آخرین اخبار

خطر بيخ گوش پرسپوليس و استقلال: شرط حضور در ليگ آسيا جلب رضايت همه شاکيان بعد از نود

خطر بيخ گوش پرسپوليس و استقلال: شرط حضور در ليگ آسيا جلب رضايت همه شاکيان

  بزرگنمايي:

چه خبر - تيم هاي ايراني براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا فقط 3 روز فرصت دارند

پرسپوليس، استقلال، تراکتورسازي و نفت تهران نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان فصل بعد هستند اما کنفدراسيون فوتبال آسيا به فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرده که حضور در ليگ قهرمانان سال آينده منوط به بسته شدن نزديک به صد پرونده اي است که در تمامي اين سالها از سوي فدراسيون فوتبال درباره آنها حکم قطعي صادر شده است.

از اخطار اي اف سي اينطور برمي آيد که علاوه بر نفت، احتمال حذف استقلال از آسيا حتي زيادتر از خود نفت هم هست و حتي پرسپوليس هم درخطر از دست دادن سهميه آسيايي قرار گرفته و تراکتورسازي هم اگر نجنبد مجوز حضور در ليگ قهرمانان را دريافت نخواهد کرد!

ديگر مهلتي باقي نمانده

تيم هاي ايراني تا هشتم مهر امسال براي اخذ مجوز حرفه اي و پرداخت بدهي ها مهلت داشتند. چند روز قبل از اين مهلت، نفت و استقلال اقدامات لازم را انجام نداده بودند و علاوه بر اين با مشکل عدم تسويه حساب هم مواجه بودند اما پرسپوليس و تراکتورسازي حداقل براي مجوز حرفه اي، اقدامات مربوطه را با بارگذاري مدارکي چون ورزشگاه و زمين تمريني تيم هاي بزرگسالان و پايه، آکادمي، وضعيت مالکيتي، ساختاري و چارت تشکيلاتي و مديريتي و ديگر موارد را در سامانه اخذ مجوز حرفه اي بارگذاري کرده بودند و برهمين مبنا سايت نود هم اوايل مهرماه از حذف قريب الوقوع نفت و استقلال خبر داد که يکي دو روز بعد مورد تاييد مدير صدور مجوز حرفه اي سازمان ليگ هم قرار گرفت.
البته اين را بايد گفت که نمايندگان ايران شانس آوردند که رايزني هاي تاج در سفر به مالزي جواب داد و مهلت تيم هاي ايراني تا هشتم آبان ماه تمديد شد. هر چهار باشگاه حالا فقط تا دوشنبه وقت دارند و خبرهايي به سايت نود رسيده که نشان مي دهد سخت گيري و به عبارتي بهتر قانون مداري اي اف سي فقط درباره بدهي هايي که به کنفدراسيون فوتبال آسيا يا فيفا گزارش شده نيست و فدراسيون فوتبال ايران مکلف است تيم هايي را به عنوان نماينده خود به اي اف سي معرفي کند که هيچ بدهي قطعي و مسجل شده اي نداشته باشند.

احکام داخلي چالش جديد براي نمايندگان ايران

در واقع چهار نماينده ايران مي بايست بدهي هاي خود به طلبکاراني که طي اين سالها از کميته انضباطي و استيناف حکم قطعي دريافت کرده اند پرداخت کنند و يا رضايت آنها را جلب کنند و علاوه بر اين از ساير استانداردهاي لازم براي حضور در ليگ قهرمانان برخوردار باشند. فدراسيون فوتبال هم مکلف است بر اساس الزام اي اف سي تيم هايي را معرفي کند که بدهي هاي خود را با طلبکار تعيين تکليف کرده اند و بالفرض اگر تيمي به اي اف سي معرفي شود و بعدا اثبات شود که اين تيم بدهي دارد، سهميه ايران از بين خواهد رفت. آنطور که سايت نود در اين باره استعلام کرده سه تيم پرسپوليس، استقلال و تراکتورسازي به روايتي بين هشتاد تا صد پرونده در کميته هاي انضباطي و استيناف دارند که درباره آنها مدتهاست حکم قطعي صادر شده و اين سه تيم مکلف و موظف هستند با تمامي شاکيان خود تسويه کرده و يا رضايت آنها را جلب کنند. اين در حالي است که باشگاهها با شاکيانشان تسويه حساب نکرده اند و رضايت آنها هنوز جلب نشده است. نکته عجيب اين است که هر چهار نماينده بدهي هايي از يکي دو ميليون تومان تا بيش از يک ميليارد تومان هم دارند! اينکه چرا باشگاهها بدهي هاي سبک را تسويه حساب نکرده اند هم در نوع خودش عجيب است.

تراکتورسازي کمترين چالش، استقلال بيشترين چالش

در اين ميان تراکتورسازي با پرونده هاي کمتري درگير است اما حل و فصل بيش از صد پرونده براي سه باشگاه پرطرفدار، قطعا بار مالي زيادي را به همراه دارد. خصوصا اينکه اخيرا تراکتورسازي با ده شاکي خارجي و فيفايي خود تسويه کرده و پرسپوليس هم علاوه بر درگير بودن با حکم يک و نيم ميليارد توماني فيفا به نفع گولچ در cas ، تازه بدهي يک ميليارد و ششصد ميليون يورويي ژوزه و دستيارانش را پرداخت کرده است. در حال حاضر شرايط به گونه اي است که نفت تهران علاوه بر مواجه بودن با ابهام مالکيتي و برخي تعلل ها در اخذ مجوز حرفه اي بدهي هاي پرداخت نشده اي دارد که فدراسيون را مجاب کرده به ذوب آهن اصفهان اعلام اماده باش کند.

ر ميان سه تيم ديگر مشکلات استقلال حادتر به نظر مي رسد تا جايي که چند روز پيش از قول تاج عنوان شد استقلال اگر بدهي هايش را در روزهاي آتي تسويه نکند از آسيا حذف مي شود. اين مصاحبه هر چند از سوي تاج تکذيب شد اما بسياري اين تکذيبيه را به برگزاري دربي ربط دادند. باشگاه استقلال هم در بيانيه اي تاکيد کرد براي اخذ مجوز حرفه اي تمامي اقدامات لازم را انجام داده است. در اين بيانيه که شب قبل از دربي صادر شد روي اخذ مجوز حرفه اي مانور شد اما درباره پرداخت بدهي ها هيچ توضيحي داده نشد در حالي که حل و فصل بدهي ها يکي از آيتم هاي مهمي است که اي اف سي روي آن تاکيد دارد و در اين باره مماشات هم نمي کند تا جايي که اخيرا پنج تيم عربستاني و دو تيم اماراتي نتوانستند مجوز حضور در ليگ قهرمانان را بگيرند و فدراسيون فوتبال عربستان و امارات به دليل برخورداري اين باشگاهها از بدهي از معرفي آنها به اي اف سي خودداري کردند.

تنها سه روز مهلت دارند

در چنين اوضاعي بايد ديد تراکتور و سرخابي ها طي روزهاي آتي و سه روز باقي مانده براي توافق يا تسويه با طلبکاران خود چه اقداماتي انجام خواهند داد و اصولا آيا از توان مالي لازم براي حل اين مشکل بزرگ برخوردار هستند يا نه. البته برخي از باشگاهها طي روزهاي اخير در پس پرده و بدون هياهو با برخي طلبکاران خود وارد مذاکره شده اند تا بتوانند با گرفتن تخفيف با آنها به توافق برسند. در واقع حالا ملاک اين نيست حتما با طلبکاراني توافق شود که طلب خود را به اي اف سي گزارش کرده اند بلکه تيم هاي حاضر در ليگ قهرمانان نبايد هيچ بدهي ثبت شده اي را در ايران و در اي اف سي و فيفا داشته باشند. استقلال که با بيش از سي حکم صادر شده و قطعي مواجه است در برخي از پرونده ها به بازيکن هايي مثل اميرحسين صادقي و آرش برهاني هر کدام حدود بيش از يک ميليارد تومان بدهکار است (در مجموع بيش از دو ميليارد تومان) و بايد در چنين وضعيتي با حدود سي طلبکار خود توافق کند. پرسپوليس هم مکلف است با تمامي شاکياني که در ادوار مختلف حکم گرفته اند تسويه کند. در مجموع شانس پرسپوليس براي حضور در ليگ قهرمانان کمي بيشتر از استقلال ارزيابي مي شود چرا که اين باشگاه بدهي هاي کمتري به مربيان و بازيکنان سابق خود دارد.
بايد ديد تا دوشنبه هشتم آبان ماه چه اتفاقاتي رخ خواهد داد. سايت نود اطلاعات جامع تر و کاملتري دراين باره دارد اما بنا به مصلحت نمايندگان ايران از انتشار دقيق و جامع اين اطلاعات صرف نظر مي کند و اميدوار است طي روزهاي باقيمانده همه فکري به حال اين ماجرا کنند چرا که حل و فصل بيش از هشتاد پرونده بدهي که حکم قطعي صادر شده شرط حضور چهار نماينده ايران در آسياست.


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون