آخرین اخبار

مادر شوهر شما جزو کدام مدل از مادر شوهرهاست؟!! روابط عاطفي

مادر شوهر شما جزو کدام مدل از مادر شوهرهاست؟!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - نکته هايي براي ارتباط بهتر با مادر شوهر

امروز، روز مادر همسر است، روز مادرشوهرها و مادرزن‌ها. برخي روايت‌ها مي‌گويند روز جهاني مادر همسر، برخي ديگر بر اين باورند که اين روز يک مناسبت جهاني نيست. هر کدام از اين روايت‌ها که درست باشد، به هر حال، مادران همسران، آن‌قدر نقش مهمي در زندگي زوج‌ها دارند که حتما لازم است درباره آن‌ها بيشتر حرف زده شود، آن‌ها را بايد بيشتر شناخت و بايد ياد گرفت با آن‌ها چطور بهتر ارتباط برقرار کرد، به خصوص حالا که اين همه در مورد مهارت‌هاي ارتباطي و مهارت‌هاي زندگي حرف مي‌زنيم و به دنبال بهبود کيفيت زندگي هستيم، حتما بايد نقش پرررنگ مادران همسران را در زندگي‌ها ببينيم و به آن بپردازيم.
قدم اول اين است که بدانيم مادران همسران، هر کدام شخصيت و ويژگي خاص خودشان را دارند و نمي‌توانيم با يک عنوان مثل مادرشوهر يا مادرزن، همه را در يک دسته بگذاريم. اگر مي‌خواهيم ارتباط بهتري با مادرشوهرمان داشته باشيم، بايد بتوانيم تفاوت‌هاي او را هم ببينيم. اين انواع مادرشوهر را ما مي‌توانيم عنوان کنيم. مادرشوهر شما در اين ليست جاي مي‌گيرد؟ اگر نه، مادرشوهر شما چه ويژگي‌هايي دارد؟

مادر شوهر هميشه ناراضي

ممکن است مادر همسر شما، به شدت ايده‌آل‌گرا باشد و مدام از کار شما ايراد بگيرد. مطمئن باشيد در بيشتر موارد، اين رفتار فقط ظاهري و بيشتر نمودي از اضطراب دروني اوست. پس بهتر است با او وارد بحث نشويد. جمله‌ طلايي شما در پاسخ به مادرشوهرتان مي‌تواند اين باشد: «من شما را مثل مادرم دوست دارم و به اندازه توانايي‌ام براي شما کار مي‌کنم.»

مادر شوهر هميشه مريض

ممکن است مادرشوهر شما با کوچک‌ترين کسالت، در بستر بيفتد و از شما انتظار مريض‌داري داشته باشد. اول از همه بايد بدانيد که اين رفتار ممکن است کاملا ناخودآگاه باشد و قصد و غرض واضحي پشت آن نباشد. دوم اينکه اين کار به طور مشخص توجه‌طلبي است. يعني کافي است شما در مواقعي که توانايي داريد به مادرشوهرتان رسيدگي کنيد و دل او را به دست آوريد تا توقعات او تعديل شود.

مادر شوهر سرآشپز

اگر مادرشوهر شما از آن دسته آدم‌هايي است که مدام در حال تدارک ديدن بهترين سفره شام و بهترين دسرهاست، مطمئنا به شما و همسرتان حسابي خوش مي‌گذرد. اما بايد حواستان باشد که او حتا اگر به زبان هم نياورد شايد از شما هم توقع همين پذيرايي را داشته باشد. پس اگر مي‌توانيد با يک پذيرايي خوب دل او را به دست آوريد.

مادر شوهري که قهر مي‌کند

نه فقط مادر شوهر، بلکه همه آن‌هايي که اهل قهر کردن هستند، منتظرند که شما هم مقابله به مثل کنيد تا به قهر خود ادامه دهند. پس بهترين راه اين است که برعکس رفتار آن‌ها عمل کنيد و اصلا به روي خودتان نياوريد که قهر او را فهميده‌ايد. آنقدر با او عادي رفتار کنيد تا از لاک خودش بيرون بيايد و قهر را تمام کند.

مادر شوهر تعطيلات خراب کن

بعضي از مادرها دوست دارند که فرزندانشان تمام تعطيلات را کنار آن‌ها بگذرانند. اين مادرها معمولا با گلايه و بيان توقعات خود، استقلال زندگي پسرشان را از او مي‌گيرند. بهترين راه اين است که يک‌بار پيشنهاد او را رد کنيد البته با کمال خونسردي و ادب، نه با گلايه و دلخوري. اما بايد حواستان باشد که در زمان مناسب ديگري او را همراهي کنيد تا مطمئن شود که تنهايش نخواهيد گذاشت و بعضي موقع ها نمي توانيد به دل او راه بياييد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : با مادر شوهر زورگو چه کنم؟

مادر شوهري که نوه مي‌خواهد

ممکن است مادر شوهر شما خيلي نوه دوست داشته باشد و مدام اين مسأله را به شما گوشزد مي‌کند که بايد زودتر بچه‌دار شويد. اگر شما روي اين موضوع حساس باشيد، کارتان کمي سخت خواهد شد. اگر همسرتان هم در اين مورد با شما هم‌عقيده است، از او کمک بگيريد تا با مادرش راجع به اين مسأله صحبت کند. در غير اين صورت خيلي خونسرد و بدون دلخوري مسأله‌تان را با او درميان بگذاريد و شرايطتان را بگوييد.

مادر شوهر دخالت‌ کن

عنوان اين مدل از مادر شوهر احتمالا ناله خيلي‌ها را در آورده است! مادر شوهرهايي هستند که به همه چيز کار دارند، از رنگ مو و مدل ابروي شما گرفته تا ساعت خواب و بيداري و دست‌پخت و تربيت بچه و رفتار با فاميل‌هاي خودتان حتي. اگر فکر مي‌کنيد با جنگ و دعوا و تلافي و لجبازي چيزي بهتر مي‌شود، بفرماييد، مي‌توانيد زندگي خودتان را به يک جهنم تبديل کنيد. راهش اين است که آرام باشيد. لازم نيست جواب همه چيز را بدهيد. کار خودتان را بکنيد و با زبان نرم و محبت‌آميز، حرفتان را بزنيد. اينطوري خيلي احتمالش بيشتر است که دست بردارد و در عين حال چون شما خوش‌رفتاري کرده‌ايد، گلايه‌اي هم نمي‌تواند داشته باشد.

مادر شوهر مقايسه‌ کن

کنار آمدن با مادر شوهر مقايسه‌ کن واقعا ساده نيست، هميشه ناراضي است، دائم در حال مقايسه است، حالا يا شما را با خودش مقايسه مي‌کند و مثلا انتظار دارد هر کاري پسرش براي شما انجام داد، براي او هم انجام دهد، يا اين که عروسش را با عروس يا دختر ديگران مقايسه مي‌کند و البته در اين مقايسه هم هميشه مرغ همسايه غاز است! با چنين مادر شوهرهايي هم درگير بحث و مشاجره و رقابت نشويد، چشم باز مي‌کنيد مي‌بينيد، تمام برنامه زندگيتان شده ثابت کردن خود به مادرشوهر و رقابت و حرص خوردن.

مادر شوهري که مي‌خواهد بهترين دوست شما باشد

بعضي مادر شوهرها از نعمت دختر داشتن محروم بوده‌اند و حالا که عروس‌دار شده‌اند، مي‌خواهند او را مثل دخترشان دوست داشته باشند. اگر مادر شوهر شما از اين گروه است مطمئن باشيد که مي‌توانيد رابطه خوبي با او داشته باشيد؛ فقط کافي است رفتارهاي او را مادرانه ببينيد و شما هم همين حس را در خودتان تقويت کنيد که اون هم مي تواند مثل مادر شما باشد.

مادر شوهري که دوست داشته شما عروسش بشويد

هنوز هم مادرهايي پيدا مي‌شوند که از سال‌ها قبل، دختري را به عنوان عروس آينده خود زير نظر بگيرند و به اصطلاح موقع زن گرفتن پسرشان، از آن دختر خواستگاري کنند. اگر شما از آن دسته عروس‌ها هستيد، حتما محبوب مادر شوهرتان هستيد. اما بايد حواستان باشد که اين جايگاه شيرين را از دست ندهيد و با رفتارهاي ناپخته خودتان را از چشم او نياندازيد.

مادر شوهر با انصاف

بعضي از مادرها اين نقطه قوت را دارند که مي‌توانند به دور از احساسات مادرانه‌شان در مورد رابطه شما و همسرتان قضاوت کنند. اين‌ دسته از مادرها، مادر شوهرهاي دوست‌داشتني‌اي هستند و در مواقع بروز اختلاف مي‌توانند داور خوبي باشند. بايد حواستان باشد که موقع درد دل کردن يا شکايت از همسرتان زياده‌روي نکنيد تا احساسات مادرانه او تحريک نشود و از همه مهم‌تر اينکه شما هم کلاه خودتان را قاضي کنيد و جانب انصاف را بگيريد.

مادر شوهر مهربان

برخي از مادرها هم ذاتا مهربانند، آن‌ قدر مهربان که انگار جز مهرباني کردن رفتار ديگري را نمي‌شناسند. بي‌سليقگي است که چنين مادر شوهرهاي مهرباني را، با قرار دادن در دسته کلي مادر شوهر، ناديده گرفت و محبت‌هايشان را نديد. اين مادر شوهرها، خيلي خوب درک مي‌کنند، ملاحظه‌کارند و حسابي باعث دلگرمي هستند. شما هم قدرشان را بيشتر بدانيد.

مادر شوهر حامي

بعضي‌ها هم حسابي خوش‌شانس اند و مادر شوهرهايي دارند که دائم به آن‌ها سرويس مي‌‌دهند، برايشان ترشي مي‌اندازند، مربا درست مي‌کنند، سبزي آماده مي‌کنند، از بچه‌ها مراقبت مي‌کنند و ... شايد اطرافيان بخواهند هزار و يک دليل و بهانه براي اين رفتارها پيدا کنند و شما را قانع کنند که اين‌ها از خوبي نيست و زيرش، حتما قصد خاصي هست، اما اهميت ندهيد و لذتش را ببريد. چه اشکالي دارد شما هم گاهي آن ها را با کارها و چيزهايي که دوست دارد غافلگير کنيد؟

مادر شوهر عروس‌ لوس‌ کن

اين نوع مادر شوهرها هم، حسابي حسادت‌ برانگيز مي‌توانند باشند. اين دسته، به عروس بيشتر از پسر خودشان مي‌رسند، جانبداري عروس را مي‌کنند و مراقب هستند کسي به عروسشان از گل نازکتر نگويد. شايد، دليلشان اين است که مي‌دانند زندگي با پسرشان مي‌تواند ساده نباشد، يا اين که مي‌خواهند از اين طريق دل عروس را به دست بياورند و خيالشان راحت باشد که با پسرشان خوب رفتار مي‌شود و پسرشان زندگي شادتري خواهد داشت. هر کدام که باشد، فرقي نمي‌کند، آرامش را تجربه کنيد و به چيز ديگري فکر نکنيد.


منبع : niniban.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟