي هم به اين نتيجه رسيدند که ايشان (قيومي) بي‌گناه است ولي هيچ‌کس حاضر نيست اين بي‌گناهي را مکتوب کند که او بتواند به حيات طبيعي و ادامه خدمت خود برگردد. اي‌کاش حمايت‌هايي که از برخي متهمان وابسته به آنان مي‌شود از اين مديران بي‌پشتوانه هم صورت مي‌گرفت».
بعد از آن بود که علوي به عنوان اولين وزير اطلاعات تن به عذرخواهي و طلب عفو و بخشش داد. در اين ميان چند وقتي است که فضاي حلاليت‌خواهي در شرايط سياسي کشور راه افتاده است. پيش‌تر آيت‌الله حائري‌شيرازي هم که در بستر بيماري است، از رئيس دولت اصلاحات و حجت‌الاسلام ري‌شهري به واسطه سخنانش در آستانه انتخابات خرداد ٩٦ طلب حلاليت کرده بود. بعد از آن حلاليت‌گرفتن به هشتگي در فضاي مجازي تبديل شد و مخاطبان با يادآوري برخي موضوعات روز يا گذشته، حلاليت را هشتگ زدند.

تکميلي

عزت الله ضرغامي در اينستاگرامش نوشت: وزير محترم اطلاعات، پس از مطالعه يادداشت قبلي من در مورد «ضرورت اصلاح فرآيندهاي امنيتي» و انتقاد از برخورد غيراصولي با سرکار خانم طاهره قيومي، رئيس مرکز ارتباطات، اطلاع‌رساني و تبليغات رياست جمهوري نامه‌اي خطاب به من مرقوم فرمودند.
محتواي اين نامه طلب عفو و حلاليت است.
از جناب آقاي علوي عزيز که شجاعت و جسارت اين اقدام تاريخي را داشتند صميمانه سپاسگزاري مي‌کنم.
رفتار ايشان در نظام جمهوري اسلامي ماندگار خواهد شد.
در اينجا مسأله فرد و شخص نيست بلکه اصلاح رويه‌هايي است که فارغ از اختلافات جناحي هميشگي که بلاي جان مردم شده، نياز جدي امروز جامعه در برقراري عدالت اسلامي است.بخش‌هايي از اين نامه که به اين موضوع مربوط مي‌شود در پي نوشت مي‌آيد.موارد مهم ديگري هم در نامه هست که به نوعي درد دل جناب آقاي علوي نسبت به اين فرآيند نادرست است.
شايد روزي لازم باشد که آنهم افشاء و روشن شود. .
*پي نوشت:
برادر گرامي جناب آقاي مهندس ضرغامي
باسلام و اهداء تحيات .
مرقومه حضرتعالي را درخصوص سرکار خانم طاهره قيومي در کانال‌هاي تلگرامي ملاحظه کردم و بر احساس انسان دوستانه و عاطفه دلسوزانه حضرتعالي درود فرستادم.
اينجانب در چند سال حضور در دولت يازدهم که ايشان در سمت رئيس مرکز ارتباطات رياست جمهوري فعاليت مي‌کردند، غير از نجابت و متانت و اهتمام و جديت و خدمت از ايشان چيز ديگري نديدم.
رسول اکرم(ص) مي‌فرمايد: از آه و دعاي مظلوم بترسيد. زيراکه حق خود را از خدا مي‌طلبد و خدا حق هيچ حق‌داري را پايمال نمي‌کند و نيز مي‌فرمايد از آه ستمديده بترسيد گرچه کافر باشد. زيرا بين دعاي مظلوم و اجابت خدا حجاب و حائلي وجود ندارد.
اگر اين خدمتگزار کوچک مردم، در اين ستمي که بر اين ستمديدگان رفته، قصور يا تقصيري داشته باشد، اميدوارم اين ستمديدگان ما را مورد عفو و بخشش کريمانه خود قرار دهند.
اذعان به قصور در دنيا بهتر از گرفتاري آخرت است که سيدالشهدا(ع) فرمود: «العار اولي من دخول النار»
شرمساري و پذيرش سرافکندگي بهتر از گرفتار شدن آتش دوزخ است.


منبع: فارس



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد