آخرین اخبار

هشدار پليس به زائران کربلا: اسباب بازي نخريد اجتماعي

هشدار پليس به زائران کربلا: اسباب بازي نخريد

  بزرگنمايي:

چه خبر - توصيه هايي مهم براي زائرين کربلا

هرگونه اطلاعات در خصوص مقررات و توصيه‌هاي اجرايي، انتظامي، بهداشتي و امنيتي را صرفاً از مراجع ذي‌صلاح و رسمي دريافت کرده از نقل و انتشار شايعات ممانعت به‌عمل آوريد. از قرار گرفتن در محيط حادثه و تهيه عکس و فيلمبرداري خودداري کنيد.
خروج از مرز فقط با گذرنامه معتبر که 6 ماه اعتبار داشته باشد، امکان‌پذير است.افرادي که گذرنامه ندارند، از مراجعه به مرز عراق خودداري کنند.به‌ منظور تسهيل در خروج زائرين کربلا، کنترل گذرنامه از مبدا حرکت زايران صورت خواهد گرفت.زائران هرچه زودتر نسبت به اخذ ويزاي عراق از سفارت يا سرکنسولگري‌هاي آن کشور اقدام نمايند و از موکول کردن اين امر به روزهاي پاياني (نزديک به اربعين) و همچنين حرکت به سمت مرزها قبل از اخذ رواديد (ويزا) خودداري کنند.
افراد ممنوع‌الخروج و محکومين، اجازه خروج از کشور را نداشته و خروج کارکنان دستگاه‌هاي خاص منوط به طي مراحل قانوني خود است.يک نسخه کپي از گذرنامه، شناسنامه و کارت ملي خود را براي مواقع ضروري همراه داشته باشيد.براي کنترل گذرنامه در مرز با صبر و حوصله، همکاري لازم را با پليس Police به‌عمل آوريد.
حتماً پس از ورود به مرز عراق، از درج مهر ورود به آن کشور در گذرنامه خود مطمئن شويد.از همراه داشتن اشياء قيمتي غيرضروري همچون (چک‌پول، طلاجات، مدارک و اسناد، کارت ملي و مدارک ديگر) خودداري کنند.بليط، گذرنامه و مدارک شناسايي خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهيد.زائران اربعين حسيني فريب سايت هاي تبليغاتي را نخورند.
توصيه‌هاي ترافيکي‌
احتمال ترافيک و معطلي در مسير رفت يا برگشت وجود دارد، صبر و حوصله کليد آرامش شما در سفر است.براي رفاه حال زائرين، پارکينگهاي عمومي در ورودي شهر مهران و چزابه و... راه‌اندازي گرديده است.زائرين خودروهاي شخصي خود را در پارکينگ‌هاي تعيين‌شده پارک کرده و از پارک نمودن يا رها کردن خودسرانه وسايل نقليه در نقاط ديگر خودداري فرمائيد.
با توجه به احتمال وقوع ترافيک سنگين و معطلي‌هاي طاقت‌فرسا در مسيرهاي بازگشت به کشور بعد از مراسم اربعين بلافاصله اقدام به بازگشت به کشور نکنيد.محورهاي مواصلاتي به پايانه‌هاي مرزي مهران، چزابه و شلمچه در تمام ساعات شبانه‌روز توسط تيم‌هاي عملياتي و گشت‌هاي ويژه پليس کنترل مي‌شوند.از سرعت و سبقت غيرمجاز پرهيز نموده و با سرعت مطمئنه رانندگي کنيد.در صورت احساس خستگي و خواب‌آلودگي در رانندگي حتماً خودرو را متوقف نموده ضمن استراحت، صورت خود را با آب بشوييد.
توصيه‌هاي انتظامي و امنيتي‌
بازديد پليس از وسايل‌تان را اقدامي در جهت سلامتي و امنيت خود و همراهان‌تان به‌شمار آوريد.پس از استقرار در هتل، نسبت به شناسايي مسير رفت و برگشت به حرم اقدام و نام هتل، شماره اطاق و تلفن آن‌را به‌خاطر بسپاريد.تأکيد مي‌شود خواهران محترم از تردد به بازار، حرم و اماکن عمومي ديگر به‌صورت انفرادي خودداري و از سوار شدن به خودروهاي متفرقه پرهيز کنيد.با مشاهده هرگونه اقدام مشکوک (مواد مخدر، مواد محترقه و منفجره، اسلحه، مهمات و...) مراتب را سريعاً به پليس اطلاع دهيد.
حتي‌الامکان از خريد هر نوع کالا (به‌خصوص کالاهاي تزييني و اسباب‌بازي) خودداري نماييد.از دريافت و نگهداري هرگونه شي، بسته و پاکت از افراد غير (اعم از ايراني و يا عراقي) خودداري کنيد .از عکسبرداري و فيلمبرداري از مقرهاي نظامي و انتظامي، مرز و مراکز ايست و بازرسي در مسير راه و داخل شهرها پرهيز کنيد . از برقراري ارتباط با مأمورين و عوامل عراقي تحت هر عنواني خودداري نماييد.
مصرف قرص‌هاي کدئين‌دار و روان‌گردان در کشور عراق ممنوع بوده و پليس عراق با خاطيان به‌شدت برخورد مي‌ کنند.زائران با توجه به احتمال نفوذ جاسوسان و عناصر دشمن در بين عزاداران، از هرگونه ارتباط نامتعارف با افراد ناشناس خودداري کنيد.در حين سفر از بازگو نمودن نشاني محل سکونت و محل کار، به افراد ناشناس جداً خودداري فرماييد.از اعتماد به افراد ناشناس و طرح دوستي با آنان خودداري کنيد.افراد مسن در صورت نياز به کمک مأمورين پليس، مسؤولين فرودگاه و ميهمانداران مراجعه نموده و به افراد ناشناس اعتماد ننمائيد.از سوار شدن بر خودروهاي مسافرکش غيرمجاز خودداري کنيد.
هرگونه اطلاعات در خصوص مقررات و توصيه‌هاي اجرايي، انتظامي، بهداشتي و امنيتي را صرفاً از مراجع ذي‌صلاح و رسمي دريافت کرده از نقل و انتشار شايعات ممانعت به‌عمل آوريد.
در صورت بروز هرگونه حادثه‌اي، از قرار گرفتن در محيط حادثه و تهيه عکس و فيلمبرداري خودداري نماييد.به هنگام خروج از محل اقامت، از تنها گذاشتن افراد مسن، بانوان و يا کودکان در اطاق خودداري نماييد.با توجه به عدم امکان استفاده از کارتهاي بانکي کشور در داخل عراق، ارز کافي به همراه داشته باشيد.هدف پليس خدمت به مردم است و در کمال احترام با کوچک‌ترين بي‌نظمي و ايجاد مزاحمت براي زائران امام حسين(ع) برخورد قانوني خواهد شد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد